//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) in ieder geval bedankt voor de reactie maar dat had ik zelf ook wel bedacht ik reset m'n sim netjes via al die stappen in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1641  
Oud 07-05-09, 11:54
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

in ieder geval bedankt voor de reactie maar dat had ik zelf ook wel bedacht ik reset m'n sim netjes via al die stappen in een nokia toestel, doe alles hetzelfde als ik eerst deed alleen pakt m'n iphone mn sim helemaal niet meer waar ik eerder dus nog hoopvol een korte tijd een netwerk had..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1642  
Oud 07-05-09, 12:11
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

zou hem wel voor je willen testen ik heb zelf verschillende rebel sims dus kunnen we kijken waar het aan ligt.

MVG,

Bart
  #1643  
Oud 07-05-09, 17:06
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

ik weet t niet meer, ik krijg m echt niet meer aan de praat. Ik stop mn sim + rebel erin en het enige wat ik dan krijg is links bovenin de 4 balkjes alleen dan alsof ik geen bereik heb.. geen zoeken, niet 'geen service' en geen foutmelding. De balkjes blijven naar beneden zonder netwerk waar ik met m'n oude mobiel volledig bereik heb.
Iemand nog een oplossingg? Anders wordt het toch wachten op een software unlock..
  #1644  
Oud 07-05-09, 17:07
Leidsekade Leidsekade is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Heb net de Gevey sim (van eBay) geprobeerd en anders dan de Rebel sim, werkte die ook in het buitenland met mijn Vodafone NL sim
  #1645  
Oud 07-05-09, 19:08
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Hey JEANS,

Hmm klinkt of dat er wat meer in de hand is.. Welke telefoon gebruik je om te resetten? zou anders je rebel kunnen nakijken als je dat wilt.
  #1646  
Oud 08-05-09, 00:29
egwmeijer egwmeijer is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Tanzania
Berichten: 5
Standaard

Hallo, mijn rebelsim (V64i) hield er ook mee op. Ik heb Ihpone 3G 2.2.1 2.30.03 Ik had hem samen met verschillende simkaarten gebruikt en dat is kennelijk geen goed idee. Nu weer geherprogrammeert. De eerste keer pakte die hem niet, toen offline gezet (3G uit, data roaming aan) en weer aan, toen pakte die mijn netwerk, toen weer weg en nu staat die al een tijdje aan

Wel raar, soms pakt die GPRS wel en soms niet. Ik woon overigens in Tanzania, dus geen echt goede referentie misschien maar de rebelsim komt uit Nederland, de telefoon uit de VS (AT&T). Wel lastig hier omdat mijn garage geen bereik heeft, dus iedere dag met de lift naar beneden offline zetten, dan weer online als ik buiten ben, werkt prima. Alleen als dekking spontaan weg is (wat kan gebeuren helaas het is geen Nederland nee) is het kansloos. Dan weer eerst in een andere telefoon, netwerk zoeken, belletje plegen, offline zetten van iphone, sim er weer in met rebel, online, en dan pakt die hem bijna altijd weer.

Ja, verre van ideaal, maar toch erg mooi deze telefoon, hoewel mijn Nokia E66 100% meer telefoon is moet ik zeggen Ik hoop dat de volgende versie Iphone meer telefoon wordt en geen 100 apps nodig heeft om alles te laten werken!
  #1647  
Oud 08-05-09, 09:30
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

bartha,
hoe zou je m na kunnen kijken? ik reset mn simkaart overigens in een nokia 6300 (netwerk op handmatig, t-mobile of vodafone kiezen, kpn hi weer kiezen en ik bel de voicemail). Ik zet de iphone volledig uit en weer aan, dataroaming aan en 3g uit, de ene x met vluchtmodus de andere x niet maar maakt geen verschil, hij ziet wel een simkaart zitten (aangezien ik geen melding krijg 'geen simkaart') maar vind geen netwerk.. wat ik ook probeer. Heb ondertussen ook m'n rebel geupdate alleen werkt dat ook weer niet soepel omdat de helft van de tijd de rebel niet wordt gezien door de usb updater..
ik heb de rebelsim ook met verschillende simkaarten geprobeerd zoals egwmeijer, misschien is dat geen goed idee.. ik heb geen idee. Ik weet wel dat die rebelsim behoorlijk 'buggy' is tot nu toee
  #1648  
Oud 08-05-09, 11:11
juiced juiced is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 4
Standaard

Via ebay heb ik een rebel simcard besteld, en zolang ik met mijn iphone thuis blijf heb ik geen probleem. Echter de moment dat hij van mast moet veranderen valt mobistar weg en krijg ik geen service. Daarna eens getest door iphone af te zetten en op locatie weer aan te zetten en dan ging het ook, echter 's nacht is em op geen service gekomen en was het weer gedaan. Nu aangezien ik constant volledig vlaanderen doorkruis voor mijn werk en ik mijn iphone wil gebruiken zou het natuurlijk wel handig zijn mocht iemand iets weten waardoor dit kon blijven werken, ook als ik van mast moet verwisselen. Zit jammer genoeg op baseband 5.9 dus
kan ik niet downgraden en wil mijn iphone toch eindelijk eens beginnen gebruiken.

Mocht iemand een idee hebben aan wat dit kan liggen hoor ik het graag.

Joost
  #1649  
Oud 08-05-09, 11:54
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

hey Jeans,

Ik heb gister even op mijn test iphone 3g alles nagekeken en getest en heb het zelfde probeleem gekregen na het recoveren van mijn iphone, andere rebel gebruikt zelfde probleem... hmmmm krijg nu ook "geen sim" melding en als ik de rebel in een andere iphone stopt werkt die prima! lijkt dus aan de telefoon te liggen...

Nog een ander raar probleem voor de kenners: Het lijkt of dat me microfoon defect is, wanneer ik bel ben ik zeer slecht te verstaan... met me headset heb ik het zelfde probleem.. Bellen via skype geen probleem en bellen via de carkit gaat ook goed... Microfoon is dus zelf niet kapot en het bel gedeelde lijkt ook goed. wie kan me helpen
  #1650  
Oud 08-05-09, 12:04
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juiced Bekijk bericht
Via ebay heb ik een rebel simcard besteld, en zolang ik met mijn iphone thuis blijf heb ik geen probleem. Echter de moment dat hij van mast moet veranderen valt mobistar weg en krijg ik geen service. Daarna eens getest door iphone af te zetten en op locatie weer aan te zetten en dan ging het ook, echter 's nacht is em op geen service gekomen en was het weer gedaan. Nu aangezien ik constant volledig vlaanderen doorkruis voor mijn werk en ik mijn iphone wil gebruiken zou het natuurlijk wel handig zijn mocht iemand iets weten waardoor dit kon blijven werken, ook als ik van mast moet verwisselen. Zit jammer genoeg op baseband 5.9 dus
kan ik niet downgraden en wil mijn iphone toch eindelijk eens beginnen gebruiken.

Mocht iemand een idee hebben aan wat dit kan liggen hoor ik het graag.

Joost

Je zou nog kunnen proberen om de laatste Firmware van Rebel te installeren. Wellicht dat deze verouderd is omdat je hem via ebay gekocht hebt.
  #1651  
Oud 15-05-09, 18:05
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kansloos Bekijk bericht
Zou het echt werken?
Ik kwam net het volgende tegen op Dealextreme:

i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G

Ik kan het niet testen ik heb maar een 1st gen Iphone maar voor de 16,99 dollar+gratis shipping kan je het niet laten liggen
Werkt niet. Vriend heeft het geprobeerd, kansloos!
  #1652  
Oud 15-05-09, 18:16
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Ik heb ze allemaal al getest van dealextreme.. en jawel allemaal slecht of niet werkend!

Laatst gewijzigd door King1987; 15-05-09 om 18:58. Reden: Het is geen te koop topic.
  #1653  
Oud 16-05-09, 17:49
kcaj's schermafbeelding
kcaj kcaj is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 34
Stuur een bericht via ICQ naar kcaj Stuur een bericht via MSN naar kcaj
Standaard

Er is blijkbaar weer een nieuwe firmware voor de rebelsim beschikbaar.
Ik kwam hem tegen op de site van rebel simcard benelux
  #1654  
Oud 16-05-09, 18:19
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

hopelijk bied deze 3g ondersteuning.
  #1655  
Oud 16-05-09, 20:14
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ik kan hem pas maandag proberen....
  #1656  
Oud 17-05-09, 12:37
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Hmmm even zitten spitten en doen maar niet veel verder gekomen. Waarschijnlijk is deze update ook voor os: 3.0 bb: 04.22.01

Zipnaam: RebelSetupv69.zip
Bestand naam: RebelSetup3v1.exe (3v1 lijkt van os 3.0 )
Programma naam: RebelConfig 3.1i(phone)

De bestands naam is wel oplopend dus hoogswaarschijnlijk een nieuwe update ben benieuwd!

Laatst gewijzigd door bartha; 17-05-09 om 12:47.
  #1657  
Oud 17-05-09, 17:08
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik heb zojuist de rebelsim geupdate via v69i. Tot mijn groooote verbazing heb ik weer bereik. Heb verder nog niets geprobeerd van internet, maar zal daar dalijk wel even naar kijken. Valt me in ieder geval mee dat mijn twee maand oude simkaart van KPN HI het weer doet. Dit was met de oude versie (v64i) niet het geval.
  #1658  
Oud 18-05-09, 14:56
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnix. Bekijk bericht
Ik heb zojuist de rebelsim geupdate via v69i. Tot mijn groooote verbazing heb ik weer bereik. Heb verder nog niets geprobeerd van internet, maar zal daar dalijk wel even naar kijken. Valt me in ieder geval mee dat mijn twee maand oude simkaart van KPN HI het weer doet. Dit was met de oude versie (v64i) niet het geval.
Ik heb 3G nog niet werkend gekregen, evenals dataroaming. Dit valt dus wel tegen. Het bereik van mn provider is verder prima en stabiel.

Iemand die het internet (3G of dataroaming) wel werkend heeft met v69i?
  #1659  
Oud 18-05-09, 15:00
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

jammer maar het viel een beetje te verwachten... Ik heb vandaag besloten om mn telefoon bij t-mobile zelf te laten unlocken mbv een prepaidkaartje en €120 beltegoed. Het is veel geld maar dan heb ik ook nooit geen gezeur meer met chipjes en slecht/niet werkende software enz. Ook hoef ik niet meer te wachten op een rebelsim die werkt met v3.0 etc. Kortom ik kan mn telefoon dan eindelijk gebruiken zoals ik wil
  #1660  
Oud 18-05-09, 15:59
DomienV DomienV is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 4
Standaard

Alright, ik ga een Franse simlocked iPhone 3G kopen. Hoe sim-unlock ik deze? En nog veel belangrijker: kan dat eigenlijk wel? Wil niet te veel moeite doen of dingen kapot maken.. Moet dus zeker weten dat het te doen is!

Jullie zijn de beste
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 17:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 13:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 00:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.