iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Iphone 3G 2.2.1 T-Mobile gebruiken met andere provider (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/31192-iphone-3g-2-2-1-t-mobile-gebruiken-andere-provider.html)

Juun 08-03-09 20:49

Iphone 3G 2.2.1 T-Mobile gebruiken met andere provider
 
Goeden avond allen,

Wat een top forum! Had een iphone eerste generatie en die heb ik kunnen unlocken, maar nu ligt het wat anders.

Hier de situatie:
Ik heb bij de phonehouse een t-mobile I-500 abo afgesloten en daar kreeg ik een iphone 3G (fw 2.2.1) bij. Dit abonnement gaat pas over 120 dagen in en ik wil eigenlijk voor die tijd al mijn iphone gebruiken op mijn huidige provider (vodafone). Als ik hem nu mod, kan ik hem dan als mijn t-mobile abo ingaat herstellen op de officiële manier waardoor alles weer origineel is? En welke methode raden jullie aan om de iphone te modden? Pwnage? Zie door de bomen het bos niet meer!

Alvast dank voor de hulp!

Groeten,

Juun

Destiny 08-03-09 20:55

Je kunt er met je vodafone simkaart niet mee bellen. Je hebt firmware 2.2.1 en deze is nog niet te unlocken.

Juun 08-03-09 21:07

Thanks, dan weet ik dat ik nog even kan wachten :)! En weet je misschien of het modden invloed heeft? Kan ik straks gewoon via itunes officieel herstellen? Heb ik dan weer exact wat ik nu heb of zijn baseband etc. veranderd?

Destiny 08-03-09 21:10

Als je herstelt met 2.2.1 dan is er niks aan de hand. Als je straks herstelt met een nieuwere firmware, dan krijg je wel een nieuwe baseband. Of je moet een custom firmware gebruiken.

yozd 24-03-09 19:29

Kan er niet gedowngrade worden naar fw 2.2? Ik heb zojuist bij Belcompany een iphone 3G 16GB besteld (dus er zal wel de nieuwste fw opzitten), maar ook ik heb nog een abo bij Vodafone. Aangezien ik met behoud van nummer heb gekozen ben ik bang dat ik nu voor een lange tijd (3 of 4 maanden) met een enorm dure ipod touch zit...

-edit-

Of kan ik er wel mee bellen met de tijdelijke sim die ik erbij krijg? (ik heb een T-Mobile relax 300 abo)

mattvanwyk 25-03-09 08:33

Wat ik heb begrepen is dat de 2.2.1 met 02.30.03 niet softwarematig dus te unlocken is maar wel gewoon met de Rebelsim, je zou dus niet met je aankoop hoeven te wachten.

Over een tijdje is 3.0 er, hopen dat er daar wel weer een softwarematige unlock voor ontworpen wordt...

Juun 25-03-09 09:34

Rebelsim
 
Ik heb gehoord dat rebelsim ook zo zijn gebreken heeft. 3G zou niet goed werken. Je kan via T-Mobile een legale unlock laten uitvoeren voor €120,- maar dit schijnt alleen te kunnen als je abonnement al actief is....Mijn abo gaat pas over 3 maanden in, dus dat is voor mij geen optie.

Idd hopen dat er voor 3.0 snel een unlock komt!!

vwaaron 04-04-09 12:47

hallo,
ik heb dus dezelfde situatie als de poster.
dus als ik het goed begrijp kan ik dus ok niet de cust. firmware erop zetten en hem dan gebruiken met mijn KPN simkaart?
het enig alternatief is dus de rebelsim ?

groet,

ButcherJF 04-04-09 13:14

Klopt. Je hebt een unlockbare baseband (modemfirmware) en dan is een unlocksim de enige redelijk werkende oplossing.

Krunovic 06-04-09 12:27

Mensen ben een broekie op dit forum, weet dus ook niet of ik goed zit.
Maar de vraag is:
Als je een iphone uit amerika over laat komen, en je hebt een sim-only abonnement van t-mobile, en je vraagt daar onbeperkt internet bij. Heb je dan alle mogelijkheden en toegangen als met een iphone abonnement die t-mobile zelf aanbiedt?

Als iemand me dat kan beantwoorden, graag.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.