iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Pffff ... zenuwslopend die iPhone terug in leven te krijgen. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/18252-pffff-zenuwslopend-iphone-terug-leven-krijgen.html)

Phil from belgium 05-08-08 14:12

Pffff ... zenuwslopend die iPhone terug in leven te krijgen.
 
Zelfde verhaal, heb zowat alles gevolgd op het forum, edoch ik raak er niet uit wijs ...
iPhone 2G gisterenavond afgehaald op postkantoor, VS versie , 1-2 maand oud reeds gebruikt met AT&T , simkaartje zat er nog in.
Aangezet, OK. Opladen OK. Heb de settings eens snel doorgenomen en veronderstel dat 2.0 , FW 1.2 is.
PC aangezet, probleem (Murphy?) internet provider lag plat :mad: , ik wou nog enkele dingen opzoeken en vergelijken op het forum ... en toen ben ik maar "op mezelf" begonnen. (had reeds enkele weken verschillende progies gedownload) ... iTunes opgestart ... Ziphone had ik ook nog liggen , opgestart .... wat ik allemaal heb gedaan, te veel om op te noemen (klinkt stom maar is ook zo).
Het bekende usb-itunes cd logo is sindsdien NIET meer verdwenen vh scherm.
dan maar effe gaan slapen , s'nachts om 3 uur wakker geworden , en ja hoor internet terug actief.
Vervolgens alle wijze raad nog eens bestudeerd...
Dan maar resetten/ upgrade/ downgrade uitgetest ... itunes 7.7 upgrade naar 2.0. itunes 7.5 downgrade steeds hetzelfde logo:confused: DFU-Recovery , hadden ze maar een soft pin-reset uitgevonden bij Apple (met PPC-TomTom no problems)
Persoonlijk denk ik dat hij na het eerste contact met ziphone nog steeds in eenzelfde loop zit.
btw, mij sim kaart Proximus blijkt ook "aangetast" te zijn, mijn Nokia 6680 herkent 'm niet meer (off line toestand).
Pffff .... heb deze ochtend dan maar naar het werk gebeld en verlof genomen ... nu bijna 7uur continue aan het sukkelen , zonder nachtrust ;)
Klassieke vraag , kan iemand me helpen.
btw, woonachtig Sint-Niklaas Belgenland.

Nikooos 05-08-08 14:21

Je kreeg m binnen met firmware 2.0? Is het een iphone 3G?

Misschien zijn dat de eerste vragen om eens te beantwoorden...

Phil from belgium 05-08-08 14:25

Hi, negatief het is een "gewone" serie 1 , serienr. nodig ?

Bomans 05-08-08 14:48

En waarom gebruik je ziphone als je FW 2.0 hebt?

Gewoon deze volgen:

http://www.ifoneguide.nl/?p=204#more-204

Phil from belgium 05-08-08 14:49

Ik krijg 'm dus niet in de juiste DFU-Recovery mode , met als gevolg via iTunes 7.5 , error20 en met iTunes 7.7 error -1 , error 1619 , dan een wit scherm, error 6
Btw, iBrickr geeft geen connectie , alsook via Liberty+ geen recovery mogelijk ... :rolleyes: ... is er ee truck om te zien dat ie wél connected is? (scherm Liberty+ extra tools blijft wazig)
Klinkt chaotisch.
Nog dit, af en toe geeft iTunes volgende boodschap :
iTunes heeft iPhone gevonden waarvan herstelmodus actief is ... herstellen ... aanklikken, boodschap verdwijnt ... en niks meer.
Nog dit, zou het een usb - pc probleem zijn ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 161099)
En waarom gebruik je ziphone als je FW 2.0 hebt?

Gewoon deze volgen:

http://www.ifoneguide.nl/?p=204#more-204

Ben er niet zo zeker van, kan het ook niet meer checken :o
Winpwn heb ik uitgevoerd volgens de regels (via tutorial iClarified) , enkel itunes wil niet mee werken als hij uiteindelijk de "aangemaakte ipsw file moet verwerken naar de iphone.

eek72 05-08-08 16:12

Om uit DFU te komen kan je alvast volgt doen.

Beide toetsen dus bovenop en de homeknop voor 25 seconden ingedrukt houden. Daarna moet het gewoon opstarten weer lukken met de bovenste knop!

Veel succes!

Phil from belgium 05-08-08 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eek72 (Bericht 161182)
Om uit DFU te komen kan je alvast volgt doen.

Beide toetsen dus bovenop en de homeknop voor 25 seconden ingedrukt houden. Daarna moet het gewoon opstarten weer lukken met de bovenste knop!

Veel succes!

Jammer genoeg negatief resultaat.
btw, heb nu afwisseling, het batterij logo verschijnt , oplading.
Blijkbaar verbruikt het toestel veel stroom als ie op het usb-itune cd logo staat.

beeldsnijder 05-08-08 16:52

Hallo Allemaal,

Ik heb dezelfde sores gehad, (perongeluk) geupdate naar 2.0 versie en daarna twee slapeloze nachten....

maar hij leeft weer....
wat heb ik gedaan
ik heb Itunes 7.5 erop gezet.
daarna klopte de tips en trucks wel.
Itunes 7.7 blijft nl maar zueren dat de Iphone hersteld moet worden etc..etc.. Nou ja ik denk wel herkenbaar...

Dus mijn tip voor jullie
downgrade Itunes let op verwijder in (mijn documenten, mijn muziek het Itunes.library.itl bestand, gewoon op je bureaublad plaatsen) anders krijg je Itunes niet aan de gang.
daarna heb ik Ibrickr mijn Iphone weer tot leven weten te brengen, en dus eindelijk een lagere firmware eropgekregen YES......

daarna is het mij met Ziphone gelukt de tlefoon weer werkend te krijgen


Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, succes ermee.

Gr Billy B

iCulture 05-08-08 17:31

VERZOEK
Beste Phil from belgium, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model iPhone of iPad en de juiste firmwareversie? Wij en anderen kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!


macmichel 05-08-08 17:43

koppel de iPhone eens aan iLiberty volgens mij kan je hiermee uit de DFU halen.

Phil from belgium 05-08-08 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 161270)

VERZOEK
Beste Phil from belgium, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model iPhone of iPad en de juiste firmwareversie? Wij en anderen kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!


8Gb ... FW :confused: werkend :rolleyes: hoop doet leven :)

Phil from belgium 05-08-08 18:01

Ben momenteel mijn PC aan het "opkuisen" , alles wat iTunes /apple te maken heeft gaat effe weg , idem register ... daarna opnieuw install iTunes 7.5 en zien of iBricks reageert ;)

Bomans 05-08-08 18:02

FW kan je vinden via volgende weg:

instellingen - algemeen - info - versie

Phil from belgium 05-08-08 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 161311)
FW kan je vinden via volgende weg:

instellingen - algemeen - info - versie

Je bedoelt op de iPhone? dan moet ik 'm eerst op gang krijgen. Of is het elders?

Bomans 05-08-08 18:06

idd, op de iphone.

Phil from belgium 05-08-08 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 161310)
Ben momenteel mijn PC aan het "opkuisen" , alles wat iTunes /apple te maken heeft gaat effe weg , idem register ... daarna opnieuw install iTunes 7.5 en zien of iBricks reageert ;)

Negatief, geen reactie :o

Heb 'm dan toch 2 x in recovery mode gekregen (zwart scherm) , iTunes 7.5 zei dat ie herstel moest worden , eerst geprobeerd met 1.1.4 , appeltje met onderaan draaiende cirkel , edoch error 9 (verwijst naar install van 1.0.2 ) ... uiteindelijk de 2de keer recovery mode , iTunes , FW 1.0.2 erop ... cirkeltje draaide wat langer , edoch opnieuw error 9 :confused:
Melding: De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9). Deze iPhone kan niet worden gebtuikt omdat de Apple Mobile Device Service niet is gestart.
Oef, al blij dat er iets gebeurt , alleen is die vermelding allesbehalve hoopgevend ... misschien dat iemand hier wijzer uit wordt ?
Alvast dank bij voorbaat voor de hulp.

Michael 05-08-08 22:18

Heb je al eens een andere usb poort geprobeert en staan de dfu bestanden van 7.7 wel in je PC ik bedoel de drivers

Phil from belgium 05-08-08 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 161529)
Heb je al eens een andere usb poort geprobeert en staan de dfu bestanden van 7.7 wel in je PC ik bedoel de drivers

Euh Michael , wat bedoel je juist ?

Michael 05-08-08 22:34

Nou als je update naar itunes 7.7 dan krijg je ook de dfu bestanden/drivers die de iPhone herkennen in dfu Maar die heb je ook nodig bij itunes 7.5. Dus updaten naar 7.7 dan de installeren en 7.5 erop zetten, vergeet niet je itunes.library te hernoemen naar backup voordat je itunes 7.5 installeert Dan je PC herstarten en dan restoren naar 114

Phil from belgium 05-08-08 22:46

Ga ik nu doen ... hopelijk wordt het geen nachtwerk net als gistern ;) alvast bedankt Mike.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.