iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 5s: Sim niet geldig (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/174207-sim-niet-geldig.html)

LeBastard 26-08-16 08:00

Sim niet geldig
 
Beste, ik heb via ibood een Iphone 5s gekocht er stond bij simlock vrij, dus toen ik een nieuwe simkaart ben gaan halen want mijn oude was een micro en geen nano, zodrta ik de simkaart erin heb gestoken, gsm aangezet, pin code ingevoerd alles was tot nu toe goe, dan instelling zoals land en taal en Wi-Fi gedaan maar zodra het gedaan was kreeg ik dit melding "Sim niet geldig

De simkaart die momenteel in deze iPhone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Dit is geen hardwareprobleem met de iPhone. Plaats een andere simkaart van een ondersteunde aanbieder in het apparaat of vraag uw aanbieder om de iPhone te ontgrendelen.
Neem contact op met Apple voor meer informatie
"".
Blijkbaar komt de iphone vanuit brazilie vanachter staat er Anatel. Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groeten.

MCNO 26-08-16 08:02

Via aankoop bescherming van Ebay of Paypal kan je proberen je geld terug te halen.

senna22 26-08-16 19:09

als dat niet lukt kunnen we altijd nog kijken voor een unlock.
maar ik zou eerst ibood te contacteren om je geld terug te krijgen.

MCNO 26-08-16 21:21

Ik had over het hoofd gezien dat het via Ibood was.

Gewoon de klantenservice benaderen, dit kan natuurlijk niet.
Ibood kennende lossen ze het netjes op.

LeBastard 27-08-16 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 1024437)
als dat niet lukt kunnen we altijd nog kijken voor een unlock.
maar ik zou eerst ibood te contacteren om je geld terug te krijgen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1024442)
Ik had over het hoofd gezien dat het via Ibood was.

Gewoon de klantenservice benaderen, dit kan natuurlijk niet.
Ibood kennende lossen ze het netjes op.

Ben momenteel gesprekken mee aan het volgen, ze hebben zodra de meldingen binnen kwamen direct contact opgezocht met de leverancier, dus zal toch nog effe wachten worden vrees ik.

LeBastard 10-09-16 04:56

Hey allemaal, Het is nog steeds niet in orde met mijn gsm.
Ibood is al een tijd bezig om met samen met de leverancier tot een oplossing te komen en wat blijkt dat het toestel dat ik en andere mensen hebben ontvangen een regionaal lock zouden hebben. Kan men daar iets aan doen of zit er niets anders op om retourneren en geld terug te vragen?

Met vriendelijke groeten.

MCNO 10-09-16 08:46

Ik zou niet meer rommelen aan dat ding.

Dit kan natuurlijk niet en als het goed is krijg je óf een werkende oplossing óf je geld terug/nieuw toestel.

---
OFF TOPIC Toevallig onlangs 2 Apple earpods gekocht bij 1dayFly, zouden origineel zijn, doen het beide niet goed.
Ik vertrouw ibood/11dayfly steeds minder...

Guest-20180925190238 10-09-16 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LeBastard (Bericht 1024842)
...en wat blijkt dat de toestel dat ik en andere mensen hebben ontvangen een regionaal lock zouden hebben.

"Het toestel" (onzijdig)!

Er zou een EMEA-lock (EMEA = Europe, Middle East, Africa) op het toestel kunnen zitten. In dat geval moet de iPhone wel werken met een SIM van een gecertificeerde provider zoals Orange, Proximus, Base, T-Mobile, Vodafone en KPN.

senna22 10-09-16 10:32

pm mij je imeinummer dan kijk ik wat voor lock erop zit

LeBastard 11-09-16 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCNO (Bericht 1024843)
Ik zou niet meer rommelen aan dat ding.

Dit kan natuurlijk niet en als het goed is krijg je óf een werkende oplossing óf je geld terug/nieuw toestel.

ja ze zijn nog steeds "bezig" met zoeken naar een oplossing... Zeggen ze...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1024844)
"Het toestel" (onzijdig)!

Er zou een EMEA-lock (EMEA = Europe, Middle East, Africa) op het toestel kunnen zitten. In dat geval moet de iPhone wel werken met een SIM van een gecertificeerde provider zoals Orange, Proximus, Base, T-Mobile, Vodafone en KPN.

Mijn excuses. :)

Ja dat is het probleem, ik ben aangesloten bij Proximus en ook zij konden niets doen ook al heb ik een nieuwe nanosim kaart (het werkt op mijn vriendin haar iphone 5s die ze al tijd heeft.).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:43.