iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Provider? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/32611-provider.html)

wijbosch 07-04-09 22:02

Provider?
 
Hoi goede avond,

Ben nieuw hier, dus excuus als ik een vraag stel die hier niet thuis hoort.
Heb zojuist een Iphone (3G 16GB zwart) gekocht bij iemand die vertelde dat de iphone nieuw was en een T-mobile simlock er op(wellicht duits??).
Ik kom dus niet verder dan Itunes en uw simkaart wordt niet ondersteund?

Heb ik nu helemaal niks aan het apparaat? Moet ik een andere SIM kaart aanvragen? Las iets van yellowsnow? Ben eigenlijk een leek op dit gebied, ik dacht alleen 1 en 1 is 2 dat het snel zou werken, maar dit is al een behoorlijke tegenvaller.

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!


Gr.

Raymond

iMario 07-04-09 22:34

Welke firmware en modem firmware staan er op? Kun je zien in; Instellingen > General > About.

Tevens verplaatst naar iPhone 3G Unlock.

wijbosch 07-04-09 23:03

Ik kom niet verder dan de iphone aanzetten? dan vraagt ie pincode invoeren, vervolgens geeft Itunes Simkaart niet geschikt?

Tijn1 07-04-09 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wijbosch (Bericht 275621)
Ik kom niet verder dan de iphone aanzetten? dan vraagt ie pincode invoeren, vervolgens geeft Itunes Simkaart niet geschikt?

jailbreak hem ander eerst even met quickpwn 2.2.5-2 die kan je hier vinden onderaan de pagina!

Na de jailbreak kan je zien welke firmware je hebt en tevens activatie/unlock mogelijkheden!

succes

wijbosch 08-04-09 08:13

Heb zojuist gebeld naar T-mobile, daar is de telefoon niet bekend!!(IMEI check)Het zal dus om een duitse T-mobile toestel gaan.Welke opties heb ik nu? Moet ik de telefoon jailbreaken?Is dit zonder gevaar? Heb ik kans dat het toestel hierna helemaal niet meer werkt??Wat is dat yellowsnow precies? Kan het daarmee ook?
Nogmaals ben hier echt nog een leek in, zal vandaag het forum is doornemen.

Alvast bedankt!

Tijn1 08-04-09 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wijbosch (Bericht 275664)
Heb zojuist gebeld naar T-mobile, daar is de telefoon niet bekend!!(IMEI check)Het zal dus om een duitse T-mobile toestel gaan.Welke opties heb ik nu? Moet ik de telefoon jailbreaken?Is dit zonder gevaar? Heb ik kans dat het toestel hierna helemaal niet meer werkt??Wat is dat yellowsnow precies? Kan het daarmee ook?
Nogmaals ben hier echt nog een leek in, zal vandaag het forum is doornemen.

Alvast bedankt!

jailbreaken kan je ten alle tijden ongedaan maken door te herstellen in itunes met de orginele firmware, er blijven geen sporen achter!
je moet wel want je moet de activatie omzeilen!

yellowsn0w is een software mogelijke unlock die alleen met de baseband van 2.2 werkt dus pas op met een update uitvoeren naar 2.2.1
yellowsn0w vereist een jailbreak!

succes en lees het forum door daar staat genoeg op!

iMario 08-04-09 12:52

Kijk a.u.b even in de unlock-forums. Zoek eens op custom firmware en yellowsn0w. Dit is allemaal al aan bod gekomen, gewoon rustig lezen en vervolgens uitvoeren :). HEEL BELANGRIJK (wat Tijn ook zegt) : Update niet naar 2.2.1 in iTunes.s


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.