//

[1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic

[1.0] 2.0.2 Pwnagetool verzameltopic discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Michael Fout 6 was een probleem bij 2.0 daar kon je dus niet restoren in dfu. Nu blijkt dat voor een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #541  
Oud 10-08-08, 18:47
kimhoo kimhoo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Fout 6 was een probleem bij 2.0 daar kon je dus niet restoren in dfu. Nu blijkt dat voor een mac de beste optie te zijn Iedere fw levert nieuwe fouten zo ook deze van 2.0.1
Bij mij lukte het op windows niet in dfu EN niet in restore met een eigen gebakken succesvolle ipsw build obv 2.0 software (vanaf een 'schone' 1.1.4 US iPhone).
De help (of het topic, weet het inmiddels niet meer) vertelt ook ergens dat een restore file met 347-extensie gebruikt moet worden, hetgeen ik braaf heb gedaan, maar blijkbaar is dat niet voldoende.
Anyway, de build obv 2.0.1 ging in ieder geval helemaal zonder problemen. Wel even een gecrashte mail-app gehad, maar dat komt omdat de owner niet goed staat en de mail-fix genoemd in de eerste post, werkte hier ook prima. Of ik er blij mee ben? Tja, de tijd zal het leren; ik wist vanmorgen nog niet eens van het bestaan van een restore mode, laat staan dfu mode af, dus het was in ieder geval leerzaam.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 10-08-08, 18:58
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimhoo Bekijk bericht
Bij mij lukte het op windows niet in dfu EN niet in restore met een eigen gebakken succesvolle ipsw build obv 2.0 software (vanaf een 'schone' 1.1.4 US iPhone).
De help (of het topic, weet het inmiddels niet meer) vertelt ook ergens dat een restore file met 347-extensie gebruikt moet worden, hetgeen ik braaf heb gedaan, maar blijkbaar is dat niet voldoende.
Anyway, de build obv 2.0.1 ging in ieder geval helemaal zonder problemen. Wel even een gecrashte mail-app gehad, maar dat komt omdat de owner niet goed staat en de mail-fix genoemd in de eerste post, werkte hier ook prima. Of ik er blij mee ben? Tja, de tijd zal het leren; ik wist vanmorgen nog niet eens van het bestaan van een restore mode, laat staan dfu mode af, dus het was in ieder geval leerzaam.
Als je leest in post 1 heb ik daar ook geschreven 2.0.1 in restore mode te doen met windows. Maar goed het is je gelukt. Veel plezier ermee
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #543  
Oud 10-08-08, 19:00
stig666's schermafbeelding
stig666 stig666 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rijnsburg
Berichten: 78
Stuur een bericht via ICQ naar stig666 Stuur een bericht via MSN naar stig666
Standaard

michaal, heb jij ook nog steeds last van die errors in instaler??
  #544  
Oud 10-08-08, 19:06
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stig666 Bekijk bericht
michaal, heb jij ook nog steeds last van die errors in instaler??
Ja het is ellende Hopen op een snelle update
  #545  
Oud 10-08-08, 19:07
ausroels ausroels is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 15
Standaard update naar 2.0.1

Ik ben sinds twee dagen de gelukkige eigenaar van een iphone 1gen, 8gb. Ik heb de iphone al geupdate met de custom firmware van Michael en goede ervaringen mee.
Nu ben ik van plan om deze wéér te updaten naar 2.0.1. Nu lees ik het volgende:
-----------------------------------------------------------------------
Installer 4 en Cydia heb ik er in zitten, met een partitie size van 700 MB en de default logo's. (pineapple logo)
In de 2g firmware's zelfde instellingen maar met baseband upgrade en unlock. De bootloader laat ik met rust.
------------------------------------------------------------------------ Wat betekent een partitiegrootte van 700MB? Gaat dit van mijn opslagruimte af?
- Waarom maken zoveel mensen toch een eigen firmware, als die van Michael toch heel goed zijn? Is er dan zoveel zelf aan te passen?

Sorry dat ik deze vragen stel, maar ben hier nog zo nieuw dat ik nog nat ben achter de oren
  #546  
Oud 10-08-08, 19:08
kimhoo kimhoo is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Als je leest in post 1 heb ik daar ook geschreven 2.0.1 in restore mode te doen met windows. Maar goed het is je gelukt. Veel plezier ermee
Ja, echter zou een 'eigen' build obv 2.0 fw ook moeten werken lijkt me. Kreeg daarmee constant een error 6 (restore en dfu) en niet door een oorzaak op het error topic omschreven bij error 6.

Maar goed, hij zit erop en niets meer om druk over te maken

Thanks iig!
  #547  
Oud 10-08-08, 19:11
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Die partitie maakt meer ruimte voor apps ik heb de standaard 500 mb gedaan Ik heb gewoon het appeltje gedaan en niet de ananas De bootloader is gewoon updaten naar 4.6
maar die heb je ook al

De je hebt de keuze welke custom je neemt
  #548  
Oud 10-08-08, 19:15
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Exclamation Na Pwnagetool-update van 1.1.4 naar 2.0.1: simlock

Hoi,

M'n eerste generatie Iphone 1.1.4 was gejailbreaked en unlocked.

Ik heb via Pwnagetool 2.0.2 een update uitgevoerd naar versie 2.0.1 maar er is iets misgegaan want nu is m'n Iphone simlocked.

Ik heb volgens mij nochtans de juiste stappen gevolgd.

Ik vermoed echter dat het hier mis ging: Op een gegeven moment moest ik in Itunes (laatste versie) met de Option-knop ingedrukt, op "Herstel" klikken. Ik vermoed dat ik dan de aangepaste versie van de firmware (gedownload via de link op deze site) had moeten kunnen selecteren. Itunes begon volgens mij echter gewoon de (eerder gedowloade) officiële update te downloaden.

Ik heb nu dus een geüpdate Iphone die terug gesimlocked is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de Apple- en Ananasbomen het bos niet meer zie. Ik heb al in dit forum en via Google gezocht maar ik raak er niet wijs uit.

Welke stappen moet ik nu exact ondernemen om m'n toestel terug te unlocken aub?

Dank bij voorbaat.

Groetjes;

Stoffel
  #549  
Oud 10-08-08, 19:17
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StoffelXYZ Bekijk bericht
Hoi,

M'n eerste generatie Iphone 1.1.4 was gejailbreaked en unlocked.

Ik heb via Pwnagetool 2.0.2 een update uitgevoerd naar versie 2.0.1 maar er is iets misgegaan want nu is m'n Iphone simlocked.

Ik heb volgens mij nochtans de juiste stappen gevolgd.

Ik vermoed echter dat het hier mis ging: Op een gegeven moment moest ik in Itunes (laatste versie) met de Option-knop ingedrukt, op "Herstel" klikken. Ik vermoed dat ik dan de aangepaste versie van de firmware (gedownload via de link op deze site) had moeten kunnen selecteren. Itunes begon volgens mij echter gewoon de (eerder gedowloade) officiële update te downloaden.

Ik heb nu dus een geüpdate Iphone die terug gesimlocked is.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door de Apple- en Ananasbomen het bos niet meer zie. Ik heb al in dit forum en via Google gezocht maar ik raak er niet wijs uit.

Welke stappen moet ik nu exact ondernemen om m'n toestel terug te unlocken aub?

Dank bij voorbaat.

Groetjes;

Stoffel
Kijk eens hier Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl
  #550  
Oud 10-08-08, 19:32
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Exclamation

Hoi,

Ik heb er net even gekeken maar mijn situatie wordt er niet beschreven.

Ik zie de afbeelding van het stekkertje op m'n Iphone staan en kan enkel "sliden" om een noodnummer te bellen. In Itunes krijg ik een melding over een niet correcte SIM-kaart ...
  #551  
Oud 10-08-08, 19:35
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StoffelXYZ Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb er net even gekeken maar mijn situatie wordt er niet beschreven.

Ik zie de afbeelding van het stekkertje op m'n Iphone staan en kan enkel "sliden" om een noodnummer te bellen. In Itunes krijg ik een melding over een niet correcte SIM-kaart ...
Citaat:
Verwijder iTunes 7.7 met AppCleaner
Open op je Mac nu de volgende map: Macintosh HD > Systeem > Bibliotheek > PrivateFramework
In die map vind je het onderdeel MobileDevice.Framework. Gooi deze in de Prullenbak
Open op je Mac nu de map waar je iTunes-bibliotheekbestand wordt opgeslagen (Apple-supportdocument)
Hernoem het bestand ‘iTunes Library’ naar ‘Backup’
Start je Mac opnieuw op en leeg daarna de Prullenbak
Dit staat er ook
  #552  
Oud 10-08-08, 19:44
loekieloekie loekieloekie is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 33
Standaard

Oke dit is het laatste wat ik schrijf .
Ik heb er vandaag al heel wat over geschreven maar niemand schijnt het te lezen.
Geloof me ik heb al meerdere iphone's, zelf en door de telefoon simlockvrij gemaakt.
De 16xx fouten krijg je na verkeerd pwnen of gebruik van verkeerde iTunes versie.
Bijvoorbeeld je heb geupdated naar 2.1 en probeert een 2.0 custum er op te zetten .

Het heeft niets met de DFU mode te maken ,
Ik zet de restore er altijd op in DFU ook met windows.
  #553  
Oud 10-08-08, 20:03
Derenze Derenze is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Derenze
Standaard

ik heb de eerste mirror gedownload van Instaler & Cydia.
Maar hoe instaleer ik dat dan op mijn iPhone ?
Beschik nu over iPhone CFW 2.0 jailbreak+unlock.
  #554  
Oud 10-08-08, 20:05
StoffelXYZ StoffelXYZ is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 39
Exclamation simlock na update

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Dit staat er ook

Oeps. Niet gezien.

Ik vraag me echter af of ik de beschreven stappen (terug downgrade) naar 1.1.4 kan overslaan aangezien ik pwnagetool 2.0.2 wel opnieuw kan uitvoeren.

Ik heb dat reeds een tweede maal gedaan volgens de stappen beschreven in iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl

Hier is het de tweede maal misgelopen (laatste Itunes-versie)

Stap 15:
Houd de Alt/Optie-knop van je Mac-toetsenbord ingedrukt en klik met de muis op Herstel .


Wederom kon ik niet de aangepaste firmware 2.0.1 selecteren en begon Itunes gewoon de offciële firmware-update te installeren.

Ik heb nochtans wel degelijk op de "Option"-knop van m'n Imac gedrukt tijdens het aanklikken van "herstellen".

Hoe kan ik de aangepaste firmware-update selecteren en vermijden dat Itunes de off. versie installeert aub?

Ik zou dan voor de zekerheid deze terug downloaden "2g Firmware 2.0.1 met activatie (oude generatie) met baseband upgrade en unlock gereed
" van https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

Is dit mogelijk of moet ik echt eerst downgraden naar 1.1.4? Ik zou liefst eventuele onnodige stappen willen vermijden om de kans op een bricked Iphone zo klein mogelijk te houden.

Dank bij voorbaat.

grtz,

Stoffel
  #555  
Oud 10-08-08, 20:33
tapijtkever's schermafbeelding
tapijtkever tapijtkever is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: den haag
Berichten: 180
Standaard

hoi ik wil het nu dan echt doen........ik hoop dat k snel antwoord krijg??

ik ga eerst pwanen tool 2

de pwange vind zels de bootladers

dan restore file van michael van pagina 1

de iphone aansluiten en in dfu alt+hestel

en dan klaar! toch ik werk op macbook!

ik heb trouwens gister alles gedownload en in een map gezet kan ik toch mee werken???
mazzel rene.
  #556  
Oud 10-08-08, 20:47
hoogtijd hoogtijd is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

heb een groot probleem - en het juiste antwoord niet terug kunnen vinden op forum -:
werk op een mac. bezit een 1G IPhone, geleverd met 1.1.4. Via Zipphone alles werkend gekregen en onlnags geupdate naar V2.0 met pwnage. Vanmorgen met pwnage de installer erbij gezet, so far so good. iTunes gaf aan dat er een update 2.01 was... zo stom geweest om deze te imnstalleren.

Maar goed; na installatie werkte alles echter; zonder installer. Ik heb de telefoon opnieuw geprobeerd de pwnagen.. zonder resultaat, de telefoon staat nu in 2.0 recoverymode waar ik 'm niet meer uitkrijg!

Iemand nog zinnige suggesties, ben al hele dag aan het klooien!

Tx rob
  #557  
Oud 10-08-08, 20:54
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoogtijd Bekijk bericht
heb een groot probleem - en het juiste antwoord niet terug kunnen vinden op forum -:
werk op een mac. bezit een 1G IPhone, geleverd met 1.1.4. Via Zipphone alles werkend gekregen en onlnags geupdate naar V2.0 met pwnage. Vanmorgen met pwnage de installer erbij gezet, so far so good. iTunes gaf aan dat er een update 2.01 was... zo stom geweest om deze te imnstalleren.

Maar goed; na installatie werkte alles echter; zonder installer. Ik heb de telefoon opnieuw geprobeerd de pwnagen.. zonder resultaat, de telefoon staat nu in 2.0 recoverymode waar ik 'm niet meer uitkrijg!

Iemand nog zinnige suggesties, ben al hele dag aan het klooien!

Tx rob
heb je de officieele 2.0 erop gezet per ongeluk?
dan kan je terug naar 1.1.4 gaan.
ook al de custom firmware van Michael proberen te instaleren?
iphone dan wel in dfu zetten voor je firmware gaat instleren
__________________
at your service
  #558  
Oud 10-08-08, 21:03
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tapijtkever Bekijk bericht
hoi ik wil het nu dan echt doen........ik hoop dat k snel antwoord krijg??

ik ga eerst pwanen tool 2

de pwange vind zels de bootladers

dan restore file van michael van pagina 1

de iphone aansluiten en in dfu alt+hestel

en dan klaar! toch ik werk op macbook!

ik heb trouwens gister alles gedownload en in een map gezet kan ik toch mee werken???
mazzel rene.
Als je mijn custom gebruikt heb je pwnage tool niet nodig. Hoef je alleen in dfu mee te herstellen. Vergeet niet de alt knop ingedrukt te houden en dan op herstel drukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StoffelXYZ Bekijk bericht
Oeps. Niet gezien.

Ik vraag me echter af of ik de beschreven stappen (terug downgrade) naar 1.1.4 kan overslaan aangezien ik pwnagetool 2.0.2 wel opnieuw kan uitvoeren.

Ik heb dat reeds een tweede maal gedaan volgens de stappen beschreven in iPhone unlock: Handleiding iPhone firmware 2.0 unlock (iPhone 1.0 en iPhone 3G) > Artikel > iPhoneclub.nl

Hier is het de tweede maal misgelopen (laatste Itunes-versie)

Stap 15:
Houd de Alt/Optie-knop van je Mac-toetsenbord ingedrukt en klik met de muis op Herstel .


Wederom kon ik niet de aangepaste firmware 2.0.1 selecteren en begon Itunes gewoon de offciële firmware-update te installeren.

Ik heb nochtans wel degelijk op de "Option"-knop van m'n Imac gedrukt tijdens het aanklikken van "herstellen".

Hoe kan ik de aangepaste firmware-update selecteren en vermijden dat Itunes de off. versie installeert aub?

Ik zou dan voor de zekerheid deze terug downloaden "2g Firmware 2.0.1 met activatie (oude generatie) met baseband upgrade en unlock gereed
" van https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html

Is dit mogelijk of moet ik echt eerst downgraden naar 1.1.4? Ik zou liefst eventuele onnodige stappen willen vermijden om de kans op een bricked Iphone zo klein mogelijk te houden.

Dank bij voorbaat.

grtz,

Stoffel
Eerst naar 114

Laatst gewijzigd door Michael; 10-08-08 om 21:13.
  #559  
Oud 10-08-08, 21:06
freddyfingers freddyfingers is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 13
Standaard update naar 2.0.1

Voor zij die nog twijfelen.
Ik had 1.1.2 OTB BL 4.6en heb met custom FW van michael update naar 2.0.1 gedaan via Windows, itunes, restore...

poepsimpel en perfect gelukt!
  #560  
Oud 10-08-08, 21:12
tapijtkever's schermafbeelding
tapijtkever tapijtkever is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: den haag
Berichten: 180
Standaard

oke oke ik weet het ik ben een poesie.... ik ben bezig nu en hij is nu mijn resevekopie terug aan het zetten !!! ik hoop dat het werkt! brrr.....

okee dat had ik niet helemaal begrepen maar ik ben mega happy als het werkt en ben iedereen erg dankbaar voor al dat geklets op dit forum and thx to michael!

Laatst gewijzigd door tapijtkever; 10-08-08 om 21:18.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: PwnageTool 4.1 Doblie Unlock 0 22-09-10 16:18
Pwnagetool 4.0 verzameltopic. Dragon Jailbreak 158 23-06-10 22:02
PwnageTool afbeeldingen [S]joerd Ringtones en Wallpapers 3 18-11-09 17:21
iPhone: QuickPwn 1.1 of PwnageTool 2.1? aaifoon Jailbreak 9 10-12-08 17:44
Pwnagetool crane Archief 2 01-10-08 22:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.