iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/18575-1-0-2-0-2-pwnagetool-verzameltopic.html)

Bibi2205 09-08-08 20:53

pwnagetool is enkel om je custom firmware te maken.. je kan gerust de firmware van Michael gebruiken en via iTunes restoren, hier heb je pwnagetool niet voor nodig.

MartinZ 09-08-08 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 165481)
pwnagetool is enkel om je custom firmware te maken.. je kan gerust de firmware van Michael gebruiken en via iTunes restoren, hier heb je pwnagetool niet voor nodig.

Ja dat was deel 1 van pwnagetool toen ik hem gebruikte om van 1.1.4 naar 2.0 te gaan. Na het herstellen van je iphone middels itunes en de custom ipsw moest ik weer pwnagetool opstarten en deed het programma een aantal handelingen.

Als ik je goed begrijp hoeven deze handelingen dus niet en volsta ik met een herstel via iTunes met de custom ipsw.

Thanks.

Martin

macmichel 09-08-08 21:02

heeft er iemand ook het probleem dat het typen soms heel traag loopt?????

Bibi2205 09-08-08 21:18

ik dacht dat het traag typen net opgelost moest zijn bij 2.0.1?

(trouwens succesvol geupdate hier! tnx Michael!!)

backup teruggeplaatst (heb zelfs de saved games van Chopper terug ;)), mail fix erbij en klaar voor gebruik :)

Dit was mijn langste firmware update ooit:
* backup nemen: 3u
* restoren met enkel cydia: 5 min (?)
* installer & cydia firmware downloaden: 5 min
* restoren met de juiste firmware: 5 min (+-)
* backup terug zetten: 3u
ben er om 14u aan begonnen en om 21u was ie pas klaar :)

*edit*
ik merk wel dat er een icoon is bijgekomen bij mij: Contacts..
deze had ik vroeger niet.. Ik vermoed dat ik deze kan "verwijderen" met Poof?

(sorry voor de OT)

christiaanderijk 09-08-08 21:19

Het custom herstellen m.b.v. michael's custom restore werkt bij mij niet! Ik blijf hangen in het scherm waar het volgende staat: De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (6).
Kan iemand mij hier a.u.b. mij helpen? alvast bedankt!

wolfie 09-08-08 21:25

Zit nu via Michaels toverware op 201. Gewoon customfile gedownd en via shift-restore in itunes geinstalleerd. Werk op xp dus geen last van restoremodes of andere spannende dingen.

Michael nogmaals: chapeau!!:D

edit: zal mijn phonegegevens aanpassen..

wolfie 09-08-08 21:30

Trouwens mods: ben 43 jaar oud.. hoeveel posts moet je hebben geplaatst om dat 'junior' voor member weg te krijgen?? :p

Bibi2205 09-08-08 21:33

@christiaanderijk: ben je zeker dat je in restore mode zit (dus itunes logo & usb stekker) en niet in DFU of normal mode?

christiaanderijk 09-08-08 21:46

@BIBI Ja ik ben in de restore mode. Ik heb zojuist de restore gedaan van Apple. (was echt mijn last resort, want wist het niet meer)
Nu krijg ik het volgende: Ik zie het itunes logo inclusief draad, moet mijn pincode invoeren en daarna zie ik t-mobile rechtsbovenaan en ontvang zelfs gemiste oproepen. Ik kan alleen niet mijn menu in en Itunes vraagt nu om te activeren!???

Heel vreemd allemaal!

Michael 09-08-08 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiaanderijk (Bericht 165549)
@BIBI Ja ik ben in de restore mode. Ik heb zojuist de restore gedaan van Apple. (was echt mijn last resort, want wist het niet meer)
Nu krijg ik het volgende: Ik zie het itunes logo inclusief draad, moet mijn pincode invoeren en daarna zie ik t-mobile rechtsbovenaan en ontvang zelfs gemiste oproepen. Ik kan alleen niet mijn menu in en Itunes vraagt nu om te activeren!???

Heel vreemd allemaal!

Je zit op de echte fw 2.0 Zet hem in recovery en restore met de custom 2.0.1
Vergeet niet je vinger op de shiftknop de drukken en vasthouden en dan herstel Dan browsen naar de custom.

yakkes 09-08-08 22:02

locate me werkt niet en kan geen andere providers kiezen
 
IK heb alle 21 pagina's doorgenomen in de hoop op een antwoord.
Hb vandaag update gedaan van G2 2.0 iphone naar v2.01 met Michiels iPhone1_1_2.0.1_5B108_Custom_Restore.ipsw (dank Michiel)
Alles leek te werken allen dat ik geen restore kon doen van mijn backup.
Dan maar terug gesynced en instellingen terug aangepast. Alles leek nu in orde alleen
- kan geen locatie vinden (komt wel vragen of die het mag gebruiken)
- kan geen andere provider kiezen, blijft gewoon draaien. Kan wel bellen zonder problemen (proximus)

Iemand ook dit probleem of enig idee wat fout is ?

MartinZ 09-08-08 22:03

Ik heb iets vreemds.

Na herstel met alt toets en de ipsw van Michael en een restore van mijn backup.
Blijft iTunes elke keer als ik die opstart en mijn iPhone aansluit het beeld "Uw iphone configureren" geven. Heb het herstel van de backup voor de tweede keer uitgevoerd maar dat helpt niet.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

toevoeging: als ik de inhoud van mijn iphone bekijk heeft hij de restore van de backup wel uitgevoerd!

b-boy 09-08-08 22:03

gaat wel erg hard in deze topic :-)

zit ondertussen ook op 2.0.1 en alles werkt perfect vrij stabiel en veel sneller dan in 2.0.0

tot ik de mail app lanceerde, na 2 sec. floept hij dan terug naar mijn springboard ???

iemand een idee ?

christiaanderijk 09-08-08 22:04

Beste Michael,

Dank voor je reactie, ik heb dit reeds meerdere keren gedaan! Op de manier zoals jij het aangeeft.
Ik houd de aan/uit knop ingedrukt en de home button. Zodra het apple logo verschijnt, laat ik de aan/uit knop los en daarna verschijnt het recovery scherm.
Daarna shift ingedrukt gehouden en restore aangeklikt.
Dan gaat het voorbereiden voor restore en daarna zegt hij
De Iphone Iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (6). Exact op deze wijze dus 2 maal Iphone

?????

Michael 09-08-08 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b-boy (Bericht 165578)
gaat wel erg hard in deze topic :-)

zit ondertussen ook op 2.0.1 en alles werkt perfect vrij stabiel en veel sneller dan in 2.0.0

tot ik de mail app lanceerde, na 2 sec. floept hij dan terug naar mijn springboard ???

iemand een idee ?

In Cydia zit een fix asMailFix2 die installeren en dan is het goed. Zie ook post 1 voor details

b-boy 09-08-08 22:08

txs !

net gekeken en staat er niet tussen

misschien ontbreekt die source in mijn cydia ??

weet je soms welke het is ?

christiaanderijk 09-08-08 22:11

Zie nu alleen nog maar het apple logo!
Heb reeds geprobeerd om het te opnieuw te pwnen, met de vorige custom van jou! Kom niet eens door winpwn heen! Hij blijft hangen bij het scherm. put iphone in recovery mode! Terwijl hij dat echt wel staat!

kan jij me helpen michael?

Michael 09-08-08 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b-boy (Bericht 165585)
txs !

net gekeken en staat er niet tussen

misschien ontbreekt die source in mijn cydia ??

weet je soms welke het is ?

Kijk eens in post 1 zei ik al daar staat de bron

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiaanderijk (Bericht 165587)
Zie nu alleen nog maar het apple logo!
Heb reeds geprobeerd om het te opnieuw te pwnen, met de vorige custom van jou! Kom niet eens door winpwn heen! Hij blijft hangen bij het scherm. put iphone in recovery mode! Terwijl hij dat echt wel staat!

kan jij me helpen michael?

Waarom pwnen in winpwn is toch gewoon een kwestie van de custom via iTunes op de iphone te krijgen en niet via winpwn

marcoryn 09-08-08 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mikatjuh (Bericht 165270)
Is deze custom firmware met Cydia en installer?? En met Appeltje of Annanas?

Srry voor late reactie :)

Is MET installer MET cydia en MET appeltje

christiaanderijk 09-08-08 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 165589)
Kijk eens in post 1 zei ik al daar staat de bron



Waarom pwnen in winpwn is toch gewoon een kwestie van de custom via iTunes op de iphone te krijgen en niet via winpwn


De custom werkt bij mij dus niet!? Ik heb mijn iphone eerder gepwned en heb ook geupdate naar de officiele 2.0.1 via itunes. Nu wil ik naar jou custom en krijg ik foutmelding 6 :mad:

bedankt voor je reactie

Michael 09-08-08 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiaanderijk (Bericht 165606)
De custom werkt bij mij dus niet!? Ik heb mijn iphone eerder gepwned en heb ook geupdate naar de officiele 2.0.1 via itunes. Nu wil ik naar jou custom en krijg ik foutmelding 6 :mad:

bedankt voor je reactie

Ga eens terug naar 114 Lees hier hoe Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

ugene 09-08-08 22:41

Is al weer ff geleden dat ik mijn iPhone gepwned heb , maar moet je met winpwn eerst itunes pwnen odat je er een custom(micheals fw bv) fw p[ kunt zetten of is het gewoon in DFU zette nen sift inhouden in itunes en dan custom fw selecteren?

Michael 09-08-08 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 165616)
Is al weer ff geleden dat ik mijn iPhone gepwned heb , maar moet je met winpwn eerst itunes pwnen odat je er een custom(micheals fw bv) fw p[ kunt zetten of is het gewoon in DFU zette nen sift inhouden in itunes en dan custom fw selecteren?

Niet in dfu maar restore mode Zie ook post 1

christiaanderijk 09-08-08 22:52

Ik denk dat mijn probleem ergens ligt, met het herkennen van mijn iphone in recovery stand! Bij winpwn zegt hij bijvoorbeeld steeds be sure to connect an iphone! Alhoewel itunes wel gelijk zegt dat hij in recovery staat! Maar ok gaat dat maar proberen dan zucht!

erv 09-08-08 22:52

ben ik trouwens de enige die met 2.0.2 cydia niet mee heeft gekregen?

erg vreemd. Zou ook niet weten wat ik fout heb gedaan, alles ging vlekkeloos.

De enige reden waarom ik denk t nodig te hebben, is het uitzetten van de autocorrectie. argh!

MartinZ 09-08-08 22:52

Michael,

Snap je mijn probleem welke ik iets eerder heb gepost dat iTunes in "uw iphone configureren" blijft staat.

Heb jouw ipsw gebuikt.

Groet,
Martin

ugene 09-08-08 22:54

ben nu bezig thanks michael!

Hoop dat installer straks weer wat beter gaat werken, ga nu eerst eens wat proggie's proberen uit de appstore, nl en usa.
Nog een tip voor een iradio 8tig programma?Hoop dat die anders ook weer snel voor die nieuwe fw beschikbaar is...

iPhone911 09-08-08 22:55

bij kwam na update de usb kabel en ituneslogo... wat te doen??

Michael 09-08-08 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MartinZ (Bericht 165633)
Michael,

Snap je mijn probleem welke ik iets eerder heb gepost dat iTunes in "uw iphone configureren" blijft staat.

Heb jouw ipsw gebuikt.

Groet,
Martin

Gewoon configuren dan maar zou ik zeggen

Bozzma 09-08-08 23:05

Oei... Helemaal niet zo heel makkelijk. Ik had 2.0.1 erop staan. Toen heb ik de Iphone in restore gezet voor de firmware van Micheal. Maar ik kreeg "error 6". Ik kreeg hem daarna niet meer uit de restore modus. Itunes heeft de Iphone "hersteld" (FOUT, blabla, herstellen en bijwerken...) maar daarna was het simlock aktief. Vervolgens in DFU mode gezet en opnieuw geprobeerd.

En nu krijg ik error 1602, onbekende fout...

:eek:

Even verder puzzelen...
Any help ?

Michael 09-08-08 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bozzma (Bericht 165648)
Oei... Helemaal niet zo heel makkelijk. Ik had 2.0.1 erop staan. Toen heb ik de Iphone in restore gezet voor de firmware van Micheal. Maar ik kreeg "error 6". Ik kreeg hem daarna niet meer uit de restore modus. Itunes heeft de Iphone "hersteld" (FOUT, blabla, herstellen en bijwerken...) maar daarna was het simlock aktief. Vervolgens in DFU mode gezet en opnieuw geprobeerd.

En nu krijg ik error 1602, onbekende fout...

:eek:

Even verder puzzelen...
Any help ?

Terug naar 114 Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

Bozzma 09-08-08 23:21

Tjee... Dat is lekker dan...

Hmm... Dus:

Itunes 7.5 downloaden...
1.1.4 installeren
Dan 2.0.1 eroverheen
En dan een backup terugzetten.........

Maar.. Als ik Itunes 7.5 installeer ben ik vermoedelijk ook mijn backup kwijt ?

caatje 09-08-08 23:22

:) Helemaal gelukt, zonder problemen. Rustig blijven nadenken, stap voor stap, nu helemaal 2.0.1.
Nog even m'n achtergrondje en icons aanpassen met winterboard, dan is iPhonetje weer helemaal mooi...

Michael (en de anderen) thankx again! Zonder jullie zou ik dit soort dingen (firmware updaten, thema's aanpassen met ssh etc) nooit gedaan hebben, en dat is nu eigenlijk net het leuke van de iPhone.

En respect, voor al jullie geduld met sommige vragenstellers!

ugene 09-08-08 23:25

Hij doet het weer!! Ff wat gratis apps geprobberd maar ben er niet toe bevoegd om deze op mijn iphone te zetten? Moet ik daar administrator rechten aan toe kennen op xp? weird

Burak 09-08-08 23:26

ik heb een vraag en de vraag luidt als volgt:
ik heb een iPhone(1.0) 8 gb UK (1.1.4),
wat moet ik doen om mijn firmware naar 2.0.1 te upgraden.
ik snap alles van unlocken en pwnen enz
maar wat ik niet snap is dat dit applicatie ALLEEN (winpwn2.0.0.4)voor MAC is of kan ik hm gewoon instaleren op windows zonder gedoe en mijn telefoon upgraden.

alvast bedankt met jullie hulp,

Burak

marcoryn 09-08-08 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 165679)
Hij doet het weer!! Ff wat gratis apps geprobberd maar ben er niet toe bevoegd om deze op mijn iphone te zetten? Moet ik daar administrator rechten aan toe kennen op xp? weird

In Itunes naar Store, computer machtigen? werkt dat?

cypher21 09-08-08 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burak (Bericht 165680)
ik heb een vraag en de vraag luidt als volgt:
ik heb een iPhone(1.0) 8 gb UK (1.1.4),
wat moet ik doen om mijn firmware naar 2.0.1 te upgraden.
ik snap alles van unlocken en pwnen enz
maar wat ik niet snap is dat dit applicatie ALLEEN (winpwn2.0.0.4)voor MAC is of kan ik hm gewoon instaleren op windows zonder gedoe en mijn telefoon upgraden.

alvast bedankt met jullie hulp,

Burak

Ehh, WINpwn alleen voor de mac????? ;)

ugene 09-08-08 23:31

Lijkt het hem te doen idd, is nu bezeig met de apps. gaf wel dat dit pc 3 was die gemachtigd werd van de beschikbare maximale 5? Heb wel met 2 verschillende emailaccounts een usa en nl appstore toegang, maakt dat iets uit?

MartinZ 09-08-08 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 165644)
Gewoon configuren dan maar zou ik zeggen

thanks, ga ik doen.

Michael 09-08-08 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ugene (Bericht 165684)
Lijkt het hem te doen idd, is nu bezeig met de apps. gaf wel dat dit pc 3 was die gemachtigd werd van de beschikbare maximale 5? Heb wel met 2 verschillende emailaccounts een usa en nl appstore toegang, maakt dat iets uit?

US store heeft soms ander apps dan NL


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.