iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iSim werkt niet met firmware 2.2 en Vodafone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/26023-isim-werkt-niet-firmware-2-2-vodafone.html)

nescio 28-11-08 00:10

iSim werkt niet met firmware 2.2 en Vodafone
 
Hallo,

Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een Iphone. De verkoper heeft er een Isim bijgedaan en het zou zonder problemen direct moeten werken. Dus niet............
Het is een Nederlands toestel, ik heb Vodafone. Het is een 8gb. Het enige wat ik krijg is: geen service. Andere kaarten werken wel in mijn toestel, mijn sim ook in een andere Iphone. Er zit/zat 2.2 op, dus een recent ding zou je zeggen. Er is een jailbreak uitgevoerd, maar alles tevergeefs. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Eventuele hulp of andere suggesties graag stap voor stap, dan probeer ik het vanaf morgen maar zelf .

Alvast bedankt!

cypher21 28-11-08 00:29

Hoi, welkom op dit forum.

Topics met HELP of een nietszeggend onderwerp worden normaal gesproken meteen verwijderd.

Denk even na over een "one-liner" die je probleem beschrijft. Hier kunnen we niets mee.
Ik heb bij deze de titel aangepast, maar mocht je nog een topic openen, denk dan eerst even na over een passende titel.

ontopic:
Heeft de iPhone gewerkt met je simkaart?
Ik heb zelf geen ervaring met de ISim, maar er werken een hoop simunlockkaarten niet met firmware 2.2

nescio 28-11-08 00:43

Mijn sim heeft NIET gewerkt met mijn eigen Iphone, WEL opeen willkeurige andere Iphone (thanks voor de aanpassing van de titel)

cypher21 28-11-08 00:44

Welke firmware had die andere iPhone?
Ook 2.2?

Yzord 28-11-08 00:46

Probleem is dat fw2.2 de meeste hardware unlocks onklaar maken. Downgraden van je Iphone heeft geen zin meer omdat je baseband ook is geupgrade en deze veroorzaakt dus de storing tussen je iphone en je sim.

Je zult of moeten wachten voor een "oplossing" of een andere hardwarematige unlock kopen.

Jamaz 28-11-08 01:05

Hoi Nescio,

Ook hier een vodafone gebruiker. Ik heb gedowngrade naar 2.1 met modemfirmware 02.28.00. Vodafone kaartje erin met YESSIM Kan ik alleen internetten (komt door 3G)en niet bellen. Met KPN erin kan ik bellen en internetten.

Heb je al een oplossing gevonden?

groet,
Jan

King1987 28-11-08 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamaz (Bericht 224054)
Ik heb gedowngrade naar 2.1 met modemfirmware 02.28.00.

Dit is dus van 2.2 de modemfirmware, deze downgrade je helaas niet mee.

Nabate 28-11-08 01:10

Hallo allemaal, ik het jammergenoeg hetzelfde probleem hier.

Heb een Iphone waarop v2.2 draait en nu krijg ik me mij i-sim heel even Vodafone.nl te zien en even verbinding. deze verdwijnt echter na een aantal seconden en dan krijg ik alleen nog maar te zien "geen service".. Is er bekent welke hardware unlock wel werkt met de geupdate hardware unlocks? (isims ofzoiets)

is er trouwens geen mogelijkheid om je modemfirmware te downgraden?

Yzord 28-11-08 01:12

Ik geloof dat yessim wel weer te gebruiken is middels een omweg.

Nabate 28-11-08 01:16

Das goed nieuws, heb je toevallig wat meer info?

Yzord 28-11-08 01:20

Tuurlijk:

Yessim toch met firmware 2.2 te gebruiken > Nieuws > iPhoneclub.nl

Nabate 28-11-08 01:23

Bedankt, echter voor mij geen oplossing gezien ik geen orginele simkaart heb :(, zit er dus niet in deze oplossing voor mij..

Ben wel benieuwd valt mijn Iphone nog wel te redden dan?

Yzord 28-11-08 01:29

Och maak je niet druk...hardwarematig zal de Iphone altijd te unlocken zijn. Oftewel, er zal altijd wel een nieuwe hardwarematige simunlock opstaan.

TIP: Bij een firmware update moet je ALTIJD (!!) wachten op de reacties die erop komen. Nooit zomaar updaten. Hoofdmotto is: if it ain't broken, don't fix it! Tuurlijk is streetview leuk. En dat Safari niet meer crashed is ook mooi, maar wat heb je eraan als je niet eens kan bellen met dat ding?

Jij hebt je baseband geupgrade, dus de unlockers zullen hoogstwaarschijnlijk opnieuw moeten gaan beginnen met hun onderzoek naar een softunlock.
Tot nu toe heb je even niks aan deze info, maar altijd handig voor de volgende update ;)

Nabate 29-11-08 15:53

Ja jammergenoeg kreeg ik me Iphone met een WALD, deze heb ik verholpen met het updaten via Itunes met alle gevolgen van dien.. Wist toen nog niet wat ik nu wist anders had ik het natuurlijk ook nooit gedaan..

Maar is er al een hardwarematige IPhone unlock die ook met V2.2 werkt? Zonder dat ik een orginele sim oid moet gebruiken?

Jamaz 29-11-08 17:51

Hi Nabate,

Nou die zoekt de hele wereld z'n beetje .... dus nee helaas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:08.