iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Probleem met upgraden 2.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/17380-probleem-upgraden-2-0-a.html)

Shelldass 25-07-08 17:08

Probleem met upgraden 2.0
 
1 Bijlage(n)
Ik heb vanochtend geprobeerd mijn iPhone 1G/2G (Classic) te upgraden naar firmware 2.0 via WinPwn. Dit werkte niet geheel zoals het zou moeten omdat ik per ongeluk een 2.0 gedownload had die bestemd is voor de 3G iPhone. Vervolgens de iPhone gerestored naar 1.1.4 zoals hier beschreven: https://forum.iculture.nl/f14/i...r-1-1-4-a.html

Het programma iLiberty+ herkende de iPhone niet en alle knoppen hierin waren grayed out. Prima denk ik, iPhone nogmaals in DFU gezet (ja het was echt DFU en geen recovery) en nogmaals geprobeerd om 1.1.4 er op te zetten.

Het punt nu is, dat mijn iPhone hierna lichtelijk psycho aan het doen is. Hij blijft nu wisselen tussen DFU en Recovery Mode ongeveer iedere minuut zonder dat ik er iets mee doe. Als ik in iTunes probeer om 1.1.4 er nogmaals op te zetten dan krijg ik de volgende error:


Is het mogelijk om hier hulp mee te ontvangen? Alvast bedankt.

Michael 25-07-08 17:18

Wat je moet doen is in dfu nog eens herstellen met 114. Zet hem handmatig in dfu. Dan de baseband erasen met kiphone KiPhone

Shelldass 25-07-08 18:37

Bedankt voor het antwoord. Ik ben nu bezig met KiPhone maar hij blijft steken op "Searching for iPhone" De iPhone is connected en iTunes herkent deze ook. Hij wient eenmalig "Hey deze iPhone staat in recovery mode, wil je restoren?" maar KiPhone doet verder niets. Ik ga het nu nog een keer proberen, maar hij blijft nog steeds wisselen tussen DFU en Recovery mode dus het is vrij lastig om hem in DFU te houden.

Michael 25-07-08 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shelldass (Bericht 153210)
Bedankt voor het antwoord. Ik ben nu bezig met KiPhone maar hij blijft steken op "Searching for iPhone" De iPhone is connected en iTunes herkent deze ook. Hij wient eenmalig "Hey deze iPhone staat in recovery mode, wil je restoren?" maar KiPhone doet verder niets. Ik ga het nu nog een keer proberen, maar hij blijft nog steeds wisselen tussen DFU en Recovery mode dus het is vrij lastig om hem in DFU te houden.

Als je de handleiding had gelezen op die site Had je kunnen weten dat je iPhone in recovery moet staan

Shelldass 25-07-08 23:22

Ik geloof dat ik nu iets verder ben.

Ik mag alleen maar de standaard "Restore" gebruiken in iTunes en geen custom door bijv. te shift klikken op Restore. Dan krijg ik een error. Wat me nu wel gelukt is is om met de standaard Restore een firmware op de iPhone te zetten (114 of 200?).

Het punt is nu dat hij nog geunlocked moet worden.
Dit werkt niet met
iLiberty
ZiPhone
en WinPwn
Al deze aplications zetten de iPhone in recovery mode waarna de phone in DFU terecht kom waarna ik weer opnieuw moet restoren.

Wat doe ik fout?

Michael 26-07-08 00:10

Je hebt een baseband van 2.0 maar je bent nu wel in staat om de custom 2.0 https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html op je iphone te zetten maar wel in recovery

Marc37 26-07-08 19:48

Iphone1,1_2.0 etc
 
Ik heb dit bestand gedownload om Iphone te upgraden naar 2.0
Maar hij pakt steeds het bestand uit naar een map met daarin losse bestanden.
Hoe kan ik dit oplossen?

Dank alvast!

Fresh 26-07-08 20:03

Gebruik je wel iTunes 7.5, Shelldass?

macfreaker 26-07-08 20:07

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marc37 (Bericht 153781)
Ik heb dit bestand gedownload om Iphone te upgraden naar 2.0Maar hij pakt steeds het bestand uit naar een map met daarin losse bestanden.Hoe kan ik dit oplossen?Dank alvast!

Waarschijnlijk download je met safari en staat ingesteld dat ie de files moet uitpakken na download. gewoon deze uitschakelen in de preferences en dat zou moeten werken (file blijft compleet).

Marc37 26-07-08 20:07

Top! Ga het nogmaals proberen! Thanx!

macfreaker 26-07-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marc37 (Bericht 153792)
Top! Ga het nogmaals proberen! Thanx!

Download die dan van de site van apple. Google even voor de link.

Shelldass 26-07-08 20:18

Oudere versie van iTunes er bij gepakt (in plaats van 7.7) en het probleem is opgelost. Allen bedankt voor het meedenken.

Marc37 26-07-08 21:44

1 Bijlage(n)
Niet meer van toepassing

Jorinho 28-07-08 23:26

Hoi mensen ik heb een probleem met me 1ste generatie iPhone. Vandaag heb ik hem geprobeerd te updaten naar 2.0 dat lukte niet. Heb via iClarified het stappen plan netjes gevolgd maar uiteindelijk kreeg ik in itunes de 1604 error. Begreep bij het topic "Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone" dat me iPhone in DFU mode staat, heb gedaan wat er staat beschreven om hem in recovery mode te zetten maar blijf dezelfde 1604 error houden.
Vervolgens heb ik die link van Michael gedownload en me iPhone aangesloten op itunes shift ingedrukt en op herstellen geklikt en toen de custom van Michael geopend nu heeft itunes me iPhone herstelt maar kan hem nu alleen via me AT&T simkaart activeren.... ben er nu al 3 uur mee bezig maar weet niet of ik hem nu terug naar 1.1.4 moet zetten of dat er een makkelijkere manier is.
Iemand help me AUB!!

Michael 28-07-08 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorinho (Bericht 155232)
Hoi mensen ik heb een probleem met me 1ste generatie iPhone. Vandaag heb ik hem geprobeerd te updaten naar 2.0 dat lukte niet. Heb via iClarified het stappen plan netjes gevolgd maar uiteindelijk kreeg ik in itunes de 1604 error. Begreep bij het topic "Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone" dat me iPhone in DFU mode staat, heb gedaan wat er staat beschreven om hem in recovery mode te zetten maar blijf dezelfde 1604 error houden.
Vervolgens heb ik die link van Michael gedownload en me iPhone aangesloten op itunes shift ingedrukt en op herstellen geklikt en toen de custom van Michael geopend nu heeft itunes me iPhone herstelt maar kan hem nu alleen via me AT&T simkaart activeren.... ben er nu al 3 uur mee bezig maar weet niet of ik hem nu terug naar 1.1.4 moet zetten of dat er een makkelijkere manier is.
Iemand help me AUB!!

Je hebt de echte fw erop staan en zult moeten downgraden naar 114

Jorinho 28-07-08 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 155235)
Je hebt de echte fw erop staan en zult moeten downgraden naar 114

ok thnx voor de snelle reactie!! ga ik dat morgen maar ff doen.

Michael 28-07-08 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorinho (Bericht 155237)
ok thnx voor de snelle reactie!! ga ik dat morgen maar ff doen.

Kijk even hier voor hulp Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Jorinho 28-07-08 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 155242)

Kon het niet laten om toch nu al ff te doen haha zat daar al te kijken. Nogmaals bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:31.