//

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet?

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) terugkomend op mijn vorig bericht staat dit sinds vandaag als een ps op de blog van het dev team. NB: This is NOT any update ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 06-09-08, 15:00
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

terugkomend op mijn vorig bericht staat dit sinds vandaag als een ps op de blog van het dev team.

NB: This is NOT any update on 3G unlock progress, so conspiracy theorists please replace your tin-foil hats We are still working on it as hard as we can.

er blijkt dus wel iemand mee bezig te zijn maar hoe lang zou het nog duren . Het is dus zo op de blog dat er iemand van het dev team in gans de stad alle unlocked 3G's (zonder contract van at&t) heeft opgekocht om zo wat vaart in de unlock te steken. je kan het lezen op: http://blog.iphone-dev.org/

Laten we bidden...
Wij bidden U, verhoor ons heer!

Laatst gewijzigd door mithc0rz; 06-09-08 om 15:04.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 06-09-08, 16:31
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd met 3g, dataroaming, Wi-Fi, airplanemode etc. on&off, en ook opnieuw uit en aanzetten. Maar ik blijf maar "No Sim installed" & "No Sim" krijgen met Yessim en mijn geschaafde Vodafone simkaartje #@%$@. Dit is een Zwitserse 16GB iPhone met gejailbreakte 2.02 erop gezet (zonder activatie bij jailbreak btw, maakt dat misschien verschil?)

Heeft iemand suggesties/stappenplan?
Ik ben inmiddels een stapje verder, ik heb namelijk een Orange prepaid kaartje afgevijld en erin gestopt en die werkt meteen (met vol bereik) met 3G en data roaming aan...

Kan iemand mij vertellen of de yessim dus verkeerd geprogrammeerd is oid? Ik wil dus mijn eigen Vodafone kaart erin hebben, maar dat werkt nog niet zoals hierboven al beschreven.

De huidige instellingen zijn:
Firmware versie: 2.73 beta
Mode: Boost
MCC-MNC: 00101
Unlock type: 0
Patch count: 1

Laatst gewijzigd door flipjevandejam; 06-09-08 om 16:35.
  #183  
Oud 06-09-08, 16:37
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Ik ben inmiddels een stapje verder, ik heb namelijk een Orange prepaid kaartje afgevijld en erin gestopt en die werkt meteen (met vol bereik) met 3G en data roaming aan...

Kan iemand mij vertellen of de yessim dus verkeerd geprogrammeerd is oid? Ik wil dus mijn eigen Vodafone kaart erin hebben, maar dat werkt nog niet zoals hierboven al beschreven.

ik heb er geen ervaring mee maar wss heb je dat ene kaartje een beetje teveel afgevijld en wat beschadigd? zoals op je bankkaart zit die chip redelijk diep dus veel kan je er niet af vijlen. probeer het eens in een andere gsm zonder yessim of het nog werkt.

hoe vijl je het eigenlijk bij? met een kleine korrel schuur papier of met papa's metaalvijl? Al problemen gehad met het terug uit je simtray te halen?

grts mitch
  #184  
Oud 06-09-08, 16:39
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Hij werkt nog gewoon in andere telefoons, dus er is niets mis met die chip. Ik heb totaal geen problemen met erin en eruit van de tray, gewoon goed vijlen (metaalvijl bij mij) + plakbandje en er is niets aan de hand, dat is dus echt het probleem niet..
  #185  
Oud 06-09-08, 16:39
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

o ja, het kan ook zijn omdat hij gejailbreaked is. isp heeft dit opgemerkt dat mensen met een jailbreak meer problemen hebben dan die met de originele software
  #186  
Oud 06-09-08, 16:42
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Hij werkt nog gewoon in andere telefoons, dus er is niets mis met die chip. Ik heb totaal geen problemen met erin en eruit van de tray, gewoon goed vijlen (metaalvijl bij mij) + plakbandje en er is niets aan de hand, dat is dus echt het probleem niet..
En werkt hij ook met de yessim in andere telefoons? kijk ook eens naar allebij je simkaarten of die echt proper zijn. Ik volg elektronica en een slecht contact is soms niet zichtbaar! Maar hoogstwaarschijnlijk zal het aan die gejailbreakte versie liggen
  #187  
Oud 06-09-08, 16:44
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Overigens, pakt hij de simkaart wel gewoon als ik hem er los in stop, dan werkt hij uiteraard niet, maar pakt hij hem wel..
  #188  
Oud 06-09-08, 16:54
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
Overigens, pakt hij de simkaart wel gewoon als ik hem er los in stop, dan werkt hij uiteraard niet, maar pakt hij hem wel..

dan is de enige reden dat hij gejailbreakt is. (of je yessim kaartje is niet goed als deze ook niet werkt in een andere telefoon)
je kan proberen je originele software terug te zetten en nog eens proberen.
  #189  
Oud 06-09-08, 17:07
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Yess!! Hij pakt de sim in ieder geval, wat ik als laatste stap heb gedaan is de APN gegevens van Vodafone ingevuld, 3G aan, dataroaming aan en de telefoon uit en aangezet! Hij geeft nu wel Vodafone NL aan, maar totaal geen bereik. Als ik m'n nummer probeer te bellen, dan ben ik ook "niet bereikbaar".

Laatst gewijzigd door flipjevandejam; 06-09-08 om 17:11.
  #190  
Oud 06-09-08, 19:25
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Stop hem 2 uur in een andere phone, samen met de yessim, dat wilt nog wel eens helpen op een of andere manier.
Door de data gegevens (APN) in te vullen werken soms meer kaarten spontaan.
  #191  
Oud 07-09-08, 11:17
QuicksilverG4 QuicksilverG4 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar QuicksilverG4
Standaard

Weet iemand toevallig waar ik een schitterend nieuwe witte simtray kan bestellen voor mijn iphone 3G ? (je raadt het al yessim vast inc simtray). Overigens heb ik geschuurd en geplakt en alle stappen gevolgd maar helaas zit de tray toch vast...
Overigens zit de tray nog steeds vast, maar mijn plan was om de bovenlant van de tray eraf te halen om zo de yessim+sim eruit te wurmen. Ik ben bang als ik met brute kracht de tray eruit probeer te trekken dat ik het binnenwerk van de iphone sloop.

Iemand ervaring ?
  #192  
Oud 07-09-08, 11:43
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 Bekijk bericht
Weet iemand toevallig waar ik een schitterend nieuwe witte simtray kan bestellen voor mijn iphone 3G ? (je raadt het al yessim vast inc simtray). Overigens heb ik geschuurd en geplakt en alle stappen gevolgd maar helaas zit de tray toch vast...
Overigens zit de tray nog steeds vast, maar mijn plan was om de bovenlant van de tray eraf te halen om zo de yessim+sim eruit te wurmen. Ik ben bang als ik met brute kracht de tray eruit probeer te trekken dat ik het binnenwerk van de iphone sloop.

Iemand ervaring ?
ik heb ergens een manier gezien waar je je 3G kan open vijzen op je simtray er zo uit te halen zonder moeite. je moest er 2 vijsjes voor open draaien maarjah dan vervalt dus de garantie wss.

groetjes mitch
  #193  
Oud 07-09-08, 11:53
QuicksilverG4 QuicksilverG4 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar QuicksilverG4
Standaard

DIe garantie is al vervallen op het moment dat ik er een yessim in propte gok ik.. Met vijsjes bedoel je schroefjes ?
  #194  
Oud 07-09-08, 12:00
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 Bekijk bericht
DIe garantie is al vervallen op het moment dat ik er een yessim in propte gok ik.. Met vijsjes bedoel je schroefjes ?

nee dan is hij nog niet uit garantie je hebt het namelijk niets open gedaan behalve die sim tray die je er "normaal" altijd kan uit halen he.
Mocht je het willen doen, zoek je het maar eens op youtube. Ik dak dat dar gezien te hebben en met zoekfunctie stuck simtray ofzo kom je er wel.

ps: jah vijsjes of schroefjes, tis allemaal het zelfste


mitch
  #195  
Oud 07-09-08, 12:14
QuicksilverG4 QuicksilverG4 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar QuicksilverG4
Standaard

UHmm dus ik kan mijn zwitserse iphone naar elke apple dealer aanbieden vor reparatie ? Cool
  #196  
Oud 07-09-08, 12:15
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuicksilverG4 Bekijk bericht
UHmm dus ik kan mijn zwitserse iphone naar elke apple dealer aanbieden vor reparatie ? Cool

niet zolang die yessim erin zit lol...
  #197  
Oud 07-09-08, 12:25
QuicksilverG4 QuicksilverG4 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar QuicksilverG4
Standaard

Goed dat was dus mijn punt
Maar verder geen bijval met tips ? op youtube staan alleen dissasembly's maar geen specifieke simtray problemen, en de video op yessim.com is helemaal onduidelijk.
  #198  
Oud 07-09-08, 15:10
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Hoe kijken jullie tegen het volgende aan?
Uit de lijst wil ik een aantal sims halen om het overzichtelijker te maken:

X-Sim, sim van het eerste uur maar zit geen ontwikkeling meer in
Next-Sim, zelfde reden als bovenstaand
J-Sim, totaal niet populair, maar een paar ebay veilingen gezien met sim, clone yessim waarschijnlijk.
Super X-Sim IV, populair in arabische landen maar daarbuiten nooit gezien
Universal Sim, ook sim van het eerste uur en met gemixte resultaten maar nooit goede
Simable, ook niet populair.

Ook wil ik de franse iphones uit de tabel halen, niemand haalt zijn toestellen uit frankrijk, gewoon prijstechnisch niet interessant.

Verder de eerste echte oplossing toegevoegd waarbij je niet hoeft te knippen en je een aangepaste simtray krijgt, de i-sim, die kon wel eens heel populair gaan worden.
Omdat ie sowieso geen piggysim gebruikt is het dus ook de eerste die never nooit in je toestel kan komen vast te zitten
Yessim gaat ook me tdit systeem komen maar is nog niet leverbaar.
  #199  
Oud 07-09-08, 15:18
QuicksilverG4 QuicksilverG4 is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar QuicksilverG4
Standaard

Goed idee ! I'm all for it
  #200  
Oud 07-09-08, 15:37
mithc0rz mithc0rz is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
Verder de eerste echte oplossing toegevoegd waarbij je niet hoeft te knippen en je een aangepaste simtray krijgt, de i-sim, die kon wel eens heel populair gaan worden.
Omdat ie sowieso geen piggysim gebruikt is het dus ook de eerste die never nooit in je toestel kan komen vast te zitten
Yessim gaat ook me tdit systeem komen maar is nog niet leverbaar.

Ik zou niet weten wat deze met die iphone 3G te maken heeft aangezien deze nog alleen maar voor de vroegere versie van iphone kan gebruikt worden (zo beschreven op de website toch). ben ik ergens verkeerd aan het lezen? help me out... link is welcome!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CleanStatus: wat werkt bij jou (niet)? XIII Jailbreak apps en thema's 1 01-02-11 00:50
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 21:49
Dual Sim, wat werkt wel en wat niet? wouter2190 iPhone algemeen 3 11-07-10 19:52
iPhone: iPhone 2G op 3.1 maar werkt niet, wat te doen? iPhone911 Jailbreak 2 01-10-09 22:53
Wat wel en wat niet. Ar__jen Jailbreak apps en thema's 1 27-07-08 03:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.