iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Fout gemaakt bij unlocked (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/27348-fout-gemaakt-unlocked.html)

JoriSsz 22-12-08 22:24

Fout gemaakt bij unlocked
 
Beste medemaccers,

Ik ben iets te enthousiast geweest. Ik heb via de handleiding geprobeerd mijn iphone te unlocken, echter kreeg ik na het unzippen van de Download Destiny's Custom 2.2 firmware for iPhone 2G / MIRROR GEEN ipsw zichtbaar wanneer ik deze wilde selecteren via itunes.

Ik ging ervan uit dat ik dus ook deze ipsw kon gebruiken. :cool:

Helaas is het niet gelukt, en krijg ik nu deze melding en is de simlock weer geactiveerd.

http://i42.tinypic.com/2ajq7hl.jpg

Ik moet volgens mij nu helemaal opnieuw beginnen. Maar als ik mijn iphone met itunes wil bekijken krijg ik deze melding:

http://i40.tinypic.com/21eu52v.jpg

Kan iemand mij een link geven, of vertellen wat ik nu moet doen, zodat ik gewoon 2.2 firmware krijg, de simlock eraf is en cydia erop staat?

Graag ook een link of mirror naar de goede ipsw, aangezien ik deze niet krijg wanneer ik via huidige links de zip uitpak..

Mijn dank ik groot voor alle helpers.

Greetzz,

JoriSsz

Michael 22-12-08 22:44

Zet hem in restore mode en dan herstellen met 2.2 van Apple dan quickpwn gebruiken om te activeren en bootneuter uit cydia draaien zodat je weer unlocked bent.

JoriSsz 22-12-08 23:52

Thanx for the reply!

ik ben nu met quickpwn bezig, maar hij staat al een minuut of 10 stil op het volgende scherm...

http://i40.tinypic.com/28lua1z.jpg

Iemand suggesties? de progress bar vertoont niets van vooruitgang

thanx mates

Michael 23-12-08 00:00

En wat doet je iPhone?

JoriSsz 23-12-08 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 233807)
En wat doet je iPhone?

die staat uit.. Ik las net dat ik het via een andere comp moet proberen.. Zal dat wel even proberen..

Dat die uit staat is toch ook de bedoeling?

Destiny 23-12-08 00:12

Hij hoort in DFU mode te staan. Waarschijnlijk staat jouw iphone gewoon helemaal uit.

JoriSsz 23-12-08 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 233814)
Hij hoort in DFU mode te staan. Waarschijnlijk staat jouw iphone gewoon helemaal uit.

en hoe zie je dat? dat die in DFU staat?

Ik doe alles goed wat quickpwn zegt, 10 sec home + aan en uit knop, daarna an uit knop los en home knop 10 sec vast.. Vervolgens krijg ik een melding van itunes dat de simkaart niet geplaatst is, of nog ontgrendeld moet worden.

daarna gaat hij auto naar het scherm in bovenstaande screenshot.. Volgens mij doe ik het goed, of heb ik het mis?

Michael 23-12-08 00:25

Het luistert allemaal heel nauw die tijden. Het scherm moet zwart zijn als je goed in dfu staat en quickpwn doet zijn werk

JoriSsz 23-12-08 00:31

dan werkt t bij mij gewoon niet, ik probeer het nu op een pc

keep you posted

thanx

Redchilly 23-12-08 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoriSsz (Bericht 233748)
Beste medemaccers,

Ik ben iets te enthousiast geweest. Ik heb via de handleiding geprobeerd mijn iphone te unlocken, echter kreeg ik na het unzippen van de Download Destiny's Custom 2.2 firmware for iPhone 2G / MIRROR GEEN ipsw zichtbaar wanneer ik deze wilde selecteren via itunes.

Grootste fout geef je zelf al aan, je moet de custom's niet unzippen.

patat 23-12-08 03:47

idd staat overal goed bij vermeld dat je .zip gewoon uit de naam moet halen

ik snap hoe mensen aan iets beginnen zonder alles te lezen....

JoriSsz 23-12-08 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patat (Bericht 233863)
idd staat overal goed bij vermeld dat je .zip gewoon uit de naam moet halen

ik snap hoe mensen aan iets beginnen zonder alles te lezen....

Snap je sarcasme niet echt, ik HEB gelezen, staat vrijwel nergens dat je zip uit de naam moet halen... tenminste niet als je de handleidingen volgt (no offense to de makers, dank u voor het harde werk)

Ik ga het nu op een windows pc proberen

JoriSsz 23-12-08 13:51

Yeah het is gelukt met de NIET custom firmware via quickpwn 2.2

Nu heb ik nog 1 brandende vraag, en dan kan er een slotje op dit topic.

Ik heb 2.2 via itunes geupdate, vervolgens quickpwn gedaan, kan ik nu via itunes updaten? of is dat alle illegale software verdwenen?

Laterzzz

iScorpio 23-12-08 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoriSsz (Bericht 233949)
Ik heb 2.2 via itunes geupdate, vervolgens quickpwn gedaan, kan ik nu via itunes updaten? of is dat alle illegale software verdwenen?

Is natuurlijk het domste wat je kan doen, vragen stellen met betrekking tot illegale software. Je zal begrijpen dat we hier verder nu niet op in gaan!

JoriSsz 23-12-08 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 233951)
Is natuurlijk het domste wat je kan doen, vragen stellen met betrekking tot illegale software. Je zal begrijpen dat we hier verder nu niet op in gaan!

Sorry, maar illegale software? hiermee bedoel ik cydia, installer etc.

Dus ik pas hierbij de vraag aan:

Ik heb 2.2 via itunes geupdate, vervolgens quickpwn gedaan, kan ik nu via itunes updaten? zonder dat cydia, installer en de software die je hierop kan verkrijgen, welke geinstalleer zou kunnen zijn verdwenen is?

Greetzz

JoriSsz 23-12-08 23:59

sorry,

ik zit nu nog met 1 probleem.

voordat ik de quickpwn heb toegepast, heb ik een backup gemaakt, zodat ik mijn oude notities, contacten, email accounts, programma's, muziek etc, terug kon zetten.

Quickpwn is gelukt, iphone werkt, maar nu wil ik mijn backup terugzetten.

maar kan dit wel? een backup van firmware 2,0 terugzetten op een net ge quickpwnde en naar firmware 2,2 geupdate iphone terugzetten, zonder dat ze iphone weer naar firmware 2,0 teruggaat?

of zeg ik nu iets heel stoms?

zo ja, hoe krijg ik deze gegevens terug? syncen met mobile me, geeft bijv wel mijn contacten terug, maar niet mijn notities.

dank is groot,

JoriSsz

King1987 24-12-08 00:03

Geen probleem. Zet maar terug ;) Je gaat niet terug naar 2.0

yingie 24-12-08 00:34

En op je eerdere vraag: updaten in iTunes zonder de altknop te gebruiken zou ik niet meer doen. Dan gooi je je iPhone weer in jail/lock. Altijd updaten met een custom firmare om je unlock en jailbreak te behouden.

JoriSsz 24-12-08 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 234268)
Geen probleem. Zet maar terug ;) Je gaat niet terug naar 2.0

Ok, dan, weer een zorg minder, maar hoe? via "herstel" in itunes, vraag hij direct om een update ik neem aan dat ik deze niet kan doen?

thanx, (topic kan bijna op slot) :d

iScorpio 24-12-08 00:43

Houdt de shift toets (werkt onder Windows) ingedruk in iTunes en klik dan op herstellen. Dan kan je zelf een firmware kiezen die op je Mac staat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:45.