iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone 3G Soft Unlock in December (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/26217-iphone-3g-soft-unlock-december.html)

Jchan 01-12-08 23:49

iPhone 3G Soft Unlock in December
 
Een lid van het iPhone DEV team heeft bevestigd dat de software unlock nog in 2008 gaat komen. Dit betreft een unlock voor de eerste baseband versie van de iPhone 3g.

Mensen die de iPhone bij fw 2.2 pas hebben gekocht of het naar 2.2 hebben geupdate (zonder PwnageTool) hebben minder geluk. In de baseband die tegelijk met 2.2 kwam zijn namelijk veel gaten gedicht die een mogelijke soft unlock mogelijk maken.

Ps. Heb je Quickpwn gebruikt om 2.2 te Jailbreaken, dan is de komende unlock niet voor jou van toepassing helaas...

Bron: Check de comments onder het bericht

Edit: Er is blijkbaar veel onduidelijkheid over de versies, vandaar deze edit. De unlock die komt is waarschijnlijk alleen voor mensen die baseband 01.45.00 hebben (deze kan je checken door naar Setting>General>About> Modem Firmware te gaan. Heb je een hogere versie, dan moet je langer wachten.

Verder kan je 2.2 hebben en nog steeds baseband 01.45.00 hebben. Dit kan alleen als je Pwnage of Winpwn hebt gebruikt om te upgraden. In 2.2 (en volgens mij ook 2.1) kwam er tegelijk met de update ook een baseband update en deze kon je alleen onschadelijk maken als je de bovenstaande 2 methodes hebt gebruikt. Die zorgen er namelijk voor dat je iPhone wordt geupdate, maar dat de baseband hetzelfde blijft. Dat betekent dus dat als je met Quickpwn hebt gejailbreakt je een nieuwere versie baseband hebt. Quickpwn verwijdert de baseband update dus niet!

De basebands zijn alleen te upgraden en niet te downgraden. Dus de nieuwste versie blijft staan. Hopelijk is er nu meer duidelijkheid, maar heb je vragen dan kan je ze natuurlijk altijd nog stellen.

iScorpio 01-12-08 23:56

Aangezien het aardig wat comments zijn is het misschien handig dat je de betreffende passage hier even neer kan zetten en de naam van de poster daarbij.

Jchan 02-12-08 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 225553)
Aangezien het aardig wat comments zijn is het misschien handig dat je de betreffende passage hier even neer kan zetten en de naam van de poster daarbij.

http://img204.imageshack.us/img204/8...apture1ts7.png
http://img204.imageshack.us/img204/s...png/1/w600.png

iMario 02-12-08 00:08

Hier zit ik op te wachten! En nu: nog maar even wachten...

iScorpio 02-12-08 00:09

Dank daarvoor.

sjoeii 02-12-08 06:38

Goede zaak. Helaas heb ik inderdaad ook een Phone gekocht met 2.2 al geinstalleerd. Dus ik heb pech

Y-Less 02-12-08 06:45

Waarom zou je je iPhone unlocken als hij al alle simkaarten accepteert, Athans. Dat lukt bij mij. Dus tijdens het typen van dit bericht kwam ik tot de conclusie dat niet iedereen de zelfde iPhone heeft. lol.

Mwfadebeer 02-12-08 08:40

wat heb jij met je telefoon gedaan dan om er voor te zorgen dat alle kaarten worden geaccepteerd?

Michael 02-12-08 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 225638)
wat heb jij met je telefoon gedaan dan om er voor te zorgen dat alle kaarten worden geaccepteerd?

Kijk eens in de handtekening van sjoeii

King1987 02-12-08 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 225642)
Kijk eens in de handtekening van sjoeii

Ik denk eerder dat hij bedoelde wat Y-less bedoelde Michael. Maar dat zal dezelfde oplossing zijn OF een simlock vrije Iphone ;)

Undertaxxx 02-12-08 10:28

Gisterenavond kreeg ik plots een vreemd gevoel bij het denken aan de software-unlock voor 2.2 Firmware en de 'oudere baseband'. Ik had zo het idee dat het dev-team al enige tijd klaar was met de patch maar deze pas zou releasen met de 'feestdagen', ik kan nu alleen constateren dat mijn 'vreemd gevoeld' meer op telepathie begint te gelijken :rolleyes:

Yzord 02-12-08 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 225703)
Gisterenavond kreeg ik plots een vreemd gevoel bij het denken aan de software-unlock voor 2.2 Firmware en de 'oudere baseband'. Ik had zo het idee dat het dev-team al enige tijd klaar was met de patch maar deze pas zou releasen met de 'feestdagen', ik kan nu alleen constateren dat mijn 'vreemd gevoeld' meer op telepathie begint te gelijken :rolleyes:

Mwua telepathie...het was natuurlijk te verwachten met hun filmpje over een uit te voeren opdracht op de Iphone via de baseband. En dat ze dan ook vertellen dat je niet moet upgraden naar 2.2, deed ons natuurlijk ook al vermoeden dat ze er heel dicht bij zaten.

Daarbij is het nog maar zeer de vraag of 02.11.07 ook in deze unlockproces zit.

jokerdoc 02-12-08 19:35

wat heet dat baseband-versie 01.45. ?????
Ik heb firmware 2.1 erop lukt het bij mij dan of niet

Destiny 02-12-08 19:38

Die baseband is volgens mij van firmware 2.0. Jij hebt 2.1 dus een andere baseband. Word dus nog iets langer afwachten voor jou. Wil je tevens je profiel even aanpassen.

iScorpio 02-12-08 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokerdoc (Bericht 226022)
wat heet dat baseband-versie 01.45. ?????
Ik heb firmware 2.1 erop lukt het bij mij dan of niet

Lees eens de WiKi hier door: https://forum.iculture.nl/f59/i...-baseband.html

iDavid 02-12-08 20:20

GodverD!!
Niet voor 2.1 en 2.2 dus? damn, dat is echt zwaar *****. Wie heeft nou nog lager dan 2.1? Niemand!
Downgraden is dan de enige optie, misschien dat ze daar wat aan kunnen doen?

Yzord 02-12-08 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 226026)

Ligt het aan mij of staat 01.45 er helemaal niet bij?

iScorpio 02-12-08 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 226057)
GodverD!!
Niet voor 2.1 en 2.1 dus? damn, dat is echt zwaar *****. Wie heeft nou nog lager dan 2.1? Niemand!
Downgraden is dan de enige optie, misschien dat ze daar wat aan kunnen doen?

Bedoel je niet 2.2 in je bericht?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 226058)
Ligt het aan mij of staat 01.45 er helemaal niet bij?

De lijst is niet geheel compleet :o

Jchan 02-12-08 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDavid (Bericht 226057)
GodverD!!
Niet voor 2.1 en 2.2 dus? damn, dat is echt zwaar *****. Wie heeft nou nog lager dan 2.1? Niemand!
Downgraden is dan de enige optie, misschien dat ze daar wat aan kunnen doen?

Ik heb weliswaar 2.2. Maar ik heb nog steeds de baseband van 2.0 behouden. Dus kom maar op met die unlock :D

iDavid 02-12-08 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jchan (Bericht 226082)
Ik heb weliswaar 2.2. Maar ik heb nog steeds de baseband van 2.0 behouden. Dus kom maar op met die unlock :D

Niet dus, zoals je kan lezen is het voor de eerste firmware. 1.xxx

dus ook 2.0 heeft pech.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.