iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone 2.2.1 niet bruikbaar. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/34190-iphone-2-2-1-niet-bruikbaar.html)

Guest-110720121056 15-05-09 09:37

iPhone 2.2.1 niet bruikbaar.
 
Dag iPhone vrienden!

Ik ben gister zo dom geweest om mijn iPhone te herstellen via
iTunes, volgens mij staat er nu versie: 2.2.1 op.
Ik kan dit dus niet met zekerheid zeggen omdat er nu alleen op de
iPhone staat: Only an emergency call, ik heb dus ook geen toegang meer.

Wie helpt deze iPhone eigenaar uit de brand?!

Groetjes,

Erik.

Bomans 15-05-09 10:34

Heb je en simlockvrije? of gebruik je een unlockkaartje?

escobar035 15-05-09 10:36

Erik
 
zo te horen heb je dus een iphone niet uit nederland ????

En je was gebruiker van Yellowsn0w unlock ???

zit je gewoon op t-mobile en je foon is ook hierbij gekocht dan zou itunes hem moeten activeren voor je. (sim kaart erin en iphone aansluiten, itunes openen en klaar.)

heb je een iphone uit us of dergelijke en hij is niet simlock vrij, zou je eerst een baseband downgrade moeten uitvoeren, kijk op het forum om dit uit te zoeken of je iphone hiervoor in aanmerking komen.

om in ieder geval je iphone te activeren download je Quickpwn
blog.iphone-dev.org

kopje torrents
download quickpwn voor jou OS
run en volg aanwijzingen.

wil je yellowsnow kunnen gebruiken moet je de modem firmware hebben van 2.2. !!!

dit kan gedaan worden als je een bootloader hebt 5.08 !!!

deze bootloader hadden alleen de eerste iphone's

na het gebruik van quickpwn download je 3g fuzzyband in cydia

deze tool checkt je bootloader of deze in aanmerking komt voor downgrade van de baseband.

is dit 5.09 of hoger dan heb je pech en zal je moeten wachten op een nieuwe methode. (deze is er nog niet, alleen een turbo-shit-sim-oplossing)

hoop dat je wat kan met deze info.



Mvg Remy.

Guest-110720121056 15-05-09 10:48

Ik heb hem op Marktplaats gekocht en toen mijn simkaart erin ging deed hij het perfect. Toen ging ik herstellen, versie 2.2.1 kwam er toen op en nu heb ik dus niets.

Vanmiddag probeer ik de nieuwste Quickpwn.

Trouwens, heeft het misschien nut om een T-mobile simkaart te regelen en die er dan in te te doen en kijken wat hij dan doet?

Ik had nog 1 vraagje:
Als ik zo'n turbo-shit-sim-oplossing koop van: Rebelsim ben ik dan voor altijd van dit vervelende simlock probleem af?

escobar035 15-05-09 11:00

3g
 
hoi erik


nee ik zou voorlopig lekker afblijven van de sim-hack methode

eerst maar eens kijken of het beter kan.


als het toestel officieel van t-mobile is zou je hem kunnen activeren met een t-mobile kaart.

alleen als jij geen t-mobile hebt, kan je dus NIET bellen !!!

alleen met t-mobile !!!!

vandaar een baseband downgrade uit te voeren (mits mogelijk)

Stap 1:

check of de foon een t-mobile toestel is. *(tmobile sim erin en aansluiten op itunes.)

Stap 2:

jailbreak de iphone met quickpwn en in cydia download 3g fuzzy

komt hij in aanmerking voor een baseband downgrade heb je mazzel, en kan je daarna bellen met elke simkaart.

heb je dus pech !!! (wat meestal is bij mij b.v.)

kan je niet downgraden omdat je bootloader hoger is dan 5.08

en moet je aan de t-mobile sim (mits het een tmobile toestel is), of een simhack om te bellen met een andere provider !!!


Sterkte !;)


Mvg Remy

Guest-110720121056 15-05-09 11:09

Hartstikke bedankt voor de reacties.

Ik ga vanmiddag als eerste naar de T-mobile winkel vragen of ze een leen simkaart voor me hebben. Kans dat ik er 1 krijg? Is heel klein denk ik..

Stel ik heb geen toegang tot een T-mobile simkaart, kan ik hem dan wel gewoon alvast jailbreaken met QuickPwn en dan ook de unlock functie aanklikken?

escobar035 15-05-09 11:22

3G downgraden erik
 
hoi.


ja dat kan je doen, of anders een simkaartje lenen van het buurmeisje op de hoek, er is vast wel iemand in de buurt met een tmobile sim.

anders een pre-paid kopen.

ja jailbreaken met quickpwn kan altijd, en cydia kan je dan gebruiken, let op je hebt geen netwerk dus je zal een Wi-Fi verbinding moeten hebben.

dan proberen om te downgraden !!

hoop voor je dat je geluk hebt, maar let wel op 80% van alle iphone zijn bootloader 5.09 of hoger in nederland

Guest-110720121056 15-05-09 14:59

Ik ben net terug van de T-mobile winkel en daar hebben ze mij uitstekend geholpen. Ze hebben er een T-mobile simkaart ingedaan, en wat bleek?.. De iPhone komt niet uit Nederland en kan niet geactiveerd worden.

Toen ik thuis kwam heb ik hem gejailbreakt met QuickPwn en het is gelukt, ik heb weer volledige toegang tot mijn fantastische iPhone.

Alleen 1 groot probleem, ik kan niet bellen of gebeld worden, de iPhone ziet mijn simkaart niet. Ik heb 3g fuzzy geprobeerd zoals u zei maar mijn iPhone is niet combitable.

Is er een andere oplossing?

escobar035 15-05-09 17:14

helaas is daar nog geen oplossing voor !!!:mad::mad::mad:

de enige oplossing is door een rebel/turbo sim te gebruiken.
maar dit is niet stabiel, en de ervaringen verschillen enorm.

ik hoor dat de sim van ifoneguide.nl goed werkt.


meer kan ik niet voor je betekenen.


Mvg Remy.

Guest-110720121056 15-05-09 17:36

Jammer jammer jammer! :mad:

Ik kan niks over een sim vinden op de website van: ifoneguide.nl
Zelf had ik deze sim in gedachte:
Maak uw iPhone simlock vrij! - Stop Simlock.nl

Ik weet niet of die wat is?
En dan had ik nog één vraagje, als ik zo'n 'speciale' sim aanschaf, hoef ik me dan in de toekomst geen zorgen te maken?

leroydew 19-05-09 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erikjee (Bericht 286746)
Jammer jammer jammer! :mad:

Ik kan niks over een sim vinden op de website van: ifoneguide.nl
Zelf had ik deze sim in gedachte:
Maak uw iPhone simlock vrij! - Stop Simlock.nl

Ik weet niet of die wat is?
En dan had ik nog één vraagje, als ik zo'n 'speciale' sim aanschaf, hoef ik me dan in de toekomst geen zorgen te maken?

Yow Erikjee,

Laat me even weten wat het geworden is met die webstie van jouw. Daarna ga ik het ook op jouw manier proberen. Zit met exact hetzelfde probleem. Erg frustrerend........

Bedankt en Succes!

northernstar 19-05-09 18:46

ik zou voor de rebelsim gaan bij Rebel Simcard Benelux / U.Z.W. - Home
Goede service enzo... van stopsimlock is een heel topic hier en zou ik niet aanraden.

Scoes 19-05-09 19:16

Apparaat is niet te activeren met een t-mobile kaart.
Conclusie:

Apparaat is niet simlockvrij, en komt waarschijnlijk niet uit nederland.
De opties die overblijven?

1: Probeer over Wi-Fi via cydia met 3g fuzzy downgrade je baseband te downgraden.
Dit werkt alleen als je iphone gemaakt is voor september, een exacte datum is niet bekend.

2: Koop zo'n rebelsim waar northernstar het over heeft.
Werkt prima met bellen, maar ik heb ook soms klanten die plots geen gprs/3g meer hebben,
en dus niet kunnen internetten.

!! Ik zou zelf de eerste optie als eerst proberen, het kost je niets en als het werkt issie 100% functioneel zonder wegvallende verbinding !!

voice-veldkamp 20-05-09 23:25

Hallo allemaal,

Tjonge jonge...tja, ook ik heb hetzelfde probleem, een zwarte iphone 8gb van mijn zoontje meegenomen naar Bangkok en daar laten upgraden alleen vroeg ik om de 2.2. maar ze hebben daar 2.2.1 met boatloader 05.09(G2M3S2) Baseband ICE2-02.30.03 en nu geeft het toestel ''No service'' aan, ook ik heb T-mobile gebeld maar het blijkt ook bij ons dat dit toestel niet uit Nederland komt.
De Fuzzyband downgrader werkt alleen met boatloader 05.08

(diepe zucht), is er een expert die nog een suggestie heeft?

Groet,

Marc uit Hilversum

Tijn1 21-05-09 05:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voice-veldkamp (Bericht 288091)
Hallo allemaal,

Tjonge jonge...tja, ook ik heb hetzelfde probleem, een zwarte iphone 8gb van mijn zoontje meegenomen naar Bangkok en daar laten upgraden alleen vroeg ik om de 2.2. maar ze hebben daar 2.2.1 met boatloader 05.09(G2M3S2) Baseband ICE2-02.30.03 en nu geeft het toestel ''No service'' aan, ook ik heb T-mobile gebeld maar het blijkt ook bij ons dat dit toestel niet uit Nederland komt.
De Fuzzyband downgrader werkt alleen met boatloader 05.08

(diepe zucht), is er een expert die nog een suggestie heeft?

Groet,

Marc uit Hilversum

ik vind het niet echt een optie maar zo lang er geen software matige oplossing is heb je niet veel keus als je er mee wil bellen, ik zeg wel dat er aan een hardware matige oplossing veel nadelen zitten! kijk ander even hier in dit topic!

succes

voice-veldkamp 21-05-09 09:49

Goedemorgen,

Dank voor je reactie, zijn telefoon werkte prima voordat ik zijn telefoon liet upgraden, via een zgn turbosim kaart..
Is dit ook zo'n soort kaart? En kan je een beetje vertellen wat de beperkingen zijn...
Het vervelende is dat de bootloader 05.09 is daarmee wordt het terugzetten naar 2.2 zeer lastig heb ik begerepen inmiddels...

Voel nu niet zo'n leuke vader

Groet,

Marc

larsjeee 06-06-09 20:39

Ik heb hetzelfde probleem, aleen werkt een hardwarematige oplossing, (in mijn geval al 2 rebelcards) ook niets...

ook met zo'n sim krijg ik steeds: geen service, wat ik ook probeer...

ik begin eerder te denken dat het aan mijn iphone zelf ligt (deze komt ook uit het buitenland) maar de simlezer werkt wel neem ik aan? want als ik de sim eruit haal, zegt ie gewoon geen sim...

grtz lars

voice-veldkamp 07-06-09 12:04

Bij mij werkt de rebel-sim wel, soms met wat hik-ups, maar ik ben overgegaan naar KPN en heb de pincode eraf gehaald, dat is essentieel.

Succes
Marc

larsjeee 07-06-09 17:01

pincode heb ik nooit aangehad, heb ook al alle adviesen en tips op internet geprobeerd maar niets werkt, de rebelcard heeft zelfs nog geen 1 keer signaal gegeven bij mij, (ook een nieuwe rebelcard met de laatste firmware veranderde daar niks aan)

begin steeds meer te denken dat er iets met mijn iphone aan de hand is ;(

triffic 10-06-09 15:39

heb hier 4 rebelsimcards liggen, waarvan er 2 al niet werken (de andere 2 haal ik nu nog niet uit de verpakking, want misschien kan ik ze nog verkopen ;-)
heb ze op meerdere iphones geprobeerd (heb 4 nieuwe hier liggen) maar ze werken niet hoor...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:46.