iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: welke firmware standaard op iphone? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/34960-welke-firmware-standaard-op-iphone.html)

Ipot 04-06-09 10:20

welke firmware standaard op iphone?
 
ik wil strax een abbonoment nemen met tmobile maar ik vraag me af welke fw er standaard op staat
ik heb het forum al doorgezocht en ja, ook de search gebruikt maar ik kon niks vinden
als er namelijk standaard 2.2.1 opstaat heb ik een probleem^^

Mackjenzie 04-06-09 10:28

Ik geloof dat je dit nooit echt weet, aangezien er bij het registratieproces (wnr je hem voor het eerst aanlegt, moet je hem direct aan iTunes koppelen) automatisch de nieuwste firmware w geïnstalleerd.

Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je dan een probleem?

Ipot 04-06-09 10:30

omdat me abbo pas over 3 maand afloopt
maar ik moet hem dus zelf activeren en tmobile doet dit dus hopelijk niet voor mij?
want anders kun je de update naar 2.2.1(als die er nog niet opstaat) tog gewoon weigeren?

Bomans 04-06-09 10:35

99% zeker dat er 2.2.1 opstaat.

Mackjenzie 04-06-09 10:36

Sorry, maar ik vrees dat ik nog steeds niet echt begrijp waar het probleem ligt.
Maar van T-Mobile abbo's etc. weet ik niet zoveel af ... Mss dat een Nederlandse vriend je verder kan helpen ;).
(Mijn iPhone was immers standaard unlocked)

Goozah 04-06-09 10:40

Wat is nou precies het probleem als er 2.2.1 opstaat?:confused:

Destiny 04-06-09 10:42

Dan heb je geen probleem. Je kunt alleen niet unlocken, maar dat is toch niet nodig, omdat je T-Mobile hebt.

Bomans 04-06-09 10:44

jawel, want zijn andere abo (niet t-mobile) loopt nog 3 maand en dan kan hij dus 3 maand zijn iphone niet gebruiken.

Goozah 04-06-09 10:45

En, misschien een beetje domme vraag maar, waarom kan je hem dan niet unlocken? O.o

Ipot 04-06-09 10:46

eindelijk iemand die me snapt^^
misschien dat ik ff aan een kennis van me vraag of ze die iphone legaal simlockvrij wil maken
ze werkt bij tmobile dus dat zou niet al te veel uit moeten maken

Bomans 04-06-09 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goozah (Bericht 291754)
En, misschien een beetje domme vraag maar, waarom kan je hem dan niet unlocken? O.o


Omdat 2.2.1 samenkomt met een bootloader die niet softwarematig te unlocken is.

Goozah 04-06-09 10:47

Okie, ik snap het. ;)

Ipot 04-06-09 10:48

ja dat had ik ook gelezen ja.
maar hopelijk krijg ik er 1tje met 2.2 dan kan ik hem unlocken^^

Tijn1 05-06-09 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipot (Bericht 291755)
eindelijk iemand die me snapt^^
misschien dat ik ff aan een kennis van me vraag of ze die iphone legaal simlockvrij wil maken
ze werkt bij tmobile dus dat zou niet al te veel uit moeten maken

Als je een kennis bij t-mob hebt werken, moet je er alsnog op rekenen dat de officiele unlock via t-mob/iTunes je geld gaat kosten, het begint bij 120 euro en hoe langer je het abbo hebt hoe goedkoper het wordt!
Allereerst ik hoop voor je dat je een Iphone krijgt met 2.2(kleine kans)

En ik hoop voor je dat je kennis wat voor je kan regelen!

En in de winkel kan je gewoon zeggen dat je hem thuis activeert zodat zij sowieso niet gaan updaten voor jou!

Succes

Gilliam 05-06-09 07:35

Volgens mij zit er alleen een T-Mobile simlock op, dus je kan elke simkaart van T-Mobile gebruiken. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.