iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone 3G BEL probleem (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/28478-iphone-3g-bel-probleem.html)

PearLRoX 13-01-09 21:18

iPhone 3G BEL probleem
 
hey,,

ik heb een probleemke met mijn iPhone 3g FW 2.2 (jailbreak + unlock/yellowsn0w)

Ik heb een Proximus SIM kaartje en een X-sim (gebruik ik normaal niet,maar hebk liggen)

Het volgende -> Ik KAN smsen met de iPhone maar NIET bellen, als ik wil bellen zegt een vrouw in verschillende talen 'Dit gsm toestel werd uit veiligheids redenen geblokeerd..bel naar de klantendienst voor meer informatie 078056000' enz ..

Het rare is dat als ik het probeer met een Mobistar sim kaartje er geen problemen aanwezig zijn.. En heb ookal geprobeerd met 2 andere proximus simkaartjes (even ter melding)

Weten jullie wat het probleem kan zijn ? Als ik mijn Proximus kaartje in mijn andere gsm steek (nokia E66 white steel edition) dan heb ik gen problemen met bellen enz..dus ligt het denkik wel aan de iPhone. :confused: (iPhone komt naar het scheind vanuit Engeland)

Greetz & ThX_

venereaz 13-01-09 21:41

je kan misschien eens naar dat nummer bellen? nog nooit van gehoord en werk ook met proximus

PearLRoX 13-01-09 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243526)
je kan misschien eens naar dat nummer bellen? nog nooit van gehoord en werk ook met proximus

idd raar ... wel..kben naar gsm winkel geweest die proximus doet enz en jah die zegt dat het aan het toestel moet liggen :confused: Omdat hij het wel doet op mn gewone gsm

Colpaert 13-01-09 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 243512)
hey,,

ik heb een probleemke met mijn iPhone 3g FW 2.2 (jailbreak + unlock/yellowsnow)

Ik heb een Proximus SIM kaartje en een X-sim (gebruik ik nromaal niet)

Het volgende -> Ik KAN smsen met de iPhone maar NIET bellen, als ik wil bellen zegt een vrouw in verschillende talen 'Dit gsm toestel werd uit veiligheids redenen geblokeerd..bel naar de klantendienst voor meer informatie 078056000' enz ..

Het rare is dat als ik het probeer met een Mobistar sim kaartje er geen problemen aanwezig zijn..

Weten jullie wat het probleem kan zijn ? Als ik mijn Proximus kaartje in mijn andere gsm steek (nokia E66 white steel edition) dan heb ik gen problemen met bellen enz..dus ligt het denkik wel aan de iPhone. :confused: (iPhone komt naar het scheind vanuit Engeland)

Greetz & ThX_

Waarom gebruik je de X-sim nog? met yellowsn0w heb je die niet meer nodig he. Het kan daaraan liggen he :)

PearLRoX 13-01-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 243529)
Waarom gebruik je de X-sim nog? met yellowsn0w heb je die niet meer nodig he. Het kan daaraan liggen he :)

dat klopt .. dat was maar om te zeggen dat ik deze heb liggen. Als hij de originele FW heeft ..de iPhone, dan kan ik met de X-sim ook niet bellen en krijg ik het zelfde probleem :)

Colpaert 13-01-09 21:51

De x-sim kan je niet meer gebruiken met 2.2 dit komt door de update van de baseband. Heb ook nog een x-sim liggen voor show.

Het zou goed kunnen dat het aan je simkaart ligt. Gewoon eens zoeken achter een andere proximus kaart dan kan je weten of het werkelijk lukt met proximus. Volgens mij zal je een probleem hebben met je simkaart en gewoon bij proximus een nieuwe vragen kan het probleem oplossen.

venereaz 13-01-09 21:52

hmm mijn x-sim werkt tochwel op 2.2 maar het zal inderdaad een fout van proximus zijn lijkt me.

Colpaert 13-01-09 21:53

Ben je dan zeker dat je op de juiste baseband zit? want bij mij werkt mijn x-sim niet meer hoor.

PearLRoX 13-01-09 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 243534)
De x-sim kan je niet meer gebruiken met 2.2 dit komt door de update van de baseband. Heb ook nog een x-sim liggen voor show.

Het zou goed kunnen dat het aan je simkaart ligt. Gewoon eens zoeken achter een andere proximus kaart dan kan je weten of het werkelijk lukt met proximus. Volgens mij zal je een probleem hebben met je simkaart en gewoon bij proximus een nieuwe vragen kan het probleem oplossen.

hmz neen dat kan normaal niet liggen aan de simkaart .. die is pas vernieuwd in augustus EN ik heb 3 proximus simkaartjes getest :s 1 met abbo (mijne) en 2 zonder .. (herlaadkaart)

venereaz 13-01-09 21:56

en ze geven allemaal dezelfde fout? man dit is bizar

Colpaert 13-01-09 21:57

Als je dan zeker bent dat alles goed is aan je sim, dan stel ik voor om eens te restoren met je proximus simkaart in je iphone en opnieuw te jailbreaken en yellowsn0w te installeren.

PearLRoX 13-01-09 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243541)
en ze geven allemaal dezelfde fout? man dit is bizar

jups .. die vrouw aan de telefoon blijft het in alle talen zeggen :(

venereaz 13-01-09 21:59

zoals colpaert zegt: restore + yellowsn0w 0.9.6 erop en zien wat er dan gebeurd maar het bizarre is dat ze het ook deed met je x-sim

PearLRoX 13-01-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 243542)
Als je dan zeker bent dat alles goed is aan je sim, dan stel ik voor om eens te restoren met je proximus simkaart in je iphone en opnieuw te jailbreaken en yellowsn0w te installeren.


en hoe kan ik dat doen ? Natuurlijk wel raar dat het enkel bij alle proximus kaartjes is en bij mobistar niet ..

heb ondertussen al 4x opnieuw jailbreak en unlock gedaan (met yellowsn0w) erbij natuurlijk .. ik zou echt geen oplossing weten. Kan het niet een het IMEI liggen die miss kan geblokeerd zijn ?

Colpaert 13-01-09 22:01

Hebben je simkaarten van proximus nog in een andere gsm gezeten voor ze in je iphone terecht kwamen. Bij name allemaal in hetzelfde toestel. Is het mogelijk om met je simkaart naar de klantendienst van proximus te bellen?

venereaz 13-01-09 22:02

IMEI hangt van je iphone af en zou alle kaartjes blokkeren me dunkt. gewoon via itunes een restore uitvoeren en opnieuw jailbreaken en yellowsn0w installeren...

PearLRoX 13-01-09 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 243548)
Hebben je simkaarten van proximus nog in een andere gsm gezeten voor ze in je iphone terecht kwamen. Bij name allemaal in hetzelfde toestel. Is het mogelijk om met je simkaart naar de klantendienst van proximus te bellen?

euhm mijn simkaartje .. ja die heeft in tal van gsm's gezeten :D Nooit ergens problemen mee gehad ..en zit al tamelijk lang in de 'hack' sene ..maar dit hebk nog nooit mee gemaakt daarom vraag ik het hier int algemeen ff. (al bedankt dat jullie willen helpen !)

die andere .. 1 ervan is net nieuw en gebruikt mn zus in haar gsm.. de andere daat ookal 4jaar mee fzo

Colpaert 13-01-09 22:06

Ja ik zou eens een restore proberen in iTunes en dan vervolgens opnieuw jailbreaken en opnieuw de unlock uitvoeren en klaar is kees.

PearLRoX 13-01-09 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door venereaz (Bericht 243549)
IMEI hangt van je iphone af en zou alle kaartjes blokkeren me dunkt. gewoon via itunes een restore uitvoeren en opnieuw jailbreaken en yellowsn0w installeren...

die restore hebk al veel gebruikt ..

hm ok maar de X-sim..omzeilt de IMEI dacht ik ? omdat deze met een originele FW met mobistar en X-sim wel kan bellen en met een X-sim en proximus niet

Colpaert 13-01-09 22:09

Het zal niet met de IMEI te maken hebben hoor. Probeer de restore eens, ik hoop voor jou dat het dan lukt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.