//

TurboSim probleem/vraag

TurboSim probleem/vraag discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb sinds kort een iPhone 3G, FW 2.2.1, gejailbreaked. Na wat zoeken heb ik besloten een TurboSim te bestellen. Deze is vandaag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-09, 18:03
t2krambo t2krambo is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 168
Standaard TurboSim probleem/vraag

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een iPhone 3G, FW 2.2.1, gejailbreaked.

Na wat zoeken heb ik besloten een TurboSim te bestellen. Deze is vandaag binnen gekomen.

Ik heb helaas (na het plaatsen van de TurboSim, en het volgen van de handleiding) 2 minuten verbinding gehad met het KPN netwerk, en de rest van de tijd geen simkaart/geen service meldingen...

De iPhone is T-Mobile locked, en ikzelf heb een Hi simkaart.

Kan iemand mij misschien helpen, zodat het met de turbosim wel werkt?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Vincent

Laatst gewijzigd door t2krambo; 09-05-09 om 19:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-05-09, 13:13
flyte flyte is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 30
Standaard

Stop de sim nog een keer in een andere telefoon zet daar 3g uit oftwel op gsm modus, kies een andere provider dan geeft hij een foutmelding dan vervolgens je eigenste. plaats de sim dan terug in je iphone voordat je de telfoon aanzet. Let wel op dat 3G uitstaat en dat jeje provider handmatig selecteert.
  #3  
Oud 16-05-09, 19:27
Mismanaged Mismanaged is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 11
Standaard Rebel sim

Hallo,

Vandaag een rebel sim binnengekregen voor mijn T-mobile locked Iphone 3G. Alles volgens de imstructie gedaan en inderdaad ik ben weer op het Vodafone netwerk aangesloten.

Nu moest ik tijdens de installatie 3G uitschakelen en Dataroaming inschakelen. Kan ik na de installatie dit weer terugzetten, dus 3G aan en Dataroaming uit? Ik ben veel in het buitenland en zit niet te wachten op torenhoge kosten via dat Dataroamen. Wat is de reden dat 3G uit moet en dataroaming aan?

Hoop dat iemand mijn vragen kan en wil beantwoorden.

Vriendelijke groet,
Lex
  #4  
Oud 16-05-09, 19:44
Robin40 Robin40 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 44
Standaard

Dat komt omdat 3G (nog) niet word ondersteund. Als je het wel aanzet dan kan je niet gebeld en gesmst worden.
  #5  
Oud 16-05-09, 19:53
Mismanaged Mismanaged is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie.

Heb net 3G aangezet en Dataroaming uit. Daarna mijn iphone met Vodafone en rebel simkaart gebelt en een sms gezonden. Mijn Iphone ontvangt alles zowel het binnenkomende gesprek als het sms-je.

De Rebel sim is voorzien van firmware V61i, zou dat ervoor kunnen zorgen dat ik met 3G aan wel telefoontjes en sms-jes kan ontvangen?

Weet jij toevallig ook waarom dataroaming aan moet staan? Ik heb het nu uitgezet en alles blijft tot nu toe werken.

Vriendelijke groet,
Lex
  #6  
Oud 16-05-09, 20:14
kcaj's schermafbeelding
kcaj kcaj is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Oud-Vossemeer
Berichten: 34
Stuur een bericht via ICQ naar kcaj Stuur een bericht via MSN naar kcaj
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mismanaged Bekijk bericht
Weet jij toevallig ook waarom dataroaming aan moet staan? Ik heb het nu uitgezet en alles blijft tot nu toe werken.
Lex
Als dataroaming uit staat, heb je kans op netwerkverlies bij wisselen van GSM mast.
  #7  
Oud 16-05-09, 20:37
Mismanaged Mismanaged is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 11
Standaard

Aha, dan is het me duidelijk.
In Nederland kan dataroaming gewoon aanstaan aangezien ik via vodafone ook de internet verbinding heb via Vodafone Live. Echter als ik in het buitenland ben, en ik zet dataroaming uit, dan kan ik het signaal verliezen en dus niet meer bellen. Moet ik om dat probleem te verhelpen eerst de vodafone simkaart weer in een andere telefoon steken en dan een verkeerde provider kiezen? Daarna weer alles zoals nodig is om een rebel sim te installeren? Of kan ik gewoon vliegtuigmodus aan en uitzetten om een netwerk te vinden.

Wat zullen de extra kosten zijn als ik dataroaming aan laat staan in het buitenland, maar verder geen internet gebruik (tenzij Wi-Fi) maar dataroaming alleen gebruik om netwerkverlies te voorkomen?

Met vriendelijke groet,
Lex
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag/Probleem (Email) Sylerr iPhone algemeen 2 14-05-09 18:28
Probleem met TurboSIM petervansabben Unlock [archief] 4 05-02-08 17:41
Turbosim Probleem Steven DS Unlock [archief] 2 24-01-08 10:47
heb iphone 1.1.2 met turbosim...kan ik upgraden naar 1.1.3 ? En werkt de turbosim dan stefaand Unlock [archief] 2 21-01-08 13:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:44.