iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Mijn Iphone is Sim-locked, HELP please. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/26687-mijn-iphone-sim-locked-help-please.html)

Jerreby 09-12-08 19:31

Mijn Iphone is Sim-locked, HELP please.
 
Het afgelopen uur heb ik bijna alle topics bekeken die met dit onderwerp te maken hadden, maar ik ben er geen steek wijzer van geworden :confused:.

Ik zit met het volgende probleem: eergisteren kwam Itunes met een melding dat er een nieuwe update was voor mijn Iphone, genaamd 2.2. Die heb ik dus gedownload en sindsdien blijft mijn Iphone staan met het schermpje dat ik mijn Iphone op Itunes moet aansluiten. Ik heb toen meerdere malen geprobeerd een 2.2.restore versie te instaleren via Itunes. Elke keer kwam echter een Unknown Error.

Daarna heb ik Quikpwn geprobeerd maar steeds blijft hij hangen op 'Putting your Iphone in Recovery mode'. Daar blijft hij dan oneindig lang op hangen en hij gaat zelfs door als ik mijn Iphone gewoon uit de PC haal.

Daarna heb ik geprobeerd hem te downgraden naar 2.1 maar of dat gelukt is weet ik niet. Ik kreeg een wit schermpje maar nog steeds het schermpje met Itunes krijg ik te zien.

Wat kan ik nog doen nu?

Bedankt alvast!!!!

Tijn1 09-12-08 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerreby (Bericht 229078)
Het afgelopen uur heb ik bijna alle topics bekeken die met dit onderwerp te maken hadden, maar ik ben er geen steek wijzer van geworden :confused:.

Ik zit met het volgende probleem: eergisteren kwam Itunes met een melding dat er een nieuwe update was voor mijn Iphone, genaamd 2.2. Die heb ik dus gedownload en sindsdien blijft mijn Iphone staan met het schermpje dat ik mijn Iphone op Itunes moet aansluiten. Ik heb toen meerdere malen geprobeerd een 2.2.restore versie te instaleren via Itunes. Elke keer kwam echter een Unknown Error.

Daarna heb ik Quikpwn geprobeerd maar steeds blijft hij hangen op 'Putting your Iphone in Recovery mode'. Daar blijft hij dan oneindig lang op hangen en hij gaat zelfs door als ik mijn Iphone gewoon uit de PC haal.

Daarna heb ik geprobeerd hem te downgraden naar 2.1 maar of dat gelukt is weet ik niet. Ik kreeg een wit schermpje maar nog steeds het schermpje met Itunes krijg ik te zien.

Wat kan ik nog doen nu?

Bedankt alvast!!!!

heb je wel de goede firmware voor de eerste gen iphones?

Zet hem in dfu mode en restore hem met een custom of een orginele firmware door shift+herstellen te klikken!

als je een orginele firmware kiest moet je hem naderhand nog jailbreaken met quickpwn

Jerreby 09-12-08 22:40

Ik heb hem dus in DFU mode gezet en met de custom restore ge'shift+hersteld'. Er komt echter weer een uknown error.

Iemand misschien nog andere tips?

Destiny 09-12-08 22:42

Uninstalleer je iTunes eens + mobile device. Daarna rebooten en opnieuw installeren. Zoek anders eens een andere pc op of doe het meteen goed en gebruik een mac.

Jerreby 10-12-08 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 229179)
Uninstalleer je iTunes eens + mobile device. Daarna rebooten en opnieuw installeren. Zoek anders eens een andere pc op of doe het meteen goed en gebruik een mac.

Op een andere Pc heb ik het al geprobeerd alleen dat werkte niet. Maar ik zal jouw manier proberen, al weet ik alleen niet echt wat je bedoeld met mobile device? Waar kan ik dat uninstallen?

Alvast bedankt.

King1987 10-12-08 11:30

Configuratie scherm/software ;) vergeet ook bonjour niet te uninstallen en iTunes opnieuw te downloaden!

Jerreby 10-12-08 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 229302)
Configuratie scherm/software ;) vergeet ook bonjour niet te uninstallen en iTunes opnieuw te downloaden!

Ook dit inmiddels geprobeerd, weer zonder succes. Ik krijg nog steeds die unkown error.

Ik begin onderhand hopeloos te raken :confused:.

Is het niet mogelijk hem weer helemaal te downgraden naar 1.0 oid? Ik ben nu al een paar dagen onbereikbaar en heb hem nu echt nodig.

Alvast bedankt.

Destiny 11-12-08 00:08

Dus als je een andere pc gebruikt en hem in DFU mode zet, dan krijg je alsnog die error? Dat vind ik namelijk erg vreemd.

Jerreby 11-12-08 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 229666)
Dus als je een andere pc gebruikt en hem in DFU mode zet, dan krijg je alsnog die error? Dat vind ik namelijk erg vreemd.

Ja, dat klopt.

Jerreby 11-12-08 16:40

Betekent dit dat hij gecrashed is oid?

Jerreby 11-12-08 18:14

Ik weet misschien wat de oorzaak is. Voordat ik hem update naar 2.2 heb ik mijn Aplication folder via DiskAid eruit gekopieerd om zo die apps te bewaren. Ik heb die folder inmiddels er weer in gestopt maar nog krijg ik dezelfde fouten.

Iemand een idee hoe ik dit moet herstellen?

holbewoner 11-12-08 19:30

Wat is het nummer van je error?
Ik heb namelijk ook eens problemen gehad voor een update en ik kreeg steeds dezelfde error bij mij werkte het na 1.1.4 er weer op te zetten en dan met een guide van op het forum toch te kunnen updaten

Jerreby 11-12-08 19:31

Mmm.. dat verschilt, of in de 1600 of in de 2000.

holbewoner 11-12-08 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerreby (Bericht 229981)
Mmm.. dat verschilt, of in de 1600 of in de 2000.

hier kan je eens kijken
Pwnage Tool / WinPwn: Foutmeldingen bij jailbreak en unlock van je iPhone > Nieuws > iPhoneclub.nl

en anders je error nummer eens op google zoeken

ControlSje 11-12-08 21:42

Krijg je de iPhone wel echt in DFU (dus het scherm blijft zwart)?
Ik ken dit verschijnsel maar toen kreeg ik de iPhone niet in DFU hij bleef in recovery mode opstarten.

Als je een Mac tot je beschikking hebt zou je kunnen proberen de iPhone op de Mac te herstellen.

Jerreby 12-12-08 17:18

Ja, ik krijg hem wel in DFU mode. Maar helaas, ik ken niemand die een Mac heeft.

@Holbewoner, bedankt voor de link, ik zal kijken.

@Hierboven, hoe heb je dat dan precies opgelost?

Alvast bedankt.

Thaan 12-12-08 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jerreby (Bericht 230323)
Ja, ik krijg hem wel in DFU mode. Maar helaas, ik ken niemand die een Mac heeft.

@Holbewoner, bedankt voor de link, ik zal kijken.

@Hierboven, hoe heb je dat dan precies opgelost?

Alvast bedankt.

Waar woon je precies? Heb hier een Mac, als je nou heeeeel toevallig in de buurt woont dan kun je gerust langskomen.

Jerreby 12-12-08 18:03

Ik woon in de hoekschewaard, weet niet of je dat kent :p.

EDIT:

Is er trouwens geen mogelijkheid dat je je Iphone weer helemaal terug zet naar 1.0.0 oid?

Jerreby 13-12-08 16:02

Nadat ik Itunes opnieuw heb geinstalleerd lukt het wel om zonder shift op herstel te drukken, waarna hij goed update. Als hij dan geupdate is dan zegt hij dat mijn sim-kaart niet goed is (wat logisch is). Wat is de volgende stap nu? Met quikpwn iets doen of met Itunes?

EDIT:

Ik heb net iets geprobeerd met Quikpwn maar als ik een Custom firmware uitkies, dan zegt hij Error in firmware. Dus misschien dat het daar aan ligt?

King1987 13-12-08 16:16

Ja, quicpwn werkt alleen met orginele FW ;) Dus die even downloaden in iTunes en opslaan ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.