//

IPhone 3G / 16 Wit

IPhone 3G / 16 Wit discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Butcher, thnx. Voor wat betreft de firmware weet ik zeker dat ik de juiste versie heb, triple check. Mbt het afsluiten van ITunes en het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 21-04-09, 19:38
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Butcher, thnx. Voor wat betreft de firmware weet ik zeker dat ik de juiste versie heb, triple check.
Mbt het afsluiten van ITunes en het daarna pas opstarten van Quickpwn geldt dat ik dat ook geprobeerd heb, maar bij het installeren van firmware 2.2. 3G krijg ik de foutmelding 1013 (elders in het forum staat vermeld dat je dan het beste Quickpwn kunt starten) en wordt de installatie binnen ITunes afgebroken. Het opstarten van Quickpwn is ook geprobeerd maar met geen mogelijkheid gelukt (bij de foutmelding 1013), ook het opstarten van Quickpwn nadien heeft helaas niet geleid tot het gewenste resultaat. Een USB hub heb ik (helaas) niet in bezit kunnen krijgen via mijn werk vandaag. Ik kan er eentje kopen, maar waarom heb ik deze eigenlijk precies nodig?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 21-04-09, 19:54
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De nieuwste versie (10.5.6) van OSX heeft een bug, waardoor DFU niet mogelijk is zonder USB-hub of enige aanpassing van OSX. Zoeken naar: 2001 levert je eea aan info.
Kijk evt. ook even hier.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #23  
Oud 21-04-09, 20:04
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
De nieuwste versie (10.5.6) van OSX heeft een bug, waardoor DFU niet mogelijk is zonder USB-hub of enige aanpassing van OSX. Zoeken naar: 2001 levert je eea aan info.
Kijk evt. ook even hier.
Mhm,thnx. Toch maar even een hubje bestellen dus Ga ik doen, bedankt!
---------------------

http://www.the-iphone-unlock.com/?gc...FYE_3godanXsFA
Bekend bij iemand, ervaringen? Er wordt hier verteld dat de 3G Iphone 2.2.1. met 2.30.00. kunnen jaibreaken en unlocken???

Laatst gewijzigd door Sergioni; 21-04-09 om 20:39.
  #24  
Oud 23-04-09, 19:46
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

23042009 --> installeren van Quickpwn op 2.2.1. is eindelijk gelukt! Een week zwoegen elke avond heeft er toe geleid dat het eindelijk gelukt is. Inmiddels heb ik de iphone via een usb hub aangesloten. Maar dit heeft volgens mij niet de oplossing gerealiseerd.
Echter de fix voor Itunes erbij wel! 2 bestanden worden teruggebracht naar de vorige versie op de macbook en daardoor is DMU weer mogelijk. Voor iedereen om dit te gebruiken:

quick --> http://iphone-dev.fgv6.net/QuickPwn_2.2.5.dmg

fix --> http://www.appletips.nl/iphone-dfu-m...en-onder-1056/

En nu eindelijk aan de slag met Cydia, kijken of de bb naar onder kan worden gebracht. Iemand support voor mij? Graag even posten...thnx!

Ben blij dat ik inmiddels halverwege mijn zoektocht ben aanbeland, nu de rest nog...i will keep you posted!
--------

oja, voor alle lezers!!! Mocht je bovenstaande fix willen gebruiken voor het openen van je IPhone mag je er 100% rekening mee houden dat bij de volgende keer dat je je macbook opstart je je toetsenbord en muis niet meer kunt gebruiken.

Gebruik vervolgens de standaard installatie cd van apple voor mac os x opnieuw te installeren MET behoud van je eigen data (archiveren en installeren = de optie die je moet kiezen). Start je mb opnieuw op en houd C ingedrukt bij het begin om de software van de cd te starten. Daarnaast heeft het in dit geval dus ook geen nut om alle hulpprogramma's en EHBO mogelijkheden uit te proberen, dit kost je alleen maar tijd en levert niets op. De oordeel= de fix, de oplossing= mac os x opnieuw installeren.

See ya next time!

Laatst gewijzigd door Sergioni; 26-04-09 om 16:44.
  #25  
Oud 24-04-09, 23:04
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchstar Bekijk bericht
Ik heb dit ook geprobeerd in 'Emergency Mode', maar dit laat deze handeling niet toe. Dit werkt in mijn geval alleen als ik 'ingelogd' ben. M.a.w. met een werkende sim.

Zoals ik al denk heb je al wat research gedaan op de bootloader, in de WIKI. Er is namelijk een exploit in boatloader (v.5.8). Die het toelaat om de modem firmware te downgraden. Aangezien jij een recent toestel hebt. Kun je er eigenlijk al van uitgaan dat je een bootloader > (boven) 5.8 hebt.

De manier om dit te checken staat hier beschreven:


[https://forum.iculture.nl/f14/iphone-modding/f66/iphone-3g-unlock/32825-bootloader-5-8-3g-exploit-2.html#post277208]

Tut herschreven en simplefied;

- Benodigheden:

[Windows]
WinSCP (WinSCP :: Download) (Klik dan op "Installation Package" om te downloaden)
Putty (http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe) (Direct Download)

[Mac]
Cyberduck
Terminal

--------------------------------
--------------------------------

Iphone (Jailbroken) (Logisch?)
OpenSSH (Cydia > Seach OpenSSH) (Nodig om in te loggen via WINSCP)
Minicom (Cydia > Search > Minicom)
IP van je Iphone (Instellingen > Wi-Fi > "Jouw Netwerk's blauwe pijltje" > DHCP) ( Achter IP adres is jouw IP)

Stappen:


(1) Zorg dat je een map etc hebt staan in usr van je iPhone. Dat kan je doen met winscp.
(Als deze er nog niet staat, druk F7 om een map aan te maken en noem deze "etc" (zonder aanhalingstekens).)

(2) Open Putty, en typ in: jouw IP en klik open.

(3) Dan vraagt hij om een login; dit is root met password: alpine.

(4) Zodra je bent ingelogt typ in:

ssh -l root "IP van je Iphone"

(5) Hij vraagt om een wachtwoord dat is : alpine

(6) Typ dan commando:

minicom -s

(7) Dan kom je in een keuzemenu, en selecteer daar "Serial Port Setup". (pijltjestoetsen)


┌─────[configuration]──────┐
│ Filenames and paths │
│ File transfer protocols │
│ Serial port setup │ <<---

│ Modem and dialing |
│ Screen and keyboard │
│ Save setup as dfl │
│ Save setup as.. │
│ Exit │
│ Exit from Minicom │
└──────────────────────┘

(8) Druk op A
┌─────────────────────────────────────────────┐
│ A - Serial Device : /dev/ttyS1 │<<---
│ B - Lockfile Location : /var/lock │
│ C - Callin Program : │
│ D - Callout Program : │
│ E - Bps/Par/Bits : 115200 8N1 │
│ F - Hardware Flow Control : Yes │
│ G - Software Flow Control : No │
│ │
│ Change which setting? │
└─────────────────────────────────────────────┘

(9) Verander het serial device van /dev/ttyS1 naar /dev/tty.debug
Druk enter om het te bevestigen (2x).


(10) Kies dan in het hoofdmenu Save setup as dfl.

┌─────[configuration]──────┐
│ Filenames and paths │
│ File transfer protocols │
│ Serial port setup │
│ Modem and dialing |
│ Screen and keyboard │
│ Save setup as dfl <<---
│ Save setup as.. │
│ Exit │
│ Exit from Minicom │
└──────────────────────┘

(11) Druk daarna op "Exit from Minicom"

┌─────[configuration]──────┐
│ Filenames and paths │
│ File transfer protocols │
│ Serial port setup │
│ Modem and dialing |
│ Screen and keyboard │
│ Save setup as dfl │
│ Save setup as.. │
│ Exit │
│ Exit from Minicom │ <<---
└──────────────────────┘

(12) Geef het commando in putty: minicom -w
Die opent het modem.

(13) Typ dan het commando: at+xgendata

Dan krijg je een hele lijst met allerlei informatie. Maar wat van belang is, is de bootloader versie.
Deze vind je terug op de laatste command line:

In mijn geval kreeg ik:

"BOOTLOADER_VERSION:5.9_M3S2",1,0

Dit zal onderling verschillen.

Dutchstar~
--------
Jou bevindingen waren 5.9. - betekent dit dan dus dan je de downbb NIET hebt kunnen doorvoeren?

--------------

ik ben op zoek naar info over openshh, het lukt me maar niet om een verbinding te maken met de iphone vanuit de mbook

Laatst gewijzigd door Sergioni; 25-04-09 om 11:42.
  #26  
Oud 25-04-09, 20:03
Dutchstar Dutchstar is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioni Bekijk bericht
--------
Jou bevindingen waren 5.9. - betekent dit dan dus dan je de downbb NIET hebt kunnen doorvoeren?

--------------

ik ben op zoek naar info over openshh, het lukt me maar niet om een verbinding te maken met de iphone vanuit de mbook
Juist, ik zit dus momenteel met een té dure Ipod Touch. Daarom hoop ik dat Dev. Team gauw de firmware 3.0 kan hacken, en ervoor kunnen zorgen dat ik eindelijk mijn Iphone kan gebruiken waarvoor ik hem heb gehaald in de eerste plaats. Voorlopig kan ik er alleen muziek mee luisteren, en internetten via Wi-Fi.

Dutchstar~
  #27  
Oud 26-04-09, 16:40
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchstar Bekijk bericht
Juist, ik zit dus momenteel met een té dure Ipod Touch. Daarom hoop ik dat Dev. Team gauw de firmware 3.0 kan hacken, en ervoor kunnen zorgen dat ik eindelijk mijn Iphone kan gebruiken waarvoor ik hem heb gehaald in de eerste plaats. Voorlopig kan ik er alleen muziek mee luisteren, en internetten via Wi-Fi.

Dutchstar~
Ik snap wat je zegt! Ik zit met hetzelfde dilemma. Inmiddels heb ik de nodige additionele applicaties via Cydia op mijn iphone kunnen plaatsen en kan ik er aardig mee uit te voeten als ipod of lekker knutselen op de bank, maar dat is NIET de bedoeling geweest voor aanschaf.

Ik lees eea over de firmware 3.0 versie...ben benieuwd of dat dan niet weer allerlei ellende gaat opleveren.

Daarnaast heb ik een rebelsim voor de time being maar ik krijg dat onding niet aan de praat. Ik de handleiding staat iets vermeld over het niet mogen jailbreaken van de iphone bij gebruik van de rebelsim. Dan heb ik dus ff pech, wederom.

Maargoed, ik heb wel vanmiddag even KPN bereid gehad met de rebelsim, maar dat plezier was helaas van korte duur...
  #28  
Oud 26-04-09, 17:56
kcaj's schermafbeelding
kcaj kcaj is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 34
Stuur een bericht via ICQ naar kcaj Stuur een bericht via MSN naar kcaj
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioni Bekijk bericht
Daarnaast heb ik een rebelsim voor de time being maar ik krijg dat onding niet aan de praat. Ik de handleiding staat iets vermeld over het niet mogen jailbreaken van de iphone bij gebruik van de rebelsim. Dan heb ik dus ff pech, wederom.
Heeft er niets mee te maken. KPN moet gewoon werken.
  #29  
Oud 26-04-09, 23:27
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kcaj Bekijk bericht
Heeft er niets mee te maken. KPN moet gewoon werken.
Wat doe ik fout dan?

inmiddels weer een dag verder, nog steeds niet gelukt, anyone?


Heeft er iemand al nieuws over het unlocken van 2.2.1.?

Ik hem mijn IPhone nog steeds niet kunnen unlocken, iemand al een oplossing, help!

Laatst gewijzigd door Sergioni; 07-05-09 om 21:38.
  #30  
Oud 15-05-09, 18:10
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Jongens, ik wordt er een beetje moedeloos van, al dat wachten maargoed er zit niets anders op helaas. Iphone blijft een fantastisch toestel, ik ben reuze blij met de mijne - nu alleen nog de oplossing voor 2.2.1. of anders gezegd de oplevering van 3.0 Ik heb goede hoop op basis van de meest recente berichten!
  #31  
Oud 15-05-09, 20:41
northernstar northernstar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioni Bekijk bericht
Ik snap wat je zegt! Ik zit met hetzelfde dilemma. Inmiddels heb ik de nodige additionele applicaties via Cydia op mijn iphone kunnen plaatsen en kan ik er aardig mee uit te voeten als ipod of lekker knutselen op de bank, maar dat is NIET de bedoeling geweest voor aanschaf.

Ik lees eea over de firmware 3.0 versie...ben benieuwd of dat dan niet weer allerlei ellende gaat opleveren.

Daarnaast heb ik een rebelsim voor de time being maar ik krijg dat onding niet aan de praat. Ik de handleiding staat iets vermeld over het niet mogen jailbreaken van de iphone bij gebruik van de rebelsim. Dan heb ik dus ff pech, wederom.

Maargoed, ik heb wel vanmiddag even KPN bereid gehad met de rebelsim, maar dat plezier was helaas van korte duur...
even goed alle stappen volgen. zeker weten dat het werkt met kpn/rebelsim. mijne doet het ook al 6 weken met die combinatie. zelfs internet(geen 3G, maar dat gebruik ik toch nooit)
  #32  
Oud 15-05-09, 21:26
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door northernstar Bekijk bericht
even goed alle stappen volgen. zeker weten dat het werkt met kpn/rebelsim. mijne doet het ook al 6 weken met die combinatie. zelfs internet(geen 3G, maar dat gebruik ik toch nooit)
Thnx, ik zal het dit weekend nog eens proberen. Inmiddels heb ik via het forum wat support gehad bij de rebelsim installatie waarvoor dank. Vervolgens zijn we beiden tot de conclusie gekomen dat de rebelsim niet werkt. Deze leverancier heeft kosteloos een nieuwe opgestuurd. Ik blij, stop hem erin, en hoppa! YES, het werkt. Nog geen half uur later helaas, is het plezier weer voorbij. Handleiding toch tig keer nagelopen maar ook deze heeft niet gewerkt.

Indien ervaringen met rebelsim in combinatie met Cydia? of is dit niet verder relevant?
  #33  
Oud 15-05-09, 23:19
northernstar northernstar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioni Bekijk bericht
Thnx, ik zal het dit weekend nog eens proberen. Inmiddels heb ik via het forum wat support gehad bij de rebelsim installatie waarvoor dank. Vervolgens zijn we beiden tot de conclusie gekomen dat de rebelsim niet werkt. Deze leverancier heeft kosteloos een nieuwe opgestuurd. Ik blij, stop hem erin, en hoppa! YES, het werkt. Nog geen half uur later helaas, is het plezier weer voorbij. Handleiding toch tig keer nagelopen maar ook deze heeft niet gewerkt.

Indien ervaringen met rebelsim in combinatie met Cydia? of is dit niet verder relevant?
Cydia werkt ook gewoon, heeft inderdaad niet echt iets met de rebelsim te maken.
Het belangrijkste is denk ik wel om je simkaart te resetten in een Nokia toestel en daar ook 3G uit te zetten (en niet vergeten de pincode eraf te halen)
  #34  
Oud 23-05-09, 00:37
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Standaard

dit forum mag gesloten worden, heb mijn IPhone inmiddels weer verkocht. Overgestapt naar BB Bold, ivm zakelijk genot t.o.v. IPhone.
  #35  
Oud 23-05-09, 07:47
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Dan hoeft toch niet het hele forum dicht? Wij hebben ook nog een iPhone
  #36  
Oud 23-05-09, 15:37
Sergioni Sergioni is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 56
Stuur een bericht via MSN naar Sergioni
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Dan hoeft toch niet het hele forum dicht? Wij hebben ook nog een iPhone
je hebt helemaal gelijk, veel succes!
Reageren

Labels
2.2.1., band 2.30..., help filmware, iphone 3g switzerland, iphone 3g white



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
geluid iphone-4 (wit) sylenpeet iPhone algemeen 4 13-05-11 20:12
Iphone 4g wit xKocer Koopinformatie en ervaringen 1 10-05-10 20:46
iPhone 3G ; wit of zwart ??? jordiavp Archief 15 16-10-08 10:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.