iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone 3G uit China (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/26197-iphone-3g-china.html)

Cryotic 01-12-08 17:33

iPhone 3G uit China
 
Beste experts,

Mijn pa heeft voor mij een iPhone 3G Black 16GB uit China meegenomen.

Nu waarschuwd hij mij dat ik mijn iPhone niet mag updaten omdat hij anders simlocked zal zijn. Nu is het e.e.a. mij onduidelijk omdat ik las dat de iPhone in China simlockvrij zou zijn? Mijn iPhone beschikt over Wi-Fi en 3G maar ik las ook dat in China iPhones zonder Wi-Fi en 3G verkocht worden?

Hoe kan ik achterhalen dat de iPhone legaal of illegaal is en simlocked of simlockvrij is. Met andere woorden hoe kan ik achterhalen of ik deze iPhone zonder zorgen kan updaten en niet simlocked te worden zonder dit daadwerkelijk te doen.

Ik kan nu bellen met de iPhone.

Groeten en alvast bedankt.

Destiny 01-12-08 17:44

Zit er een extra simkaartje in je iPhone? Dus een extra kaartje aan je simkaart?

Cryotic 01-12-08 18:54

Eenmaal thuis net even met een speld de sim-kaart eruit gehaald. Er zit maar 1 sim-kaart in de iPhone en dat is een prepaid van me vader. Hij gaf al aan dat toen hij zijn sim-kaart in de iPhone deed alleen de simhouder erin zat. Dus geen extra sim-kaart aangetroffen.

Haagze sf2 01-12-08 19:05

Heb je een doos?
kijk anders eens achterop de doos.
daar staat bij me 3G uit USA AT&T
en op me NL doos T-mobile

Cryotic 01-12-08 19:21

Helaas geen doos, wegens het ontlopen van belastingen heeft me pa de doos daar gelaten..

Wel een zwart envelopje met daarop "Designed by Apple in California" met daarin wat boekjes en stickers.

Onder info op de iPhone staat het volgende:
versie: 2.1
modemfirmware: 02.11.07

iScorpio 01-12-08 19:32

Als je nu al een eigen pre-paid kaart van een Nederlandse provider gebruikt kan je er van uit gaan de de iPhone simlock vrij is. Welke provider gebruik je nu?

Is hij gewoon simlock vrij, staat je niks in de weg om gewoon naar firmware 2.2 over te stappen.

Cryotic 01-12-08 19:35

Zit nu een Ortel Mobile sim-kaart in (Prepaid) en hij is aangemeld op NL KPN netwerk.

Ik weet dus niet of hij fabriek-af unlocked is of er een softwarematige software unlock gebruikt is (Wat het dev team nog niet uitgebracht heeft.)

Dat hij nu unlocked is dat mag duidelijk zijn, maar de vraag is dus of ik hem zonder zorgen kan updaten naar 2.2...

iScorpio 01-12-08 19:40

De 3G is standaard nog niet software matig te unlocken. Dat jij gewoon met het KPN netwerk kan werken geeft mij al aan dat hij simlock vrij is. Om het zeker te weten kan je van iemand anders een simkaart van een andere provider (liefst niet t-mobile) proberen en kijken of het werkt. Is het antwoord ja, dan is er niks aan de hand en is hij simlock vrij.

Cryotic 01-12-08 19:44

Heb de vorderingen van het dev team op de voet gevolgd en weet dat ze nog geen softwarematige unlock voor de 3G hebben, maar dat ze wel heel dichtbij zijn.

Maar zou het kunnen dat iemand anders al wel een manier heeft gevonden en dat deze softwarematige geunlocked is.

Zou er echt de pest in hebben als ik hem niet meer kan gebruiken na de upgrade. Is er een andere manier om hier zekerheid over te hebben?

Bomans 01-12-08 19:46

De kans dat iemand anders een softwarematige unlock heeft gevonden is nihil.

Probeer gewoon zoals scorpiosoft zei, een ander simkaartje.
Werkt dat ook probleemloos, dan kan je ervan uitgaan dat hij geen lock heeft en kan je veilig updaten naar 2.2

iScorpio 01-12-08 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cryotic (Bericht 225419)
Maar zou het kunnen dat iemand anders al wel een manier heeft gevonden en dat deze softwarematige geunlocked is.

NEE! Anders hadden we dat echt wel geweten.

Cryotic 01-12-08 19:48

Kan het zijn dat het een kloon is? Hoe kan ik dit snel controleren.

Bomans 01-12-08 19:50

Sluit hem aan op itunes en sync hem eens.

Cryotic 01-12-08 19:55

Wordt herkend als een iPhone in iTunes... Synchroniseren is gelukt.

Er wordt gevraagd om een nieuwe versie van iTunes te downloaden en installeren, kan ik dit zonder problemen doen?

Mag ik de registratie uitvoeren en moet ik aangeven dat ik in NL woon of China?

akc 01-12-08 20:17

Ik heb ook een gesimlockte iphone. Ik kwam via google op deze site: Start .

werkt dat ook? of belazeren ze hier de boel?

iScorpio 01-12-08 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door akc (Bericht 225441)
Ik heb ook een gesimlockte iphone. Ik kwam via google op deze site: Start .

werkt dat ook? of belazeren ze hier de boel?

Jammer dat je deze topic 'kaapt' om je eigen vraag te stellen.

En voor de zoveelste keer, er is nog geen software matig unlock voor de 3G :cool: Trap niet in zulke sites.

Back on-topic please.

Cryotic 01-12-08 20:28

Inderdaad, bedankt Scorpiosoft.

Had je mijn post gelezen en heb jij een antwoord op de volgende vragen:

Er wordt gevraagd om een nieuwe versie van iTunes te downloaden en installeren, kan ik dit zonder problemen doen?

Mag ik de registratie uitvoeren en moet ik aangeven dat ik in NL woon of China?

iScorpio 01-12-08 20:40

De laatste iTunes installeren is alleen maar aan te raden als je de nieuwste firmware wilt installeren. Voor die registratie weet ik eigenlijk niet, zit me even af te vragen wat ik destijds heb gedaan bij die Italiaanse iPhone van mij. Volgens mij gewoon het land van herkomst opgeven.

Ik zou zeggen, probeer het eens.

Cryotic 01-12-08 21:44

Woei net naar 2.2 geupdate en daarna een telefoongesprek gevoerd. Dit wilt dus betekenen dat het inderdaad een legale simlockvrije iPhone betreft.

Niet slecht een iPhone 3G black 16GB simlockvrij voor € 500,- :D

Bedankt allen voor jullie advies en hulp.

ViktorV 01-12-08 22:53

Veel plezier ermee!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:29.