iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Beta 4, paarse schermen, wil geen kant meer op. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/33930-beta-4-paarse-schermen-wil-geen-kant-meer-op.html)

buikpijn 09-05-09 15:18

Beta 4, paarse schermen, wil geen kant meer op.
 
Ik loop even tegen een probleempje aan na een update van 2.2.1 naar beta 4, paars scherm in herstelmodus, update ging goed, quickpwn ging goed, maar na de reboot van quickpwn bleef het appeltje in beeld staan en verder niets.

itunes geeft een foutcode 10 als ik hem nog handmatig probeer te updaten en een nieuwe poging met quickpwn beta 4 biedt me ook geen uitkomst. deze meldt me bij het selecteren van iPhone1,1_3.0_7A300g_Restore.ispw dat het bestand niet matched (terwijl het ook is geladen met iPhone1,1_3.0_7A300g_Restore)

Hoe kan ik mijn iphone weer herstellen naar 2.2.1 of een werkende versie 3.0 beta4?

Wie kan/wil mij helpen..?

Edit. Ruk.. Verkeerde subforum.. Het is een 1st gen..

buikpijn 09-05-09 16:14

Hmm, met itunes 8.2 de hardnekkige fout 0xE8000068.

Is er geen optie om het apparaat gewoon dom naar een lager level oid te reloaden? of zitten de bootloaders dan in de weg?

Iemand?

Destiny 09-05-09 17:41

Zet je iPhone in DFU mode en downgrade naar 2.2.1

buikpijn 09-05-09 17:51

nee, helaas. was het maar zo simpel. de foutmeldingen in itunes zijn in DFU mode. het is dus niet mogelijk via itunes nog te herstellen. (de voorlaatste keer dat dit nog wel ging, meldde itunes tijdens/na het verifieren van de firmware dat de upgrade niet succesvol was.

Nog meer tips?

Destiny 09-05-09 18:07

Andere pc gebruiken of op een mac?

buikpijn 09-05-09 18:15

Probleem is bij zowel mac als PC!

getest met itunes 8.2, 8.1 maar helaas zonder succes. Als itunes hem al wil herstellen en ik blader naar het bestand (wat ik herhaaldelijk opnieuw heb gedownload) blijft hij melden dat de iPhone voorbereid wordt voor de upgrade, maar daar blijft hij snoeihard op hangen. 'Preparing iPhone for restore' ook dit gebeurd zowel op de mac als op de pc.

vreemde is, dat hij wel in de status is geweest dat hij aangaf gelocked te zijn, (alles werkt dan, ik kan schermdumpjes maken, ik zie de 'flits' die je dan hoort te zien) maar quickpwn wil hem dan ook niet unlocken, omdat het bestand niet correspondeert met de geinstalleerde firmware.

I'm lost..

ook al diverse kabels gebrobeerd trouwens.

iMario 09-05-09 18:21

Verplaatst naar [iPhone 1.0] Jailbreak en Unlock.

buikpijn 09-05-09 18:28

Merci Mario. zag het 3g gedeelte net even te laat.

dit laat hij onder iTunes zien in recovery mode, weet niet of het normaal is, nog nooit op gelet;

http://rc.stuurmijmail.nl/pics/iTunes.png

Sommige problemen lossen zichzelf na uren aanklungelen kennelijk zelf op.

na de iPhone even weg gelegd te hebben voor het eten merkte ik op dat hij een paar keer reboote in recovery mode. na een paar (automatische) reboots heb ik hem gewoon kunnen updaten.

hartverwarmend.. os 3.0 draait ook hier..

vriesfde 17-05-09 22:05

Je zat waarschijnlijk aldoor in recovery mode, zoals je in de titel aangaf: paarse schermen.....

erix 18-05-09 11:30

probeer eens om eerst naar os 3 beta 1 te restoren, en daarna naar 2.2.1... dat was bij mij de oplossing.. had de zelfde problemen als jou.

bij errors gewoon negeren en nogmaals proberen te restoren naar os3beta1 of 2.2.1... mestal pakt hij hem de 2e keer wel..

zodra je op 2.2.1 bent gewoon quickpwn draaien

gotchaz 22-05-09 00:16

ik heb hetzelfde probleem, maar met itouch
 
hello,
wie kan mij helpen, ik heb hetzelfde probleem met mijn itouch.
downgrade of upgrade lukt niet, blijft paars scherm geven en vraagt om itunes. handmatig proberen upgrade en downgrade mocht niet baten...
help please

"R" 22-05-09 08:03

Als developer zou ik eens nagaan of beta 4 nog wel werkt, waarom niet naar beta 5?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:58.