iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Quickpwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/25648-1-0-quickpwn-2-2-voor-fw-2-2-verzameltopic-windows.html)

ArB 23-11-08 08:53

[1.0] Quickpwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (Windows)
 
Plaats hier al je vragen.

De customs staan hier:
https://forum.iculture.nl/f14/i...one-2g-3g.html

offline99 23-11-08 13:44

na de upgrade naar 2.2 en het terugplaatsen van de reservekopie ben ik mijn categorieen kwijt, (waar trouwens onder andere ook mijn instellingen en cydia etc.) in zijn opgeslagen.
Dacht dat ik een soortgelijke vraag al eerder had zien staan, maar kan het nergens meer vinden op het forum. Iemand oplossingen ?

Upgrade verliep overigens zoals altijd super soepel op basis van de beschreven werkwijze, TOP en BEDANKT

Apokalypse 23-11-08 16:58

update van 2.1 naar 2.2
 
1 Bijlage(n)
Zo ik ben weer succesvol van 2.1 naar 2.2. 2.1 had ik ook met quickpwn erop gezet. Dit werkte zo goed, dat ik dit keer weer zonder twijfels quickpwn pakte.

Voor mensen die het lastig vinden, is dit de stappenlijst die IK gedaan heb.

tijd: ongeveer 30min

nodig:
  • itunes 8 (ik heb 8.0.0.35 gebruikt)
  • bootloaders 3.9 en 4.6
    (zie google, of bijlage: md5: 6AA8FC174E52DF43A9D864B7A76AD5C0)
stappen:
  1. sync in itunes
  2. backup maken in itunes (rechterklik links op je iphone, onder devices)
  3. restore in itunes (shift klik restore), selecteer nieuwe restore bestand (net gedownloade)
  4. Laat itunes aan en start quickpwn .
  5. selecteer weer restore bestand (die van stap 3)
  6. selecteer bootloaders
  7. geduld
  8. start itunes, restore backup, en sync

slodo 23-11-08 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apokalypse (Bericht 220897)
Zo ik ben weer succesvol van 2.1 naar 2.2. 2.1 had ik ook met quickpwn erop gezet. Dit werkte zo goed, dat ik dit keer weer zonder twijfels quickpwn pakte.

Voor mensen die het lastig vinden, is dit de stappenlijst die IK gedaan heb.

tijd: ongeveer 30min

nodig:
  • itunes 8 (ik heb 8.0.0.35 gebruikt)
  • bootloaders 3.9 en 4.6
    (zie google, of bijlage: md5: 6AA8FC174E52DF43A9D864B7A76AD5C0)
stappen:
  1. sync in itunes
  2. backup maken in itunes (rechterklik links op je iphone, onder devices)
  3. restore in itunes (shift klik restore), selecteer nieuwe restore bestand (net gedownloade)
  4. Laat itunes aan en start quickpwn .
  5. selecteer weer restore bestand (die van stap 3)
  6. selecteer bootloaders
  7. geduld
  8. start itunes, restore backup, en sync

waarom een restore? je kan toch ook gewoon een update doen en dan quickpwn gebruiken

Apokalypse 23-11-08 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 220904)
waarom een restore? je kan toch ook gewoon een update doen en dan quickpwn gebruiken

Geen idee :p dit werkte ook naar 2.1

grik 23-11-08 20:52

Ik heb een probleem: (vorige keren overigens is alles goed gegaan) ik heb geen idee meer wat ik moet doen....
ik heb een eerste generatie iPhone, tot vanmiddag werkte alles prima, elke keer de firmware erop gezet en alles werkte tot zojuist.
ik had in eerste instantie de verkeerde versie dacht ik: ik kreeg foutmeldingen bij het updaten, eerst 5 en daarna 1. Toen opnieuw de nieuwe software gedownload, update uitgevoerd, dat ging goed, daarna foutmelding dat m'n sim kaart niet wordt ondersteund. Blijkbaar heb ik de firmware 2.2 erop gezet en is het ding nu gelocked. Hoe krijg ik m'n iphone nu weer geunlocked (voor m'n KPN simkaart) willen jullie a.u.b. een linkje erbij zetten, anders ben ik bang dat ik weer de verkeerde kies. Bedankt!

macfreaker 23-11-08 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grik (Bericht 221143)
Ik heb een probleem: (vorige keren overigens is alles goed gegaan) ik heb geen idee meer wat ik moet doen....
ik heb een eerste generatie iPhone, tot vanmiddag werkte alles prima, elke keer de firmware erop gezet en alles werkte tot zojuist.
ik had in eerste instantie de verkeerde versie dacht ik: ik kreeg foutmeldingen bij het updaten, eerst 5 en daarna 1. Toen opnieuw de nieuwe software gedownload, update uitgevoerd, dat ging goed, daarna foutmelding dat m'n sim kaart niet wordt ondersteund. Blijkbaar heb ik de firmware 2.2 erop gezet en is het ding nu gelocked. Hoe krijg ik m'n iphone nu weer geunlocked (voor m'n KPN simkaart) willen jullie a.u.b. een linkje erbij zetten, anders ben ik bang dat ik weer de verkeerde kies. Bedankt!

Met quickpwn kan je deze terug werkend krijgen. Je kan ook een custom firmware downloaden op het forum en deze erop zetten.

grik 23-11-08 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 221154)
Met quickpwn kan je deze terug werkend krijgen. Je kan ook een custom firmware downloaden op het forum en deze erop zetten.

wil je me nog een keer helpen? de custom firmware krijg ik er niet op, krijg elke keer een foutmelding (nr 5 en nr 1) daarom de andere gdl en nu is ie dus gelocked. Ik krijg de gquickpwn niet geinstalleerd. Kun je me (simpel) vertellen wat ik het beste kan doen. Normaal kom ik overal wel uit, maar blijkbaar ben ik nu de weg kwijt, bedankt alvast.

macfreaker 23-11-08 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grik (Bericht 221195)
wil je me nog een keer helpen? de custom firmware krijg ik er niet op, krijg elke keer een foutmelding (nr 5 en nr 1) daarom de andere gdl en nu is ie dus gelocked. Ik krijg de gquickpwn niet geinstalleerd. Kun je me (simpel) vertellen wat ik het beste kan doen. Normaal kom ik overal wel uit, maar blijkbaar ben ik nu de weg kwijt, bedankt alvast.

Gewoon restoren naar 2.2 en daarna met quickpwn een jailbreak en unlock uitvoeren en dat zou moeten werken.
Zo simpel is het.

grik 23-11-08 23:27

Dank je! het is gelukt! alles staat nog een beetje door elkaar, maar dat komt allemaal weer goed, eerst maar weer eens via cydia wat downloaden.

Hartstikke bedankt!

aernoud 24-11-08 09:31

Ik heb gisteren ook veel problemen gehad met een update naar 2.2. Uiteindelijk kwam ik uit op een 2g iPhone 8GB die wel kon bellen maar niet gejailbreakt was.
ik heb uiteindelijk de custom FW gebruikt.
http://appldnld.apple.com.edgesuite....7_Restore.ipsw

1. iTunes 8
2. DFU mode
3. Shift+herstel

En toen deed hij het weer.

Succes

marcoryn 24-11-08 09:59

Kan een unlockte en gejailbreakt 2G toestel met KNP sim welke naar FW 2.2 gaat gewoon een update krijgen waneer het kaartje er nog inzit? Of halen jullie deze er uit? Neem aan dat toestel na update gewoon nog unlockt is?

aernoud 24-11-08 10:39

Ik heb mijn SIM kaart al in geen 3 maanden gezien, ik heb alles gedaan met US 2g 8GB iphone

Succes

Firefighter207 24-11-08 15:38

Misschien raar maar ik heb gewoon geupdated naar 2.2 zonder iets te doen, en hij werkt gewoon. Wel had ik de vorige versie met PWN 2.1 gedaan.
En alles werkt perfect, alleen mis je natuurlijk Cydia en Installer.

Groeten,

Stef

King1987 24-11-08 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firefighter207 (Bericht 221813)
Misschien raar maar ik heb gewoon geupdated naar 2.2 zonder iets te doen, en hij werkt gewoon. Wel had ik de vorige versie met PWN 2.1 gedaan.
En alles werkt perfect, alleen mis je natuurlijk Cydia en Installer.

Groeten,

Stef

Zoals je hebt kunnen lezen (!!) je baseband veranderd niet, dus ook je simlock niet ;)

Apokalypse 24-11-08 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 221201)
Gewoon restoren naar 2.2 en daarna met quickpwn een jailbreak en unlock uitvoeren en dat zou moeten werken.
Zo simpel is het.

Zie je wel, restoren is altijd goed :p

Apokalypse 24-11-08 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firefighter207 (Bericht 221813)
Misschien raar maar ik heb gewoon geupdated naar 2.2 zonder iets te doen, en hij werkt gewoon. Wel had ik de vorige versie met PWN 2.1 gedaan.
En alles werkt perfect, alleen mis je natuurlijk Cydia en Installer.

Groeten,

Stef

Ik ben benieuwd of deze het nog doet na een paar dagen. Had ergens anders op het forum gelezen dat het na een paar dagen opeens niet meer werkte, volgens mij gebruikte dezen de update (ipv restore).

Rob Musquetier 25-11-08 13:40

1 Bijlage(n)
Ik zit ook vast :mad:. Ik blijf hangen in het wachten 'to connect in [wiki=2442]Recovery mode[/wiki]' nadat ik het 2G toestel met [wiki=1272]iTunes[/wiki] heb geupgrade (zie bijlage). Ik heb een Telfort [wiki=2128]SIM[/wiki] in een US toestel.

Quickpwn 2.2.1 blijft in het bijgesloten [wiki=1181]Scherm[/wiki] hangen en niets wat ik tot nu toe heb geprobeerd helpt om hem verder te laten lopen:
* USB kabel los en weer vast maken
* iPhone resetten (in beide modes)
* opnieuw naar iTunes (8.0.2) en de iPhone herstellen en opnieuw Quickpwn starten (zelfde resultaat)

Toestel blijft met het stekkertje en de iTunes icon hangen...

PS eerder upgraden naar 1.1.4 en 2.0 werkte vlekkeloos...

Ik ben radeloos (en onbereikbaar) dus suggesties zijn welkom,
Rob.

King1987 25-11-08 13:58

@ rob,

Heb je al een andere usb poort geprobeer? Andere stekker? Andere PC?

Rob Musquetier 25-11-08 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 222546)
@ rob,

Heb je al een andere usb poort geprobeer? Andere stekker? Andere PC?

Ja, ja en nee. Een alternatief is nog het proberen met de Mac notebook van mijn overbuurman ipv mijn XP PC en Vista laptop...

groet,
Rob.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:58.