iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: WinPwn is uit - Support for both 1.1.4, 2.0, 2.0.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/18626-winpwn-support-for-both-1-1-4-2-0-2-0-1-a.html)

ArB 09-08-08 23:09

Error 6 is de meest algemene error die je kunt krijgen helaas.
Probeer een andere usb kabel, pc/mac herstarten, andere usb poort

Ook in DFU mode geeft hij deze melding weleens en werkt de normale restore mode wel ineens.

Ook kan je ipsw bestand die je gemaakt hebt beschadigd zijn en dan zou ik zeker aanraden om ALLES opnieuw te downloaden en nogmaals met winpwn een custum te maken.

MrPaul 09-08-08 23:12

Windows 2.0 OTB?
 
Hello world (@ iphoneclub).

Hoe pak ik het aan als ik mijn 2.0 OTB (via Windows) wil pwnen en ook wil updaten naar iPhone firmware 2.0.1? Eerst de firmware upgrade? Maar.. dan wordt de baseband toch ook aangepast? Of.. eerst pwnen? Maar.. kan je dan wel gewoon 2.0.1 installeren? (en dat Cydia / Installer het ook nog doen?)

Heb redelijk veel ervaring in de Windows omgeving en ook een DOS-based commandline, maar totaal geen ervaring met Mac OSX. Alle hulp is dus welkom!

colin_kuijntjes 09-08-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 165654)
Error 6 is de meest algemene error die je kunt krijgen helaas.
Probeer een andere usb kabel, pc/mac herstarten, andere usb poort

Ook in DFU mode geeft hij deze melding weleens en werkt de normale restore mode wel ineens.

Ook kan je ipsw bestand die je gemaakt hebt beschadigd zijn en dan zou ik zeker aanraden om ALLES opnieuw te downloaden en nogmaals met winpwn een custum te maken.

Okay thanks ;) ik heb net alleen met mijn amerikaanse iPhone via de legale manier herstellen gedaan en nu komt er dus de legale firmware op mijn iPhone te staan :mad:
Moet ik dan straks weer downgraden naar 1.1.4 en dan jailbreaken met ziphone of kan ik costum firmware 2.0 meteen selecteren?

ArB 09-08-08 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrPaul (Bericht 165656)
Hello world (@ iphoneclub).

Hoe pak ik het aan als ik mijn 2.0 OTB (via Windows) wil pwnen en ook wil updaten naar iPhone firmware 2.0.1? Eerst de firmware upgrade? Maar.. dan wordt de baseband toch ook aangepast? Of.. eerst pwnen? Maar.. kan je dan wel gewoon 2.0.1 installeren? (en dat Cydia / Installer het ook nog doen?)

Heb redelijk veel ervaring in de Windows omgeving en ook een DOS-based commandline, maar totaal geen ervaring met Mac OSX. Alle hulp is dus welkom!

Probeer eens pagina 1 te lezen ? ;)

eduardiphoneiphone93 09-08-08 23:14

@MrPaul
Volgens mij moet je eerst updaten naar 2.0.1 en dan WinPwn gebruiken om een Custom-firmware te maken met cydia en installer..

ArB 09-08-08 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colin_kuijntjes (Bericht 165658)
Okay thanks ;) ik heb net alleen met mijn amerikaanse iPhone via de legale manier herstellen gedaan en nu komt er dus de legale firmware op mijn iPhone te staan :mad:
Moet ik dan straks weer downgraden naar 1.1.4 en dan jailbreaken met ziphone of kan ik costum firmware 2.0 meteen selecteren?

Vergeet Ziphone (veel problemen mee) en herstellen naar 1.1.4

GEwoon gelijk een restore doen naar 2.0.1 met de juiste custum file

MrPaul 09-08-08 23:15

Heb ik gedaan.. ook de handleiding gezien.. Ik heb ook gezien dat WinPwn ook werkt met 2.0.1 iPhones (dus dat ik op zich zou kunnen updaten en dan pwnen) maar heb ook gelezen dat hier op iPhoneclub stond dat je daar voorzichting mee moest zijn i.v.m. baseband en eventuele toekomstige unlock. Mijn vraag is dus eigenlijk meer of je 2.0 kan pwnen en hoe je dan 2.0.1 erop krijgt? (en t.z.t. firmware 2.1)

colin_kuijntjes 09-08-08 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 165662)
Vergeet Ziphone (veel problemen mee) en herstellen naar 1.1.4

GEwoon gelijk een restore doen naar 2.0.1 met de juiste custum file

is het handig om mijn pc overnieuw op te laten starten en alles even overnieuw downloaden? Hij gaf namelijk met costum firmware error (6) aan.

ArB 09-08-08 23:18

Volgens mij (maar ik ben ook maar een mens) upgrade de custum je baseband van de 3G niet.

MrPaul 09-08-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 165668)
Volgens mij (maar ik ben ook maar een mens) upgrade de custum je baseband van de 3G niet.

Even voor de zekerheid (ik ben ook maar een iPhone n00b), dat betekent dus eerst pwnen en dan een custom firmware restoren van een image van een iPhone met 2.0.1? (normale 2.0.1 update as far as I know je baseband)

bakicc 09-08-08 23:20

Ok, ik had error 6. Heb gerestored naar originele 2.0.1 via itunes.
Reboot vista/pc.
Opnieuw cf restore, en dit werkt. Heb cydia en installer in hoofdscherm.

Nu nog uitzoeken wat ik er nu allemaal extra mee kan, haha! :D

Michael 09-08-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 165668)
Volgens mij (maar ik ben ook maar een mens) upgrade de custum je baseband van de 3G niet.

Helemaal waar :D

ArB 09-08-08 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrPaul (Bericht 165669)
Even voor de zekerheid (ik ben ook maar een iPhone n00b), dat betekent dus eerst pwnen en dan een custom firmware restoren van een image van een iPhone met 2.0.1?

Dat lijkt me de juiste methode ;)

MrPaul 09-08-08 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 165673)
Dat lijkt me de juiste methode ;)

Thanks! Dan nog een laatste (waarschijnlijk domme) vraag voordat ik het aan durf: de custom firmware van 2.0.1 maak ik zelf tijdens het pwn-proces aan met WinPwn 2.0.0.4, originele Apple firmware en iTunes 7.7? (of moet ik een custom image van iemand anders downloaden?)

ArB 09-08-08 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrPaul (Bericht 165678)
Thanks! Dan nog een laatste (waarschijnlijk domme) vraag voordat ik het aan durf: de custom firmware van 2.0.1 maak ik zelf tijdens het pwn-proces aan met WinPwn 2.0.0.4, originele Apple firmware en iTunes 7.7? (of moet ik een custom image van iemand anders downloaden?)

Je kunt beide doen, wat je zelf wilt. Michael heeft ook goede ipsw files neergezet.;)

MrPaul 09-08-08 23:37

Nogmaals bedankt aan iedereen die gereplied heeft.. eerst even slapen en dan ga ik hem morgen voor het eerst pwnen! :)

eduardiphoneiphone93 09-08-08 23:46

Beste mensen,
Ik krijg steeds een melding bij WinPwn 2.0.0.4 als ik een custom fw aanmaak, nl.:
"Failed to create custom IPSW! Do you want to close the IPSW builder?"
Ik snap er echt niks van, alles geprobeerd.. alles opnieuw gedownload/geinstalleerd, het een wel aan vinken, het ander niet etc. weet iemand hoe ik toch een custom-firmware kan maken? of waar ik iig die van Michael kan vinden (Michael alvast bedankt dat je ze uberhaupt maakt, echt klasse!!)
B.t.w. het gaat hier om een iPod Touch 16 Gb (maar ook cf voor iphone lukte niet) en ik werk dus met Windows XP SP3
Bvd,
eduard

Michael 09-08-08 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eduardiphoneiphone93 (Bericht 165692)
Beste mensen,
Ik krijg steeds een melding bij WinPwn 2.0.0.4 als ik een custom fw aanmaak, nl.:
"Failed to create custom IPSW! Do you want to close the IPSW builder?"
Ik snap er echt niks van, alles geprobeerd.. alles opnieuw gedownload/geinstalleerd, het een wel aan vinken, het ander niet etc. weet iemand hoe ik toch een custom-firmware kan maken? of waar ik iig die van Michael kan vinden (Michael alvast bedankt dat je ze uberhaupt maakt, echt klasse!!)
Bvd,
eduard

https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html Voor de customs

colin_kuijntjes 10-08-08 00:06

Wat moet ik doen als ik steeds error 6 krijg? overnieuw de pc opstarten en alles downloaden??

eduardiphoneiphone93 10-08-08 00:16

zoek eens.. het staat nota bene op deze pagina!!:
Ok, ik had error 6. Heb gerestored naar originele 2.0.1 via itunes.
Reboot vista/pc.
Opnieuw cf restore, en dit werkt. Heb cydia en installer in hoofdscherm.

Nu nog uitzoeken wat ik er nu allemaal extra mee kan, haha! :D

ik doe het nu ook en het lukt echt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.