iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Rebel sim (v70) best met of zonder jailbreak gebruiken? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/34643-rebel-sim-v70-best-zonder-jailbreak-gebruiken.html)

DenDo 27-05-09 16:54

Rebel sim (v70) best met of zonder jailbreak gebruiken?
 
Hallo iedereen,

Ik heb een Iphone 3G uit de VS met een jailbreak versie van de 2.1.1 en daardoor ook een rebel sim (v70) om met het ding te kunnen bellen. Dit heeft toch de volle dag werkt... en dan niets meer. Wat ik ook doe of probeer het heeft geen resultaat. Dan weer "geen service", lege ontvangstblokjes, geen sim... (heb zowat alle oplossingen die voorgesteld zijn geprobeerd)

Maar nu mijn vraag:
Gebruik je de rebel sim best met een jailbreak of met de originele versie? of is het eender? Welke oplossing is stabieler?

Alvast bedankt!

macfreaker 27-05-09 16:59

In principe zou dit gelijk moeten blijven. Jailbreak dient uitsluitend om andere zaken te doen/ gebruiken zoals installeren van niet uit de appstore komende apps bvb. Kan je geen gebruik maken yellowsn0w ? Of is je baseband geupgraded ? Er is ook een mogelijk (op eigen risico) om een baseband te downgraden . Maar das een andere zaak.

DenDo 27-05-09 17:06

Ik zit met bootloader 5.9 en modemfirmware 2.30.03 dus ik vrees dat yellowsn0w geen optie zal zijn.

Kan de leeftijd van de simkaart een rol spelen?

xandyx 27-05-09 17:11

Leeftijd van de simkaart kan invloed hebben. Ik lees wel is berichten dat er support voor nieuwe simkaarten is toegevoegd etc.

Trouwens moest ik mijn iphone wel jailbreaken om m geactiveerd te krijgen.

kcaj 27-05-09 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDo (Bericht 289660)
Hallo iedereen,

Ik heb een Iphone 3G uit de VS met een jailbreak versie van de 2.1.1 en daardoor ook een rebel sim (v70) om met het ding te kunnen bellen. Dit heeft toch de volle dag werkt... en dan niets meer. Wat ik ook doe of probeer het heeft geen resultaat. Dan weer "geen service", lege ontvangstblokjes, geen sim... (heb zowat alle oplossingen die voorgesteld zijn geprobeerd)

Maar nu mijn vraag:
Gebruik je de rebel sim best met een jailbreak of met de originele versie? of is het eender? Welke oplossing is stabieler?

Alvast bedankt!

Je kunt ook nog een andere firmware gebruiken, hoeft niet speciaal de laatste nieuwe te zijn.
Wellicht dat je met een lagere firmware versie meer succes hebt.

bigie 28-05-09 18:58

Mijn iphone 3G: uit Nederland
Jailbreak: Ja
firmware 2.2.1
basband 02.30.03
netwerk: T-Mobile

Ik heb vandaag mijn rebel-sim kaart gekregen via rebel-sim.nl besteld 2 dagen geleden, de kaart is voorzoen van fimware V70i , de handleiding gevolgd en het werkt prima.

3G is uitgeschakeld zoals dat in de handleiding staat.

-kriis 28-05-09 22:01

als je een iphone uit nederland heb heb je geen rebel sim nodig of iets dergelijks.
dan doet die het ook zonder iets

bigie 28-05-09 22:15

Maar als je firmware 2.2.1 hebt met basband 2.30.03 en je telefoon niet simlock vrij is , dan moet je rebel sim gebruiken of iets dergelijks om kaarten van andere providers ook te kunnen gebruiken.

-kriis 02-06-09 00:27

hmm bij t-mobile niet alleen een ander netwerk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:31.