iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Iphone 2G upgrade van 1.1.4 naar 2.2 (incl. back-up) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/28776-iphone-2g-upgrade-1-1-4-naar-2-2-incl-back-up.html)

MacAms 19-01-09 12:49

Iphone 2G upgrade van 1.1.4 naar 2.2 (incl. back-up)
 
Wie o wie kan me helpen?

Ik wil mijn Iphone upgrade van 1.1.4 naar 2.2 en heb een aantal vragen, waar ik de antwoorden niet op dit forum kan vinden:

1) Moet ik - behalve in Itunes - een back-up van mijn Iphone maken voro dat ik ga upgrade? (in Itunes worden sms, notes, enz. niet gebackupped)? Hoe maak ik een back-up?
2) Is het de moeite waard om up te grade naar 2.2? Nu werkt alles redelijk goed en ik ben ontzettend bang de telefoon niet werkt/lockt naar een upgrade.
3) er worden een aantal methodes uitlegd om up te grade & unlocke, welke is de mest klantvriendelijke manier?

Kortom wie is bereid om zijn ervaringen met mij te delen?

Bij voorbaat heel erg bedankt,

Groet,
MLo

King1987 19-01-09 12:54

1) In iTunes worden smsjes e.d wel geback-upt. Notes weet ik niet zeker, maar die kan je even naar jezelf mailen.

2) Ja, dat is de moeite waard, 2.2 is een net zo stabiele FW als 1.1.4 en je hebt de appstore

3) Ik zou voor een custom FW gaan van Destiny als ik jou was.

MacAms 24-01-09 19:40

Hallo King1987,

Stuur ik je nu een PB (als ik Quick gebruik) ? Je zult me waarschijnlijk hopeloos vinden, maar ik begrijp gewoon niet de technische taal, die op het forum wordt gebruikt.

Ik ben als de dood om de fw (1.1.4) van mijn 2G iIphone up te date en vervolgens allerlei problemen tegenkomen (bijvoor. geen Wi-Fi, locked telefoon, enz), die ik dan niet kan oplossen.

Ik realiseer me wel dat je geen hulpdesk ben, maar hoe kan ik alt herstel doen in Itunes (ik neem aan ALT op mijn Mac keyboard - maar waar is Herstel te vinden?).

Ik ben best bereid om te betalen voor je hulp (eventueel telefonisch), maar wil gewoon zeker zijn dat ik onnodig veel problemen oploop.

Ik hoor graag van je,

Groet,

M-Lo

King1987 25-01-09 22:43

Je stuurt zo geen pb ;)

Maar het is echt niet moeilijk. Herstel knop zit in iTunes. Gebruik de custom FW van het forum en het werkt gegarandeerd :D

snor18 27-01-09 12:38

Vind dit wel een mooie uitleg!

How to QuickPwn iPhone to 2.2 Firmware Upgrade Guide | Code Retard

MacAms 29-01-09 13:52

OK! Ik ben met Custom fw van Destiny begonnen en heb de volgende vragen:

- Ik heb Mirror downloaded. Is dat de enige file dat ik nodig heb om van 1.1.4 naar 2.2. up te graden?
- Na Alt + Herstel (ik heb een Mac) in Itunes (v 8.02), kies ik, in de selectievenster, voor file iphone1_1_2. So far so good.
- Ik kies dan voor Firmware. Hier zijn twee keuzes (All_Flash en dfu). Welk moet ik kiezen?
- Onder All_Flash staat All_Flash...prod. en onder dfu staan Ibec, Ibss, Wtf. Welk kies ik nu ?

Volgens de Custom FW van Destiny moet ik : browse naar de gewenste map en selecteer de gedownloade fw van Destiny". Wat doe ik verkeerd?

- Volgens Destiny moet ik backup terugzetten en synchen. Back en synchronisatie is toch hetzelfde of niet?

Bedankt voor je hulp!

King1987 29-01-09 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacAms (Bericht 250060)
Ik kies dan voor Firmware. Hier zijn twee keuzes (All_Flash en dfu). Welk moet ik kiezen?
- Onder All_Flash staat All_Flash...prod. en onder dfu staan Ibec, Ibss, Wtf. Welk kies ik nu ?

Deze passage snap ik niet, welke app gebruik jij? Toch gewoon Quickpwn 2.2? Dan vraag hij daar helemaal niet om.

MacAms 29-01-09 14:03

i.p.w. bovenstaande file iphone1_1_2 te gebruiken, kies ik voor file iphone1_1_2.2_5677_custom_restore.ipsw.zip.

Als ik hierop click ontvang ik een error:
Kan niet worden uitgepakt in downloads. Fout 1 - Bewerking is niet toegestaan

Wat nu?

Ja, Quickpwn 2.2 is geinstalleerd op mijn Mac. Ik moet toch zoeken naar de zip file van Destiny in de Selectie venster of niet?

King1987 29-01-09 14:09

Jij haalt een paar dingen door elkaar. Of je gebruikt een custom OF je gebruikt quickpwn.

Wanneer je quickpwn gebruikt, moet je de orginele FW 2.2 gebruiken (te downloaden uit de wiki) dit is een .ipsw bestand, dus die moet je niet uitpakken. (wanneer je browser dit doet moet je even een andere browswer gebruiken). Daarna gewoon de stappen van quickpwn volgen. Bootneuter uit cydia halen wanneer hij gejailbreakt is en je iPhone unlocken.


Waneer je een custom FW van Destiny wilt gebruiken (ook een .ipsw bestand) moet je alleen alt herstel in iTunes gebruiken. Dan de .ipsw van Destiny selecteren, laten herstellen en voila je hebt een gejailbreakte, unlockte iPhone.

MacAms 29-01-09 14:44

Bedankt voor je geduld...

Ik volg je advies mbt de custom FW van Destiny.

Ik zie de .ipsw bestand in mijn Downloads file staan, maar die is "grijs" gekleurd en kan dus niet geselecteerd worden. Waarom en wat doe ik nu?

King1987 29-01-09 14:48

Weet ik niet, heb geen verstand van Mac :p
Mijn computer kennis kennende, hij is nog niet helemaal is gedownload of onvolledig is gedownload

MacAms 29-01-09 15:02

Jammer! Ik ben terug op het niveau van :
firmware--) dfu en all_Flash --) vier files in het grijs (kunnen dus niet geselecteerd worden).

Geen idee hoe ik nu verder moet met deze upgrade. Nou ja, 1.1.4 zit nog erop en de telefoon doet het tenminste wel, maar wel super irritant dat ik niet verder kom.

Bedankt, ik zal ff verder zelf moeten oplossen

Redchilly 29-01-09 15:44

Als je 4 files hebt is de .ipsw waarschijnlijk toch uitgepakt.
Het moet 1 bestand zijn met .ipsw als extentie.
Als je in safari download pakt deze standaard het bestand uit als een zip.
Dit kun je op 2 manieren ondervangen:
1: Bij voorkeuren -> algemeen -> even vinkje weghalen bij "Open "veilige" bestanden na downloaden" en download nu het bestand opnieuw.
2: Na downloaden is het bestand automatisch uitgepakt asl ware het een .zip.
Het originele bestand staat echter nog in je prullenmand.
Zet deze op je buroblad en haal de .zip extentie er af.
De uitgepakte (4) bestanden heb je niets aan en kun je gewoon uit je downloads verwijderen.

In iTunes wijs je dus dat enkele .ipsw bestand aan op je buro blad.

MacAms 29-01-09 20:27

Excellent job RedChilly!

Bedankt voor je uitvoerig overzicht en het lijkt alsof alles het doet!

Redchilly 29-01-09 21:02

graag gedaan, veel plezier met je "nieuwe" iPhone ;)

vy_k 01-03-09 17:34

Ik snap echt niks van die FW van Destiny ik heb net die link van de How to QuickPwn iPhone to 2.2 Firmware Upgrade Guide | Code Retard bekeken en die zag er wel best makkelijk uit.
Ik wil heel graag mijn iphone upgrade van 1.1.4 naar 2.2 voor de new installer en newe cydia enzo....
Ik weet niet welke methode het best is om te gebruiken...ben bang dat ik iets fout doe....
Kan AUB iemand mij helpen op een makkelijke en veilige manier zodat ik mij iphone in 2.2 versie kan krijgen..
PLEASE!! Bedankt alvast!!

King1987 01-03-09 17:38

@ VY K

1. Maak een reserve kopie van je iPhone in iTunes.
2. Update je iPhone in iTunes
3. Quickpwn 2.2.5 draaien als je iPhone geupdate is. Hiermee kan je hem ook jailbreaken/activeren/unlocken (hij zal bl files vragen, haal die uit de wiki, staan bij 1 van de handleidingen over de 1e gen unlock.
4. Klaar eventueel de reserve copie terug zetten.

vy_k 01-03-09 17:43

Mijn iphone is al unlocked moet dat dan opnew weer?

vy_k 01-03-09 17:46

wat zijn BL files...je bedoelt zeker boatloader...If you opted to unlock, you’ll need to download the 3.9 and 4.6 bootloader binaries. Dat is een MUST begrijp ik...ik snap niet wat dat is...excuseer ben niet goed in deze dingen.

King1987 01-03-09 17:47

ja, van de FW 1.1.4 naar 2.0 zat een baseband update, die baseband word ook nog gebruikt in FW 2.2.1. Dus ja, hij zal na het updaten zeggen dat hij nog geactiveerd moet worden en je simkaart niet herkennen, daarom gebruiken we quickpwn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:51.