iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: iphone loopt continu vast, niet eens de gelegenheid om te herstellen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/29109-iphone-loopt-continu-vast-niet-eens-de-gelegenheid-om-herstellen.html)

frankvh1990 25-01-09 13:54

iphone loopt continu vast, niet eens de gelegenheid om te herstellen
 
beste mensen, dit is al weer het tweede topic dat ik moet openen voor mijn iphone die ik pas een week heb. De eerste keer dacht ik dat m'n iphone kapot was, zat namelijk voor uren geen beweging in. Maar op een gegeven moment ging ie toch weer 'n keer aan. Nu is ie deze week al 6x vastgelopen en de langste keer was meer dan 24 uur, hij reageert op zo'n moment op niks, kan alle knoppen inhouden wat ik wil (dfu moden en reset enz) maar doet niks!
Dan doet ie 't op een gegeven moment opeens weer ' uurtje en dan loopt ie weer vast.

Ik weet bijna zeker dat ik dit met herstellen kan verhelpen, maar ik wil nog even mijn gegeven redden met winscp. Ik denk dat deze vastlopers veroorzaakt worden doordat ik iets niet goed heb gedaan met jailbreaken en unlocken, maar ik weet niet wat? Ik vind namelijk weinig mensen met klachten over vastlopers van zoveel uur, bij iedereen doet hij 't wel weer als je de home en sleep knop samen 'n tijdje inhoudt!

Ik heb een iphone 2g en hij draait nu op software 2.2, en mijn concrete vraag is wat moet ik straks doen om van mijn vastlopers af te komen?

ps, ik hoop dat ik in m'n topic in de juist rubriek heb geplaatst, zat te twijfelen

gr. Frank:)

Destiny 25-01-09 16:04

Je kunt het beste een backup maken in iTunes. Daarna in DFU mode restoren naar 2.2 en jailbreaken/activeren met quickpwn. Daarna kun je de backup terug zetten. Gebruik eens de zoekfunctie op reservekopie.

frankvh1990 25-01-09 17:09

ja, maar de volgende keer heb ik dus ook quickpwn gebruikt en dat was dus niet echt een succes?! zijn er nog goede alternatieve of moet ik het toch nog maar 'n keer op quickpwn wagen?

gr.

v.ronny 29-01-09 19:33

Gewoon een custom derop met schift herstel

frankvh1990 08-02-09 10:40

late reactie, maar als ik shift herstel klik moet ik 'n ipsw bestand selecteren, maar ik weet niet waar ik die zou moeten vinden! Ik heb in de tussentijd dat ik niet gereageerd heb ook andere dingen geprobeerd, nog paar keer gejailbreaked met quicpwn maar blijft 'n ramp, alleen zijn vastlopers nu minder lang. Tijdens zo'n vastlopers kan ik soms niet eens in dfu mode plaatsen, dat is toch best raar?!

groeten Frank

v.ronny 08-02-09 21:10

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service
custom downloaden en dan shift herstel en custom selecteren

Groeten

macmichel 09-02-09 20:40

Als je gewoon de costumfirmware van Michael download opslaat op een plek die jezelf aanwijst en dan vervolgens met shift+herstel de juiste costum formware kiezen.

frankvh1990 10-02-09 16:14

oke dat ga ik dan doen! ik heb wel 'n iphone 2g he? want ik zie in de bestandstitel namelijk 2.2 staan? klop dit? want dat is toch zeker niet de custom?
gegroet!:)

macmichel 10-02-09 16:34

Als je de costumfirmware download die op onderstaande link te vinden is en opslaat op een plek b.v. bureaublad en dan vervolgens shift+herstel de costumfirmware opzoekt moet het werken.

Het bestand heeft de volgende tekst.... iPhone1_1_2.2.1_5H11_Custum_Restore.ispsw

Hier de link.... https://forum.iculture.nl/f14/i...w-2-2-1-a.html

frankvh1990 10-02-09 21:07

nou ik heb die custom firmware erop gegooid (de link van ronnie) maar daarna wel weer de reservekopie erop gegooid. Na 'n uurjte of 2 was het ding weer vastgelopen? ik snap er helemaal niks van... moet ik ook die reservekopie achterwegen laten of moet ik gaan downgraden? de vorige eigenaar zei dat ie het apparaat namelijk altijd op 2.0 had gehad en dat hij nooit 'n probleem heeft gehad!!!
groeten Frank

macmichel 10-02-09 21:43

probeer ander de custom van Michael, shift+herstel en dan zonder de reservekopie kijk dan of het daarna wel goed gaat.

frankvh1990 16-02-09 18:04

nou mensen ik heb alles geprobeerd en vastlopers blijven zich voordoen! wordt er stapelgek van en wil aanspraak doen op de garantie... moet ik daarvoor even jailbreak en alles ongedaan maken? en hebben ze daar m'n originele simkaart voor nodig?
groeten Frank

Michael 16-02-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 255422)
probeer ander de custom van Michael, shift+herstel en dan zonder de reservekopie kijk dan of het daarna wel goed gaat.

Heb je de reset knop al eens gehanteerd die met wis alle inhoud en instellingen. Dan een clean install doen, dus geen custom en zien of dat werkt.
wissen duurt wel even trouwens.

DaveyY 16-02-09 20:24

werkt een hard reboot wel? dus homeknop en on/off knop ingedrukt houden

frankvh1990 16-02-09 21:57

nou over dat resetten en hard reboot, dat moet ik altijd doen op het moment dat ie vastloopt... ik krijg 'm pas weer aan de praat als ik die 2 knoppen tegelijk indruk! Maar ik ben dan m'n gegevens niet kwijt ofzo... Dus hoe doe ik 'n reset dat ie alles wist? want als ik dat opzoek staat er dat ik die home button en de sleep button tenminste 10 seconden samen moet indrukken, maar dat heb ik al zo vaak gedaan en dan ben ik m'n gegevens niet kwijt!
groeten! Denken jullie dan dat het toch een softwarematig probleem is? Want ik begin onderhand aan het apparaat zelf te twijfelen!
groeeten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.