iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: unlock 2.30.03 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/30536-unlock-2-30-03-a.html)

raymon 22-02-09 13:45

unlock 2.30.03
 
ik zit dus ook al met het probleem dat ik mijn phone niet kan unlocken met 2.2.1 en bb 2.30.03 en nu zag ik op zo`n site dit staan
weet iemand ofdit werkt ?
HTML-code:

http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?p=4170332#post4170332

FrankE 22-02-09 14:16

Hmmm interessant....ik ben hem nu aan het proberen. Let you know :-)

siricio 22-02-09 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FrankE (Bericht 259456)
Hmmm interessant....ik ben hem nu aan het proberen. Let you know :-)

Kansloos..De baseband is vooralsnog nog niet te downgraden...

FrankE 22-02-09 15:23

Weet ik maar op zich ziet het er leuk uit. Heb hem nu zo ver klaar. Krijg geen toegang tot vodafone maar hij herkent mijn simkaart wel. Dit deed hij in eerste instantie niet. Dus misschien heb ik wat fout gedaan ergens. Nu gaan tijd meer maar ga dit zeker weten nog maals proberen.

Vsteegman 22-02-09 17:26

Als het is gelukt, laat alsjeblieft weten:D Ik durf het zelf niet aan.

Martijnzzz 22-02-09 17:51

jaaa, laat alsjeblieft weten! :):)

scootpower 22-02-09 23:28

als je verder leest in de posts
werkt hij niet
aleen voor de telecom smart
die hebben we helaas niet :(

maar een idee van mijn kant mischien dat een baseband van een simlock vrijen wel werkt

Destiny 22-02-09 23:38

Zo werkt het helaas niet. De baseband van een geunlockte en een gelockte iPhone is precies hetzelfde. Het gaat om de unlock status in de NOR.

EDIT
Kijk eens naar dit filmpje. Daar leer je veel van.


FrankE 23-02-09 01:43

Nee inderdaad, werkt nog steeds niet. Heb het nog eens helemaal opnieuw geprobeerd. Maar goed, wel positief nieuws.....de Hackers zijn er dus mee bezig haha. DEV-Team schiet op :D

kevin1971 24-02-09 14:27

hallo allemaal...

Ik woon in aruba, en heb een 3g 16gb uit nederland laten kopen..Hierheen gebracht..sofware gedowmnload...En zit dus nu met een iphone met versie 2.2.1 met modemfirmware 02.30.03... Ik heb hem gejailbreaked met quickpwn... Maar kan hem niet unlocken omdat je dus die basband niet kan downgraden. Ik moet unlocken want hier heb je geen mogelijkheid tot het afsluiten van een abonnement. Wat moet ik doen? Kan iemand me helpen...Want nu heb ik alleen maar en heel dure ipod...
Kevin

King1987 24-02-09 14:33

@ Kevin1971

Je zal moeten wachten todat het Dev-Team met een unlock komt. Tot die tijd is het een dure iPod.

De mogenlijkheid bestaat dat je nog een hardwareunlock toepast. Kijk eens in het hardwarematige unlock topic voor meer info.

UZW 24-02-09 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin1971 (Bericht 260192)
hallo allemaal...

Ik woon in aruba, en heb een 3g 16gb uit nederland laten kopen..Hierheen gebracht..sofware gedowmnload...En zit dus nu met een iphone met versie 2.2.1 met modemfirmware 02.30.03... Ik heb hem gejailbreaked met quickpwn... Maar kan hem niet unlocken omdat je dus die basband niet kan downgraden. Ik moet unlocken want hier heb je geen mogelijkheid tot het afsluiten van een abonnement. Wat moet ik doen? Kan iemand me helpen...Want nu heb ik alleen maar en heel dure ipod...
Kevin

Vooralsnog is Rebel SIM nog steeds de enige, redelijke oplossing.

Arne2606 02-03-09 10:26

Arne2606
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UZW (Bericht 260253)
Vooralsnog is Rebel SIM nog steeds de enige, redelijke oplossing.

Dan mag je mij vertellen hoe want ik krijg het niet aan de praat...

UZW 02-03-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arne2606 (Bericht 262081)
Dan mag je mij vertellen hoe want ik krijg het niet aan de praat...

Welke sim en welke versie rebel gebruik je?

Volg deze handleiding eens:

Gebruiksaanwijzing Rebel SIM voor iPhone 3G v2.2.1

1). Plaats de te gebruiken SIM card (dus niet de Rebel SIM) in een Nokia of ander toestel en zet de netwerkkeuze op GSM modus (2G). (bij gebruik van 3G, dual mode selecteren).
2). Zet de netwerkkeuze op handmatig.
3). Kies een verkeerd netwerk.
4). Kies het juiste netwerk.
5). Zet de iPhone aan en schakel 3G modus uit en dataroaming aan (instellingen netwerk).
6). Zet flight mode aan.
7). Plaats de Rebel SIM samen met de SIM kaart in de iPhone.
8). Zet flight mode uit.
9). Zet eventueel 3G aan.

Extra opmerkingen voor baseband 02.30.03, na het volgen van stap 1 – 9.

10). Mocht de melding “geen simkaart” komen en niet binnen 2 minuten vanzelf verdwijnen, dan stap 1-4 opnieuw uitvoeren en de iPhone opnieuw opstarten.
11). Mocht na het invoeren van de pincode de melding “geen simkaart” komen, dan enkele minuten wachten. Dit kan tot 4 keer voorkomen, bij vragen om de pincode deze gewoon invoeren en wachten.
12). Bij geen netwerk of geen binnenkomende gesprekken, schakel 3G uit.

Mocht er netwerkverlies optreden, herhaal dan de stappen 1 – 8 en voer 9 niet uit.

Vsteegman 02-03-09 22:00

Ik heb nu ook de Rebelsim besteld, 15€ dus het is de gok waard;)

Thomahawk 03-03-09 04:48

Ik heb dit ook gebruikt met mijn Yes-sim kaartje. Heb ook FW 2.2.1 en BB 02.30.03.

Ik heb het volgende gedaan:

1. Sim kaart(bv vodafone) in een andere telefoon doen.
2. Twee minuten wachten.
3. Sim kaart( in mijn geval vodafone)+ yessim in je iphone
4. Als het goed is kan je nu bellen en smsen.

3G werkt nog steeds NIET(dus niet inschakelen). Nu verder hopen dat het dev team snel met de oplossing komt :D



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UZW (Bericht 262087)
Welke sim en welke versie rebel gebruik je?

Volg deze handleiding eens:

Gebruiksaanwijzing Rebel SIM voor iPhone 3G v2.2.1

1). Plaats de te gebruiken SIM card (dus niet de Rebel SIM) in een Nokia of ander toestel en zet de netwerkkeuze op GSM modus (2G). (bij gebruik van 3G, dual mode selecteren).
2). Zet de netwerkkeuze op handmatig.
3). Kies een verkeerd netwerk.
4). Kies het juiste netwerk.
5). Zet de iPhone aan en schakel 3G modus uit en dataroaming aan (instellingen netwerk).
6). Zet flight mode aan.
7). Plaats de Rebel SIM samen met de SIM kaart in de iPhone.
8). Zet flight mode uit.
9). Zet eventueel 3G aan.

Extra opmerkingen voor baseband 02.30.03, na het volgen van stap 1 – 9.

10). Mocht de melding “geen simkaart” komen en niet binnen 2 minuten vanzelf verdwijnen, dan stap 1-4 opnieuw uitvoeren en de iPhone opnieuw opstarten.
11). Mocht na het invoeren van de pincode de melding “geen simkaart” komen, dan enkele minuten wachten. Dit kan tot 4 keer voorkomen, bij vragen om de pincode deze gewoon invoeren en wachten.
12). Bij geen netwerk of geen binnenkomende gesprekken, schakel 3G uit.

Mocht er netwerkverlies optreden, herhaal dan de stappen 1 – 8 en voer 9 niet uit.


Weytie 04-03-09 23:28

Ik heb ook 2 rebelsimcars gekocht. De ene werkt en de andere niet. Heb al alles uitgeprobeerd, maar geen leven in te krijgen. Hij blijft steeds zeggen dat er geem simkaart geinstalleerd is :(

UZW 04-03-09 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weytie (Bericht 263256)
Ik heb ook 2 rebelsimcars gekocht. De ene werkt en de andere niet. Heb al alles uitgeprobeerd, maar geen leven in te krijgen. Hij blijft steeds zeggen dat er geem simkaart geinstalleerd is :(

Bedoel je dat met 1 simkaart de ene rebel het wel doet en de andere niet?

Weytie 05-03-09 08:01

Inderdaad! De andere stuur ik nu terug om te laten vervangen. Wel enorm vervelend als er een potentiele koper naast je staat en je hem nie aan de praat krijgt :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.