//

RebelSim gekocht bij Stopsimlock

RebelSim gekocht bij Stopsimlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb deze Sim gekocht bij stopsimlock nadat er in mijn topic werd gezegd dat het hiermee wel werkte alleen vraag ik mij af ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-03-09, 14:09
v.karabacak v.karabacak is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 23
Standaard RebelSim gekocht bij Stopsimlock

Hallo,
Ik heb deze Sim gekocht bij stopsimlock nadat er in mijn topic werd gezegd dat het hiermee wel werkte alleen vraag ik mij af hoe jullie het hebben gedaan.. mij is het niet gelukt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-09, 18:01
UZW UZW is offline
Banned
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 37
Stuur een bericht via ICQ naar UZW Stuur een bericht via MSN naar UZW
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door v.karabacak Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb deze Sim gekocht bij stopsimlock nadat er in mijn topic werd gezegd dat het hiermee wel werkte alleen vraag ik mij af hoe jullie het hebben gedaan.. mij is het niet gelukt.
Hebben ze een handleiding meegestuurd?
Helaas is het niet zo simpel als zij beweren, je moet wel het een en ander doen voordat het werkt.
  #3  
Oud 23-03-09, 16:10
Scito Scito is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 9
Standaard

Modbreak:
Ons forum is geen supportkanaal voor bedrijven.


Laatst gewijzigd door iCulture; 25-03-09 om 12:29. Reden: Modbreak toegevoegd.
  #4  
Oud 24-03-09, 14:08
vlknzey vlknzey is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Bij mij lukt het ook niet.
  #5  
Oud 24-03-09, 22:48
Pater Familias Pater Familias is offline
• iOS 6.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp (Gld)
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlknzey Bekijk bericht
Bij mij lukt het ook niet.
En hier zit nr. 3 ook al van alles geprobeert, precies volgens de handleiding met inmiddels 2 verschillende SIM kaartjes. Zo moeilijk is die handleiding niet. Men moet zich realiseren dat het aanschaffen van een Rebel kaart bij welke leverancier dan ook een grote gok blijft. Ik heb geen telling gedaan, maar ik denk dat de meerderheid van de mensen met een RebelSIM kaart op dit forum hem niet stabiel aan de praat krijgen.
  #6  
Oud 25-03-09, 12:13
pappasan pappasan is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 10
Standaard

Nou, het was wel een geploeter, maar het werkt eindelijk!!!

Ik heb deze instructies gevolgd:
5). Zet de iPhone aan en schakel 3G modus uit en dataroaming aan (bij instellingen netwerk).
6). Zet flight mode aan.
7). Plaats de iUnlock kaart samen met de SIM kaart van uw provider in de iPhone.
8). Zet flight mode uit.


Dit is mijn configuratie:

- iPhone 3G / SW: 2.2.1 Baseband: 2.30.03 / Model: MB629C (Rogers Canada)
- Rebelsim upgraded naar v61
- Vodafone sim (uit 2005)

Zit zelf in Eindhoven, en alles werkt prima op 2G (nu al een uur bezig).
- SMS: ok
- Bellen: ok
- Internet: ok

Ik zal mijn verdere bevindingen posten!

Laatst gewijzigd door pappasan; 25-03-09 om 12:21.
  #7  
Oud 25-03-09, 22:19
Weytie Weytie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Standaard

Ik heb ook een iphone verkocht met een Rebelsimkaart. Het rare was, indien ik het met mijn eigen simkaart deed, dan werkte dit direct. Stak ik een andere simkaart erin (zelfde provider) dan krijg ik hem niet aan de praat
  #8  
Oud 26-03-09, 14:07
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Ook ik heb de Rebelsim via bovenstaande winkel gekocht. Ik gebruik hem nu in combinatie met m'n 2.2.1 3G en Hi. Het was in het begin wel even knoeien voordat ie het deed, maar daarna alles top. Vol bereik, bellen en smsen allemaal mogelijk.

Maar ongeveer 30 uur later kreeg ik het bericht "Geen netwerk meer". Heel raar, er stond bij dat ik een netwerk moest kiezen in het instellingen menu, maar elke keer als ik NL KPN of automatisch selecteer geeft hij "Geen netwerk meer".

Inmiddels een oplossing voor gevonden die je, helaas, eens in de +- 30 uur uit moet voeren. De oplossing is als volgt:

- Bij het bericht "Geen neterk meer" een paar keer Flight Mode aan en uit zetten. Werkt dit niet, dan even iPhone uit en aan zetten.
- Dan geeft 'ie vaak aan dat er geen simkaart is geïnstalleerd. Paar keer Flight Mode aan en uit zetten totdat je "Ongeldige simkaart" krijgt.
- Nu weer iPhone opnieuw uit- en aanzetten. Als het goed is moet je nu automatisch verbinding krijgen met het netwerk.

Beetje een drama als je het mij vraagt, maar nog een kleine twee maanden en m'n T-Mobile abbo gaat in (A)

Succes!
  #9  
Oud 27-03-09, 16:50
raymon raymon is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 18
Standaard

mart-in heb jij dan ook 3g aan staan of niet , ik heb nameljik ook een Hi abbo
  #10  
Oud 27-03-09, 17:08
raymon raymon is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 18
Standaard

YEEEAAAH
wat jij zegt werkt wel ik heb NL KPN met een rondje van het internet
nu maar even kijken hoe lang hij het uithoud maar als je hem bij ongeldige simkaart weer uit en aanzet dan is het wel goed
bedankt !! als je dat doet lukt het
  #11  
Oud 27-03-09, 19:23
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

@ raymon: Ik heb 3G niet aanstaan. Ten eerste omdat ze dat bij Stopsimlock aangeven, en ten tweede omdat ik geen onbeperkt internet bij m'n Hi heb zitten. Ik heb daarom ook via Cydia Bosspreffs geinstalleerd en EDGE uitgezet, zodat een onverwachtse internetverbinding mij geen geld kost.

Ik hoop voor je dat hij het beter doet dan bij mij, echt irritant als je elke dag het probleem moet 'fixen'


Weer eens tè enthousiast een nieuwe abbo afgesloten bij T-Mobile, ik kreeg een iPhone met 2.2.1 erop, niet te weten dat ik die versie niet kon unlocken.. En nu maar wachten op juni: M'n i-300 abbo bij T-Mobile, geen gezeur meer met de Rebel

Laatst gewijzigd door Mart-in; 27-03-09 om 19:24. Reden: Spelfout
  #12  
Oud 27-03-09, 20:07
Rob1982 Rob1982 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 35
Stuur een bericht via MSN naar Rob1982
Standaard

Heb van de week ook een rebelsim gehaald bij StopSimlock.
Had eerst een mailtje gestuurd met mijn configuratie (fw 2.2 jailbreak base 02.30.03) en welke zij dan adviseerden.
Kreeg een mailtje dat de iUnlock (rebelsim) perfect zou moeten werken, ik dus besteld en kreeg de bestelling snel binnen.

Kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat, met 4 verschillende providers geprobeert maar echt nada. Zo makkelijk als dat ze doen voorkomen is het dus echt absoluut niet.

Kreeg later een nieuwe handleiding waarin stond dat de iPhone jailbraik vrij moest zijn. Dus mijn iPhone weer hersteld naar origineel. Maar ook dat mocht niet baten, met meerdere providers.

Heb gemaild naar een gepaste oplossing. Kijken hoe ze het oplossen.
  #13  
Oud 27-03-09, 20:26
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Ik heb net ook even een mail de deur uit gedaan met wat ik het beste kan doen. Aangezien ze op hun site hebben staan dat de Rebelsim foutloos werkt :S

Ben benieuwd naar de oplossing!
  #14  
Oud 28-03-09, 17:12
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

En al snel antwoord terug, helaas slecht nieuws!

Citaat:
Het probleem ligt in dit geval bij uw provider. Elke simkaart (van elke provider) heeft een zogenaamde "netwerk key". Deze wordt om de zoveel tijd ververst, meestal is dit om de 14 dagen, maar bij uw provider is dit dus elke 30 uur.
En het klopt wel, om de 30 uur moet ik een paar keer de iPhone opnieuw uit- en aanzetten en rommelen met de Flight Mode. Ik heb direct een mail terug gestuurd om te vragen of dit de enige oplossing is. Maar afwachten..

Ik kreeg er trouwens ook een nieuwe versie van de handleiding bij, deze leek veelbelovend, maar werkte jammer genoeg niet voor mij.
  #15  
Oud 28-03-09, 17:22
Rob1982 Rob1982 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 35
Stuur een bericht via MSN naar Rob1982
Standaard

Dat is allemaal prima, maar ze moeten niet voordoen via de website dat het een peuleschilletje is om het werkend te krijgen. Op die manier krijg ik een beetje kippevel.
Ik krijg het met 4 providers absoluut niet aan het werk, zelf de iPhone weer origineel gemaakt (jailbreaik eraf) Maar niks mocht baten.
  #16  
Oud 28-03-09, 18:01
Mavel Mavel is offline
 
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 14
Standaard

Ik krijg hem ook nul komma nul aan het werk. Ik hou maar de kreet geen service. Ik weet niet meer wat ik er aan moet doen.
  #17  
Oud 29-03-09, 13:23
hetista hetista is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

Had ik ook met mijn kaart, oplossing voor mij was
pak een andere telefoon mijn geval nokia
zet je provider op handmatig en selekteer je provider.
start je iphone opnieuw op en steek dan je kaart er opnieuw in als het goed is gaat deze direct naar je provider. Lukt dat niet ga naar instellingen en kijk bij aanbieder en selekteer je provider.
Haal nogmaals de kaart eruit en start de iphone opnieuw op steek dan de kaart er opnieuw in. soms geeft hij aan geen simkaart of ongeldige kaart gewoon even wachten en klaar !
  #18  
Oud 29-03-09, 14:02
Mart-in Mart-in is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Alphen a/d Rijn
Berichten: 55
Stuur een bericht via MSN naar Mart-in
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hetista Bekijk bericht
Had ik ook met mijn kaart, oplossing voor mij was
pak een andere telefoon mijn geval nokia
zet je provider op handmatig en selekteer je provider.
start je iphone opnieuw op en steek dan je kaart er opnieuw in als het goed is gaat deze direct naar je provider. Lukt dat niet ga naar instellingen en kijk bij aanbieder en selekteer je provider.
Haal nogmaals de kaart eruit en start de iphone opnieuw op steek dan de kaart er opnieuw in. soms geeft hij aan geen simkaart of ongeldige kaart gewoon even wachten en klaar !
Welke aanbieder heb jij? Het schijnt dat dit verschil kan maken. De manier die je beschrijft staat ook in de vernieuwde handleiding van Stopsimlock, maar helaas werkt deze niet bij mij (Hi / KPN)
  #19  
Oud 29-03-09, 15:27
redOz redOz is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: belgie
Berichten: 52
Standaard

bij mij doet ie het, provider is Proximus
  #20  
Oud 29-03-09, 21:12
hetista hetista is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 6
Standaard

provider is vodafone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 bij BASE in België gekocht, nu defect... stefmen Koopinformatie België 37 07-08-11 14:30
Unlock + Jailbreak Gekocht bij t-mobile, hi-simkaart Xuerio Archief 2 24-11-09 23:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.