//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) @indocobraone: meld je het even als je weet of het 3G internet werkt?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1541  
Oud 09-04-09, 17:03
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

@indocobraone: meld je het even als je weet of het 3G internet werkt?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1542  
Oud 09-04-09, 17:50
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

@StefV:
Inderdaad, die.

@Robin40:
Ja, die. Hetzelfde dus zoals bij StefV

@Guagmire3:
Zodra ik daar ervaring over heb zal ik het hier posten.

@iedereen:

Bedenk dat als je van rebelsimcard.com bestelt, dat het uit het buitenland komt (versturen duurt langer) en in Engelse Pond wordt afgerekend. Als je uit van een NL leverancier neemt (Rebel Sim Nederland of Benelux), dan krijg je het (hopenlijk) sneller in huis en is de prijs misschien vriendelijker.
Ook is het wat dichterbij als je een probleem hebt... (hoop ik dan toch...)

Gr.
  #1543  
Oud 09-04-09, 17:52
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Net een interessant gesprek gevoerd met de Support van Rebelsimcard.com:

PreSales Support: hi
Ikke: I received your v63i download, thanks much. Now I have questions re v3.0
Ikke: If I upgrade to OS3.0, will I be able to go back to 2.2.1 if needed?

PreSales Support: no
Ikke: So then I will be stuck with the OS 3.0. Then, will there be any disadvantages? What if the Rebel Sim solution doesn't work for me, what can I do?

PreSales Support: it will work
Ikke: For upgrade, I assume I can use the same Rebel Sim card with v63i?

PreSales Support: yes
Ikke: So I will only need to purchase the membership of Rebel Sim Development to ensure registration of OS 3.0 in iTunes?

PreSales Support: yes
Ikke: OK, thanks much, I'll go and purchase the membership. Thanks again. Bibi!

Einde gesprek.

Wat hieraan vooraf ging. Ik las bij hun dat je de iPhone kunt upgraden naar OS 3.0beta. Je moet daarvoor bij hun een zgn :"access to the Rebel's Developer's Network" aanschaffen. Dat houdt in dat je via hun de OS 3.0 kunt krijgen als ontwikkelaar. Lees hier:
Upgrade to iPhone OS 3.0
Je moet dan op iTune 8.0 inloggen op je PC en een UDID (ID als ontwikkelaar) aanvragen en deze opgeven aan rebelsimcard.com bij aanschaf van die "access etc....". Daarvoor krijg je dan van rebelsimcard het nodige om die OS 3.0 op je iPhone te krijgen.

Vervolgens kun je de iPhone met OS 3.0beta weer met de Rebel Simkaart unlocken zoals tevoren, maar wel met de FW versie 63i van Rebel Sim.

De officieele OS 3.0 van Apple komt naar verwachting omstreeks Juli dit jaar uit.

Wat zit er o.a. (nu ook al in de beta) in OS 3.0?

DIT DUS ------------------------>

Apple's iPhone OS 3.0 Upgrade kan je Mobiele leven verbeteren!

De nieuwe Apple iPhone OS 3.0 software zal deze zomer, met meer dan 100 nieuwe kenmerken, beschkbaar zijn voor iPhone en iPod touch gebruikers.

Het Rebel Simcard Team brengt een unieke manier om je iPhone te upgraden naar versies 3.0 Beta, nog voor de officieele release. Je kunt dus van deze nieuwe kenmerken gebruik maken voordat de hele wereld er toegang toe heeft!

Dit is een blik op enkele van deze kenmerken die je wereld zal doen schudden.

1. Cut, copy en paste: Eindelijk! Cut, copy en paste zal functioneel zijn binnen en door alle applicaties heen. Gebruikers zullen favoriete clips van webpaginas op Apple's iPhone kunnen kopieeren naar je persoonlijke clipboard. Schud de iPhone om de aktie te herstellen of opnieuw te doen, en de Cut, Copy, Paste funktie werkt ook met tekst en fotos. Dat zal Mail in staat stellen om meerdere fotos in een keer te versturen.

2. Multimedia messaging: Apple's iPhone upgrade van SMS naar SMS. Gebruikers kunnen fotos, kontakten, audiobestanden en lokaties versturen en ontvangen met de Berichten applikatie. Tevens: de mogelijkheid om "meervoudige berichten door te sturen of verwijderen." De nieuwe Landscape view van Apple is handig voor Tekst, Mail en Notities.

3. Bluetooth gaat helemaal open: De mysterieuze A2DP chip, aanvankelijk schijnbaar enkel aanwezig voor gebruik van de Nike+, zal worden gebruikt voor draadloze ascessoires beheer en peer-2-peer verbinding. (A2DP codeert audio naar een Buetooth-vriendelijk formaat, en stuurt het signaal draadloos naar Bluetooth koptelefoons die de audio decoderen en afspelen. Je kunt ook naar je favoriete liedjes luisteren vanaf je iPhone naar je met bluetooth uitgeruste auto stereo!!!).
Het gebruik van je iPhone als modem voor een laptop is er nu ook. Geen Wi-Fi problemen meer.

4. Audio Memo: Door middel van de ingebouwde microfoon of een externe plug-in. Voice Memo kan korte audionotities opnemen, verhandelingen, vergaderingen, interviews etc., Een toegevoegde editing tool kan de opnamen separeren en deze kunnen dan worden verzonden.De bijgevoegde editing tools laten je je opnamen bewerken en ze kunnen via email of de hierbovengenoemde MMS functie worden vestuurd.

5. Zoeken. Spotlight search is geintegreerd door het gehele apparaat. Gebruikers kunnen naar specifieke email berichten zoeken, applicaties, contacten en elk ander gegeven vanaf een plaats binnen die applicaties. Het werkt hetzelfde als de Spotlight search op de Mac OS X.

Als je vandaag de upgrade doet heb je toegang tot al deze nieuwe functies.

Condities :

* Na aanschaf zul je je iPhone kunnen upgraden naar 3.0 beta 2, genaamd build 7A259.
* Geen hacks nodig, 100% veilige upgrade procedure.
* Er zijn absoluut geen iTunes Sync problemen na upgrade tot OS 3.0
* Je kunt je iPhone altijd upgraden naar de Final 3,0 versie die deze somer door Apple zal worden uitgebracht
* Je krijgt toegang tot de Rebel Beta firmwares op de Rebel Developers network
* All Logos, Trademarks, Trade namen enz. op de website zijn eigendom van de respectievelijke eigenaren.
* Rebel is op geen enkele wijze geassocieerd of geaffilieerd met Apple
* In geval je after sales support nodig hebt, gelieve het Rebel Support pakket aan te schaffen.

<------------

Voor de goede orde: Ik verkoop zelf niets hiervan, en ik heb ook geen aandelen bij Rebel Sim. Ik speel nu alleen even doorgeefluik voor geinteresseerden.

Ik heb ook gezien dat Rebel Simcard Benelux / U.Z.W. - Web Store het Rebel Upgrade naar 3.0 paket verkopen. Hoe het daar gebeurt weet ik dus niet. Zie daarvoor zelf hun site.

Ik hoop dat ik genoeg heb geinformeerd over deze mogelijkheden van upgrade nar OS 3.0.

AANTEKENING.

Ik denk wel dat als je tot upgrade volgens bovenstaande manier overgaat (let op: dit is een beta!), je de unlock zeker moet blijven uitvoeren via Rebel.

Zelf wil ik een dezer dagen die upgrade wel doen, want ik vind een aantal zaken, bv. Cut and Paste en de Search wel prettig. Ik zocht al een tijdje naar deze oplossingen.
Op mijn PC gebruik ik bijvoorbeeld Roboform, waarmee ik automatisch mijn wachtwoorden (ik heb er een paar honderd) van websites automatisch kan laten invullen. Op de iPhone gebruik ik SplashID (tesamen met SplashID op mijn Desktop onder Windows 7), maar dan moet ik toch steeds mijn passwords handmatig intikken. En aangezien ik gegenereerde wachtwoorden gebruik (12 tekens lang!), kun je je voorstellen dat dat voor mij telkens even worstelen is bij het surfen op de iPhone. Met OS 3.0 hoop ik het nu direkt te kunnen kopieeren en plakken (en straks kunnen die applikaties het misschien zelf voor mij doen... hehehe...).

OK, dat waren zo een paar van mijn eigen gedachten hierover.

Gr.
  #1544  
Oud 09-04-09, 18:20
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

@ StefV:
Ahum... Stef, ik wilde toch even wat specifieker zijn.
De link die je aangaf is dus een link naar:
Een Rebel Simkaart plus de Compact Programmer.
Dit is dus een set.

Als je al in het bezit bent van een Rebel Simkaart, dan hoef alleen maar de Programmer aan te schaffen!

De Rebel Simkaarten zijn allemaal gelijk aan elkaar. Het gaat om de inhoud van de daarop bevestigde chip. Die inhoud bestaat uit Firmware voor de unlock.
Deze firmware is downloadable zodra er een upgrade versie is.
De nieuwste versie is v63ibeta. (volgens mij zijn ze allemaal beta, het is immers een race tussen locked iPhone Firmware en Rebel Sim?).
Het enige is dat de ene versie stabieler is dan de andere. Bij mijn weten is v63i-beta stabiel (in Microsoft termen Release Candidate 3).

En nog iets, voor diegenen die menen dat een upgrade verplicht is. NOT!
Als jouw unlock geen problemen geeft, geeft niet welke versie je hebt, dan niet upgraden.
Ze zeggen immers: If it's not broke, don't touch it!

Gr.
Roderick
  #1545  
Oud 09-04-09, 18:26
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Oke,

nog 1 vraag. Als ik die programmer bestel bij rebelsimcard benelux krijg ik daar dan ook zo'n "neppe" simkaart bij die je erin doet? Zo nee is dat wel nodig?

Gr Robin
  #1546  
Oud 09-04-09, 18:48
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin40 Bekijk bericht
Oke,

nog 1 vraag. Als ik die programmer bestel bij rebelsimcard benelux krijg ik daar dan ook zo'n "neppe" simkaart bij die je erin doet? Zo nee is dat wel nodig?

Gr Robin
Ik had bij rebelsimcard benelux inderdaad een setje besteld, en daar zat bij:
1x Rebel Simkaart
1x Compact Programmer (USB unit)
1x USB Kabel (tussen PC en Compact Programmer)
1x dummy ("neppe") simkaart

Ik neem aan dat je, als je alleen maar de Compact Programmer bestelt, dat je hetzelfde krijgt minus 1x Rebel Simkaart.

De Rebel Simkaart is heeeell dun, daardoor kun je zonder problemen je eigen simkaart er bovenop plaatsen en het geheel in je iPhone doen.

Bij de Compact Programmer is de sleuf net zo groot als die bij je iPhone, daarom heb je een kaart nodig om de Rebel Simkaart te ondersteunen als je die erin steekt. Dat is dus de funktie van die dummie simkaart.
Als je je eigen Simkaart als ondersteuning gebruikt weet ik niet of dat zo slim is, want de electronische schakeling van jouw eigen simkaart is dan ook aangesloten op die van de Rebelsimkaart bij het programmeren...
Mmnnneeeeee... 'k zou 't niet doen. Ik zou gewoon die dummy simkaart gebruiken.

Op het plaatje vij Rebel Sim Benelux staat inderdaad alleen maar de USB unit aangegeven, niet de kabel en de dummy simkaart. En die heb je echt wel nodig.

Nog een punt van attentie:
Bij het plaatsen van de dummy simkaart + Rebel simkaart in de USB unit moet je erop letten (ik deed het eerst ook verkeerd) dat:
de achterkant van de twee kaartjes (de rechte kant, dus de niet-schuine kant) eerst moet worden ingebracht.
De schuine kant steekt dan ietsje uit de USB unit.
Let er ook op dat de (glanzende) kontaktpuntjes van de Rebel Simkaart moeten schuiven op de kontatpuntjes in de Compact Programmer.

Als je het hebt ingebracht, het kabeltje aan de USB unit aansluiten en de andere kant aan de PC (USB).

De nodige software (bijv. v63ibeta) komt in een .ZIP bestand, dat pak je uit. Het .EXE bestand dat je dan krijgt moet je even dubbelklikken.
Dan begint de installatie en direct daarop wordt het programma uitgevoerd. Je hoeft alleen maar 1 knopje op het scherm in te drukken. Daarmee wordt de schrijfbewerking in gang gezet en heb je binnen de minuut een bruikbare Rebel Simkaart met versie 63i erop.
Da's alles!

Succes
Roderick
  #1547  
Oud 09-04-09, 19:26
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Oke bedankt voor de info!!
Ik ga ze eerst even een mailtje sturen of er dan inderdaad een kabel en nepsim bijzit als je alleen die usb unit besteld.
Zal de reactie hier neerzetten.

Gr,

Robin

Laatst gewijzigd door Robin40; 09-04-09 om 19:31.
  #1548  
Oud 10-04-09, 14:06
j0ep j0ep is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indocobraone Bekijk bericht
Ik had bij rebelsimcard benelux inderdaad blabla
Heb je al een update over de werking van 3G ? Het schakelaartje omzetten kost een stuk minder moeite dan de verhalen hierboven typen.
  #1549  
Oud 10-04-09, 18:53
Rebel Simcard Benelux Rebel Simcard Benelux is offline
Banned
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 4
Stuur een bericht via ICQ naar Rebel Simcard Benelux Stuur een bericht via MSN naar Rebel Simcard Benelux
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j0ep Bekijk bericht
Heb je al een update over de werking van 3G ? Het schakelaartje omzetten kost een stuk minder moeite dan de verhalen hierboven typen.
Helaas werkt 3G ook niet met de laatste update V63i.
  #1550  
Oud 10-04-09, 19:04
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

@quagmire :
3G Werkt met Rebel FW v63i nog steeds niet, duhh....
De iPhone verliest direkt het netwerk en verloor ook meteen z'n APN gegevens (waarom?). Direkt na opnieuw aanzetten 3G de Airplane Mode Aan/Uit gedaan, en KPN was weer heel even terug, maar verdween even daarna weer direkt en permanent. Een aantal keren A.M. Aan/Uit leverde een permanente "invalid SIM" op.
Hierna de KPN simkaart weer ge-reset in mijn HTC Diamond, weer teruggeplaatst in de iPhone (volgens bekend recept) en na een paar keren "no SIM" werkt alles weer.
Dus... nog even wachten tot een volgende FW release van Rebel.

@j0ep :
In 't Engels zeggen ze: "Say please..." en in het Frans klinkt het: "C'est le ton qui fait la musique".
Misschien wil je in het vervolg bedenken dat de meesten op dit forum gewoon leden zijn die hier informatie proberen te vinden (en diegenen die het leveren ervoor bedanken; dat heet etiquette of gewoon opvoeding, zoals je wilt). Er zijn ook leden die gewoon graag anderen belangeloos helpen (voor hun karma, wie goed doet goed ontmoet). In elk geval worden de meesten er zeker niet voor betaald om hier antwoord te geven. En bij die laatste groep hoor ik. Ik vind mezelf best wel modern van opvatting en heb best wel veel ervaring opgedaan met 40 jaar ICT, waarvan grotendeels als eigenaar van verscheidene softwarehuizen. Maar ik vind nog steeds dat "dank u wel" en "alstublieft" het veel verder schoppen dan "en... waar blijf je nou?!". Verder zit ik ook niet 24/7 achter mijn scherm op het iPhone Forum te turen (ik ben maar een voorbijganger).
Ik begrijp dat jij graag antwoorden zoekt. De snelste antwoorden krijg je meestal alleen als je ervoor betaalt.
Enfin, je hebt het antwoord kunnen lezen: 3G op de iPhone (tenminste met KPN) werkt niet op de Rebel FW 63i.

Groetjes,
Roderick

  #1551  
Oud 11-04-09, 19:30
mauritsroks mauritsroks is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik heb iPhone met versie 2.2.1 met de nieuwste Turbosim en hij doet niks:'(
  #1552  
Oud 12-04-09, 00:09
j0ep j0ep is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 25
Standaard

edit: laat ook maar.

Laatst gewijzigd door j0ep; 12-04-09 om 14:00.
  #1553  
Oud 12-04-09, 01:13
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde sorry.
  #1554  
Oud 12-04-09, 12:47
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #1555  
Oud 14-04-09, 22:08
Henniey Henniey is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 2
Standaard

Hai,
Ik krijg mijn gprs niet aan de praat. Heb een rebel sim voor mn Iphone 3g (2.2.1). Alles werkt, behalve GPRS. Heb alle mogelijke APN codes geprobeerd, ook die op de Hi site staat (bij toestelinstellingen).
Alles gereset, aan, uit en alsnog geen bolletje dat me heeeel erg blij zou maken.

Hebben jullie nog tips of dé oplossing?

Hoor t graag!

Groetjes,
Hennie

Aanvulling; ik merk net dat als ik net opnieuw hi heb ingesteld heel even gprs heb, maar dat ie dan weer wegvalt omdat ie opnieuw zoekt naar hi.

Laatst gewijzigd door King1987; 14-04-09 om 22:54. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #1556  
Oud 15-04-09, 02:57
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

OK, ik ben weer een paar dagen verder sinds mijn laatste post hier, tijd om mijn nieuwste bevindingen door te geven.

Even dit (mag je ook gerust overheen lezen).
Mijn ouders en voorouders waren afkomstig uit een gebied in Noord Sulawesi (Celebes), in Indonesie. Ik verdiep mij graag in culturen, zo natuurlijk ook hier. Dit gebied heet de Minahasa. De bevolking uit dit gebied hoort etnisch gezien eigenlijk niet tot het overgrote deel van Indonesie (lichte huid, ietwat scheve ogen en andere gezichts- en lichaamsbouw). Men begroet elkaar daar altijd in de originele, Tontemboanse, taal met: Pakatuan Wo Pakalawiren (Ik Wens Je Een Lang Leven In Vrede). Wat ik hier even kwijt wil is dat, de autochtone bevolking uit de Minahasa de volgende motto heeft: Si Tou Timou Tumou Tou. De betekenis hiervan is: De Mens Leeft Om Anderen Te Onderrichten (Ondersteunen). Het is deze spreuk die mij ertoe drijft om her en der mijn ervaringen met anderen te delen. Als je geinteresseerd bent in dat gebied ik heb er een 3-talige (EN/NL/ID) website aan gewijd: theminahasa.net .

Terug naar mijn wereldse bevindingen met de Apple Iphone 3G:

Mijn iPhone 3G FW 2.1.1, BB 2.02.30, T-Mobile locked, Jailbroken, KPN Hi! UMTS simkaart (4jr oud) met Rebel Simkaart FW v63i.
Deze combinatie werkt nu (met de Rebel FW v63i) alweer een paar dagen redelijk naar wens. Alleen redelijk omdat 3G nog steeds niet werkt.
Ik ben er nu al een aantal keren verder mee in de omtrek geweest, in Amsterdam, en wonder boven wonder bleef hij het doen. Het bleef de NL KPN vinden.
Bij de v61i was dat anders, want toen viel hij na enige tijd buitenshuis uit en moest alles opnieuw worden geinstalleerd (zie vorige verslagen).
Ik vind het nog steeds hinderlijk dat ik dus geen internet heb, tenzij ik via Wi-Fi een netwerk vind. Thuis is dat natuurlijk geen probleem (24Mbit UPC kabel in een netwerk).

Tijd dus voor een nieuw experiment. iPhone OS v3.0beta

OK, ik heb dus bij Rebel simcard een lidmaatschap betaald voor hun Rebel Developers Network.
Ik wil hier wat uitgebreid op in gaan zodat je weet waar je aan begint. Ik was dus te gehaast en heb enkele malen een halve hartstilstand gekregen, telkens de angst dat ik er een schoorsteenmantel iPhone aan overhield, leuk om te zien maar wel zo dood als een pier.
Hierbij dus de stappen hoe het hoort. En wat ik zelf mis deed. Ik werk dus zelf met Windows 7 32bit.

HOE HET MOET

1. Zoek je UDID op.
Dit vind je door in iTunes (je iPhone is aangesloten) in tab "Summary" op je serienummer aan te klikken. Dan krijg je zoiets als:
UDID identifier: eapueikwaumijesbfue87eee6rwaddwsxcdera80
Dit is de UDID die hoort bij jouw serienummer. Elke iPhone heeft een uniek serienummer.
Voor installatie van OS v3.0 heeft Apple (via Rebel) je UDID nodig om je als ontwikkelaar toestemming te geven tot gebruik van OS v3.0. Je kunt het ook zelf bij Apple halen, dan moet je je als developer registreren (heb ik trouwens ook gedaan) en US$ 99 (ca. EUR 79) betalen (heb ik dus niet gedaan - lid bij Rebel is UK Pound 15).

2. Geef Rebel het UDID nummer en betaal voor lidmaatschap van Rebel Development Network

Je krijgt dan een bevestigingsemail met:
2a. gebruikerswachtwoord (gebruikersid=jeemailadres)
2b. en een download link addres bij Rebel

3. Gebruik de download link (en wachtwoord)

Je ontvangt een zip bestand.
Unpack deze, de inhoud is:
3a. DOC bestand met instrukties
3b. De nieuwste Rebel FW ( op dit moment RebelSetupv63beta.exe )

4. Lees de DOC 3a, daar staat een download link in voor de laatste iPhone OS v3.0beta software!

5. Gebruik de download link

Je ontvangt een rar bestand met de laatste iPhone software (momenteel iPhone1,......_7A259g_Restore.rar
Unpack deze, de inhoud is: iPhone1,......_7A259g_Restore.ipsw

6. WACHT OP EEN BEVESTIGINGSBERICHT VAN REBEL DAT DE VERSTREKTE UDID (uit 1.) BIJ APPLE IS GEREGISTREERD!
ALLEEN NA REGISTRATIE KUN JE PAS BEGINNEN AAN DE UPGRADE!!! DIT BEVESTIGINGSBERICHT ONTVANG JE BINNEN 24 UUR

--------------

NA ONTVANGST VAN BEVESTIGINGSBERICHT: REGISTRATIE BIJ APPLE OK.

7. Je originele netwerk simcard in iPhone plaatsen.

8. Je iPhone moet geactiveerd zijn.

9. Zorg dat je op internet aangesloten bent. Sluit iPhone aan op PC en iTunes, Wacht tot iTunes de iPhone herkent.

10. Sync de iPhone, zorg dat je de laatste backup hebt die straks kan worden teruggezet (Data, Apps etc.)

11. In iTunes tab "Summary", terwijl je Shift ingedrukt houdt, "Restore" aanklikken.
iTunes vraagt je dan om het .ipsw bestand (uit punt 5.)
Zoek deze op je harde schijf en laad het in.
Je iPhone wordt nu geflashed (duurt ca. 15 minuten)
Als iTunes klaar is met flashen wordt de iPhone ge-reboot.
iTunes gaat automatisch naar Apple Store en activeert je iPhone.

12. iTunes merkt dat hij je iPhone herkent van voorheen en vraagt
a. of je de iPhone als nieuw apparaat wilt instellen, in dat geval wordt de oude data niet opnieuw teruggehaald en wordt opnieuw gesychroniseerd met Outlook e.d. en worden alleen nog de applikaties teruggezet.
b. of je de backup wilt gebruiken van eerdere backup, in dat geval wordt alle data (MP3, video, podcasts etc) teruggezet en Outlook en Applikaties gesynchroniseerd.
De iPhone vertoont zich hierna in iTunes met de nieuwe software versie 3.0.

KLAAR!

WAT IK VERKEERD HEB GEDAAN EN HOE HET IS OPGELOST.

1. Ik had op de Rebel site ergens al een link gevonden naar de iPhone OS v3.0, dat heette V3.0.ipsw . Ik meende dat dit de juiste software was.

2. Ik had niet goed gelezen kennelijk, en dacht dat de registratie bij Apple automatisch ging.

3. Ik ben dan ook direct met installeren begonnen (op 2e Paasdag! Niemand thuis bij Rebel, natuurlijk), vanaf punt 9, hierboven.

Na installatie kreeg ik de boodschap: "The software has expired and must be updated to a newer version!"

Daarna de boodschap: "iPhone has been previously synced with this computer:"
a. setup as a new iPhone
b. Restore from the backup of mijnoudeiphonenaam...

Ik koos optie b.
Na een tijdje boodschap: "cannot continue, error -19."
(op de iPhone zei het "No Service, slide for Emergency Call only"

Ik koos OK en dan de optie a. setup as a new iPhone

Toen het klaar was verscheen in iTunes Software Version: 3.0
Serial: (zelfde als oude serienr.)

Het vraagt daarna alle normale dingetjes: Sync with Outlook etc. etc.

Daarna werkte het de applicaties op de iPhone bij

Daarna de boodschap "an application could not sync because of an error."
en het beeindigt met "could not continue because a connection could not be established with the iPhone.."
(op de iPhone toont het een USB connector en de boodschap "slide for emergency".)

AMEN

Het hele repertoire 3x opnieuw uitgevoerd en telkens hetzelfde.

Na geruime tijd daagde het eindelijk in het Oosten, en ook bij mij, dat ik misschien wel eens inderdaad een verkeerde versie V3.0beta zou kunnen hebben De hele Rebel site afgestruind, niets kunnen vinden.
Een verhaal met al mijn gevolgde stappen naar Rebel sales en support gestuurd ('t was inmiddels de volgende ochtend 2:00u en ik was aardig van streek, zocht al naar woorden hoe ik het m'n vrouw moest vertellen - ze heeft toch al geen enkel vertrouwen in experimenten zonder garantie). En dan wachten.

Het duurde tot de volgende dag 13:00u, mijn Outlook was al ingebrand in mijn 24" platte scherm, totdat ik een verlossend berichtje kreeg van Rebel, met enkel: UDID now added. We noticed that you have not yet downloaded your product.
Daar moest ik het mee doen.

En eindelijk, eindelijk begon mijn geest te klaren. Ik had vast ergens overheen gelezen. En ja hoor!
Ik had het DOC bestand uit punt 3a, nauwelijks aandacht geschonken. Want daar stond inderdaad een link naar het juiste OS v3.0beta bestand zoals boven beschreven.

Dit bestand gedownload en de hele procedure gevolgd, en BEET!

Ik kan dus mededelen dat ik, na de stappen gevolgd te hebben tot en met punt 12, nu de eigenaar ben van een iPhone 3G met OS 3.0.

Op dit moment is iTunes nog druk bezig met synchronisatie van mijn MP3's, Ik heb in mijn overmoed eerder voor 10GB aan liedjes erop gezet (stom natuurlijk, want ik heb een iPod Touch 3G 32GB vol met apps, clips en liedjes, alsook een iPod Classic 160GB vol met liedjes, podcasts etc). Afijn, ik reken erop dat alles nu in orde is.
Het is inmiddels alweer 01:30u, ik doe dit soort dingen liever als moeders al slaapt dan ziet ze het niet als ik een peu neveu word, en het is ook voor mij bedtijd.

Hier een paar voorbeeld schermpjes van de nieuwe funkties in v3.0

Ik kom later erop terug wat mijn ervaringen met deze configuratie is. Ik moet perslot ook nog mijn KPN Hi! nog aan de praat krijgen met Rebel v63i. Ik heb er nu nog de T-Mobile kaart inzitten (kennelijk verplicht bij installatie van OS v3.0).

Tot zover,
Pakatuan Wo Pakalawiren
Roderick

(volgens een enkeling hoort 'groet' of 'groetjes' niet op dit forum, iets met netiquette, derhalve PWP)

Even iets vergeten wat ik toch wel even wil aanvullen en benadrukken:

1. Ik heb niets met de Rebel organisatie te maken, noch heb ik of krijg ik er enig revenu uit. Ook word ik er niet voor betaald om hun naam te noemen.

2. In mijn beschouwingen vertelk over mijn persoonlijke ervaringen met de mij beschikbare hardware en software.

3. Indien ik links doorgeef, en of namen van leveranciers noem, dan berust dat eveneens slechts op mijn eigen ervaringen en is het niet bedoeld om genoemde leveranciers/websites hiermede te bevoor- of nadelen.

4. In mijn vorig bericht noemde ik als leverancier rebelsimcard.com in een link, dit betekent niet dat het de enige leverancier is. Rebel Simcard Benelux is een Rebel vertegenwoordiger hier in Nederland. Deze levert dezelfde dienst, echter ik heb er geen ervaring mee.

5. Aangezien mijn verslagen van ervaringen geheel persoonlijk zijn lijkt het mij beter als je zelf ook her en der bij meerdere leveranciers te rade gaat aangaande prijzen, garantie, ondersteuning e.d.

Ik hoop hiermee e.e.a. duidelijk gemaakt te hebben, als voorzorg, opdat er niet vervelende insinuaties zullen worden gemaakt.

Welterusten,
Pakatuan Wo Pakalawiren
Roderick

Kon het even niet laten, even doorgegaan. De synchronisatie was vlekkeloos verlopen

Ik heb dus de iPhone 3G met FW 3.0 (7A259g) en BB: 04.22.01

Ik had bij het overzetten de T-Mobile simkaart (van mijn vrouw) gebruikt. De installatie verliep, zoals eerder verteld, uiteindelijk prima.

Ik heb daarna de T-Mobile kaart vervangen door mijn eigen KPN Hi! simkaart met de Rebel simkaart FW v63i (die ik ook al had bij FW 2.2.1).
1. De KPN Hi! simkaart eerst gereset in mijn HTC.
2. De iPhone zonder simkaart ingesteld:
Airplane Mode AAN
Data Roaming AAN
Enable 3G UIT
3. KPN Hi! simkaart met Rebel simkaart FW v63i ingebracht

Na het inbrengen van de KPN Hi! moest ik 2x "no simcard" doorstarten (Airplane Mode Aan/Uit), daarna verscheen NL KPN in volle glorie, heel effies, toen verdween het. Weer Airplane Mode Aan/Uit, en daar was NL KPN weer, nu in volle hevigheid (het hele trappetje, linksboven, voluit!),
Na kontrole bleek de Data Roaming uit zichzelf UIT te staan!

4, Data Roaming UIT laten staan.

5. Cellular Data Network, APN gegevens voor KPN Hi! ingevuld (zie deze link), dit is nodig voor internet.

6. In Safari een website opgeroepen. Werkt prima!

7. Vanaf de huistelefoon de iPhone gebeld. Werkt prima!

8. Vanaf de iPhone naar de huistelefoon gebeld. Prima!

9. GPS gestest met Google Earth. Prima!

10. Enable 3G AAN..... NL KPN valt uit de lucht! Duhh! Werkt dus nog steeds niet.

11, Enable 3G UIT, Airplane Mode AAN/UIT, NL KPN springt er zonder problemen direkt weer in! Ik werk nu dus zonder Data Roaming.

KLAAR!

Alles lijkt dus goed te werken. En 3G zullen we dus nog steeds op moeten wachten!

En nu ga ik echt naar bed.

Pakatuan Wo Pakalawiren
Roderick

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-04-09 om 08:06. Reden: Volgen de keer de edit knop gebruiken!
  #1557  
Oud 15-04-09, 09:27
jeroni jeroni is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henniey Bekijk bericht
Hai,
Ik krijg mijn gprs niet aan de praat. Heb een rebel sim voor mn Iphone 3g (2.2.1). Alles werkt, behalve GPRS. Heb alle mogelijke APN codes geprobeerd, ook die op de Hi site staat (bij toestelinstellingen).
Alles gereset, aan, uit en alsnog geen bolletje dat me heeeel erg blij zou maken.

Hebben jullie nog tips of dé oplossing?

Hoor t graag!

Groetjes,
Hennie

Aanvulling; ik merk net dat als ik net opnieuw hi heb ingesteld heel even gprs heb, maar dat ie dan weer wegvalt omdat ie opnieuw zoekt naar hi.
ik had bij mij ook allemaal problemen met rebelsim en hi.

dan wel netwerk en in eens weer niets. na een paar keer aan en uitzetten doet hij het weer voor een dag en dan weer het zelfde verhaal.

meer mensen problemen met hi en rebelsim op software 2.2.1 en modemfirmware 2.30.03

Laatst gewijzigd door iScorpio; 15-04-09 om 09:31.
  #1558  
Oud 15-04-09, 10:49
PeRzY PeRzY is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: noordwijk
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk bericht
ik had bij mij ook allemaal problemen met rebelsim en hi.

dan wel netwerk en in eens weer niets. na een paar keer aan en uitzetten doet hij het weer voor een dag en dan weer het zelfde verhaal.

meer mensen problemen met hi en rebelsim op software 2.2.1 en modemfirmware 2.30.03
ik heb ook hetzelfde met hi althans m'n moeder (ik heb ''gelukkig'' nooit geupdate!) en de rebelsim! Dan doet ie het idd weer een dag en daarna valt ie uit! Welke versie heb jij van de rebelsim? V61i? Ik wel namelijk. Ik heb dus wel een apparaatje om de rebelsim eventueel te kunnen upgraden naar V63i maar het schijnt dat dat nog niet is vrijgegeven voor particulieren dus als je die versie wilt ben je genoodzaakt om ''weer'' een nieuwe rebelsim aan te schaffen maar daar trap ik niet meer in! Met die nieuwe versie moeten dus (bijna) alle problemen verholpen zijn. Althans geen 3g maar wel blijvend ontvangst en dat is al heel wat!!

Weet toevallig iemand waar je de nieuwe versie van rebel V63i ergens vandaan kan halen om de oude V61i te upgraden??
  #1559  
Oud 15-04-09, 11:39
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Heb inmiddels mijn Hi simkaart in combinatie met een rebelsim met versie V61 nu een week in gebruik. Ik moet zeggen dat hij binnen een week nog niet is uitgevallen of dat ik het signaal verloren heb. Ben dus buiten de 3G om tot nu toe erg tevreden met mijn rebelsim. Ga deze week een programmer bestellen om te kunnen updaten naar V63.

en indocobraone, erg bedankt voor het delen van je bevindingen. kan altijd nog van pas komen!

Gr,
Robin
  #1560  
Oud 15-04-09, 13:38
indocobraone indocobraone is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk bericht
dan wel netwerk en in eens weer niets. na een paar keer aan en uitzetten doet hij het weer voor een dag en dan weer het zelfde verhaal.

meer mensen problemen met hi en rebelsim op software 2.2.1 en modemfirmware 2.30.03
Welke versie Firmware van Rebel gebruik je? Mijn ervaring met iPhone 3G FW 2.2.1 en BB 2.30.03, KPN Hi! en Rebel FW v63ibeta was redelijk goed. Beter dan met Rebel FW v61i. Als je geen v63ibeta hebt dan zul je een USB Compact Programmer moeten gebruiken om te upgraden (zie mijn verhaal hierover elders).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeRzY Bekijk bericht
..... Welke versie heb jij van de rebelsim? V61i? Ik wel namelijk. Ik heb dus wel een apparaatje om de rebelsim eventueel te kunnen upgraden naar V63i ...

Weet toevallig iemand waar je de nieuwe versie van rebel V63i ergens vandaan kan halen om de oude V61i te upgraden??
Ik heb de Online Support van rebelsimcard.com in een chat erom gevraagd en ik kreeg direct een download link.... Ook fff proberen dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin40 Bekijk bericht
Heb inmiddels mijn Hi simkaart in combinatie met een rebelsim met versie V61 nu een week in gebruik. Ik moet zeggen dat hij binnen een week nog niet is uitgevallen of dat ik het signaal verloren heb. Ben dus buiten de 3G om tot nu toe erg tevreden met mijn rebelsim. Ga deze week een programmer bestellen om te kunnen updaten naar V63.

en indocobraone, erg bedankt voor het delen van je bevindingen. kan altijd nog van pas komen!
Graag gedaan. Als je problemen hebt om de v63ibeta te krijgen, fff PMmen.

Succes allemaal!
Roderick
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.