iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Portugese iPhone te unlocken met code (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/19196-portugese-iphone-unlocken-code.html)

jeeeka 16-08-08 18:52

Portugese iPhone te unlocken met code
 
Ik heb mijn nieuwe iPhone in Portugal gekocht, net zoals in Zwitserland met een prepaid kaartje. Heb hem op de gok gekocht hoopte op een unlock methode. Nu was ik aan het kijken op de site van Vodafone Portugal, en zag hier dat Vodafone zelf de toestellen kan unlocken. Je moet dan bij de klantenservice aangeven dat je je toestel wil unlocken, en zorgen dat je 200 euro op je prepaid kaartje hebt staan. Je wordt dan binnen 72 uur benaderd door Vodafone met een unlock code. Dit is een code die je moet invoeren met het Portugese simkaartje erin. Na invoeren van de code is het toestel simlock vrij.

Voor zover ik weet, is dit nog niet bekend bij anderen, vandaar deze post.

bertbrutus 16-08-08 19:08

en dat is dus dan 800 euro voor een 16gb?

jeeeka 17-08-08 19:00

Ja dat klopt!

Guest-20230818000136 18-08-08 00:04

Jemig wat duur. Heeft iemand ondertussen al door hoe die code bepaald wordt? Zou mooi makkelijk zijn.

Kan aan mij liggen, maar is dit niet een (dure) softwarematige exploit van de bootloader die dan verbouwd wordt? Zou mooi zijn als iemand dit doet, en dan even een backupje van de IPSW op internet zet waarna het devteam dan daar zijn voordeel mee kan doen.:D:D

Destiny 18-08-08 00:10

Dat is geen exploit ikkieman. Er wordt een unieke code naar de iPhone gestuurd tijdens een synch/restore. De iPhone zal die unieke code herkennen en de baseband unlocken.

Die codes zijn elke keer uniek. Het met brute kracht kraken van die codes is geen doen, omdat Apple de zwaarste encryptie gebruikt.

JohnO 19-08-08 11:00

Portugese iPhone
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeeeka (Bericht 170294)
Ik heb mijn nieuwe iPhone in Portugal gekocht, net zoals in Zwitserland met een prepaid kaartje. Heb hem op de gok gekocht hoopte op een unlock methode. Nu was ik aan het kijken op de site van Vodafone Portugal, en zag hier dat Vodafone zelf de toestellen kan unlocken. Je moet dan bij de klantenservice aangeven dat je je toestel wil unlocken, en zorgen dat je 200 euro op je prepaid kaartje hebt staan. Je wordt dan binnen 72 uur benaderd door Vodafone met een unlock code. Dit is een code die je moet invoeren met het Portugese simkaartje erin. Na invoeren van de code is het toestel simlock vrij.

Voor zover ik weet, is dit nog niet bekend bij anderen, vandaar deze post.

Ook ik heb in Portugal een mooie iPhone 3G (16GB, wit) gekocht maar dan bij Optimus. Na terugkomst heb ik Optimus benaderd met de vraag om mee te werken aan het bruikbaar maken van mijn toestel in Nederland en met een nederlandse provider. Het antwoord van Optimus was dat Apple het niet toelaat dat de simlock verwijderd wordt.
Direct na het lezen van je bericht heb ik opnieuw Optimus gevraagd mee te werken, wijzend op de mogelijkheden die Vodafone biedt.
Ik wacht met spanning op hun reactie en zal daarvan zeker melding maken.

JohnO 22-08-08 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnO (Bericht 172237)
Ook ik heb in Portugal een mooie iPhone 3G (16GB, wit) gekocht maar dan bij Optimus. Na terugkomst heb ik Optimus benaderd met de vraag om mee te werken aan het bruikbaar maken van mijn toestel in Nederland en met een nederlandse provider. Het antwoord van Optimus was dat Apple het niet toelaat dat de simlock verwijderd wordt.
Direct na het lezen van je bericht heb ik opnieuw Optimus gevraagd mee te werken, wijzend op de mogelijkheden die Vodafone biedt.
Ik wacht met spanning op hun reactie en zal daarvan zeker melding maken.

Optimus volhardt in de weigering om, betaald of onbetaald, mee te werken aan unlock.
Ik wacht de software unlock af. De hardware unlock vind ik te riskant, na lezing van alle problemen met trays en gebrekkige verbindingen. Wel spijt vanm de aanschaf in Portugal nu in Belgie voor hetzelfde bedrag iPhones zonder lock verkocht worden.... Haastige spoed.....

forum.bericht 22-08-08 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 171072)
Dat is geen exploit ikkieman. Er wordt een unieke code naar de iPhone gestuurd tijdens een synch/restore. De iPhone zal die unieke code herkennen en de baseband unlocken.

Die codes zijn elke keer uniek. Het met brute kracht kraken van die codes is geen doen, omdat Apple de zwaarste encryptie gebruikt.

Plus dat Apple in zijn eigen iTunes database bijhoudt welke telefoon unlocked is. Dus als je de basiscode van Apple aanpast kun je verzekerd zijn dat je geen updates meer krijgt en niets uit de Appstore kunt halen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.