iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Nieuwe 3G - Unlock? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/30645-nieuwe-3g-unlock.html)

the-edge 24-02-09 17:35

Nieuwe 3G - Unlock?
 
Tijd uit de scene geweest.. Zo heb ik alle updates mbt de 3G gemist.

Vandaag een nieuwe 3G (8GB) gekocht. Is hier al een jailbreak of unlock voor? Of is het alleen nog maar mogelijk via x-sim?

bvd !

Marconier 24-02-09 17:37

Er is inderdaad een mogelijkheid om de 3G te unlocken, met behulp van yellowsn0w.
Check https://forum.iculture.nl/f14/i...ellowsn0w.html

the-edge 24-02-09 18:12

En met QuickPwn? Kan dat daar ook mee?

King1987 24-02-09 18:13

Ja jailbreaken. Gebruik Quickpwn 2.2.5

Ik raad je aan om eens de zoekfunctie te gebruiken en tevens even in de wiki te kijken. Daar staan veel interessante dingen, Zeker omdat je een deel "gemist" hebt.

En wil jij je profiel even aanpassen? Dank.

the-edge 24-02-09 21:09

Ja pas ik aan...

Nu heb ik via Michaels custom ispw de iPhone proberen te herstellen in iTunes. De iPhone stond niet in dfu..

Dan staat hij nu in herstel-modus, moet ik hem nu gewoon via de legale, reguliere manier updaten via itunes?

Tijn1 24-02-09 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the-edge (Bericht 260338)
Ja pas ik aan...

Nu heb ik via Michaels custom ispw de iPhone proberen te herstellen in iTunes. De iPhone stond niet in dfu..

Dan staat hij nu in herstel-modus, moet ik hem nu gewoon via de legale, reguliere manier updaten via itunes?

Als je een stekkertje en een apple logo ziet dan staat hij in recovery mode, als je geen gebruik wilt maken van yellowsn0w dan kan je hem gewoon restoren in itunes en nader hand jailbreaken met quickpwn(die kan je hier vinden)

the-edge 24-02-09 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 260340)
Als je een stekkertje en een apple logo ziet dan staat hij in recovery mode, als je geen gebruik wilt maken van yellowsn0w dan kan je hem gewoon restoren in itunes en nader hand jailbreaken met quickpwn(die kan je hier vinden)

Mooi, ben hem nu aan het downloaden.. Dus doe de normale restore en daarna pwn ik hem met quickpwn 2.5-2 met 1 van Micheal's custom ipsw...

Thanks voor de bevestiging, had ik even nodig voordat ik dadelijk een iPhone in de sloot kon gooien :)

Tijn1 24-02-09 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the-edge (Bericht 260343)
Mooi, ben hem nu aan het downloaden.. Dus doe de normale restore en daarna pwn ik hem met quickpwn 2.5-2 met 1 van Micheal's custom ipsw...

Thanks voor de bevestiging, had ik even nodig voordat ik dadelijk een iPhone in de sloot kon gooien :)

je haalt denk ik 2 dingen door elkaar

het is of een custom firmware inladen(daar zit al een jailbreak in verwerkt)

of je doet hem herstellen in itunes en je jailbreaked hem met quickpwn 2.2.5-2 nadat hij klaar is in itunes

the-edge 24-02-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 260345)
je haalt denk ik 2 dingen door elkaar

het is of een custom firmware inladen(daar zit al een jailbreak in verwerkt)

of je doet hem herstellen in itunes en je jailbreaked hem met quickpwn 2.2.5-2 nadat hij klaar is in itunes

Maar met het inladen van een custom firmware kreeg ik de 1064 foutmelding. Nu herstel ik hem weer via iTunes, via de reguliere weg.

Hierna moet ik hem toch door quickpwn heenhalen? Maar Quickpwn wil toch dat ik een ipsw/firmware file inlaad?

Tijn1 24-02-09 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the-edge (Bericht 260347)
Maar met het inladen van een custom firmware kreeg ik de 1064 foutmelding. Nu herstel ik hem weer via iTunes, via de reguliere weg.

Hierna moet ik hem toch door quickpwn heenhalen? Maar Quickpwn wil toch dat ik een ipsw/firmware file inlaad?

ja quickpwn vraagt om een firmware, dit moet alleen een orginele firmware zijn in jou geval degene die je er nu opzet in itunes! Als de firmware versies maar met elkaar overeenkomen dan is het goed, dus geen custom firmwares

je kan de losse firmware ook hier vinden in de wiki!

the-edge 24-02-09 22:47

Heeft iTunes nu mijn baseband ook geupdate? Alles werkt, krijg alleen maar steeds geen bereik.. Lees er veel over maar klopt het dat er nog geen concrete oplossing is?

Destiny 24-02-09 23:28

Helaas je kunt een tijdje niet meer bellen. Totdat het Dev Team met een update komt.

the-edge 25-02-09 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 260389)
Helaas je kunt een tijdje niet meer bellen. Totdat het Dev Team met een update komt.

Daar was ik al bang voor.. Nouja dan maar geduld hebben.. Zal me meteen even inlezen over de gebeurtenissen van een half jaar :)

Dus mensen niet doen wat Tijn1 zegt, want als je quickpwnt met een originele firmware gaat je baseband mee. Michael's custom FW neemt de baseband niet mee, daar kun je het dus beter mee doen..

z-nyx 04-04-09 15:55

Heb sinds vandaag een nieuwe 3G van t-mobil , heb geen idee welke baseband er p staat ( kan er ook niet in komen via E-call).
Als ik de tel aan zet zie ik de bekende stekker op het scherm.
Mijn vraag is eigenlijk : Kan je of moet je hem eerst via quickp jailbraiken met de laatse custom 2.2.1 en dan daarna unlocken ?( als de baseband het toelaat )
of moet je echt eerst unlocken en dan quickp gebruiken ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.