iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Vaag probleem bij Iphone 3g 2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/24417-vaag-probleem-iphone-3g-2-1-a.html)

fab-ian 29-10-08 23:51

Vaag probleem bij Iphone 3g 2.1
 
Ik heb gister via marktplaats een NL iphone gekocht hij werkte tot vanochtend wel! maar opeens gaf hij links boven in beeld aan: Geen service.
De verkoper heeft er voor mij een Yessim op mijn originele (t-mobile) sim geplakt. en hij is ook meteen gejailbreakt!

Heb al vanalles geprobeerd (sim er opnieuw in doen, netwerkinstel. resetten.

Af en toe staat bij instellingen de netwerkselectie in beeld maar als ik dan zoek dan kan hij niet vinden :mad:


iemand een oplossing? :confused:

Dien 30-10-08 00:05

Als het een originele NL iPhone is, waarom gebruik je dan een Yessim?

Volgens mij werkt elke T-Mobile simkaart in de NL iPhone van T-Mobile.

fab-ian 30-10-08 00:07

volgens de verkoper lukte het bij sommige niet, en ik had het ff geprobeerd maar het lukte idd niet :o

mrcl 30-10-08 04:16

misschien is dat de reden geweest dat hij em heeft verkocht ? hoop het niet voor je.

Smiley 30-10-08 08:42

je kan 'm altijd officieel laten unlocken door T-Mobile. Kost wat maar dan heb je wel zekerheid!

renevandergoot 01-11-08 21:48

Is het probleem al opgelost?
Ben wel nieuwsgierig en anders kan ik je wellicht helpen.
Stuur maar een bericht.

fab-ian 01-11-08 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Smiley (Bericht 211434)
je kan 'm altijd officieel laten unlocken door T-Mobile. Kost wat maar dan heb je wel zekerheid!


enig idee wat dat kost?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door renevandergoot (Bericht 212441)
Is het probleem al opgelost?
Ben wel nieuwsgierig en anders kan ik je wellicht helpen.
Stuur maar een bericht.

Hij blijft het aangeven ja :( soms heb ik tijdje goede verbinding (incl 3G en internet) en dan opeens weer geeft hij aan "geen service"

Denk zelf dat het aan de Unlockkaast ligt, moet dus maar even een nieuwe bestellen! :mad:

renevandergoot 01-11-08 22:15

Het unlocken middels T-Mobile kan. Wat de kosten zijn hangt er vanaf hoe oud het toestel is.
Het is als volgt:

Opheffen simblokkering binnen 0-3 maanden na activering € 120,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 3-6 maanden na activering € 90,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 6-9 maanden na activering € 70,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering binnen 9-12 maanden na activering € 50,00 deblokkeringkosten
Opheffen simblokkering vanaf 12 maanden na activering Gratis

Yzord 01-11-08 22:15

Heb je niet gewoon ***** bereik in jouw stad/dorp?

fab-ian 02-11-08 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 212457)
Heb je niet gewoon ***** bereik in jouw stad/dorp?

Nee volgens mij niet, Maar sinds vandaag kan ik opeens geen SMS meer ontvangen :confused: blijft wel de hele tijd op t-mobile staan en ik kan gewoon bellen :eek:

renevandergoot 03-11-08 12:20

Vervelend voor je....
Zou hem laten unlocken door T-Mobile dan heb je zekerheid en anders een ander unlock kaartje aanschaffen van een ander merk. Misschien was dit ook wel de reden dat de verkoper hem heeft verkocht.
Balen voor je.

ash969 21-11-08 16:43

Ik zou eens een restore uitvoeren. Dus firmware 2.1 er opnieuw op installeren. En dan kijken of je probleem opgelost is, zoniet, dan misschien naar een T-Mobile winkel

Nipje 23-11-08 00:42

Je kan niet naar een tmobile winkel.

Tmobile kan het toestel alleen unlocken als het abbonament waar de tel bij zat ook echt in jou bezit is, want de kosten worden bij die telefoonrekening gerekend.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.