//

TurboSIM werkt het niet!

TurboSIM werkt het niet! discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds vanmiddag de TurboSIM binnengekregen en hij werkt het niet Via: TurboSim.net - Unlock uw iPhone 3g, Blackberry, Samsung, Sony Ericcson, LG, Nokia ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-09, 18:35
Justwilliam Justwilliam is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Question TurboSIM werkt het niet!

Ik heb sinds vanmiddag de TurboSIM binnengekregen en hij werkt het niet
Via: TurboSim.net - Unlock uw iPhone 3g, Blackberry, Samsung, Sony Ericcson, LG, Nokia en meer met de TurboSim! heb ik hem besteld dus niet 2de hans.

Ik heb het zeer zorgvuldig gedaan met de handleiding erbij om er zeker van te zijn dat ik niets fout doe

Dit is het probleem:
Ik heb de TurboSIM en de Simkaart (van vodafone) in de Iphone gedaan en aangezet en dan kan hij de simkaart niet lezen.
er staat dan Geen Simkaart.
Ik dacht eerst dat het aan de simkaart lag maar zonder turbosim had ik weer het gezeur met simlock.

De reden waarom ik voor TurboSIM kies is omdat mijn iphone uit Thailand komt en daar gebruiken ze baseband 02.30.03 en dat ondersteund de TurboSIM.

Dus Yellowsn0w werkt NIET!

Ik heb de iphone nu pas 2 weken en ben al vannaf de eerste dag bezig om er mee teproberen bellen en nu lukt het nog steeds niet..

Het zou fijn zijn als iemand me kan helpen

Alvast Bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-09, 18:39
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

je weet ook zeker dat hij voor de laatste baseband is
en weet je zeker dat hij wel een simkaart ziet

wat staat er links bovenin als je een sim er in doet?
  #3  
Oud 10-03-09, 20:12
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Uit- en weer aan zetten, vliegtuigmodus aan- en weer uitzetten helpt ook niet? Ik heb een Rebel sim, die op die manier wel werkt (meestal).
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #4  
Oud 11-03-09, 14:29
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik heb dit zelfde probleem. Vandaag de Turbosim ontvangen, exact de procedure gevolgt maar kom niet op het KPN netwerk. Als ik het toestel aanzet staat er links bovenin zoeken, en na een minuut ofzo geeft ie aan "geen service". Van alles geprobeerd, inmiddels 3 andere telefoons gebruikt om het aanmelden op een vreemd netwerk te doen enz. Mijn toestel is een nederlandse van T-mobile met versie 2.2.1.
  #5  
Oud 13-03-09, 23:19
Justwilliam Justwilliam is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 2
Standaard

Bako er staat dan geen simkaart
maar als ik de turbosim er weer uithaal en de sim er alleen weer in doe dan heb ik weer simlock en geen bereik. het is een toestel uit Thailand met baseband 02.30.03
en hier in nederland is het iets van 02.28.00-->> zoiets in ieder geval
maar daarom heb ik juist een werkende turboSim nodig.

: eddyha de turboSim van jou werkt het denk ik wel want als hij zoeken aangeeft dan
werkt hij het wel in ieder geval die van mij geeft helemaal niks aan.
  #6  
Oud 14-03-09, 13:09
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Justwilliam Bekijk bericht
Bako er staat dan geen simkaart
maar als ik de turbosim er weer uithaal en de sim er alleen weer in doe dan heb ik weer simlock en geen bereik. het is een toestel uit Thailand met baseband 02.30.03
en hier in nederland is het iets van 02.28.00-->> zoiets in ieder geval
maar daarom heb ik juist een werkende turboSim nodig.

: eddyha de turboSim van jou werkt het denk ik wel want als hij zoeken aangeeft dan
werkt hij het wel in ieder geval die van mij geeft helemaal niks aan.
baseband 02.30.03 is van de laatste update
baseband 02.28.00 is van firmware 2.2 (vorige update)

al gekeken bij aanbieder in instellingen?
  #7  
Oud 18-03-09, 20:28
johnnyboy22 johnnyboy22 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard Turbosim werkt niet!

Hoi,

Bij mij hetzelfde verhaal. Turbosim gekocht, alle stappen doorlopen, maar krijg ook de melding 'geen simkaart'.
Op de turbosim staat 'rebelsim'. Op hun website gekeken en daar hebben ze een andere instructie.
Pincode van je sim afhalen (zou niet weten hoe) je iphone op flightmodus zetten en dan beide kaarten in je iphone.
Heb geprobeerd, maar dan accepteert ie nog niets.
  #8  
Oud 19-03-09, 00:25
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johnnyboy22 Bekijk bericht
Hoi,

Bij mij hetzelfde verhaal. Turbosim gekocht, alle stappen doorlopen, maar krijg ook de melding 'geen simkaart'.
Op de turbosim staat 'rebelsim'. Op hun website gekeken en daar hebben ze een andere instructie.
Pincode van je sim afhalen (zou niet weten hoe) je iphone op flightmodus zetten en dan beide kaarten in je iphone.
Heb geprobeerd, maar dan accepteert ie nog niets.
simlock er af halen moet je via een andere telefoon doen
ziet je iphone uberhaubt wel simkaarten?
(niet dat hij ze accepteert maar dat hij ze ziet)
  #9  
Oud 19-03-09, 11:42
johnnyboy22 johnnyboy22 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard Turbosim werkt niet!

Ja heb ik in m´n oude telefoon gedaan. Kan daar alleen aanpassen dat ie niet om een pincode vraagt (oude telefoon)
De t-mobile sim pakt ie wel. Die kan ik doormiddel van m´n bijgeleverde pincode activeren.
Zodra ik echter de turbosim er achter plakt pakt ie deze niet meer.
Moet je eigenlijk de turbosim ook in je oude telefoon stoppen inclusief sim om de simkaart te resetten of doe je deze handelingen zonder turbosim?
  #10  
Oud 23-03-09, 11:33
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Je moet even met een andere telefoon de Pinlock van je simkaart afhalen ( dit kan met elke telefoon ) en daarna met diezelfde telefoon een ander netwerk selecteren, zorgen dat je de verbinding met je eigen netwerk verliest, daarna weer kiezen voor je eigen netwerk en zorgen dat je verbinding hebt. Dan die andere telefoon uitzetten en simkaart eruithalen.
Je iPhone zet je niet op flightmode maar gewoon aan, dataroaming en 3G zet je uit en daarna zet je de iPHone helemaal uit.
Dan is de Rebelsim ( of TurboSim ) pas nodig. Doe deze zoals aangegeven samen met je simkaart in de iPhone en wacht 5 minuten alvorens je de iPhone aanzet. Als je hem dan aanzet doe je helemaal niks en wacht gewoon weer een minuut of 5. De iPhone komt dat met een aantal meldingen van simkaart niet geldig of wat dan ook maar je laat hem gewoon gaan. Uiteindelijk meldt hij zich dan aan bij KPN en kun je daarna Dataroaming aanzetten om internet verbinding te krijgen, 3G moet je uitlaten ( dus internet zal traag zijn ) maar dat is voor mij niet anders.
Mocht het zo zijn dat de iPhone na 5 minuten nog steeds aangeeft Sim ongeldig dan moet je de stappen herhalen. Bij mij werkt het dan de tweede keer wel.

Dit is de manier waarop ik de Rebelsim met KPN kan activeren, probeer dit maar eens, wie weet werkt het voor jou ook. Ik ben er dus achter gekomen dat met geduld het uiteindelijk wel werkt. Wel omslachtig dit allemaal maar als het eenmaal werkt ben ik wel tevreden, bereik is ook goed. Succes in ieder geval.
  #11  
Oud 31-03-09, 22:39
johnnyboy22 johnnyboy22 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard Turbosim werkt niet!

Ik heb de stappen die je hebt beschreven uitgevoerd, maar hij blijft weigeren....
  #12  
Oud 10-05-09, 18:33
t2krambo t2krambo is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 168
Standaard

Ik heb last van hetzelfde probleem. TurboSim gekocht bij bovengenoemde zaak. Op de sim zelf staat RebelSim. In iPhone 3G, FW 2.2.1, BB 2.30.03, T-Mobile locked. Krijg hem níet aan de praat, ook met bovengenoemde stappen niet.
  #13  
Oud 19-05-09, 17:32
Stevos Stevos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Hier sinds een week het zelfde probleem. Ik ben in het bezit van een iPhone 3G v2.2.1 Hij heeft 1 week prima gewerkt met de turbosim (rebelsim staat op het printje), maar opeens deed hij het een week later niet meer. Nu kan er alleen nog maar een t-mobile kaart in :s
Stappen in de handleiding werken niet !

Tot op heden nog geen reactie van de verkopers van turbosim.net. Slechte zaak !
Geen aanrader dus !
  #14  
Oud 21-05-09, 10:25
desmondnl desmondnl is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 2
Standaard

Ik wilde dus eigenlijk net een topic openen over mijn probleem op dit gebied maar lees hier dus exact hetzelfde. Ik heb eigenlijk nog een iets ander probleem...

Iphone 3G 16 GB Wit gekocht met simlock, turbosim besteld (rebel dus) en erin gestopt. Werkt direct zonder problemen, 2 weken perfect gebeld.

Vervolgens ineens een probleem, Simkaart niet gevonden, Geen service. Ik bellen naar Vodafone, ja meneer u heeft een '64 sim' die zijn te oud, kom even een nieuwe halen, de 'u-sim'. Rare was, stopte ik de sim in mijn oude HTC Touch dan deed hij het ook niet meer... vreemd verhaal dus.

Prima, dinsdag naar Vodafone winkel, kreeg daar een nieuwe en liep bellend de winkel uit met mijn iphone en turbosim.

Gisteren ochtend, omstreeks 12.00 poef 'geen service'. Ik denk ok dan, lekker, Sim weer in mijn HTC touch, nu geeft die ook geen service!

Is het technisch mogelijk dat een Turbosim of iphone een simkaart defect maakt of zou het louter toeval zijn ?

Desmond
  #15  
Oud 21-05-09, 20:25
iPhone3G-er iPhone3G-er is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 10
Standaard

Volgens Rebel-Sim.nl werkt de RebelSim niet met vodafone simkaarten jonger dan 1,5 jaar. Klopt, bij de rebelsim van een vriend, die daar gekocht is, en goed met zijn kpn sim werkt, heb ik het geprobeerd op mijn vodafone simkaart die 1 jaar oud is. Ik krijg gelijk de melding geen sim geinstalleerd.
Maar sinds deze week staat er op hun site dat ze volgende week een oplossing hebben, geen idee of dat echt zal werken Ik ga hem wel bestellen dan, en laat het even weten
  #16  
Oud 21-05-09, 22:12
desmondnl desmondnl is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 2
Standaard

Vreemd verhaal, ik heb er dus nog vrolijk mee lopen bellen Rebel Sim en nieuwste Vodafone sim... ik ga hem morgen nogmaals omruilen bij de Vodafone Winkel, doet hij het daarna weer niet, dan is het echt de iphone/rebel combinatie
  #17  
Oud 25-05-09, 12:44
eddyha eddyha is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desmondnl Bekijk bericht
Vreemd verhaal, ik heb er dus nog vrolijk mee lopen bellen Rebel Sim en nieuwste Vodafone sim... ik ga hem morgen nogmaals omruilen bij de Vodafone Winkel, doet hij het daarna weer niet, dan is het echt de iphone/rebel combinatie

Dit heb ik ook wel eens gehad, oplossing was simkaart in andere telefoon doen en handmatig laten zoeken en toen vond hij het netwerk weer. Maar blijft kl#te via rebelsim.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G sim kaartje werkt niet met TurboSim yanco Unlock [archief] 1 11-02-08 21:02
werkt firmware 1.1.3 met de turbosim uit 1.1.2? mpijnacker Unlock [archief] 3 27-01-08 14:26
heb iphone 1.1.2 met turbosim...kan ik upgraden naar 1.1.3 ? En werkt de turbosim dan stefaand Unlock [archief] 2 21-01-08 14:53
TurboSim werkt niet.. mikethemovie Unlock [archief] 31 15-01-08 20:50
mobistar werkt niet bij mij op turbosim piedp Archief 2 02-01-08 22:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.