iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Ten einde raad, sim lock blijft!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/20988-ten-einde-raad-sim-lock-blijft.html)

klappie-vld 07-09-08 23:52

Ten einde raad, sim lock blijft!!
 
Probleempje,

Ik heb een geimporteerde 8gb 1ste generatie en heb vrijdag een app gedownload via installer, maar deze heeft roet in het eten gegooid. Telefoon kwam niet meer uit het logo scherm. telefoon hertseld en zonder nadenken ge-update naar 2.0.2 (foutje) met als gevolg simlock er weer op. Ik heb toen veel research gedaan op het forum en ben erachter gekomen hoe ik opnieuw fw 1.1.4 er op moest zetten (heb dit ook gedaan) en hoe ik moest unlocken (4.6 downgrade naar 3.9 Fakeblank etc etc). ben nu 4 programma's verder (winpwn, quickpwn, Iliberty+ en Ziphone 3.0) en de simlock is er nog steeds niet af. heeft iemand de zelfde ervaring of weet hoe dit verder moet. HELP!

alvast bedankt
Nick

Destiny 07-09-08 23:54

Waarom zou je weer terug willen naar 1.1.4? 2.0.2 is de nieuwste en is geunlockt :)
Zet je iPhone in DFU mode en restore in iTunes naar 2.0.2.
Gebruik daarna Winpwn om hem te activeren te unlocken.
Winpwn is te vinden via de zoekfunctie. DFU staat in de wiki.

klappie-vld 07-09-08 23:59

ja winpwn heb ik (de nieuwste) ga het proberen hou je op de hoogte

had hem gedowngrade omdat ik overal las dat 1.1.4 beter liep en dergelijke, maar jij hebt er meer verstand van dan mij, ik ben maar een groentje op dit gebied, ben nu bezig met restoren!

Destiny 08-09-08 00:02

1.1.4 en 2.0.2 hebben beide hun voordelen ja. Ik raad toch gewoon 2.0.2 aan vanwege App Store, Exchange etc.

Wil je voortaan wel even de edit knop gebruiken ;)

klappie-vld 08-09-08 00:07

ok zalk doen, hijs flink bezig hoop dat het lukt, klopt datk ik nu eerst dat noodoproepen scherm krijg? en vanuit Normal mode pwnen met Winpwn, toch?

Destiny 08-09-08 00:08

Volgens mij moet je hem in recovery mode zetten. Of winpwn moet hem automatisch rebooten. Maar druk maar gewoon op iPwner en zie wat hij zegt ;)

klappie-vld 08-09-08 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 185740)
Volgens mij moet je hem in recovery mode zetten. Of winpwn moet hem automatisch rebooten. Maar druk maar gewoon op iPwner en zie wat hij zegt ;)

Hij is klaar en hij zegt Ready to restore custom IPSW!
wat nu;)?

Destiny 08-09-08 00:52

Maak een custom 2.0.2 met baseband update en activatie. Eventueel met Cydia en Installer

klappie-vld 08-09-08 04:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 185758)
Maak een custom 2.0.2 met baseband update en activatie. Eventueel met Cydia en Installer

hoe doe ik dit?

klappie-vld 08-09-08 04:30

het is gelukt, bedankt destiny! en mededank aan Micheal's custom firmware!
groetjes, ik ben nu te blij, hahaha!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.