//

Portugese iPhone te unlocken met code

Portugese iPhone te unlocken met code discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn nieuwe iPhone in Portugal gekocht, net zoals in Zwitserland met een prepaid kaartje. Heb hem op de gok gekocht hoopte op een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-08-08, 18:52
jeeeka jeeeka is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Talking Portugese iPhone te unlocken met code

Ik heb mijn nieuwe iPhone in Portugal gekocht, net zoals in Zwitserland met een prepaid kaartje. Heb hem op de gok gekocht hoopte op een unlock methode. Nu was ik aan het kijken op de site van Vodafone Portugal, en zag hier dat Vodafone zelf de toestellen kan unlocken. Je moet dan bij de klantenservice aangeven dat je je toestel wil unlocken, en zorgen dat je 200 euro op je prepaid kaartje hebt staan. Je wordt dan binnen 72 uur benaderd door Vodafone met een unlock code. Dit is een code die je moet invoeren met het Portugese simkaartje erin. Na invoeren van de code is het toestel simlock vrij.

Voor zover ik weet, is dit nog niet bekend bij anderen, vandaar deze post.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-08, 19:08
bertbrutus bertbrutus is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 19
Standaard

en dat is dus dan 800 euro voor een 16gb?
  #3  
Oud 17-08-08, 19:00
jeeeka jeeeka is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 2
Standaard

Ja dat klopt!
  #4  
Oud 18-08-08, 00:04
Guest-20230818000136
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Jemig wat duur. Heeft iemand ondertussen al door hoe die code bepaald wordt? Zou mooi makkelijk zijn.

Kan aan mij liggen, maar is dit niet een (dure) softwarematige exploit van de bootloader die dan verbouwd wordt? Zou mooi zijn als iemand dit doet, en dan even een backupje van de IPSW op internet zet waarna het devteam dan daar zijn voordeel mee kan doen.
  #5  
Oud 18-08-08, 00:10
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Dat is geen exploit ikkieman. Er wordt een unieke code naar de iPhone gestuurd tijdens een synch/restore. De iPhone zal die unieke code herkennen en de baseband unlocken.

Die codes zijn elke keer uniek. Het met brute kracht kraken van die codes is geen doen, omdat Apple de zwaarste encryptie gebruikt.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #6  
Oud 19-08-08, 11:00
JohnO's schermafbeelding
JohnO JohnO is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 18
Standaard Portugese iPhone

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeeeka Bekijk bericht
Ik heb mijn nieuwe iPhone in Portugal gekocht, net zoals in Zwitserland met een prepaid kaartje. Heb hem op de gok gekocht hoopte op een unlock methode. Nu was ik aan het kijken op de site van Vodafone Portugal, en zag hier dat Vodafone zelf de toestellen kan unlocken. Je moet dan bij de klantenservice aangeven dat je je toestel wil unlocken, en zorgen dat je 200 euro op je prepaid kaartje hebt staan. Je wordt dan binnen 72 uur benaderd door Vodafone met een unlock code. Dit is een code die je moet invoeren met het Portugese simkaartje erin. Na invoeren van de code is het toestel simlock vrij.

Voor zover ik weet, is dit nog niet bekend bij anderen, vandaar deze post.
Ook ik heb in Portugal een mooie iPhone 3G (16GB, wit) gekocht maar dan bij Optimus. Na terugkomst heb ik Optimus benaderd met de vraag om mee te werken aan het bruikbaar maken van mijn toestel in Nederland en met een nederlandse provider. Het antwoord van Optimus was dat Apple het niet toelaat dat de simlock verwijderd wordt.
Direct na het lezen van je bericht heb ik opnieuw Optimus gevraagd mee te werken, wijzend op de mogelijkheden die Vodafone biedt.
Ik wacht met spanning op hun reactie en zal daarvan zeker melding maken.
  #7  
Oud 22-08-08, 10:22
JohnO's schermafbeelding
JohnO JohnO is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnO Bekijk bericht
Ook ik heb in Portugal een mooie iPhone 3G (16GB, wit) gekocht maar dan bij Optimus. Na terugkomst heb ik Optimus benaderd met de vraag om mee te werken aan het bruikbaar maken van mijn toestel in Nederland en met een nederlandse provider. Het antwoord van Optimus was dat Apple het niet toelaat dat de simlock verwijderd wordt.
Direct na het lezen van je bericht heb ik opnieuw Optimus gevraagd mee te werken, wijzend op de mogelijkheden die Vodafone biedt.
Ik wacht met spanning op hun reactie en zal daarvan zeker melding maken.
Optimus volhardt in de weigering om, betaald of onbetaald, mee te werken aan unlock.
Ik wacht de software unlock af. De hardware unlock vind ik te riskant, na lezing van alle problemen met trays en gebrekkige verbindingen. Wel spijt vanm de aanschaf in Portugal nu in Belgie voor hetzelfde bedrag iPhones zonder lock verkocht worden.... Haastige spoed.....
  #8  
Oud 22-08-08, 11:39
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Dat is geen exploit ikkieman. Er wordt een unieke code naar de iPhone gestuurd tijdens een synch/restore. De iPhone zal die unieke code herkennen en de baseband unlocken.

Die codes zijn elke keer uniek. Het met brute kracht kraken van die codes is geen doen, omdat Apple de zwaarste encryptie gebruikt.
Plus dat Apple in zijn eigen iTunes database bijhoudt welke telefoon unlocked is. Dus als je de basiscode van Apple aanpast kun je verzekerd zijn dat je geen updates meer krijgt en niets uit de Appstore kunt halen.
Reageren

Labels
iphone 3g, simlockvrij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: iphone 3G met fw 2.2.1 unlocken stefaaaan Unlock 34 16-06-09 22:55
iPhone 3G unlocken met X-SIM O.G. Archief 1 17-07-08 20:50
[iPhone] unlocken met firmware 1.1.2 bmwmaster Unlock [archief] 40 14-12-07 22:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.