//

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic

Het grote iPhone 3G hardware unlock topic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door quagmire jammer maar het viel een beetje te verwachten... Ik heb vandaag besloten om mn telefoon bij t-mobile zelf te laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1661  
Oud 18-05-09, 18:36
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quagmire Bekijk bericht
jammer maar het viel een beetje te verwachten... Ik heb vandaag besloten om mn telefoon bij t-mobile zelf te laten unlocken mbv een prepaidkaartje en €120 beltegoed. Het is veel geld maar dan heb ik ook nooit geen gezeur meer met chipjes en slecht/niet werkende software enz. Ook hoef ik niet meer te wachten op een rebelsim die werkt met v3.0 etc. Kortom ik kan mn telefoon dan eindelijk gebruiken zoals ik wil
Quagmire,
ik zit ook al een tijdje te denken om het op die manier te doen, maar kan dat wel? Heb ondertussen zoveel verschillende dingen over t-mobile gehoord.. moet je niet een iphone abonnement hebben? en informatie over de originele eigenaar? Anders heb ik het er zeker voor over, zeker ook omdat mijn iphone al zeker een half jaar oud is en het dus goedkoper moet zijn.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1662  
Oud 18-05-09, 19:37
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

Ik heb vanmorgen even gebeld met de unlockdienst van T-mobile om gewoon wat info te verzamelen. Ik heb ze mijn situatie voorgelegd:

-Iphone 16GB via marktplaats gekregen
-KPN abonnement (nu met rebelsim)

De man aan de telefoon vertelde mij dat ik een T-mobile simkaart moest kopen en daarop 120 euro beltegoed moest zetten. Ook moest ik het IMEI nummer van de telefoon even achterhalen ( *#06# ) Als ik dit geregeld had kon ik weer bellen en zou T-mobile 120 euro van het beltegoed halen en ze zouden mijn IMEI nummer doorgeven aan de unlockdienst van Apple. Ook vragen ze om je telefoonnummer zodat ze je terug kunnen bellen wanneer dit geregeld is. Ik ben nog niet teruggebeld (kan maximaal 1,5 week duren) maar tijdens dat gesprek leggen ze je uit hoe je je telefoon kunt unlocken. Dit gaat via iTunes.

Voorwaarde is trouwens wel dat je een telefoon hebt dit door T-mobile Nederland is uitgegeven, dit kunnen ze checken als je ze het IMEI nummer geeft. Wel handig om er even expliciet naar te vragen!

als ik meer weet meld ik me

Laatst gewijzigd door quagmire; 18-05-09 om 19:39.
  #1663  
Oud 18-05-09, 19:58
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

okee, klinkt allemaal erg logisch. Is dit trouwens ook mogelijk via een t-mobile simkaart van een vriend van mij? Dat ik met zijn nummer bel en ze het bedrag van zijn rekening afschrijven?
En hoe kan ik zien dat mijn iphone nederlands is? imei-nummer staat bij mij trouwens op de simkaarthouder, maar daaraan kan niet zien of het een orginele t-mobile iphone is..
  #1664  
Oud 18-05-09, 20:03
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

ja waarschijnlijk kan dat wel. Het nummer waarop je wordt teruggebeld hoeft niet hetzelfde te zijn als het nummer van je t-mobile prepaidkaart.
het is het handigst om je imei nummer bij Instellingen>algemeen>info even over te schrijven ofzo en dan even bellen met t-mobile dan weet je het zeker. het nummer van die unlockservice is trouwens: 070 3056007
  #1665  
Oud 19-05-09, 00:34
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Na wat testen en spelen met de nieuwe software voor je Rebel SIM V3.1 en voor sommige V69(i) werkt alles zeer goed maar nog geen 3G ondersteuning... Heb net een Kpn en Telfort sim getest en het netwerk valt niet weg sms, bellen, internet 100%

Heb 1 klein nadeel gevonden na het uit en aanzetten van je telefoon zegt die soms geen service... als je vervolgens de airplane mode aan en uit zet werkt alles weer super!! Morgen moet ik wat reizen voor me werk en opleiding, even kijken alles nu 100% blijft werken
  #1666  
Oud 19-05-09, 00:39
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartha Bekijk bericht
Na wat testen en spelen met de nieuwe software voor je Rebel SIM V3.1 en voor sommige V69(i) werkt alles zeer goed maar nog geen 3G ondersteuning... Heb net een Kpn en Telfort sim getest en het netwerk valt niet weg sms, bellen, internet 100%

Heb 1 klein nadeel gevonden na het uit en aanzetten van je telefoon zegt die soms geen service... als je vervolgens de airplane mode aan en uit zet werkt alles weer super!! Morgen moet ik wat reizen voor me werk en opleiding, even kijken alles nu 100% blijft werken

Heb jij nog wat ingesteld voor internet bij je KPN simkaart, bij mij wil het om een of andere reden nog niet werken. Bij vorige versies van de rebelsim werkte dit wel...
  #1667  
Oud 19-05-09, 00:44
bartha's schermafbeelding
bartha bartha is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Vlaardingen (NL)
Berichten: 127
Standaard

Had eerst de standaard APN instellingen gebruikt maar zonder bleek die ook te werken.. Na het resetten van mijn sim bel ik even met een nokia(N73) en bezoek ik een website misschien helpt dat?!


KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Vodafone Particulier
- APN: live.vodafone.com
- Username: vodafone
- Password: vodafone

Vodafone Zakelijk (Abonnement)
- APN: office.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone

Vodafone Blackberry (Abonnement)
- APN: blackberry.vodafone.nl
- Usernaam: vodafone
- Password: vodafone

T-Mobile
- APN: internet
- Username: tmobile
- Password: tmobile

Telfort
- APN: Internet (voor prepaid word dit: Internetten prepaid)
- Username: telfort
- Password: telfort

Orange
- APN: internet
- Username: (leeg laten)
- Password: (leeg laten)
  #1668  
Oud 19-05-09, 09:41
Marnix. Marnix. is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 60
Standaard

Mn internet doet het gelukkig, op een of andere manier ging de edge-toggle in BossPrefs niet mee als ik m aanzette in systeemvoorkeuren.

Kwam daar toevallig terecht toen ik mn iPhone wilde rebooten via BossPrefs..
  #1669  
Oud 19-05-09, 16:45
Nilles Nilles is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 312
Standaard

Is het al mogelijk als je een 3G via iTunes naar 2.2.1 hebt geupdate, dus volledig gelocked is met de nieuwste baseband, om deze via de RebelSim te unlocken?
  #1670  
Oud 19-05-09, 17:11
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

met een rebelsim er in kun je er mee bellen en smsen. Ook GPRS internet werkt perfect bij mij. Ik kan alleen de 3G niet inschakelen. Ik heb versie 2.2.1 en baseband 02.30.03
  #1671  
Oud 19-05-09, 19:50
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

bedankt voor je uitleg quagmire, heb vanmiddag een t-mobile kaartje gekocht en opgewaardeerd met 120 euro (blijft veel geld voor zo'n 'simpele' unlock..) en vervolgens t-mobile gebeld. Word vanavond of anders morgen teruggebeld en dan zou het voor mekaar zijn. Als het werkelijk zo is vind ik t snel geregeld
eindelijk geen gezeur meer met die rebelsims, gewoon met mn kpn hi kaartje bereikbaar zijn

update volgt als ik meer weet

trouwens, als je niet de orginele eigenaar bent van het toestel maakt het niet uit wanneer het toestel is aangeschaft. Mijn toestel is in november gekocht maar omdat ik hem heb overgekocht van iemand anders betaal ik gewoon de volle pond voor het simlockvrij laten maken.. wel een beetje jammer maar goed. Straks eindelijk fatsoenlijk van mn iphone genieten!

Laatst gewijzigd door King1987; 19-05-09 om 23:18. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #1672  
Oud 20-05-09, 00:25
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

bij kon het maximaal anderhalve week duren voor ik wordt teruggebeld... Ik zie nu net dat er €120 van mijn beltegoed is afgegaan. zal morgen of overmorgen dus wel gebeld worden. Het is inderdaad veel geld maar het internet op je Iphone niet gebruiken is een te groot gemis. dan had ik beter een andere telefoon kunnen kopen.
  #1673  
Oud 20-05-09, 14:42
steefk steefk is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Wie kan mij helpen?
Ik heb een iphone 8 G, firmware 02.30.03 en een simkaart van tmobile. Heb geen bereik en kan dus niet bellen de rest doet het wel. Een rebel simkaart gebrobeert, ik had een uurtje bereik en kon dus bellen. Daarna foutmeldingen zoals geen service en geen simkaart geplaatst terwijl hij er wel gewoon inzit. Met een KPN kaartje doet hij het ook niet. Wie heeft er een oplossing voor mij of kan me advies geven??
  #1674  
Oud 20-05-09, 16:15
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

als je iphone het ook niet doet met een tmobile kaartje lijkt het mij dat er iets mis is met je telefoon... Heb je niet per ongeluk je flight mode aanstaan ofzo? Je zegt dat je niet kan bellen omdat je geen bereik hebt, de rest doet het wel. Ik neem aan dat je sms en GPRS het ook niet doen? Misschien is de herstel optie in iTunes iets voor jou?
  #1675  
Oud 20-05-09, 16:27
steefk steefk is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Hij staat niet in de flight mode. Hij heeft het wel gedaan een half uur maar nu dus niet meer. Brengt herstel via itunes geen verdere problemen met zich mee?
  #1676  
Oud 20-05-09, 16:28
stapelbergje stapelbergje is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 21
Standaard

Is er al een oplossing voor het volgende
FW 2.2.1
Base 02.20.03
Boot 5.9
KPN
ook een turbo sim werkt niet

ik heb nu al 2 weken geen iphone....
  #1677  
Oud 20-05-09, 16:28
quagmire's schermafbeelding
quagmire quagmire is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steefk Bekijk bericht
Hij staat niet in de flight mode. Hij heeft het wel gedaan een half uur maar nu dus niet meer. Brengt herstel via itunes geen verdere problemen met zich mee?
volgens mij niet nee. dit zou je misschien even moeten verifieren via de zoekfunctie. Heb zelf nooit de hersteloptie hoeven te gebruiken.
  #1678  
Oud 20-05-09, 16:31
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steefk Bekijk bericht
Wie kan mij helpen?
Ik heb een iphone 8 G, firmware 02.30.03 en een simkaart van tmobile. Heb geen bereik en kan dus niet bellen de rest doet het wel. Een rebel simkaart gebrobeert, ik had een uurtje bereik en kon dus bellen. Daarna foutmeldingen zoals geen service en geen simkaart geplaatst terwijl hij er wel gewoon inzit. Met een KPN kaartje doet hij het ook niet. Wie heeft er een oplossing voor mij of kan me advies geven??
ik zie dat je een US iphone hebt. Dan is het toch logisch dat die het niet 'normaal' doet met een tmobile kaartje..
Met de rebelsim heb ik ook heel veel problemen gehad. De ene keer een week lang gewoon bereik, de andere x viel die elk half uur weg en kon je weer opnieuw beginnen. Bij de een werkt de rebelsim wel lekker, bij de ander niet. Dat kan heel veel oorzaken hebben. Heb je geprobeert te je rebel te updaten naar v69?
  #1679  
Oud 20-05-09, 16:37
steefk steefk is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Op het doosje waar de rebelsim inzat staat 64. Hoe kan ik die updaten?
Maar het gekke vind ik dat ik er wel mee gebeld heb een half uurtje. Zou die dan misschien niet uit de vs komen?
  #1680  
Oud 20-05-09, 16:37
JEANS's schermafbeelding
JEANS JEANS is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steefk Bekijk bericht
Hij staat niet in de flight mode. Hij heeft het wel gedaan een half uur maar nu dus niet meer. Brengt herstel via itunes geen verdere problemen met zich mee?

het enige wat de herstelfunctie doet is de firmware op je iphone weer terugzetten naar het orgineel. Dus als je op dit moment 2.2.1 hebt zet itunes een schone versie van 2.2.1 erop. Als je je phone hebt gejailbreakt ben je dat dus kwijt, hij zal dus ook niet meer geactiveerd zijn. Je hebt dan gewoon weer een 'normale' iphone die gelockt is op het bijbehorende netwerk.
Reageren

Labels
2.1, 2.2, baseband, downgrade, firmware, rebelsim, unlock 3g, unlock 3g 2.2.1



Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Het Grote Video Topic berty Muziek, foto & video 2 08-05-11 18:12
Het grote iPhone 3G HARDWARE unlock topic groentjie Archief 2 12-12-08 14:47
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 02:38
Het grote verveling topic... dedafmonteur Chat en geruchten 26 26-05-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.