//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) nee alleen een iphone klant dat wil geen t-mobile , ik heb nu vodafone nl in mijn iphone omdat ik wil het tv van vodafone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #301  
Oud 22-08-08, 21:23
thumper_konijn thumper_konijn is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 6
Standaard

nee alleen een iphone klant dat wil geen t-mobile , ik heb nu vodafone nl in mijn iphone omdat ik wil het tv van vodafone kijken , t-mobile heeft niks
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #302  
Oud 22-08-08, 21:59
MarkBender MarkBender is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 284
Stuur een bericht via MSN naar MarkBender
Standaard

maar hoe weet je dan dat het ook werkt met de andere providers? Heb je al die sim's getest dan?
__________________
iPhone US 8GB (gejat) + iPhone 3G Black 16GB
  #303  
Oud 22-08-08, 22:29
oledb oledb is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 21
Standaard

Hee
Ik heb sinds gisteren mn settings van yessim veranderd, gebruik nu de iPhone firmware, stond er ineens tussen. Alles werkt goed, heb nu eindelijk 3g ontvangst dus snel internet. Soms is het signaal wel slecht maar ben er wel tevreden over.

@skunkfirejoe: ik had hetzelfde als jou, is uiteindelijk gelukt met een stanleymesje tussen de behuizing en de simtray te proppen en omhoog te trekken.

Grtz ollie
  #304  
Oud 22-08-08, 22:40
thumper_konijn thumper_konijn is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 6
Standaard

ik heb met alle sims een test gedaan , ik heb orange uk ( preypay sim ) orange nl ( prepay sim ) kpn ( prepay sim ) en vodafone ( abo sim ) alle sims werkt perfect ook met beter 3g bereik dan t-mobile , en nu ben ik vast op vodafone , maar je moet wel maak zeker het sim is goed in het tray of je heb hetzelfde probleem als ik ( het is vast in mijn toestel ) gelukig is het mijn vodafone sim moet alleen een nieuwe sim tray kopen als ik denk dat deze straks is kapot
  #305  
Oud 22-08-08, 22:59
klaverentwee's schermafbeelding
klaverentwee klaverentwee is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 194
Standaard

@ Ditta: omdat het tot nu toe de enige mogelijkheid is en het als je het goed doet (sim dunner maken e.d.) het risico te overzien is. Een software unlock heeft ook risico's!
  #306  
Oud 22-08-08, 23:08
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Misschien is het ook handig om te vermelden op welke firmwareversie / modem firmware je belt i.c.m. een hardware unlock. Die versienummers vind je onder instellingen=>info.
  #307  
Oud 22-08-08, 23:10
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Ik ben ondertussen van Rotterdam naar Oos gelderland gegaan met de trein en ik heb nog steeds verbinding met m'n SIMable.

Zelf kan ik bellen en SMS-en, maar alle SMSjes komen in 1x aan en ik kan niet gebeld worden.
Ook 3G en GPRS werken niet.

Het lijkt erop dat alleen Yessim's werken met een goede firmware. Als het goed is krijg ik die morgen of maandag door de postbode aangeboden en dan zal ik die eens testen en al m'n settings noteren voor andere T-Mobile gebruikers.
  #308  
Oud 23-08-08, 09:27
nicowinterman nicowinterman is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: twello
Berichten: 46
Stuur een bericht via Instant Messenger naar nicowinterman Stuur een bericht via MSN naar nicowinterman
Standaard kpn

ik heb nou meerdere mensen die mijn sims gebruiken in toestellen met kpn.
ik heb nog geen klachten gehoord van wegvallen netwerk of Wi-Fi.
ook niet over 3g netwerk en dergelijke ik hou jullie op de hoogte.
ik weet niet wat voor sims het zijn want ik heb ze gekocht via internet van iemand. ik had er zelf een nodig maar heb er 5 gekocht voor vrienden enz.
  #309  
Oud 23-08-08, 12:45
ScOObyMaN ScOObyMaN is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Hallo, ik heb sinds enkele dagen een Iphone 3G 16GB wit gekocht (US model AT&T) ism met de turbo sim kaart welke op pagina 1 getoond werd bij dealextreme http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14460

Ik ben een Belgische gebruiker en werk via Mobistar.
Mijn ervaring met deze turbo sim kaart is dat ik mijn Iphone aan de praat krijg, maar dat de netwerkconnectie maar een paar uur stand houdt, waarna hij dan in 'no service' gaat.
Mijn ervaring is dat de sim kaart best aan de turbo sim geplakt wordt om zo goed contact mogelijk te maken en een minimum kans aan schade binnen de tray.
Echter, zoals al meer op dit forum/topic gelezen is de turbo sim een oplossing die van tijdelijke duur is, en wat ik ook merk is dat het bereik niet echt denderend is. Tot daar mijn persoonlijke ervaringen met de Iphone/turbo sim oplossing via deze turbo sim kaart.
Mijn Iphone is een Iphone 3G 16GB wit met firmware 2.0(5A347) en met modem firmware 01.45.00

Mijn ervaring is dus dezelfde als klaverentwee waar de hardwarematige unlock een tijdelijke oplossing biedt. Kveronderstel dat het zoals met de first gen mss best wachten is tot de softwarematige sim unlock mogelijk wordt en ondertussen profiteren van onze 'Ipod Touch'
Wel zou ik de yessim oplossing willen proberen maar vraag me af of deze oplossing wel soelaas brengt

Gezien ik hier new ben hoop iik dat ik genoeg info gegeven heb volgens de regels.Enneuh... moet ik mij ergens voorstellen of zijn er andere forumregels die ff dienen ingevuld te worden?

Greetz,

JééJéé
  #310  
Oud 23-08-08, 19:32
thumper_konijn thumper_konijn is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 6
Standaard

simable werkt wel met 3g alleen moet je het data roaming wel aan zetten dan krijk je wel 3g op vodafone , kpn , orange ( nl en uk ) en ook zonder jailbreak
  #311  
Oud 23-08-08, 20:20
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard iPhone 3G en KPN

Beste mensen en alwetende,

Werkt KPN nou wel of niet met yessim? Ik heb de laatste updates van yessim geprobeerd maar geen resultaat. Kan iemand vertellen of dat wel gaat en zoja wat zijn de instellingen van de yessim en de manier/volgorde waarop dit gebeurd is.

Groente.
  #312  
Oud 23-08-08, 20:23
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard KPN

Beste mensen en alwetende,

Werkt KPN nou wel of niet met yessim? Ik heb de laatste updates van yessim geprobeerd maar geen resultaat. Kan iemand vertellen of dat wel gaat en zoja wat zijn de instellingen van de yessim en de manier/volgorde waarop dit gebeurd is.

Groente.
  #313  
Oud 24-08-08, 12:57
smart smart is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Unhappy

Ik heb 2 verschillende van die dingen geprobeerd.
Mijn ervaring is dat na verloop van tijd steeds de verbinding weg viel.
Daarnaast is je sim tray na een paar keer proberen gesloopt met het risico datje hem er niet uitkrijgt of je phone vedder beschadicht
Bij apple zijn die dinge niet te koop dus ben je aangewezen op internet shops die ze niet opvooraad hebben.
Duz zit nu al een week zonder sim tray en ben nog steets aangewezen op het bagger slechte net werk van t-mobiele
Dus als iemand nog een simtry over heeft hoor ik dat graag
  #314  
Oud 24-08-08, 13:06
geniux geniux is offline
• iOS 7.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 86
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smart Bekijk bericht
Ik heb 2 verschillende van die dingen geprobeerd.
Mijn ervaring is dat na verloop van tijd steeds de verbinding weg viel.
Daarnaast is je sim tray na een paar keer proberen gesloopt met het risico datje hem er niet uitkrijgt of je phone vedder beschadicht
Bij apple zijn die dinge niet te koop dus ben je aangewezen op internet shops die ze niet opvooraad hebben.
Duz zit nu al een week zonder sim tray en ben nog steets aangewezen op het bagger slechte net werk van t-mobiele
Dus als iemand nog een simtry over heeft hoor ik dat graag
Ik heb 'just in case' al een 2e simtray besteld via ebay. Koste me 10,- inc. verzenden vanuit honkong.

Dealextreme heeft ze ook gewoon op voorraad en daar zijn ze zelfs nog goedkoper: DealExtreme: $10.59 Repair Parts Replacement SIM Card Slot for iPhone 3G (bij dealextreme kan je het voor $20 meer ook per express shipping versturen, dan heb je em binnen 3 dagen in huis. Dan nog is het goedkoper dan bij eu-gsm.nl etc)

Laatst gewijzigd door geniux; 24-08-08 om 13:49.
  #315  
Oud 24-08-08, 13:42
Bambino Bambino is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 22
Standaard

Iemand die me kan uitleggen hoe ik de yessim aansluit op de yesup? moet ik hem erin schuiven en erop duwen ofzo want krijg de hele tijd error bij het lezen als ik hem gewoon er in leg, sowieso gaat ie er niet in met simkaart erbij dan zit ie namelijk verkeerd om. stom dat ik er geen handleiding voor vind die het duidelijk uitlegt.
  #316  
Oud 24-08-08, 13:47
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

je legt hem er in, en met je vinger aangedrukt houden. Op de website van yessim staat een link naar support. Daar kun je alles downloaden wat je nodig hebt.
  #317  
Oud 24-08-08, 14:12
Bambino Bambino is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 22
Standaard

moet je hem dan echt hard aanduwen zodat die pinnetjes naar binnen duwen?
  #318  
Oud 24-08-08, 14:15
Bambino Bambino is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 22
Standaard

bij mij zat ertrouwens een yessim in toen ik hem kreeg, is dat een dummy of een foutje?
  #319  
Oud 24-08-08, 16:19
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bambino Bekijk bericht
moet je hem dan echt hard aanduwen zodat die pinnetjes naar binnen duwen?
Ja maar je hoeft niet zo hard te duwen hoor, gewoon aanduwen, zodat de yessim contact maakt.

Dus met 1 vinger de yessim aandrukken en aangedrukt houden.

Als deze goed contact maakt, dan klik je in de yesup software op Connect YesUp en dan op read info.

Je krijgt dan de huidige instellingen te zien van de yessim.
  #320  
Oud 24-08-08, 16:41
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard KPN USIM en iPhone 3G

Beste mensen,

Het is gelukt!!!!! iPhone 3G 16GB uit Portugal (Provider: Optimus) unlocked met yessim.

Ik zal testen en mijn bevindingen hier plaatsen.

Op dit moment:

- Bellen in- en uitgaand
- 3G
- SMS in- en uitgaand
- Locate Me : Werkt niet (Maar dat vind ik van ondergeschikt belang)

Instellingen en werkwijze met Yessim:

Yessim :

Ik heb de iPhone Firmware gebruikt van Yessim
Deze firmware geladen op de Yessim
Daarna de Patch Count op 1 gezet
en Boost Mode aangezet.

Ik heb een stukje van de yessim IC afgeschraapt zodat deze schuin is, daarna de kpn sim afgeschuurd, hiermee voorkom je dat de simtray vast komt te zitten. Het stickertje gebruikt om de yessim op de kpn-sim te plakken.

Op de iPhone :

Data Roaming aan zetten
3G Aanzetten
Daarna de KPN met Yessim er in.
Daarna naar airplane mode en een keer uit en aangezet.
Ik had toen nog geen service of wat dan ook, ik heb toen de telefoon uitgezet en weer aan, toen nog een keer de airplane mode gebruikt en daar was de provider!

Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen.
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 4 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 4 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.