//

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet?

3G sim unlock tabel, wat werkt wel en wat werkt niet? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb gister de Yes-sim mogen ontvangen Natuurlijk meteen geprogrameerd en geprobeerd. Ik heb een Telfort abbo. Dit zijn mijn bevindingen: Telefoon in-uit --> perfect ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 13-09-08, 08:51
Wonto Wonto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Omg 's-Hertogenbosch
Berichten: 33
Standaard

Ik heb gister de Yes-sim mogen ontvangen Natuurlijk meteen geprogrameerd en geprobeerd. Ik heb een Telfort abbo.

Dit zijn mijn bevindingen:
Telefoon in-uit --> perfect 100%
Sms in-uit --> perfect 100%
gprs --> werkt
3G --> krijg ik (nog) niet aan de praat. Al geprobeerd met de instellingen van KPN en dat lijkt beter te gaan maar werken doet het niet. iemand tips?

Nu wil ik vandaag gaan updaten naar 2.1 de telefoon komt uit CH met Swisscom simlock. Moet ik tijdens het updaten de Swisscom erin doen mbt de activatie of moet dat niet hoeven?

Instellingen Yes-sim:
Iphone Firmware
Boost model aan
Count op 1
netwerk: Swisscom CH

Al met al ben ik hier al zeer tevreden mee!!! Over een paar dagen geef ik verslag hoe alles is verlopen.
__________________
iPhone 32gb White_ Na windows komt zonneschijn: Mac!!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 13-09-08, 11:31
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Weer geupdate

Ook de nieuwe 2.1 firmware werkt prima met de yessim, gps heeft hier nu een vrijwel onmiddelijke fix, het enige wat zo lijkt te zijn is dat ofwel 3G minder geworden is, ofwel niet meer werkt.
Waar ik normaal thuis vrijwel altijd 3G had nu niet meer.
Maar een niet gejailbreakte firmware werkt dus verder perfect met een yessim, en waarschijnlijk ook andere.
  #243  
Oud 13-09-08, 17:35
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Gisteren mijn iPhone geupdate naar versie 2.1, helaas was hij toen gelocked. Zojuist heb ik m'n iPhone met QuickPwn geunlocked en mijn YesSim erin gedaan.

Ik kan jullie vertellen dat ALLES werkt! Echt super!

P.S.
Ik heb nog een YesSim en een FuriouSim (YesSim onder een andere naam) hier thuis liggen, als je interesse hebt kun je een PM sturen.
  #244  
Oud 13-09-08, 23:34
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik heb een Y3G gekocht op yes-sim.nl op mijn Swisscom 16 GB icm met mijn tmobile (nl) sim te gaan gebruiken. De Y3G (http://www.yessim.com/updateslist.php?id=138) wordt geadverteerd als de versie waarmee je je simcard niet hoeft te verknippen enzo. Als je Unlock-Iphone3G mag geloven, schuif je je sim + de Y3G er zo in.

De praktijk is bij mij anders. Ik kreeg mijn sim + Y3G er nog niet voor de helft in, zonder mijn sim een beetje af te schuren. Op zich vond ik dat niet zo erg, want dat kan vrij voorzichtig. Nu zit alleen het zwarte chipje op het einde van de Y3G in de weg en ik wil niet doordrukken met het gevaar dat ie er niet meer uitkomt.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik lees soms dat mensen het chipje ook afschuren. Of moet ik mijn sim meer afschuren? Voel me eigenlijk gewoon een beetje belazerd met de Y3G. Andere tips zijn ook van harte welkom. Zo vraag ik mij af of ik niet beter voor de gewone yes-sim had moeten gaan en een klein gaatje in mijn simkaart had moeten maken.
  #245  
Oud 13-09-08, 23:49
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomson Bekijk bericht
Nu zit alleen het zwarte chipje op het einde van de Y3G in de weg en ik wil niet doordrukken met het gevaar dat ie er niet meer uitkomt.
Ik gebruik een "standaard" ouderwetse YesSim waarvan ik het zwarte chipje flink heb zitten schuren. Bij elkaar heb ik zo'n half uur zitten schuren en telkens tussendoor passen of het allemaal soepel naar binnen gleed, toen dat eindelijk het geval was heb ik hem erin gedaan en sindsdien ook al een aantal malen eruit gehaald.
De YesSim heb ik al 3 weken in gebruik en hij functioneerd nog steeds top!

Succes!
  #246  
Oud 13-09-08, 23:51
chrissie146 chrissie146 is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb het zelfde gedaan als skunkfire, maar lees nu ook dat er meerder mensen zijn die problemen hebben met de y3g, er is vanaf nu een nieuwe beschikbaar die het probleem verhelpt. Maar daar heb je natuurlijk niets aan. De oude yessim werkt ook goed, maar moet je idd flink je eigen sim schuren.
Op yessim.com adviseren ze volgensmij ook om heel voorzichtig het zwarte chipje te schuren, of je simkaart echt dun schuren.
  #247  
Oud 13-09-08, 23:56
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Het blijkt dat er een foute batch Y3G's in omloop is. Lees maar eens in: How to solve? YESSIM Y3G Too Thick To Insert into Tray.. - GSM Hackers

Ik zal yes-sim.nl vragen een andere te leveren, want het product dat ik ontvangen heb is niet wat ze beloven.

Laatst gewijzigd door tomson; 14-09-08 om 00:18.
  #248  
Oud 14-09-08, 01:39
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Kijk aub uit dat jullie je iPhone niet kapotmaken van binnen...(nu maar hopen dat dit bericht wel blijft staan)
  #249  
Oud 14-09-08, 01:43
Komma45 Komma45 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

Mijn yes-sim vandaag binnen.
Had hetzelfde probleem, heb me,n simkaartje dun geschuurd en het bovenste stukje eraf geknipt. Om te voorkomen dat mijn simkaartje vast blijft zitten bij het verwijderen heb ik 2 kleine druppeltjes kontaktlijm aan de bovekant van mijn simkaartje gedaan (aan de zijkant wel te verstaan).
Je moet er op letten dat je een heel klein druppeltje neemt want anders loopt het tussen de y sim en je,n kaartje en kun je de rommel weg gooien. Hopelijk werkt de Y-sim langer dan een paar dagen anders moet je weer slopen alhoewel heb het vaker gedaan en het laat zich goed los maken. Overings werkt de Y-sim tot nu toe perfekt.
  #250  
Oud 14-09-08, 01:52
iSP iSP is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dien Bekijk bericht
Kijk aub uit dat jullie je iPhone niet kapotmaken van binnen...(nu maar hopen dat dit bericht wel blijft staan)

Die nieuwe yessims maken de iphone van binnen niet kapot, er is een chip te dik door een mixup waardoor ze er niet inpassen nu, that's it.
Mensen krijgen alsnog goede in de plaats.
  #251  
Oud 14-09-08, 22:18
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSP Bekijk bericht
Die nieuwe yessims maken de iphone van binnen niet kapot, er is een chip te dik door een mixup waardoor ze er niet inpassen nu, that's it.
Mensen krijgen alsnog goede in de plaats.
Is dit al bevestigd? Ik heb een email en een bericht via de support site gestuurd, maar ik kreeg een "out of office" bericht terug.
  #252  
Oud 14-09-08, 23:30
Wonto Wonto is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Omg 's-Hertogenbosch
Berichten: 33
Standaard

ik gebruik een yes-sim en heb ook geupdate naar 2.1 update ed is goed verlopen. Op een gegeven moment ging hij zelfs activeren ik hielt mijn hart vast maar zelfs dit ging perfect.

Alleen heb ik geen 3G. Hoe dat dat komt durf ik niet te zeggen. Ik ben tevreden met de update!
  #253  
Oud 15-09-08, 16:09
jaccov66 jaccov66 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 14
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomson Bekijk bericht
Ik kreeg mijn sim + Y3G er nog niet voor de helft in, zonder mijn sim een beetje af te schuren. Op zich vond ik dat niet zo erg, want dat kan vrij voorzichtig. Nu zit alleen het zwarte chipje op het einde van de Y3G in de weg en ik wil niet doordrukken met het gevaar dat ie er niet meer uitkomt.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Ik lees soms dat mensen het chipje ook afschuren. Of moet ik mijn sim meer afschuren? Voel me eigenlijk gewoon een beetje belazerd met de Y3G. Andere tips zijn ook van harte welkom. Zo vraag ik mij af of ik niet beter voor de gewone yes-sim had moeten gaan en een klein gaatje in mijn simkaart had moeten maken.
Ik heb bij mijn Y3G de chip beetje bijgeschuurd (2 minuten werk).
En nog een klein beetje van mn sim geschuurd. (5 minuten werk)
Nu past alles prima! En sterker nog alles werkt!

Zonder de instellingen te veranderen van de Y3G!

Ik gebruik de Y3G tijdelijk in mn nederlandse T-Mobile gelockte Iphone met vodafone. (Tot in november mijn tmobile geactiveerd wordt)

Ik vond de iphoneguide net iets te duur voor een tijdelijke oplossing.

Voor € 15,95 heb je een voordelige oplossing! met helaas een klein beetje werk.

Neem anders de ifoneguide die is plug&play!
  #254  
Oud 15-09-08, 17:28
Komma45 Komma45 is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 9
Standaard

M.a.w. je koopt iets nieuw b.v. een nieuwe 3G maar je moet hem zelf schuren en lakken en niet zeuren.
Nou ik denk er heel anders over: Ze verdienen kapitalen aan de sims de kostprijs is hooguit een paar dubbeltjes, vervolgens spellen ze je van alles op de mouw bv. het past zonder meer in je,n Iphone blablabla, en als je klachten hebt geven ze niet thuis!!
**** you Yes-sim!!!!!!
  #255  
Oud 15-09-08, 18:32
tomson tomson is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Standaard

Ben het eens met Komma45. Heb nog steeds niet gehoord van mijn klachten op yes-sim. Overweeg maar om de chip te gaan schuren vanavond, want verwacht geen reactie meer van ze (lezen ze hier niet gewoon mee?). Naja dit topic is niet om op yes-sim te ranten. Als anderen de y3g overwegen te kopen, dan weet je iig wat je te wachten staat.
  #256  
Oud 15-09-08, 19:44
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Ik dacht dat je bij de Y3G niet hoefde te schuren omdat ze zoveel dunner waren dan de vorige kaartjes...

Dit stond toch met koeienletters op de website, net als "niet goed geld terug garantie" beetje jammer dat ze valse beweringen maken.

En zo te begrijpen uit de post's hierboven zijn ze ook niet echt klantvriendelijk ingesteld.

Laatst gewijzigd door Dien; 15-09-08 om 19:49.
  #257  
Oud 16-09-08, 00:46
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb vandaag weer 2 Yessims vervangen. Als ze al uit de iPhone te priegelen waren...
  #258  
Oud 16-09-08, 00:49
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

net geupdate naar 2.1. Geprobeerd met 7.7 en winpwn 2.5 maar winpwn liepsteeds vast,dus gewoon itunes gestart, dfu mode, shift herstel en custom firmware gekozen, zo gaat het dus ook. Yessim werkt nog steeds perfect.
  #259  
Oud 16-09-08, 11:46
JPDeckers JPDeckers is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 20
Standaard

Ontving het volgende van ze :

"Sorry,We have notice that on some Iphone 3G Y3G is little difficult to
fit. We have made a new yessim that enable an easy release of the Sim and
the Tray. Also a Free tray will be sent to you with Each pcs YESSIM.
Y3G Modifications will be ready within 1 week. We hope we can send you
Yessim Slim that is already preset for Iphone 3G Unlock
"

Tja. Komt dus een nieuwe batch. Als ik deze binnenkrijg heb ik ze niet meer nodig btw. (heb m'n iPhones gewoon met betalen unlocked nu), dus als iemand er eentje wil overnemen, mag je me PM'en (15 EUR ofzo)
  #260  
Oud 16-09-08, 14:18
SkunkfireJoe SkunkfireJoe is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 42
Standaard

Zojuist mijn ifoneguide sim binnen gehad. Mijn perfect werkende en passende YesSim vervangen voor de ifoneguide sim. Ik had meteen ontvangst en alles werkt op de locate me functie na (welke wel werkte met mijn YesSim).

In het weekend zal ik even naar Duitsland rijden om te kijken of ik daar ook nog ontvangst heb, op de website van ifoneguide stond namelijk dat je met deze sim ook in het buitenland kan bellen!
Mijn ervaringen post ik natuurlijk hier op het forum.

Voor het geval dat: Dien als ik er niet mee in het buitenland kan bellen kan ik de SIM dan weer retour sturen? Ik heb hem namelijk aangeschaft om te kunnen bellen in het buitenland, iets wat mijn YesSim niet kan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CleanStatus: wat werkt bij jou (niet)? XIII Jailbreak apps en thema's 1 01-02-11 00:50
iPhone 3GS: Duitse Sim werkt wel Nederlandse niet happylinks Unlock 2 15-11-10 21:49
Dual Sim, wat werkt wel en wat niet? wouter2190 iPhone algemeen 3 11-07-10 19:52
iPhone: iPhone 2G op 3.1 maar werkt niet, wat te doen? iPhone911 Jailbreak 2 01-10-09 22:53
Wat wel en wat niet. Ar__jen Jailbreak apps en thema's 1 27-07-08 03:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.