//

1e generatie Iphone geblokkeerd

1e generatie Iphone geblokkeerd discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, heb een Iphone 1e generatie, jailbreak en unlock ooit via Zipfone gedaan. Na melding van Itunes over nieuwe versie Iphone op installeren gedrukt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-05-09, 22:19
hullemanf hullemanf is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Unhappy 1e generatie Iphone geblokkeerd

Beste lezers,

heb een Iphone 1e generatie, jailbreak en unlock ooit via Zipfone gedaan. Na melding van Itunes over nieuwe versie Iphone op installeren gedrukt en vervolgens was mijn simkaart niet geschikt. Toestel ook via Itunes hersteld en zie nu slechts een stekkertje met Itunes logo. Heb via dit forum en vergelijkbare posts van alles geprobeerd. Quickpwn, Pwntool, heb zelfs een bestand, iets met .....family.35.... gedownload (voor DFU) en geinstalleerd op mijn Imac waardoor nu mijn toetsenbord en muis niet meer werken, hopeloooooos. Iphone en Imac beiden niet meer bruikbaar.

Kan iemand mij (leek op dit gebied) een oplossing aandragen.

Bij voorbaat dank

Frans
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-05-09, 10:47
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Heb je ergens een backup (timemachine) staan op een externe harde schijf?
Zet je computer op en houd appeltje ingedrukt samen met de c toets.(toetsenbord en muis zal nog werken tot je imac helemaal opgestart is!)
Dan kan je via systeemvoorkeuren je backup terug zetten.
Als je geen backup hebt zal je osx opnieuw moeten instaleren vrees ik!
Of als je een andere mac hebt kan je die aan je imac hangen en deze als opstartschijf laten gebruiken.(imac opstarten met appeltje en toets c ingedrukt)
Nu kan je zo in je imac geraken en de DFUcode verwijderen.
hier een engelstalig topic waar er oplossingen instaan
__________________
at your service

Laatst gewijzigd door truckdiver; 17-05-09 om 10:56.
  #3  
Oud 17-05-09, 11:04
hullemanf hullemanf is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

Mogge truckdriver,

Nee helaas geen backup, werk wel met een externe harde schijf maar als ik timemachine wilde starten moest mijn externe schijf (vol met gegevens) geformateerd worden, leek me niet handig. Heb wel even geprobeerd opnieuw te starten met appeltje en c-toets maar gaf geen resultaat.

Heb alleen nog een oude windows pc maar ben niet zo'n genie in dit soort dingen dus ik ben bang dat ik hem dan maar weg moet brengen.

Bedankt voor het meedenken.
  #4  
Oud 17-05-09, 11:41
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

probeer dan eens in savemode op te starten
schiftknop indrukken tot je het appeltje ziet met het wieletje,laat nu je imac maar even doen tot hij terug is opgestart
als alles goed gaat worden je settings terug goed gezet zonder je gegevens te verliezen

Laatst gewijzigd door truckdiver; 17-05-09 om 11:45.
  #5  
Oud 17-05-09, 12:56
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
probeer dan eens in savemode op te starten
schiftknop indrukken tot je het appeltje ziet met het wieletje,laat nu je imac maar even doen tot hij terug is opgestart
als alles goed gaat worden je settings terug goed gezet zonder je gegevens te verliezen
Safemode heet dat dus (savemode ken ik niet..)

Ik neem aan dat je een patch gedraaid het om onder 10.5.6 toch een iPhone in DFU mode te laten herkennen 9IOUSBFamily-315.4-log.dmg) Als dit zo is heb je waarschijnlijk nu een USB probleem (geen muis/keyboard)
De makkelijkste manier om dit op te lossen is onder safemode (of als dit niet lukt met een OSX install disk opstarten) de 10.5.6 combo update te downloaden en opnieuw te installeren.

Google anders eens op 10.5.6 DFU no keyboard

http://hackint0sh.org/forum/f146/60657-8.htm#post375941
greets, Frans

Laatst gewijzigd door vriesfde; 17-05-09 om 13:08. Reden: link erbij
  #6  
Oud 17-05-09, 13:21
hullemanf hullemanf is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

safemode had ik idd geprobeerd maar kom daarna niet verder, dus geen toetsenbord en muis. Frans, exact dat heb ik gedaan ja en ook via applecare vernomen dat ik een zeer waarschijnlijk usb-probleem heb nu. Heb de installdisk erin zitten en zie ook dat hij herkent wordt alleen kom ik weer niet verder omdat muis en toetsenbord niet reageren. Ga zeker even proberen nog te goggelen.

Mocht je nog ideeen hebben dan houd ik me van harte aanbevolen.

greetz, andere Frans
  #7  
Oud 17-05-09, 14:05
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Irritant he!
Volg anders de stappen die in mijn eerdere post staat onder de link van hackint0sh.
Je moet zowieso altijd het systeem kunnen opstarten met een install disk. Alt toets tijdens opstarten ingedrukt houden. (tijdens opstarten is er nog geen, corrupte, iosub kext geladen)
Ik heb altijd een externe usb disk met OSX bootable erbij, heb hiervan opgestart en de correcte kext teruggezet. Met de install disk moet het ook lukken, is alleen wat meer werk.

Succes!!!
  #8  
Oud 17-05-09, 19:18
hullemanf hullemanf is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

pfff, dacht op de goede weg te zijn, uiteindelijk via opstarten met Capslock op de installatie cd terecht gekomen met een werkende muis en toetsenbord. Nu tijdens installatie mac vastgelopen. Tja en zo modderen we maar weer ff verder.

Nog ideeen ????

greetz Frans
  #9  
Oud 17-05-09, 22:50
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Wat was je aan het installeren dan? Opnieuw OSX of via diskutility een DMG van de combo upgrade 10.5.6?
  #10  
Oud 17-05-09, 23:24
hullemanf hullemanf is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

volgens mij had ik geen keuze, kon alleen maar opnieuw OSX installeren maar hij liep al gelijk na te zijn begonnen vast. Ben best een doorzetter maar begin het nu toch een beetje somber in te zien, pffffff
  #11  
Oud 18-05-09, 14:22
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Vraag anders de hulp van een kennis met kennis van OSX ;-)
Je moet (hoeft) OSX niet opnieuw te installeren, je kunt van een een memory stick of externe HD de 10.5.6 combo update draaien. Volg deze procedure daarvoor;

what we need: 1 flash drive (any capacity), 1 pc or mac (except not working mac), leopard install dvd, original file ( http://rapidshare.com/files/17681221....kext.zip.html ), 10.5.6 combo update ( http://www.apple.com/downloads/macos...mboupdate.html )

1. copy file (IOUSBFamily.kext) to your flash drive (before downloading file, empty flash drive)
make a folder structure on flash drive like this:

System>Library>Extensions
put in Extensions folder file "IOUSBFamily.kext"

the way will look like this: FLASH_DRIVE_NAME/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext

capitalization is very important!!

2. boot leo install dvd (hold "alt" button after power on), then go to "Utilities" > "Disk Utility"

click on your macintosh hard disk and go to "Restore" section
drag your flash drive and drop it in "Source" empty bar
drag you mac hard drive and drop in "Destination" empty bar

DO NOT MARK "Erase destination"!!!

Then click on "Restore"
wait
quit Disk Utility

3. go to "Utilities" > "Terminal" and type:
chown -R root:wheel "/Volumes/NAME_OF_YOUR_MACINTOSH_HD/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/"
chroot "/Volumes/NAME_OF_YOUR_MACINTOSH_HD/"
kextcache -k /System/Library/Extensions

capitalization is very important!!

quit Terminal

4. go back to Disk Utility
in section "First Aid" click on "Repair Disk Permissions"
wait
quit Disk Utility

5. restart your mac and hold "shift" button. mac os will boot in safe mode whit working usb ports

6. install 10.5.6 combo update
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Help! Iphone geblokkeerd keesdr iTunes 3 07-12-10 21:13
iphone geblokkeerd lilianne6 Chat en geruchten 4 27-07-10 14:04
iPhone geblokkeerd Zapp5 Archief 5 01-01-10 22:58
iPhone geblokkeerd evelyn iPhone algemeen 7 04-07-09 13:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:09.