iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   Het grote iPhone 3G hardware unlock topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17063-grote-iphone-3g-hardware-unlock-topic.html)

vmk 25-11-08 11:11

Na de update 2.2 werkte mijn tel niet. Elke keer geen No-service in beeld. Na de bovenstaande oplossing kan ik gebeld worden maar ik kan niet bellen en heb geen 3g ontvangst.

Ik heb trouwens een yessim y3g i.c.m een telfort sim

King1987 25-11-08 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vmk (Bericht 222448)
Na de update 2.2 werkte mijn tel niet. Elke keer geen No-service in beeld. Na de bovenstaande oplossing kan ik gebeld worden maar ik kan niet bellen en heb geen 3g ontvangst.

Ik heb trouwens een yessim y3g i.c.m een telfort sim

Er staan heel veel waarschuwingen op dit forum, zelfs op frontpage heeft hij gestaan, dat het nog niet werkt met een unlock kaartje, behalve als je speciale custom fw gebruikt!!! Je base band word namelijk veranderd.

Dus even wachten op de update van het unlock kaartje (Er circuleren wel verhalen/oplossingen op het forum, weet niet of dit werkt, heb er geen ervaring mee!)

vmk 25-11-08 11:23

Ja, dat weet ik ook wel. Het was meer een reactie voor de mensen die zich afvroegen of het werkt. Als ik wil bellen stop ik mijn sim in een andere tel.

iDavid 25-11-08 11:43

Maar DEV TEAM moet gewoon een downgrade gaan fixen!!

please, kunnen we niet met zn alle dev toen vragen om hier vaart in te zetten?

sheppie 25-11-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 222470)
Maar DEV TEAM moet gewoon een downgrade gaan fixen!!

please, kunnen we niet met zn alle dev toen vragen om hier vaart in te zetten?

Ze hadden we gereageerd op de hoofdsite dat ze met iets bezig waren dus ben benieuwd.

iDavid 25-11-08 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sheppie (Bericht 222491)
Ze hadden we gereageerd op de hoofdsite dat ze met iets bezig waren dus ben benieuwd.


ze hebben helemala niet gezegd dat ze met iets bezig zijn, ik zie het iig niet...:confused:

sheppie 25-11-08 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 222493)
ze hebben helemala niet gezegd dat ze met iets bezig zijn, ik zie het iig niet...:confused:

Jawel.
Dit is de reactie:
Annoniem zei op 24 november 2008 om 22:40:
Origineel geplaatst door iPhone freak
Binnenkort moet ik de iphone van mijn zus ook weer updaten en jailbreaken, maar hij komt uit belgie dus:
Het imei nummer staat geregistreed bij apple(?) en ik heb dus niks te maken met het baseband gedoe want hij is en blijft simlockvrij?
Wie kan dit bevestigen/ontkrachten?
is het een in belgie gekocht standaard simlockvrije toestel??
dan kun je rustig updaten en jailen
ikzelf ben bezigmet yes-sim en denk dat ik binnen 24 uur yes-sim weer actief op 2.2 heb maaar laten we niet te hard vooruit lopen overigens heb ik zelf gewoon een update naar 2.2 legaal gedaan geen problemen gehad op de 2G, nu de 3G met yes-sim nog ff overpatchen…. i keep you updated
Antwoord - Quote

Bomans 25-11-08 13:16

Dev-team heeft helemaal niets met unlockkaartjes te maken, dus ik snap het verband niet.

Fresh 25-11-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vmk (Bericht 222448)
Na de update 2.2 werkte mijn tel niet. Elke keer geen No-service in beeld. Na de bovenstaande oplossing kan ik gebeld worden maar ik kan niet bellen en heb geen 3g ontvangst.

Ik heb trouwens een yessim y3g i.c.m een telfort sim

VMK, steek je Telfort sim eens in een andere GSM zonder yessim kaart.
Ga naar netwerk selecteren op die GSM en verbind handmatig met KPN. Zet daarna de netwerkselectie weer op automatisch.
Stel op die andere GSM (als dat mogelijk is) mobiel internet in volgens de aanwijzingen op de Telfort website. Je kunt de instellingen voor "overige telefoons" gebruiken die op de Telfort website staan.
Hierna plaats je je Telfort sim weer samen met de yessim in je iPhone 3G. Hopelijk lost dit je probleem op.

sheppie 25-11-08 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 222523)
Dev-team heeft helemaal niets met unlockkaartjes te maken, dus ik snap het verband niet.

Ok dat weet ik verder niet.
Citeer alleen het stukje tekst wat hij zelf geplaatst heeft op de hoofdsite.

iDavid 25-11-08 14:53

die jongen schrijft toch in het nederlands?

heeft verder niets met dev team te maken. ik zie echt niet in dat er iets komt waardoor die dingen wel op 2.2 werken...

dannyo 25-11-08 16:56

Ik had geen zin meer in het Yes-sim gedoe na de FW 2.2 upgrade, dus heb vandaag mijn Iphone laten unlocken bij T-mobile. Kosten 120 euro, veel geld, maar complete vrijheid nu, heerlijk.
Geen Flightmode meer om te Syncen in Itunes, en mijn Vodafone bereik is stukken beter

linkemink 25-11-08 17:34

Volgens Yes-sim werkt het wel na update 2.2. Wie heeft ervaring?

Unlock iPhone 3G 2.2 instellingen
Yessim Y3G werkt nu ook voor de nieuwe Firmware 2.2
Firmware list: iphone-firmware 2.3

Provider list: Universal

MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.

Unlock type: 0
IMSI Patch Count : 5

davek 25-11-08 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 222523)
Dev-team heeft helemaal niets met unlockkaartjes te maken, dus ik snap het verband niet.

ik denk dat hij bedoelt dat het dev team bezig is om iets te maken om de baseband te downgrade..

ErikG 25-11-08 18:42

dus als ik het goed begrijp zijn er nu wel oplossingen voor mensen die nog niet geupgrade hebben naar 2.2 maar nog géén oplossing voor mensen die al wel geupgrade zijn??

Bomans 25-11-08 18:46

Dat heb je goed begrepen.

ErikG 25-11-08 18:48

Onderstaande kan zeker niet zonder een "Yessup USB datakabel van Yes-sim"??

Met de Y3G unlock sim en een USB datakabel werkt je iPhone 3G 2.2 weer.

Met een Yesup USB datakabel van Yes-sim programmeer je de onderstaande instellingen op je unlock sim.
Firmware list: iphone-firmware 2.3
Provider list: Universal
MCC-MNC : 001-01
Mode : Boost Mode.
Unlock type: 0
IMSI Patch Count : 5

Shorty007 25-11-08 19:24

ik heb helemaal geen kabel gekregen bij de yessim :confused:

MellyVille 25-11-08 19:24

Nou, ik heb nu al weken een perfect werkende Rebelsim alleen nu heb ik een probleem...

Vanmiddag lange tijd geen ontvangst gehad (heb je op die plek normaal ook weinig/niet) en nu krijg ik maar geen verbinding meer... Hij gaat helemaal niet zoeken naar Telfort ofzo, maar geeft op gegeven moment No Service aan...

Fijn dan! Simkaart krijg ik er niet meer uit dus wat nu?

Heb btw fw2.1 gewoon nog, daarin niks verandert...

linkemink 25-11-08 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 222757)
ik heb helemaal geen kabel gekregen bij de yessim :confused:

Dan heb je waarschijnlijk de Yessim van 15,95 besteld. De Yessim met USB kabel kost 29,95. De kabel is bedoeld om te upgraden naar een (hopelijk) werkende Yessim bij een FW upgrade.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:10.