//

geen netwerk keuze?

geen netwerk keuze? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een maand heb ik een 3g iphone 16g (uit zwitserland) fw 2.1 , ge-unlocked met een i-smartphone card icm een vodafone abonnement. In Nederland ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-08, 11:24
hakphone hakphone is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Question geen netwerk keuze?

Sinds een maand heb ik een 3g iphone 16g (uit zwitserland) fw 2.1 , ge-unlocked met een i-smartphone card icm een vodafone abonnement.
In Nederland werkt alles prima, ook in Belgie en Frankrijk. Nu was ik vorige week in Dubai en daar kon ik niet op een netwerk inloggen, nu ook in Sao Paulo (Brazilie) hetzelfde probleem. Een collega van mij met een gekraakte iphone 2 icm vodafone kon wel moeiteloos in deze landen inloggen op een netwerk. I-smartphone adverteert wel met het feit dat je over de hele wereld kan inloggen... Heeft iemand soortgelijke ervaringen en misschien een oplossing.
Wat ook vreemd is is dat ik bij het instellingen menu geen optie heb om uit verschillende netwerken te kiezen. Op de "Algemeen" instellingen pagina ontbreekt deze optie, die ik bij andere 3g iphones wel zie.
Ik heb een volledige restore + jailbreak gedaan maar nog steeds geen netwerk keuze.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-08, 12:58
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Heb je ook al contact opgenomen met de fabrikant?
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #3  
Oud 03-11-08, 13:42
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Voor zover ik weet en ondervonden heb, verdwijnt deze "Aanbieder" optie op het moment dat je iPhone 3G met een x-sim unlocked.
Tenminste dat is het geval met alle 3 x-sim oplossingen die ik geprobeerd heb.

Ook had ik dat de x-sim unlock niet in alle landen werkte, maar dit schijnt ook normaal te zijn.

Als de adverteerder zegt dat de i-smartphone sim is alle landen werkt zou ik, zoals Destiny ook al aangaf, contact met de leverancier of fabrikant opnemen.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 03-11-08 om 15:26.
  #4  
Oud 03-11-08, 15:22
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

@hakophone
Vergelijkbare problemen echter tot nu toe alleen een probleem in Denemarken ondervonden.
Ik dacht dat ik een Turbosim had echter de post van ControlSje brengt me aan het twijfelen daar bij mij ook de optie "aanbieder" er niet is.
Vraag eens aan je collega wat voor simunlock kaart hij heeft.
  #5  
Oud 03-11-08, 15:28
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer Bekijk bericht
@hakophone
Vergelijkbare problemen echter tot nu toe alleen een probleem in Denemarken ondervonden.
Ik dacht dat ik een Turbosim had echter de post van ControlSje brengt me aan het twijfelen daar bij mij ook de optie "aanbieder" er niet is.
Vraag eens aan je collega wat voor simunlock kaart hij heeft.
Ik neem aan dat de collega een 2G iPhone heeft. Deze is softwarematig unlocked en deze unlock werkt overal.
  #6  
Oud 03-11-08, 15:30
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

aha. dank je. ik had over het "2" tje heen gekeken.
  #7  
Oud 03-11-08, 15:59
hakphone hakphone is offline
• iOS 4.3.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Hartelijk dank voor jullie reactie's... ik zal contact opnemen met de fabrikant. Ik denk inderdaad dat het verdwijnen van de "aanbieder" optie veroorzaakt wordt door de i-smartphone sim. Het blijft nog een beetje behelpen met die hardwarematige cracks. Als het devteam met een softwarecrack komt zullen deze problemen waarschijnlijk allemaal opgelost zijn.Hopelijk duurt dat niet meer al te lang. Tot die tijd neem ik mijn oude nokia telefoon met duo simcard als back-up mee op reis
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: Geen unlock baseband 04-05-04G geen netwerk johngossen Unlock 1 08-04-10 19:59
Geen 3G netwerk gitaarhaantje Odido (T-Mobile) 4 11-04-09 21:45
iPhone: geen netwerk fukutoshin Jailbreak 4 08-11-08 11:10
Geen instel/keuze mogelijk van provider Mwfadebeer iPhone algemeen 3 16-09-08 19:55
Geen netwerk bully112 Unlock [archief] 5 07-12-07 23:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.