iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Easy guide to 2.1 with Michael's FW (1st GEN) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/21464-easy-guide-to-2-1-with-michael-s-fw-1st-gen.html)

Astro 13-09-08 20:34

Easy guide to 2.1 with Michael's FW (1st GEN)
 
GUIDE VOOR 1st GEN IPHONE

- iTunes 8 geïnstalleerd
- Michael's Custom FW 2.1 Voor de 1e generatie iPhone's met 500mb partitie gedownload
- iPhone gebackupped met iTunes (reservekopie)
- shift-herstel en selecteer de gedownloade FW van michael
- (itunes zet iphone zelf in de goede modus)
- backup terugzetten
- Snel en goed naar 2.1
- syncen (voor muziek, apps...)

THX MICHAEL VOOR HET MAKEN VAN DE FW :D

(zelf gedaan op Vista 64bit Ultimate met alreeds geunlockte iphone (bootneuter) versie 2.0.2)

//EDIT: had zelf eerst de fw van michael met 1000mb partitie gebruikt, nu de 2de met 500mb erover geflashed, werkt zonder probleem!

eduardiphoneiphone93 13-09-08 20:38

thnx... denk dat ik dit maar toch ga doen.. wss komt de windows-versie van quickpwn of een update van winpwn pas weer over een week.. geen zin om te wachten :p bedankt voor deze handige uitleg!!

blik 13-09-08 20:43

Vraagje. Ik heb de FW van Michael binnen gehaald. Dit is een zip welke m'n mac automatisch gaat uit pakken. Dan krijg ik een map met daarin de diverse onderdelen. Maar ik zie nergens het ipsw bestand voor de herstel in itunes.... Moet ik het anders uitpakken?

Dank voor de reaktie.

Astro 13-09-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blik (Bericht 189723)
Vraagje. Ik heb de FW van Michael binnen gehaald. Dit is een zip welke m'n mac automatisch gaat uit pakken. Dan krijg ik een map met daarin de diverse onderdelen. Maar ik zie nergens het ipsw bestand voor de herstel in itunes.... Moet ik het anders uitpakken?

Dank voor de reaktie.

Heb zelf geen mac, dit topic is eerder voor windows...

MenMs 13-09-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blik (Bericht 189723)
Vraagje. Ik heb de FW van Michael binnen gehaald. Dit is een zip welke m'n mac automatisch gaat uit pakken. Dan krijg ik een map met daarin de diverse onderdelen. Maar ik zie nergens het ipsw bestand voor de herstel in itunes.... Moet ik het anders uitpakken?

Dank voor de reaktie.

In de voorkeuren van Safari het vinkje bij downloaden veilege bestanden openen uit zetten

stefimke 13-09-08 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 189713)
GUIDE VOOR 1st GEN IPHONE

- iTunes 8 geïnstalleerd
- micheal's ipsw file gedownload
- iPhone gebackupped met iTunes (reservekopie)
- shift-herstel en selecteer de gedownloade FW van michael
- (itunes zet iphone zelf in de goede modus)
- ...

Hmm.. niet eerst met Ziphone de foon in Recovery mode zetten maar gewoon in iTunes met shift-herstel de custom erop ketsen?

Michael 13-09-08 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefimke (Bericht 189782)
Hmm.. niet eerst met Ziphone de foon in Recovery mode zetten maar gewoon in iTunes met shift-herstel de custom erop ketsen?

Je kan hem toch zelf in recovery gooien door de iPhone uit te zetten en weer aan met je vinger op de homeknop Daarna zie je itunes logo en stekker dat is recovery.

iScorpio 13-09-08 21:29

Dit alles werkt ook (met de juiste FW) voor de 3G :)

rvbcrs 13-09-08 21:56

Hmm vaag, ik krijg continue de fout melding: "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (6)"

Iemand enig idee?

Amp. 13-09-08 22:05

Done, even backup erop en klaar :)

sjoeii 13-09-08 23:53

Helaas krijg ik weer eens de gebruikelijke meldingen (6) en (1600)

Michael 13-09-08 23:56

Sjoeii dat komt omdat je de orginele fw draait. Ga terug naar 2.0.2 in recovery dan quickpwn draaien en dan weer in recovery herstellen met de custom 2.1

vriesfde 13-09-08 23:58

Thanks Astro voor de walkthrough, heeft bij mij perfect gewerkt. Kudos!
Zat op 2.01 (unlocked en jailbroken) en draai nu fijntjes op 2.1

Nu maar weer voor de zoveelste keer m'n profiel aanpassen ;)

sjoeii 13-09-08 23:59

Thanx ga ik proberen

Blaster 14-09-08 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 189713)
GUIDE VOOR 1st GEN IPHONE

- iTunes 8 geïnstalleerd
- micheal's ipsw file gedownload
- iPhone gebackupped met iTunes (reservekopie)
- shift-herstel en selecteer de gedownloade FW van michael
- (itunes zet iphone zelf in de goede modus)
- backup terugzetten
- Snel en goed naar 2.1
- syncen (voor muziek, apps...)

THX MICHAEL :D

(zelf gedaan op Vista 64bit Ultimate met alreeds geunlockte iphone (bootneuter) versie 2.0.2)

Ik heb heel veel problemen.

- Ik had eerst zonder problemen de custom fw geinstalleerd.
daarna was is MiVtones aan het installeren opeens bam , iPhone blijft hangen.
- Ik nogmaals de custom fw geprobeerd of ik die trg kan installeren maar nee. --> foutmelding : ( 1600 )
- Daarna trg naar 2.0.1 gedowngrade. iPhone werkte trg. Nog eens geprobeerd te upgraden naar 2.1 werkt weer niet. foutmelding --> 1600

En nu mijn vraag : Wat moet ik nu doen ? Kan iemand mij eens tegoei info geven. Dank u.

Ahja + ik kan ook al niet meer downgraden naar 2.0.1 zo te zien --> ook al een 1600 foutmelding.

sjoeii 14-09-08 00:05

welke file moet ik pwn 'en? 2.0.2?

Michael 14-09-08 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blaster (Bericht 189985)
Ik heb heel veel problemen.

- Ik had eerst zonder problemen de custom fw geinstalleerd.
daarna was is MiVtones aan het installeren opeens bam , iPhone blijft hangen.
- Ik nogmaals de custom fw geprobeerd of ik die trg kan installeren maar nee. --> foutmelding : ( 1600 )
- Daarna trg naar 2.0.1 gedowngrade. iPhone werkte trg. Nog eens geprobeerd te upgraden naar 2.1 werkt weer niet. foutmelding --> 1600

En nu mijn vraag : Wat moet ik nu doen ? Kan iemand mij eens tegoei info geven. Dank u.

Net zoals sjoeii terug naar 2.0.2 dan quickpwn en dan weer herstellen met custom 2.1

sjoeii 14-09-08 00:07

Michael, welke file pwn 'en?

Blaster 14-09-08 00:09

Maar hoe moet ik trg gaan ? Recovery , DFU ? das te ingewikkeld kunt ge eens schrijven mss alles stap voor stap. Alvast bedankt Michael ;).

sjoeii 14-09-08 00:09

Kan ik niet direct naar jouw custom restoren?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.