//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door IMPHONED68 Update: Vandaag via DHL express ontvangen en het werkt gewoon niet: De chipset is te dik dus de simtray kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #501  
Oud 11-09-08, 17:35
jaccov66 jaccov66 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IMPHONED68 Bekijk bericht
Update: Vandaag via DHL express ontvangen en het werkt gewoon niet:

De chipset is te dik dus de simtray kan maar voor max 75% in de telefoon... Tevens is de Y3G sim zo groot dat hij niet in de YESUP kan worden geplaatst zodat de contactpunten niet kunnen connecten...

Al met al een grote teleurstelling
wat een teleurstelling inderdaad, had je er ook een simtray bijgeleverd gekregen? Want op het veel belovende filmpje van yes-sim.nl lijkt het erop er een extra simtray bij krijgt die speciaal voor de y3g is geschikt.

Ook raar dat die niet in de yessup past ik heb speciaal yes-sim.nl nog gemaild of dit mogelijk was. Waarop zij zeiden van wel.

Laatst gewijzigd door jaccov66; 11-09-08 om 17:37.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #502  
Oud 11-09-08, 18:54
Truckster Truckster is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 31
Standaard

Je moet idd veel van je eigen simkaartje afschuren, het is echt wel even pielen om het gedaan te krijgen. Er zijn ook reactie van mensen die iets van de chip (het zwarte vierkantje op de Yessim) schuin af hebben gesneden, maar dat heb ik niet gedaan.

Ik doe in eerste instantie een plakbandje op de simkaart zodat je het geheel er weer uit krijgt! Succes, het is wel een priegelwerk waar je even voor moet gaan zitten.

Wat de Yessub reader betreft moet je hem goed met je vinger aandrukken zodat hij bij alle contactpunten contact maakt.
  #503  
Oud 11-09-08, 19:04
Ditta Ditta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 79
Standaard

Hmm, maar die Y3G yessim zou toch dunner moeten zijn dan zijn voorganger?

Raar dat hij niet in de simtray past. Zou je wat fotos kunnen posten?
  #504  
Oud 11-09-08, 19:17
jaccov66 jaccov66 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truckster Bekijk bericht
Je moet idd veel van je eigen simkaartje afschuren, het is echt wel even pielen om het gedaan te krijgen. Er zijn ook reactie van mensen die iets van de chip (het zwarte vierkantje op de Yessim) schuin af hebben gesneden, maar dat heb ik niet gedaan.

Ik doe in eerste instantie een plakbandje op de simkaart zodat je het geheel er weer uit krijgt! Succes, het is wel een priegelwerk waar je even voor moet gaan zitten.

Wat de Yessub reader betreft moet je hem goed met je vinger aandrukken zodat hij bij alle contactpunten contact maakt.
Ik denk dat jij het over de standaard yessim hebt. Of toch de Y3G ?
(Y3G= speciale nieuw uitgebrachte sim voor de iphone waarvoor je niet hoeft te knippen + schuren!(volgens de site))
  #505  
Oud 11-09-08, 19:38
IMPHONED68 IMPHONED68 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaccov66 Bekijk bericht
Ik denk dat jij het over de standaard yessim hebt. Of toch de Y3G ?
(Y3G= speciale nieuw uitgebrachte sim voor de iphone waarvoor je niet hoeft te knippen + schuren!(volgens de site))
Ik heb het dus over de nieuwe Y3G die ik vandaag binnen heb gekregen echter is er iets loos met de lading die ik heb gekregen. contact gehad met de leverancier Unlock-Iphone3G

En ze sturen mij een nieuwe lading maar heb reeds geprobeerd op aanraden van de leverancier om de IC af te schuren (beetje amateuristisch) dan past het geheel wel in de Iphone maar de Y3G werkt dan niet nog in mijn iphone nog in andere phones dus....

Even afwachten wat het resultaat wordt

Ze sturen mij 2 trays mee voor het geval

Hier wat gezonde fotootjes van het relaas :-(
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 100_0957.jpg‎ (33,6 KB, 73x gelezen)
Bestandstype: jpg 100_0954.jpg‎ (31,4 KB, 76x gelezen)
Bestandstype: jpg 100_0945.jpg‎ (17,7 KB, 64x gelezen)
  #506  
Oud 11-09-08, 19:41
Ditta Ditta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 79
Standaard

Hmm, raar verhaal dus.

Maar wat is er dan precies mis met jouw lading?

Je kunt dus ook geen nieuwe firmware/settings op je yessim laden?
  #507  
Oud 11-09-08, 23:03
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Jongens, zet je nieuwe, dure en geliefde iPhone 3G niet op het spel. Ik heb al heel wat ellende gezien. Te treurig voor woorden.
  #508  
Oud 11-09-08, 23:59
LadyStrife LadyStrife is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard hulp bij nieuwe iphone

Ik heb net een iphone gekocht uit amerika (van ebay). Hij is duidelijk gereset, dus ik weet niet welke firmware versie erop staat of stond. Ik weet niet of de firmware bij een reset ook gewist wordt? Ik wil hem nu unlocken/jailbraiken etc en heb een sim unlock kaartje erbij gekregen, maar hij gaat nu alleen naar het 'connect met iphone' schermpje en ik weet dus niet welke quickpwn ik moet gebruiken.

Wat moet ik doen, graag hulp!
  #509  
Oud 12-09-08, 00:03
tbeumer@ tbeumer@ is offline
• iOS 8.0
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 319
Standaard Stealthsim

Waarom hoor ik niemand over de stealthsim??
Volgens hun eigen site werkt ie probleemloos met alle 3g's
Iemand al geprobeerd?
Had hem zelf destijds voor mij Iphone 1st gen 1.1.3. OTB en werkte probleemloos.

Iemand al ervaringen dus?
  #510  
Oud 12-09-08, 00:06
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Je kan gewoon QuickPwnRC3 (de nieuwste dus) gebruiken.
Wel zorgen dat firmware 2.0.2 er al opstaat, anders zelf doen door gewoon herstellen te drukken in iTunes.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #511  
Oud 12-09-08, 00:08
LadyStrife LadyStrife is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Het is een iphone 3g, maar ik weet niet of de nieuwste firmware erop staat (2.02) en er staat bij dat je die per se erop moet hebben staan wil hij niet vastlopen, maakt dat niet uit?

Bedankt!
  #512  
Oud 12-09-08, 00:10
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LadyStrife Bekijk bericht
Het is een iphone 3g, maar ik weet niet of de nieuwste firmware erop staat (2.02) en er staat bij dat je die per se erop moet hebben staan wil hij niet vastlopen, maakt dat niet uit?

Bedankt!
Een iPhone 3G is (nog) niet software-matig te unlocken. Hij kan wel geunlockt worden met een extra sim over je simkaart. Zoiets heet bijv. een ''Yessim''
  #513  
Oud 12-09-08, 00:11
LadyStrife LadyStrife is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Ja dat snap ik, en die sim heb ik er ook bij om hem te unlocken, alleen hij moet voorbij dat rottige schermpje waarom hij om een itunes verbinding vraagt en geactiveerd worden geloof ik?
Ik kan de telefoon verder niet updaten met itunes, omdat itunes zegt dat de simkaart niet ondersteund wordt. En nu heb ik in m'n simkaart lopen knippen om dat x sim ding eronder te krijgen en het geheel in m'n iphone te schuiven, maar nog steeds zegt hij dat de simkaart niet ondersteund wordt! Ik krijg de simkaart er vervolgens bijna niet meer uit omdat het geheel vrij dik is, dus wil iemand me helpen wat ik nu moet doen alsjeblieft?

Please please help!

*edit*
Nou ik heb inmdidels gewoon quickpwn 2.0.1 eroverheen gegooid, toen is ie gejailbraked, dat werkte prima. En mijn X-sim kaartje schijnt ook prima te werken dus het probleem is inmiddels opgelost! Nu maar hopen dat ie het blijft doen. Ik was vanmiddag naar een winkel geweest waar ze ze ook onlockten voor maar liefst 90 euro! Ik had zoiets van ja dag dan probeer ik het zelf wel, en met resultaat
bedankt voor de hulp iig.

Laatst gewijzigd door LadyStrife; 12-09-08 om 19:58.
  #514  
Oud 12-09-08, 01:13
Bambino Bambino is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 22
Standaard

natuurlijk zeggen ze dat zelf... wat zeggen de gebruikers?
  #515  
Oud 12-09-08, 08:45
blastert blastert is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik volg het topic al een tijdje, sinds afgelopen weekend heb ik een Zwitserse Swisscom prepaid iPhone met simlock.

Ik heb maandagavond een sim gehaald bij ifoneguide. Wel wat duurder dan de andere sims (deze is 50 euro) Maar het is dan ook wel een zeer goede sim.

De kaart is superdun (geen schuren nodig) en je hoeft hem niet in te stellen met software updates oid. Het was dus een hoekje van m'n sim afknippen, het geheel in de iPhone stoppen en binnen een minuut had ik beschikking tot bellen / smsen / 3g! Ik ben zeer tevreden.
  #516  
Oud 12-09-08, 09:18
IMPHONED68 IMPHONED68 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ditta Bekijk bericht
Hmm, raar verhaal dus.

Maar wat is er dan precies mis met jouw lading?

Je kunt dus ook geen nieuwe firmware/settings op je yessim laden?

Zie post 505 de IC's zijn te dik men wil dat we ze afschuren. Schijnbaar is er een mixup geweest in de fabriek...

En tevens passen ze niet in de YESUP dus ik kan de firmware niet controleren de leverancier geeft aan dat er al de juist firmware opstaat..

Er wordt nu een nieuwe lading gestuurd ik meld me wel als dit gebeurd.
  #517  
Oud 12-09-08, 15:24
IMPHONED68 IMPHONED68 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard het vervolg...

Ik heb nu een Y3G werkend gekregen echter is het 3G verhaal niet te realiseren...

DE YESUP usb reader geeft alleen maar erors dus ik kan de Y3G ook niet uitlezen en op een specifiek netwerk fixen.

Wordt vervolgd.
  #518  
Oud 12-09-08, 15:26
Ditta Ditta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 79
Standaard

Hmm, druk je de yessim wel goed aan in de usb reader? Dit probleem heb ik vaak met mijn yessims.


BTW, ik zie dat firmware 2.1 uit is. Is deze te gebruiken met een Y3G yessim? Wanneer ik update naar 2.1 dan gaat mijn jailbreak verloren, mijn activatie ook?

Laatst gewijzigd door Ditta; 12-09-08 om 17:03.
  #519  
Oud 12-09-08, 17:32
IMPHONED68 IMPHONED68 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Standaard Y3G op Firmware 2.1

Vreemd is dat ik zojuist de firmware upgrade heb gedaan naar 2.1 en eigenwijs als ik ben ook maar gelijk gekeken of mijn Y3G nog werkt en wat schetst mijn verbazing hij werkt gewoon. Alleen voor het Telefonie gedeelte dan wel want ik heb nog steeds mijn gprs niet kunnen activeren.

Dus zoals iedereen misschien wel begrijpt zonder Jailbreak toch simlockvrij

ps: de YESUP werkt gewoon niet uiteraard heb ik ook geprobeerd de sim aan te drukken heb zelfs eentje op maat geknipt maar mocht allemaal niet baten...

Laatst gewijzigd door IMPHONED68; 12-09-08 om 17:35.
  #520  
Oud 12-09-08, 17:42
rvgulik rvgulik is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard Firmware 2.1 en Yessim

Ik weet niet hoe het bij de rest is maar iemand moet toch de spits afbijten.

Heb net mijn iPhone 3G uit Portugal, hardware unlocked via yessim, geupdate met 2.1. Ik weet dat men roept dat je moet wachten maar iemand moet het toch uit proberen.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken: HIJ DOET HET!!!!!!!!!

iPhone in flightmode gezet, aan iTunes gehangen en gewoon de procedure van Apple volgen.

Niet vragen om jailbreak omdat ik die meuk er niet op hoef.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden van mijn bevindingen en ervaringen. Maar ik betwijfel of de 3G echt beter is geworden.

Groeten

Robert
__________________
iPhone US 16GB FW2.2
iPhone 3G 16GB FW2.2 Yellowsn0w KPN
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.