iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: HELP needed (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/21712-help-needed.html)

darkvisje 16-09-08 12:33

HELP needed
 
beste iphoners,

gisteren dacht ik 2.1 te installeren via itunes 7.0 (custom firmware)
dit ging goed daarna vroeg hij of ik me backup wou terug zetten van me gegevens. Dit ging ook goed. Daarna restarte me iphone maar bleef op het apple teken hangen (en bleef elke keer 2x trillen) als ik nu me iphone aansluit vind hij hem wel maar hij geeft hem niet weer in itunes 7.0. hoe kan ik er nu weer voor zorgen dat ik hem aan de praat krijg?

dringed hulp nodig :( wil hem graag weer werkend krijgen

JWVD 16-09-08 12:50

Probeer hem te herstellen in Recovery/DFU mode, naar de orginele firmware. Jailbreaken en Activeren met Quickpwn. Geen gegevens terugzetten! gewoon een nieuw toestel aanmaken!

Destiny 16-09-08 12:55

Zet hem anders weer in recovery mode en herstel naar een custom 2.1 van Michael.

darkvisje 16-09-08 13:11

ja in itunes 7.0 vind hij hem niet meer kan ik dit ook gewoon in 8.0 doen daar vond hij hem gister nog wel ?

Rscabadboy 16-09-08 13:59

RAAR ik heb mijn iphone (geen 3g) geupdate naar 2.1 en nu krijg ik weer die slide for emergency en de usb met cd op mijn scherm maar ik heb wel bereik en kan opgebeld worden,kan iemand mij verder helpen?

darkvisje 16-09-08 14:13

Ik heb nu perongeluk geupdate naar een normale versie niet custom alleen kan ik hem nu niet meer restore via itunes :S foutje van mij en als ik winpwn 2.5 beta gebruik loopt winpwn vast naar het in dfu mode zetten

King1987 16-09-08 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkvisje (Bericht 192078)
Ik heb nu perongeluk geupdate naar een normale versie niet custom alleen kan ik hem nu niet meer restore via itunes :S foutje van mij en als ik winpwn 2.5 beta gebruik loopt winpwn vast naar het in dfu mode zetten


Krijg je hem niet meer in recovery mode dan? (home button indruke terwijl de iphone uitstaat en dan aan de pc aansluiten) dan komt er een kabeltje in beeld. Itunes 8.0 ziet hem als een iphone is restore stand, op shift drukken en op herstel drukken. Custom 2.1 aanvinken en voila, hij gaat lkkr aan zn gaan...

Succes :D

darkvisje 16-09-08 14:46

dan krijg ik een 1600 error zowel op 7.7 als 8.0

Ik heb nu dus een officiele iphone 1st gen met 2.0 :( maar ik kan hem niet update want dan zegt tie dat orginele sim er in moet en als ik hem wil restore krijg ik 1600 error

ik heb ook al winpwn en quickpwn geprobeerd alleen die crashen allebei als ze willen beginnen met unlocken.

King1987 16-09-08 14:53

ff zoek functie gebruiken voor error 1600 en dan komt het allemaal goed :)

darkvisje 16-09-08 15:35

als ik de orginele 2.0 herstel dan doet hij het wel en krijg ik geen errors het ligt dus aan de firmware. Ik heb 2.0.1 en 2.1 van maikel geprobeerd maar die werken niet :S

King1987 16-09-08 15:41

ik vermoed, sorry, dat je ergens dan toch egt un fout maakt, want de custom fw van Michael doen het perfect, heb 2.0.0/2.0.1/2.1 altijd van Michael gebruikt. Gwoon nog eens ff de handleiding lezen, en kijken waar je de fout in gaat.
(pm me anders ff met de handelingen die jij doet!)

darkvisje 16-09-08 18:24

ik heb alles geprobeerd te restore naar 1.1.4 nu draaied 2.0 er op orgineel en kom dus niet ver dan emergency call. als ik hem dan in dfu zet en wil herstellen krijg ik 1600 error en soms zegt tie dan ik een usb 1.0 poort heb (op 2 verschillende pc's ) ik zit hier egt radeloos en heb me telefoon echt nodig :( heb het beide geprobeerd met itunes 7.7 en 8.

HELP

DeCe 16-09-08 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkvisje (Bericht 192273)
ik heb alles geprobeerd te restore naar 1.1.4 nu draaied 2.0 er op orgineel en kom dus niet ver dan emergency call. als ik hem dan in dfu zet en wil herstellen krijg ik 1600 error en soms zegt tie dan ik een usb 1.0 poort heb (op 2 verschillende pc's ) ik zit hier egt radeloos en heb me telefoon echt nodig :( heb het beide geprobeerd met itunes 7.7 en 8.

HELP

Heb ik ook allemaal gehad errors 6 1600 20.. etc. kreeg de iphone (8gb uk 2g) niet meer uit recov. mode en was einde raad. wat was de oplossing:

updaten (herstellen) via itunes 8 (Mac) naar 2.1 origineel apple dus geen custom o.i.d gewoon itunes laten downloaden en instaleren. na dit alles heb je een gelockte iphone met 2.1.
dan met (nieuwste versie) QuickPwn de boel unlocken.

succes!

King1987 16-09-08 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkvisje (Bericht 192273)
ik heb alles geprobeerd te restore naar 1.1.4 nu draaied 2.0 er op orgineel en kom dus niet ver dan emergency call. als ik hem dan in dfu zet en wil herstellen krijg ik 1600 error en soms zegt tie dan ik een usb 1.0 poort heb (op 2 verschillende pc's ) ik zit hier egt radeloos en heb me telefoon echt nodig :( heb het beide geprobeerd met itunes 7.7 en 8.

HELP

de oplossing hier boven kan niet, want quickpwn is voor de mac, niet voor windhoos. De fout die jij maakt is dat je hem in dfu mode zet, je moet in recovery mode, dat zal hem zijn, gwoon 8,0 itunes en custom fw van michael gebruike, tis egt niet moeilijk, niet panniekeren ;)

Succes :D

darkvisje 16-09-08 18:47

hij staat in de modus waar bij je zwart beeld hebt dit is toch de bedoeling, er draaid nu 2.1 officiele firmware op :S maar ik krijg hem nu niet naar 2.1 unlocked

edit

ook even geprobeerd in de andere modus (recovery) degene met het itunes teken in beeld krijg ik error 6 :S

dus ik krijg of error 1600 of error 6 (op 2 pc's)

ik word egt gek

King1987 16-09-08 19:07

je moet hem restoren in recovery mode, (dus met het itunes teken) voor error 6 moet je eens op het gemakje dit doorlezen Herstelfoutberichten op de iPhone en iPod touch

en sorry dak het zeg, maar je maakt je eigen veel te druk, en eigenlijk word alles al besproken op het forum.....

Succes :D

darkvisje 16-09-08 19:33

ik heb al meerdere iphone unlocked, dus weet wel wat ik aan het doen ben. Maar alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd resulteerd in een error code door itunes. als ik winpwn of quickpwn gebruik hangt deze. waarom is voor mij een vraag

King1987 16-09-08 19:36

tja, dan week het ook niet meer hoor, ik bedoel, het zijn bekende foutmeldingen...geen idee wat je gedaan heb, (vraag het eens aan Michael) maar niet te min,

Succes :D

darkvisje 16-09-08 22:46

het is gelukt maar hoe :P

ik heb met winpwn hem in dfu mode gezet toen kreeg ik een wit scherm maar winpwn stopte er mee, toen snel itunes gestart (7.7) en maikels firmware(2.1) er op geknalt en toen deed hij het in eens zonder errors.

hoe dan ook het is gelukt ik hoop niet dat er weer snel een update aankomt :P toch bedankt king

King1987 17-09-08 00:03

geen probleem kerel, ben blij dat tie het nou doet :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.