//

[1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie)

[1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Na veel proberen en klungelen is het mij weer gelukt om mijn iphone werkend te krijgen. Iets wat misschien toch handig is voor ieder ander ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #261  
Oud 16-09-08, 12:11
rogiervisser rogiervisser is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

Na veel proberen en klungelen is het mij weer gelukt om mijn iphone werkend te krijgen.

Iets wat misschien toch handig is voor ieder ander die het niet lukt of door de bomen het bos niet meer ziet. het is wel voor apple gebruikers....

1. herstel in itunes door op herstel te klikken ( zonder alt )
2. laat itunes iphone volledig herstellen en neem een kop koffie
3. als itunes klaar is open je Quickpwn ( http://www.eltonno.eu/QuickPwn_1.1.dmg )
4. quickpwn vraagt of je logo's wil behouden, doe hier iets wat je wil
5. als quickpwn klaar is aanwijzing op scherm volgen
6. pak een biertje en zie hoe op het scherm van je iphone alles geïnstalleerd word.
7. nu werkt hij weer, back-up terug via itunes en klaar...

8. als je nu nog aangepaste firmware erop wil zet dan zet je de iphone uit en sluit je hem aan op je mac met de homeknop ingedrukt. nu met alt+herstel de firmware selecteren

help!!??
* ik heb meegemaakt dat er geen netwerk verbinding meer is. dit kan komen door gerbuik van andere methodes e.d.
maak dan met de pwnage tool nieuwe firmware en zorg dat je bij de custom de downgrade van de bootloader aanzet.
* als synchronisatie met itunes niet werkt na stap 7, dan kan je het beste stap 8 ook doen.

succes!

Laatst gewijzigd door rogiervisser; 17-09-08 om 09:32.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 16-09-08, 14:30
BaNNaNNe BaNNaNNe is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

pffff krijg altijd de zelfde fout ( 1403) lukt nie hoor michael
  #263  
Oud 16-09-08, 14:36
Masterplace Masterplace is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Regio Rotterdam
Berichten: 25
Standaard

@Gonny, Custom voor de 1e generatie iPhone
Kun je mij ook uitleggen welke FW de meest geschikte is ivm de verschillnede partities??
  #264  
Oud 16-09-08, 14:47
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

is al een aantal keer voorbij gekomen
maar goed: de 500MB kun je het best gebruiken. Meer is niet nodig aangezien de rest op de andere partitie opgeslagen wordt
  #265  
Oud 16-09-08, 15:07
Masterplace Masterplace is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Regio Rotterdam
Berichten: 25
Standaard

@cypher21
sorry, maar tof dat je me toch antwoord ! Bedankt !
  #266  
Oud 16-09-08, 18:09
Bossiebos Bossiebos is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 11
Standaard van 2.0 naar 2.1

Hi guys,

ik heb m'n USa net van 1.1.4 naar 2.0 gepawnd, kan ik met deze set van Gonny naar 2.1 of moet het dan anders??

Gr BBos
  #267  
Oud 16-09-08, 20:40
inberlin inberlin is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

gisteren Michaels custom gedownload, daarna PwnageTool.app 2.1.0.0 en maar es geprobeerd om mijn 2G vanuit 1.1.2 naar 2.1 te krijgen. In het begin zag ik de pineapple , maar daarna het itunes -stekkertje. Ik dacht eerst, da's dus mislukt. Maar na een reboot kon ik toch michael's custom installeren en hij werkt weer! THX iedereen
  #268  
Oud 17-09-08, 01:13
lyndon lyndon is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwitserland
Berichten: 65
Stuur een bericht via Yahoo naar lyndon
Standaard

Ik heb mijn iPhone (2G) nu geupgrade met de custom firmware 2.1. Mijn muziek, videos & contact-gegevens zijn allemaal gerestored, maar ik vind helaas mijn applicaties welke ik via de apple-store hebt aangeschaft niet terug. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Thanks,
Lyndon
  #269  
Oud 17-09-08, 21:47
wubbes wubbes is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar wubbes
Question firmware 1.1.4

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Hier graag alle discussie over eerste generatie iPhone met firmware 2.1 in combinatie met Pwnage Tool.
Ik heb een iPhone van de eerste generatie met firmware 1.1.4. Is het mogelijk om onmiddellijk de updaten naar de versie 2.1. m'n nieuwe iTunes vraagt dat altijd als ik die aanzet en de iPhone verbonden is. Ik heb dat nu wel al uitgezet , maar ik zou het toch graag updaten. Een probleem, kan ik de iPhone dan opnieuw unlocken???
  #270  
Oud 17-09-08, 22:17
Blaster Blaster is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 189
Standaard

@wubbes, eerst en vooral download je de Custom Firmware 2.1 van Michael ( staat op de eerste pagina hier in deze topic ).

Daarna open je iTunes 8.0.
Je zet je iPhone in recovery mode ( dus dit wil zeggen uw iPhone uitschakelen , nadat het uitgeschakeld is, druk je op de home button maar blijven inhouden , daarna steek je je USB kabel erin en hou je de home button nog steeds vast totdat je de iTunes logo met een Kabel ziet )

Daarna zegt iTunes dat het iPhone heeft gevonden die hersteld moet worden, je drukt op OK.

Daarna hou je SHIFT ingedrukt ( blijven indrukken ) en klik je op herstellen.
Je zoekt de Custom FW 2.1 van michael die je gedownload had en drukt op OK en laat je de SHIFT toets los en hup je hebt geupgrade naar 2.1

Het kan zijn dat het 1 à 2 keer misloopt dat doet nix . Maar het lukt.
  #271  
Oud 17-09-08, 23:00
nutty75 nutty75 is offline
• iOS 5.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 91
Standaard

Normaal gesproken ben ik altijd degene die problemen heeft bij upgraden etc..

Echter vanavond van 1.1.4 naar 2.1 gegaan zonder problemen!
Itunes 8 geinstalleerd, Ipone in recovery, ALT-Herstel en CFW van michael gekozen en de rest ging vanzelf!
Zojuist alle muziek etc. weer teruggezet en het is klaar!

Alleen jammer dat ik zelf de fout heb gemaakt om voor het updaten mijn contacte te syncen.. Wilde ze vanaf de Iphone in mijn adresboek op de imac hebben.. maar dat is niet gelukt.. In plaats daarvan een lege adressen lijst op mijn Iphone.. Alles weg! Eigen schuld dikke bult..

Bedankt Michael!

(en Imario voor zijn geduld en het inpraten van moed.. )

Laatst gewijzigd door nutty75; 17-09-08 om 23:02.
  #272  
Oud 18-09-08, 07:37
gracha gracha is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Kun je ook firmware 2.1 erop zetten vanuit itunes 7.7.1?
Ik heb nl problemen met itunes 8.0 (kan library op andere partitie niet lezen) en blijf liever nog op 7.7.1.
  #273  
Oud 18-09-08, 08:26
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Ik ben van FW 2.01 naar FW 2.1 gegaan. Ik had op mijn bureaublad slechts PwnageTool 2.1 en de originele Apple Firmware 2.1. Daarmee heb ik een Custom bestand gemaakt. Ondanks dat de bootloaderbestanden niet op mijn bureaublad stonden, kreeg ik daar geen foutmeldingen over. In DFU-mode kreeg ik fout 1600. In recovery-mode ging alles wel goed en het ziet ernaar uit dat alles goed werkt. Een 500 MB partitie voor programma's is ruim voldoende. Mocht dat toch aan de krappe kant zijn (zelf installeer ik niet veel programma's), dan kun je een aantal mappen uit TextIinput_backup wissen. Zelf heb ik alleen de en- en ne-bundel laten staan.
  #274  
Oud 18-09-08, 10:07
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

@Ton, het installeren van programma's en spellen gebeurd niet op de systeempartitie, maar op de media partitie (dus in jouw geval die van +/- 7.5gb)
  #275  
Oud 18-09-08, 11:28
wubbes wubbes is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar wubbes
Standaard Ja Maar...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blaster Bekijk bericht
@wubbes, eerst en vooral download je de Custom Firmware 2.1 van Michael ( staat op de eerste pagina hier in deze topic )....
Ik werk met mac. Ik had gelezen dat ik dan de ALT knop dien te gebruiken ipv de shift??

Maar het updaten van de FW naar 2.1 zal wel lukken veronderstel ik. Het is het grote probleem om de iPhone opnieuw te unlocken nadien, hoe doe je dat of is dat niet meer nodig met de CFW van Michael???

En tot slot hoe kan ik een recovery / back up van mijn contacten maken???
  #276  
Oud 18-09-08, 11:31
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbes Bekijk bericht
Ik werk met mac. Ik had gelezen dat ik dan de ALT knop dien te gebruiken ipv de shift??

Maar het updaten van de FW naar 2.1 zal wel lukken veronderstel ik. Het is het grote probleem om de iPhone opnieuw te unlocken nadien, hoe doe je dat of is dat niet meer nodig met de CFW van Michael???

En tot slot hoe kan ik een recovery / back up van mijn contacten maken???
Als je synct wordt er een backup gemaakt. Als je al op 2.0 bent zal de custom niet nog eens unlocken. Ben je nog niet op 2.0 dan zal de bootneuter je iPhone unlocken. En inderdaad de alt knop gebruiken op de mac.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #277  
Oud 18-09-08, 11:36
wubbes wubbes is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar wubbes
Standaard bootneuter??

[QUOTE=bootneuter...[/QUOTE]

Wat is bootneuter, of moet ik mij dat niet aantrekken??? Ik ben hier een leek in!

Alvast bedankt voor de snelle reactie!!!
  #278  
Oud 18-09-08, 11:47
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbes Bekijk bericht
Wat is bootneuter, of moet ik mij dat niet aantrekken??? Ik ben hier een leek in!

Alvast bedankt voor de snelle reactie!!!
De bootneuter zit in de custom en is een unlock appje. Deze start opnadat de custom erop staat. Als je al unlocked bent dan zal bootneuter weer afsluiten en de iphone opnieuw opstarten. Daarna is de iphone klaar voor gebruik.
  #279  
Oud 18-09-08, 15:18
joqui joqui is offline
• iOS 4.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: sdc
Berichten: 26
Standaard

Zojuist een iPhone van 'n collega succesvol geupgrade naar 2.1 met e custom firmware. Nu mijn eigen iPhone nog. Ik draai nu op 1.1.4 (unlocked & jailbroken door ZiPhone, jaja, i know, maar tot dusver werkt ie perfect!)

Kan ik hem dan gewoon op dezelfde manier upgraden? Ofwel: maakt het uit dat ik hiervoor ZiPhone heb gebruikt? Nee toch?
  #280  
Oud 18-09-08, 15:21
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

maakt niets uit
__________________
at your service
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Unlock 1541 01-02-09 10:33
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 03:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 11:56
iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Jailbreak 283 20-11-08 19:08
iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Jailbreak 110 15-10-08 15:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.