iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Iphone update 1.1.4 to 2.2 mislukt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/27844-iphone-update-1-1-4-to-2-2-mislukt.html)

Woerii 02-01-09 20:29

Iphone update 1.1.4 to 2.2 mislukt
 
Hallo,

Na veel lezen van iphoneclub heb ik nu noodgedwongen een account aan moeten maken.

Ik wilde via de wiki mijn iphone van 2.0 naar 2.2 update.

Ik heb dit via pwnage gedaan. er is een custom firmwire gemaakt maar nu krijg ik heel de tijd het itunes logo in beeld en het stekkertje.

Ik heb op het forum al verschillende topics gelezen en geprobeerd maar het wil niet baten.

Ik krijg bij het herstellen met de restore firmware een foutmelding ( nummer 21 ).

Weet iemand wat ik kan doen.

Ik heb een iphone 2 g 8 GB uit de vs.
Ik had eerst 2.0 met pwnage gejailbraiked en unlocked.

en als ik via itunes zonder alt herstel dan krijg ik geen sim kaart aanwezig.

What to do :)

King1987 02-01-09 20:34

Kan je niet in iTunes de herstellen (zoals je aangeeft, gewoon orgineel) daarna met quickpwn jailbreaken en dan uit cydia bootneuter downloaden en unlocken?

Woerii 02-01-09 20:38

Hee king bedankt voor je snelle reactie!!

bedoel je met quickpwn de pwnage tool??

ik ga het nu proberen

King1987 02-01-09 20:39

Nee, QUICKPWN 2.2 gebruiken ;)

Woerii 02-01-09 20:54

Is daar ook een handleiding van, ik namelijk alleen die van 2.1 met quickpwn vinden.

King1987 02-01-09 20:56

Daar is geen handleiding van, je kan quickpwn 2.2 wel uit een 3G topic weg plukken, maar je kan de handleiding van 2.1 gebruiken, zei het dat je quickpwn 2.2. moet gebruiken en FW 2.2 ;)

Woerii 02-01-09 21:00

***:S

de 3G quick = voor windows ik werk op een mac

Had ik in mijn verhaal moeten zetten sorry..

iScorpio 02-01-09 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Woerii (Bericht 238188)
***:S

de 3G quick = voor windows ik werk op een mac

Had ik in mijn verhaal moeten zetten sorry..

Neem dan deze en voer het uit met de 2.2 versies.

King1987 02-01-09 21:02

Quickpwn is ook voor MAC ;)
je kan hem gewoon gebruiken. (1.1 deed het tenminste wel op de mac, maar daar heb je niets aan;) )

Edit: Scorpiosoft geen de 1.1 versie, die doet het niet met fw 2.2 ;)

iScorpio 02-01-09 21:03

Maar deze link naar QuickPwn 2.2 wel.

@Woerii, volgende keer even zelf gaan zoeken op dit forum en ff googlen. Je zal dan zelf ook alle antwoorden kunnen vinden ;)

Woerii 02-01-09 23:10

he scorpiosoft, ik zal de volgende keer de zoekopdracht gebruiken..

Ik heb net geprobeerd met quickpwn maar dit is helaas niet gelukt.

krijg weer de foutmelding (21).

Ik ga nu proberen om de custom firmwire te draaien van Destiny..
ik hoop dat dit werkt. anders dan hoop ik dat jullie nog kunnen helpen :)

Urghhh..

Via de firmwire van Destiny krijg ik weer error 21.


edit:

ik loop nu helemaal vast!!
wie kan me nog wat tips geven


Wie weet wat ik kan proberen??

Modbreak:
svp editknop gebruiken


Woerii 03-01-09 14:41

Gister tot diep in de nacht bezig geweest :S

het is nog steeds niet gelukt..
Ik heb gister geprobeerd een custom firmwire erop te zetten, dit is niet gelukt. ik heb hem weer hersteld via itunes totdat ik het bericht kreeg dat de simkaart niet geactiveerd is. dus dat de simkaart niet uit de VS is.

toen heb ik hem via quickpwn geprobeerd te unlocken dit is ook niet gelukt:S
Alles gaat goed totdat quickpwn bestanden naar de iphone moet zenden, stap 10,
dan wordt er een half uur lang niet gestuurd naar de iphone, de iphone staat dan in de dfu mode.

Als ik nu de iphone aansluit krijg ik dat itunes hem niet kan vinden, fout 2001.

Weet iemand misschien wat ik nu kan doen, alvast bedankt!!

edit: ik heb hem nu weer zover dat als ik hem opstart ik het apple logo in beeld krijg. en dat ik simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund in itunes zie staan..

some one?

Aube 05-01-09 19:30

Hi Woerii,

Ik weet niet hoe ver je bent, maar jou probleem lijkt heel veel op de mijne.
Om de foutmelding 2001 te overbruggen gebruik ik een USB-hub (blijkt dat als je Leopard 10.5.6 gebruikt wordt de directe verbinding met je iPhone niet meer gemaakt met iTunes).
Ik heb alles geprobeerd (behalve het op een andere computer te doen)
en ben nu weer met een herstelde iPhone met 2.2 uit .ipsw bestand met Pwnage maar Quickpwn helpt echter niet met unlocken.

Ik blijf ook alles opnieuw doen! Succes!

Woerii 05-01-09 19:33

He aube,

Vandaag is het mij gelukt. Ik ben naar een vriend gegaa die ook een mac had.

en we hebben eerst de iphone teruggezet naar 2.1, dus recovery naar deze firmwire..
weet niet of dat geholpen heeft hor.

en toen hebben we de pwnage tool opnieuw gedraaid. en toen is het uiteindelijk gelukt.

Misschien krijg jij ook een zwart beeld als je de ipone in de dfc mode zet. want ik kreeg namelijk geen steve jobs of het dfc logo.

Maar je kan het via een andere pc proberen

Aube 06-01-09 11:59

Bedankt voor je antwoord.
Misschien heeft downgraden wel geholpen want na je bericht heb ik weer alle steps gedaan naar downgrading (iTunes 7.7, FW 2.1) er gebeurde niets (maar ik neem aan dat 2.1 er gewoon weer op was) toen Pwnage gedraaid die zei dat ik iTunes 8.0.2 moest hebben, dus weer upgrade van iTunes (en al mijn iTunes instellingen verloren inmiddels maar ok de nummers niet!), en weer Alt+Herstel met de custom.restore.ipsw van Pwnage en GELUKT!!! (was het hele proces aan de USB-hub aangesloten om herkenningsproblemen tsn iPohone en Mac te omzeilen).
Niet eens met een andere pc! (ben wel trots op mezelf hoor ;-) )

Voor degenen die dat probleem herkennen en geen USN-hub hebben: iClarified - Apple News and Tutorials biedt een link om de installatie van de 2 boosdoeners files
ongedaan te maken in 10.5.6. door ze te herstellen met de files uit 10.5.5!!
Succes allemaal en tot aan de volgende upgrade!!

stvh 06-01-09 19:55

Mac gebruikers kunnen volgens mijn ervaring beter Pwnage gebruiken ipv. Quickpwn om de iPhone te jailbraiken en unlocken.
Met de 3G versie heb ik ook Pwnage gebruikt om hem te jailbreaken en wat later de unlock uitgevoerd met yellowsn0w.

Ter info, heb nooit problemen gehad met updates vanaf 1.1.4>2 en verder tot 2.2.

ligth011 27-01-09 20:25

een ding snap ik niet, als itunes de iphone niet herhend hoe kun je dan downgraden.
heb nl hetzelfde probleem
zie nu op de phone no sim installed en bij itunes er is een ipod aangesloten etc 2001

wie helpt er aub


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.