iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Unlocked gloednieuwe 3G van T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/33639-unlocked-gloednieuwe-3g-t-mobile.html)

marco.hoppenbrouwer 02-05-09 21:56

Unlocken gloednieuwe 3G van T-Mobile
 
Hallo,
Heb van mijn zwager de "gratis" iPhone 3G overgenomen omdat hij liever zijn HTC TYTN II wil blijven gebruiken.

Ik wil meteen mijn iPhone unlocken en heb mijn KPN simkaart erin gestopt en aangesloten op iTunes. Helaas loop ik nu al meteen vast:
  • Ik kan het versie nummer niet achterhalen en de instructies op het forum gaan ervan uit dat de telefoon kan bellen (of tenminste een geauthoriseerde simkaart heeft)https://forum.iculture.nl/f59/i...hone_actief_is
  • Daarnaast krijg ik een error in iTunes dat de SIM kaart niet herkent is.
Ik weet niet wat ik moet doen...

Tijn1 02-05-09 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco.hoppenbrouwer (Bericht 282826)
Hallo,
Heb van mijn zwager de "gratis" iPhone 3G overgenomen omdat hij liever zijn HTC TYTN II wil blijven gebruiken.

Ik wil meteen mijn iPhone unlocken en heb mijn KPN simkaart erin gestopt en aangesloten op iTunes. Helaas loop ik nu al meteen vast:
  • Ik kan het versie nummer niet achterhalen en de instructies op het forum gaan ervan uit dat de telefoon kan bellen (of tenminste een geauthoriseerde simkaart heeft)https://forum.iculture.nl/f59/i...hone_actief_is
  • Daarnaast krijg ik een error in iTunes dat de SIM kaart niet herkent is.
Ik weet niet wat ik moet doen...

je moet hem even jailbreaken met quickpwn en dan even kijken naar je firmware en baseband versie, hopelijk heb je 2.2 of lager er op staan met daar bij behorende baseband 02.28.03, zo ja dan kun je na de jailbreak unlocken met yellowsn0w!

succes

Dutchskill 02-05-09 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 282829)
je moet hem even jailbreaken met quickpwn en dan even kijken naar je firmware en baseband versie, hopelijk heb je 2.2 of lager er op staan met daar bij behorende baseband 02.28.03, zo ja dan kun je na de jailbreak unlocken met yellowsn0w!

succes

De Iphone is gloednieuw, zoals staat in de topic titel. Dus dit zal dan de nieuwste baseband zijn en de nieuwste Firmware..

Enigste optie is het legaal unlocken door T-mobile.. kost je wel 120 euro ;)

marco.hoppenbrouwer 02-05-09 22:38

Browse for Firmware
 
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb dit al geprobeerd alleen krijg ik een schermpje die aangeeft dat ik de de firmware versie moet selecteren.
Als ik op "Browse"klik dan krijg ik Windows verkenner en moet ik een firware bundle selecteren (=bestand) op mijn harde schrijf....?

ArB 02-05-09 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco.hoppenbrouwer (Bericht 282832)
Hallo,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb dit al geprobeerd alleen krijg ik een schermpje die aangeeft dat ik de de firmware versie moet selecteren.
Als ik op "Browse"klik dan krijg ik Windows verkenner en moet ik een firware bundle selecteren (=bestand) op mijn harde schrijf....?

Even zoeken in de Wiki en je kunt hem downloaden. ;)

https://forum.iculture.nl/f59/i...-firmware.html

marco.hoppenbrouwer 02-05-09 22:58

Welke versie?
 
Maakt het nog uit welke versie ik download?
2.2 of 2.2.1

Thanks!

ArB 02-05-09 23:00

Jazeker dat maakt weldegelijk uit.
Je kunt de firmware versie zien via Settings / General / About

marco.hoppenbrouwer 02-05-09 23:02

Toestel nog niet geactiveerd
 
Een goede vraag - dit weet ik niet omdat het toestel niet geactiveerd is (zie originele vraag)

ArB 02-05-09 23:05

Dan zou ik eerst 2.2.1 proberen, ik geloof dat quickpwn aangeeft welke versie je moet hebben. In ieder geval wel dat het de verkeerde versie is.

ButcherJF 02-05-09 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 282845)
Dan zou ik eerst 2.2.1 proberen, ik geloof dat quickpwn aangeeft welke versie je moet hebben. In ieder geval wel dat het de verkeerde versie is.

Klopt, Quickpwn geeft dat aan.

Maar waarom eerst 2.2.1? Stel dat er 2.2 op staat, dan is ie simpel te unlocken. Staat 2.2.1 er eenmaal op, dan wordt hem dat ws. niet meer.

marco.hoppenbrouwer 02-05-09 23:45

Firmware download van forum niet goed
 
Ik heb de firmware 2.2.1 gedownload maar dat werkt niet.
QuickPwn verwacht dat je een firmware bundle selecteerd, welke niet in de download pakket zit...?

The correct IPSW will have a name beginning with iPhone1,2_2.2.1...

Helaas komt deze niet voor in de zip file.

Heb je nog meer tips?

ButcherJF 02-05-09 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco.hoppenbrouwer (Bericht 282850)
Ik heb de firmware 2.2.1 gedownload maar dat werkt niet.
QuickPwn verwacht dat je een firmware bundle selecteerd, welke niet in de download pakket zit...?

The correct IPSW will have a name beginning with iPhone1,2_2.2.1...

Helaas komt deze niet voor in de zip file.

Heb je nog meer tips?

Hernoem het .zip bestand naar een .ipsw (pak het niet uit!)

ArB 03-05-09 00:21

2.2.1 zal iig betekenen dat je de KPN sim kaart NIET kan gebruiken aangezien hij gelocked is aan tmobile. Dat zal dus een eenmalige unlock via tmobile worden. Of je moet graag met x-sim kaartjes gaan werken. ;)

marco.hoppenbrouwer 03-05-09 08:03

Unlock 2.2.1
 
Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat de versie 2.2.1 is.
Het is nml een nieuw toestel en volgens de wiki zit deze versie van de firmware er sinds januari 2009 op.

- Zou TurboSim wat zijn ipv nar TMobile gaan?
- Kan ik hem nog wel jailbreaken of kan ik beter wachten?

O ja, ik maak gebruik van aanbieder Simpel en niet KPN, alhoewel Simpel wel gebruikt maakt van het KPN netwerk.

Nogmaals bedankt!

ButcherJF 03-05-09 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marco.hoppenbrouwer (Bericht 282888)
Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat de versie 2.2.1 is.
Het is nml een nieuw toestel en volgens de wiki zit deze versie van de firmware er sinds januari 2009 op.

- Zou TurboSim wat zijn ipv nar TMobile gaan?
- Kan ik hem nog wel jailbreaken of kan ik beter wachten?

O ja, ik maak gebruik van aanbieder Simpel en niet KPN, alhoewel Simpel wel gebruikt maakt van het KPN netwerk.

Nogmaals bedankt!

De versie zal idd 2.2.1 zijn gezien de 'vraag' van QuickPwn. Er is nog een hele kleine kans dat je alsnog softwarematig kunt unlocken, lees daarvoor dit topic eens rustig door. Hiervoor moet je eerst jailbreaken, maar dat kun je sowieso gewoon doen.

De hardware oplossingen in de vorm van een extra sim leveren vaak niet het gewenste resultaat. Veel storingen, geen of wisselend bereik, geen 3G, enz. Je kunt geluk hebben natuurlijk; de minst slechte lijkt gezien de reacties hier op het forum de Rebelsim.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.