iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Welke iphones zijn nu te unlocken en jailbreaken? (Duidelijke lijst) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/34709-welke-iphones-zijn-unlocken-jailbreaken-duidelijke-lijst.html)

Denneke 28-05-09 23:58

Welke iphones zijn nu te unlocken en jailbreaken? (Duidelijke lijst)
 
Heej.

Ik weet dat dit topic waarschijnlijk gesloten wordt maar ben serieus al 2 dagen aant zoeken, inclusief search etc etc maar kom er niet precies uit..

Enige wat ik gevonden heb is dat je vanaf 2.2.1 niet meer softwarematig kan unlocken? En dan heb ik et nog niet over de baseband versie... (anders een mogelijkheid dit te maken door iemand die het weet?)

Is er niet een tabel met alle fw versies en baseband versies waar duidelijk te zien is of je ze kan unlocken.

Veel topics hier dateren van 1,5 jaar geleden (de stickies) en dus niet meer erg relevant... Bij de handleidingen staat alleen voor de 2g versie hoe te unlocken

Ik ben namelijk van plan om 2de hands een 3g te halen maar die zal hoogstwaarschijnlijk niet unlocked zijn of nog niet gejailbreaked, en wil dit wel doen... niet dat ik dalijk met een iphone zit die het niet kan

mvg,

iMario 29-05-09 00:01

Alles behalve iPhone 3G Baseband 02.30.03. Er zijn wel een aantal unlockkaarten voor.

Destiny 29-05-09 00:08

--- iPhone ---
Alle eerste generatie iPhones zijn te unlocken en zullen altijd unlockbaar blijven, omdat er een "fout" zit in de "hardware". Bij toekomstige firmware updates kun je dus blijven unlocken.

--- iPhone 3G ---
Alle iPhone 3G versies zijn te unlocken met yellowsn0w, behalve firmware 2.2.1 met baseband 02.30.03. Deze is alleen te unlocken met een X-SIM.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Denneke 29-05-09 00:16

Maar is er dan ook een versie 2.2.1 met een versie baseband die wel te unlocken is? Of worden de iphones alleen geleverd in die combinatie?

En elke versie is wel te jailbreaken?

Destiny 29-05-09 00:19

Alles is te jailbreaken. Als een iPhone 3G geupdate is met een custom 2.2.1 firmware dan zit hij idd op 2.2.1 met de baseband van 2.2. Dan kan hij wel geunlockt worden.

Katsuchiyo 29-05-09 00:33

Een Iphone met 2.2.1 en baseband 2.30.3 is ook te unlocken als je een bootloader hebt tot 5.8 (de nieuwe Iphones zijn 5.9+ sinds enkele maanden)

Met een programma valt de baseband te downgraden (dit geld tot bootloader 5.8!)

Bij mijn Iphone is dit niet het geval, i.v.m. mijn nieuwe vodafone simkaart moet ik wachten op rebel-sim die deze week hier een oplossing voor ontwikkeld.

Destiny 29-05-09 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Katsuchiyo (Bericht 290184)
Een Iphone met 2.2.1 en baseband 2.30.3 is ook te unlocken als je een bootloader hebt tot 5.8 (de nieuwe Iphones zijn 5.9+ sinds enkele maanden)

Met een programma valt de baseband te downgraden (dit geld tot bootloader 5.8!)

Bij mijn Iphone is dit niet het geval, i.v.m. mijn nieuwe vodafone simkaart moet ik wachten op rebel-sim die deze week hier een oplossing voor ontwikkeld.

Idd. Bedankt voor het herinneren ;)

iMario 29-05-09 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Katsuchiyo (Bericht 290184)
Een Iphone met 2.2.1 en baseband 2.30.3 is ook te unlocken als je een bootloader hebt tot 5.8 (de nieuwe Iphones zijn 5.9+ sinds enkele maanden)

Met een programma valt de baseband te downgraden (dit geld tot bootloader 5.8!)

Bij mijn Iphone is dit niet het geval, i.v.m. mijn nieuwe vodafone simkaart moet ik wachten op rebel-sim die deze week hier een oplossing voor ontwikkeld.

02.30.03 is NIET te unlocken. Alleen als je downgrade, maar dan Unlock je 02.30.03 niet, je Unlockt 02.28.00.

Denneke 29-05-09 11:59

En hoe zit het nu als ik via marktplaats een simlock vrij toestel koop...die kan ik gewoon blijven updaten en jailbreaken? Of moet ik custom fw erop zetten?

Destiny 29-05-09 12:01

Dat ligt eraan of de iPhone standaard simlockvrij is of simlockvrij gemaakt met Yellowsn0w.

Denneke 29-05-09 12:20

ervan uit gaand dat hij standaard simlockvrij is...

Destiny 29-05-09 12:25

Ja dan kun je blijven updaten.

michielm 02-06-09 12:31

Hallo Allemaal,

Ook ik ben hier dagen naar opzoek geweest, al moet ik zeggen dat me nog 1 ding onduidelijk is. Als en telefoon simlock vrij wordt aangeboden en dit dus is gemaakt met YellowSn0w. Wanneer is het dan wel mogelijk te JailBreaken...? Bepaald de Firwmare dit of ook de Baseband...? Of...?

Ik heb ook begrepen JailBreak is mogelijk op toestellen met simlock, maar wat ik dan weer niet begrijp is dat er dus ook toestellen zijn welke niet te JailBreaken zijn... afhankelijk van firmware... Baseband...?

Graag jullie antwoord. Ik heb nog geen iPhone, maar ben er dus wel naar opzoek en deze antwoorden bepalen waar ik naar opzoek moet.

Mvg,
Michiel

Bomans 02-06-09 12:41

jailbreaken kan met elke firmware.

michielm 02-06-09 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 291215)
jailbreaken kan met elke firmware.

Ok even in jip en janneke : dus baseband en bootloader maken hierbij niets uit...?

Ohja, nog een practische vraag. Hoe kan je zien of een iPhone 3G fabrieks af is gesimunlocked... of met pwn is geunlockt...? Of is dat nou totaal weer niet interessant...? ;)...

stapelbergje 02-06-09 13:20

ik heb een 3G FW 2.2.1 met base 2.30.3 en boot 5.9 deze is niet te unlocken en werkt ook niet met een turbo of andere extra sim kaart....
ik wacht daarom ook op de kraak versie van de 3.0 zodat ik weer mijn iphone kan gebruiken aangezien.. ik deze nu al een maand niet heb gebruikt!!!

trimix 04-06-09 00:29

die kun je wel unlocken met een turbosim

triffic 06-06-09 19:00

Sorry maar heb bovenstaande een aantal keren doorgelezen en vind geen oplossing. Ik lees dagelijks iphoneclub want heb zelf een 1gen iphone. Echter heb nu als verrassing voor 4 collega's iphones gekocht via t-mobile. Echter hebben zij zakelijk abo van Vodafone. Nu dacht ik even makkelijk dit weekend e.e.a. te unlocken en te jailbreaken. Echter zie ik nu bij de eerste iphone staan: Versie 2.2.1 (5H11) en Modemfirmware: 02.30.03.
Begrijp ik goed dat ik deze iPhones nu niet voor mijn collega's kan unlocken en dat ze dus in de verpakking kunnen blijven zitten tot er 3.0 software is en die misschien wel te unlocken is? Of is er toch een mogelijkheid? Ik las iets van turbosim en heb op allerlei websites voor 19,99 iets van hardware sim unlock ofzo gezien, maar of dat nu verstandig is?

Ben nu dus bang dat ik mijn collega's niet kan verrassen met de nieuwe iPhones... Hopelijk weet iemand wat ik kan doen, want ik zoek maar ik vind eigenlijk niet concreet de oplossing...

Wie maakt me blij? (danwel bezorgd met het slechte nieuws?) alvast bedankt!

trimix 06-06-09 19:07

de 2.2.1 is inderdaad niet software matig te unlocken (nog niet) ..
ook niet te downgraden ...

dus als enige optie nu te gebruiken kun je zon turbosim aanschaffen weet alleen niet of dat werkt met vodafone zijn nog wel meer hardware matige oplossingen zoals xsim enz ff zoeken op dit forum wat werkt met vodafone !!

larsjeee 06-06-09 19:24

turbosim of rebelsim werkt ook niet, heb al vanalles geprobeerd maar krijg mijn iphone3g niet aan de praat...

waar kan ik zien welke versie bootloader ik heb?

heb softwareversie 2.2.1 en baseband: 2.30.3

grtz Lars.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.