iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Wachten op software unlock of kopen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/26663-wachten-op-software-unlock-kopen.html)

exist 09-12-08 15:08

Wachten op software unlock of kopen?
 
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet in het bezit van een Iphone maar wil er deze week 1 overnemen van een kennis van me. Echter heeft dit toestel een T-mobile lock. Nu heb ik al een aantal discussies gelezen over het unlocken van de Iphone maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet helemaal snap.
Daarom stel ik deze vraag:
Is het verstandig om op dit moment een Iphone over te nemen en dan te jailbracken of kan ik beter wachten op de software unlock en dan een Iphone kopen?


Groeten,

Jeffrey

Destiny 09-12-08 15:22

De unlock komt er sowieso aan. Waarschijnlijk nog dit jaar voor firmware 2.0.
Ik zou hem gewoon kopen en eventueel een tijdje met een X-SIM gebruiken.

exist 09-12-08 15:24

Ik ben echt een leek op dit moment sorry voor de 'stomme vragen'
Maar als ik een x-sim gebruik kan ik de iphone gewoon gebruiken? en als ik hem koop en gebruik hem niet tot de unlock heb ik dan firmware 2.0 of 2.1 erop staan?

Yzord 09-12-08 15:25

Ik zou nog wel even navragen of deze firmware 2.2 heeft. Want dan komt de unlock er voorlopig nog niet aan namelijk.

Destiny 09-12-08 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exist (Bericht 228927)
Ik ben echt een leek op dit moment sorry voor de 'stomme vragen'
Maar als ik een x-sim gebruik kan ik de iphone gewoon gebruiken? en als ik hem koop en gebruik hem niet tot de unlock heb ik dan firmware 2.0 of 2.1 erop staan?

Je kunt hem gewoon gebruiken door hem via quickpwn te activeren. Welke firmware hij heeft weet ik niet. Dat kun je zien als je hem hebt of je vraagt het van te voren na.

exist 09-12-08 16:06

Dus als ik een x-sim gebruik kan ik gewoon bellen enz

Destiny 09-12-08 16:17

Ja, tenzij je op firmware 2.2 zit.

exist 09-12-08 16:24

wat moet ik nogmeer doen bij 2.2
sorry dat ik zo lastig ben maar wil dit voor mezelf duidelijk hebben

Destiny 09-12-08 16:26

Veel X-SIM kaartjes werken nog niet met firmware 2.2. Maar dat komt nog wel.

Tijn1 09-12-08 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exist (Bericht 228964)
wat moet ik nogmeer doen bij 2.2
sorry dat ik zo lastig ben maar wil dit voor mezelf duidelijk hebben

Wat destiny duidelijk probeert te maken is dat je op 2.2 niet echt voortreffelijk wordt ondersteund door x-sim oplossingen!

edit: destiny was me net voor!

exist 09-12-08 16:30

ok thanks het is al iets duidelijker.
de iphone die ik wil overnemen is nog niet gebruikt. Ik weet nog niet welke firmware erop zit dus is nog afwachten

Tijn1 09-12-08 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exist (Bericht 228972)
ok thanks het is al iets duidelijker.
de iphone die ik wil overnemen is nog niet gebruikt. Ik weet nog niet welke firmware erop zit dus is nog afwachten

vraag het eerst even voordat je hem koopt kan een hoop ellende besparen en anders kan je het checken door naar instellingen>algemeen>info gaat daar staat de firmware!

Yzord 09-12-08 16:40

Volgens mijn laatste info bron zou de Yessim wel weer moeten werken op de 2.2 toch?

Tijn1 09-12-08 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 228985)
Volgens mijn laatste info bron zou de Yessim wel weer moeten werken op de 2.2 toch?

Het werkt ook wel maar bereik valt af en toe nog wel eens weg en je kan sowieso niet met 3g werken want dat wordt nog niet ondersteund, en laat dat nou net een van de belangrijkste functie zijn van een 3g iphone!

sjoeii 10-12-08 07:39

Bij mij werkte de yessim totaal niet dus ik heb het gewoon via T-Mobile laten unlocken. Het kost wat maar dan heb je ook wel weer wat. Hoe lang loopt zijn T-Moiole abonnement al?

exist 10-12-08 13:14

een paar weken.
Ik vind het erg veel geld om hem te laten unlocken via T-Mobile.
De Iphone zit nog gesealed in de doos. Maar op de doos is de firmware niet te vinden of wel??

King1987 10-12-08 13:34

( ik zou zeggen, gewoon unlocken via T-mobile. Je bent voor eens en altijd van het gezeur af. Want als de unlock komt en er komt weer een nieuwe FW moet je weer wachten, want dan heb je kans dat de baseband weer is geupgrade. )

sjoeii 10-12-08 14:48

Ben ik het geheel mee eens. Je blijft bezig en daarbij is het nog niet zeker of de laatste FW uberhaupt al geunlocked zullen worden.

exist 10-12-08 16:52

wanneer ik hem bij het begin hardware unlock welke unlock raden jullie mij aan dan?

King1987 10-12-08 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door exist (Bericht 229445)
wanneer ik hem bij het begin hardware unlock welke unlock raden jullie mij aan dan?

Daarvoor even de zoekfuctie gebruiken, er zijn topics die hier over gaan. Wat wel en niet werkt. (onder het motto van: zelfstudie :D)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.