iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/29433-1-0-custom-fw-2-2-1-a.html)

Michael 30-01-09 20:46

[1.0] Custom FW 2.2.1
 
Deze custom FW 2.2.1 is voor de 2G iPhone (zonder installer)
Michael's custom FW 2.2.1 voor de iPhone 2G

De custom update niet je baseband.

Nog nooit gepwnd zet je iPhone dan in DFU (zie in de wiki hoe) en herstel dan in iTunes.
Wel al gepwnd zet je iPhone in restore mode (zie in de wiki hoe) en herstel dan in iTunes.

Zorg wel dat je je eigen custom FW kan kiezen in iTunes, windows de shiftknop en dan herstel in iTunes. Bij een Mac de alt knop en dan herstel in Itunes. Dan browsen naar de custom.

Vragen over Quickpwn 2.2.5 en Pwnage tool 2.2.5 graag posten in de verzameltopics!

Astro 31-01-09 01:11

  1. iTunes 8/8.0.1/8.0.2 geïnstalleerd
  2. Download de custom van Michael
  3. iPhone reservekopie met iTunes (reservekopie=sms/wekker/contacten/agenda/...)
  4. druk shift-herstel (windows) of alt-herstel (osx) in iTunes en krijg fw selectie venster
  5. browse naar de gewenste map en selecteer de gedownloade fw van michael (belangrijk!)
  6. iTunes zet (normaal) iPhone zelf in de goede modus (niet handmatig & iPhone niet uitschakelen)
  7. reservekopie terugzetten
  8. syncen (voor muziek, apps...)
  9. enjoy
THX to michael (dit is al voor enkele vragen tegen te gaan)

macmichel 31-01-09 09:28

Moet ik mijn USBpoort waar mijn kabel en dus ook de iPhone aan zit niet aanpassen voordat ik mijn iPhone in restoremodus zet???

Of kan ik gewoon alt+herstel drukken in iTunes de costum 2.2.1. (thanx Michael) selecteren en wachten zonder aanpassen USBpoort.

erwinKrol 31-01-09 16:32

Ik heb hem gedownload en via alt-herstellen mijn phone geupdate. Werkt zonder problemen! Thanks

Broeny 31-01-09 17:27

Ik heb hem ook geupdate. Hij werkt helemaal! Ben nu lekker aan 't syncen..

AJLA 31-01-09 19:31

JEP! werkt weer als een trein..!

Bedankt! dit is de makkelijkste manier op je iphone up to date te houden :D

midon 31-01-09 22:54

ook hier iemand tevreden is overgegaan naar 2.1.1. Zie weinig tot geen vernieuwing maar de iphone werkt prima.

boydvl 31-01-09 23:06

werkt goed thx ;)

robbedoesje 01-02-09 10:11

Hulde weer aan Michael!

Gisteren update gedaan, werkt zoals het hoort... Heb alleen wel het idee dat het beeld (icoontjes op sb etc.) scherper is? Kan dat?

sancaman 01-02-09 10:53

Probleem bij het overstappen. Apple logo blijft staan!!!! Need some help

opgelost...super~!!

Brash 01-02-09 11:55

Bedankt zoals al die andere customs top makkelijker kan het niet

ouwecorley 01-02-09 15:43

Is deze custom voor bootloader 4.6? En kan ik deze ook gebruiken voor een update vanaf versie 2.0? Of kan ik beter 2.0 > 2.1 > 2.2 > 2.2.1 doen? Wil ik graag zeker weten voordat ik de iPhone van de grote baas om zeep help... ;)

Michael 01-02-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ouwecorley (Bericht 251479)
Is deze custom voor bootloader 4.6? En kan ik deze ook gebruiken voor een update vanaf versie 2.0? Of kan ik beter 2.0 > 2.1 > 2.2 > 2.2.1 doen? Wil ik graag zeker weten voordat ik de iPhone van de grote baas om zeep help... ;)

Deze is voor 4.6 en je kan al die stappen overslaan gewoon deze custom gebruiken.

macmichel 01-02-09 20:57

@ Michael,

Bedankt voor de costum werkt perfect, had alleen niet gelezen dat installer er niet bij zat niet dat het zo erg is.

Het belangrijkste is dat het werkt en stabiel ook thanx.

chayimb 01-02-09 20:59

Geweldig deze custom FW. Hij werkt goed en is makkelijk te updaten. Beide bedankt voor jullie geweldige inzet!

CB

lema 01-02-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 250785)
Deze custom FW 2.2.1 is voor de 2G iPhone (zonder installer)
Michael's custom FW 2.2.1 voor de iPhone 2G

De custom update niet je baseband.

Nog nooit gepwnd zet je iPhone dan in DFU (zie in de wiki hoe) en herstel dan in iTunes.
Wel al gepwnd zet je iPhone in restore mode (zie in de wiki hoe) en herstel dan in iTunes.

Zorg wel dat je je eigen custom FW kan kiezen in iTunes, windows de shiftknop en dan herstel in iTunes. Bij een Mac de alt knop en dan herstel in Itunes. Dan browsen naar de custom.

Vragen over Quickpwn 2.2.5 en Pwnage tool 2.2.5 graag posten in de verzameltopics!


Michael, de restore mode.... bedoel je niet de recovery mode. Tot nu toe heb ik 2.1 en 2.2 via de recovery mode geladen. Ik neem aan dat Cydia wel weer is toegevoegd. Mooi dat de reacties weer super zijn, bedankt.

Michael 01-02-09 23:04

recovery of restore is allebei hetzelfde ;-)

Bacho 02-02-09 16:00

Na het installeren van deze custom krijg ik telkens de melding : Dit accessoire is niet bedoeld voor de iPhone.
Ik heb echter geen accessoires aan mijn iPhone gekoppeld of wat dan ook. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen, ik heb de firmware al een keer opnieuw geïnstalleerd.
Gr. Bacho

DaveyY 02-02-09 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 250925)
  1. iTunes 8/8.0.1/8.0.2 geïnstalleerd
  2. Download de custom van Michael
  3. iPhone reservekopie met iTunes (reservekopie=sms/wekker/contacten/agenda/...)
  4. druk shift-herstel (windows) of alt-herstel (osx) in iTunes en krijg fw selectie venster
  5. browse naar de gewenste map en selecteer de gedownloade fw van michael (belangrijk!)
  6. iTunes zet (normaal) iPhone zelf in de goede modus (niet handmatig & iPhone niet uitschakelen)
  7. reservekopie terugzetten
  8. syncen (voor muziek, apps...)
  9. enjoy
THX to michael (dit is al voor enkele vragen tegen te gaan)

Niet de home knop inhouden en dan de kabel erin doen? dacht dat dat altijd moest :P ben blijkbaar te lang afwezig geweest.

lema 02-02-09 17:33

Ik heb vanmiddag eigenlijk weer zonder problemen FW 2.2.1 kunnen installeren, Michael bedankt.
Maar wanneer ik Cydia open start deze in het home-scherm, maar kan niet alles laden en op een gegeven moment komt een fout: Unable To Load (times out). Weet misschien iemand een oplossing. Ik heb wel Boss-prefs weer kunnen installeren. Changes (in Cydia) blijft blank.
Ik zal vanavond proberen de update nog een een keer te draaien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.