iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: iPhone unlocken werkt niet.. geeft NO SIM (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/35177-iphone-unlocken-werkt-niet-geeft-no-sim.html)

sjorriss 08-06-09 23:25

iPhone unlocken werkt niet.. geeft NO SIM
 
Hallo,

Ik heb een iPhone die ik heb gejailbreaked, ik kan gewoon zien dat m`n simkaart erin zit, hij geeft 1 puntje bereik. Maar als ik dan yellowsnow ga downloaden en installeren via cydia of installer op de manier zoals is beschreven (ik heb weleens vaker een iPhone geunlocked en het lukte altijd dus weet ik hoe het moet). En ik zet de iPhone uit en aan, dan geeft de iPhone weer NO SIM terwijl de simkaart erin zit. Ik heb het ook met andere providers simkaarten geprobeert maar allemaal gaf het NO SIM. Nu denk ik dat het misschien een hardware matige fout is maar dat weet ik niet zeker. Hebben jullie enig idee waardoor deze fout komt?

Mvg Joris,

King1987 08-06-09 23:27

Heb je toevallig niet de nieuwste baseband? Zoniet: gewoon opnieuw 2.2 erop zetten (of een custom 2.2.1 zonder baseband update) en daarna opnieuw yellowsn0w draaien.

Dan sluit je softwarematige fout compleet uit.

sjorriss 08-06-09 23:34

Baseband is 02.28.00 dus die is goed. Maar waar kan ik een custom 2.2.1 zonder baseband downloaden? Daar ben ik al een tijdje naar opzoek. Ik heb trouwens via itunes al 3x firmware 2.2 erop gezet en telkens crashte de iPhone nadat ik Yellowsn0w had geinstalleerd.
Mvg

King1987 08-06-09 23:42

Kan je hier vinden

sjorriss 08-06-09 23:48

En als dat niet gaat lukken, wat zou het dan kunnen zijn? Hardwarematig? Want ik vind het apart dat als yellowsnow nog niet is geinstalleerd hij wel de simkaart ziet. Dus daarom dacht ik dat het hardwarematig was, of is het toch softwarematig?

King1987 08-06-09 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjorriss (Bericht 293044)
En als dat niet gaat lukken, wat zou het dan kunnen zijn? Hardwarematig? Want ik vind het apart dat als yellowsnow nog niet is geinstalleerd hij wel de simkaart ziet. Dus daarom dacht ik dat het hardwarematig was, of is het toch softwarematig?

Eerst proberen, daarna gaan we verder speculeren ;)

jpg97 09-06-09 14:39

Ik heb precies hetzelfde probleem.. maar als ik een T-mobile sim erin doe dan werkt ie wel ..
Wazig dit...

Heb trouwens ook een 2.2 met baseband 02.28.00 en tot op heden met geen enkele manier via Yellowsn0w te unlocken :(

sjorriss 09-06-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 293038)

hoe kan ik dat precies installeren? En welke versie moet ik gebruiken de officele of de illegale? Wat is het verschil? En moet ik deze firmware ook openen bij quickpwn?

King1987 09-06-09 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjorriss (Bericht 293469)
hoe kan ik dat precies installeren? En welke versie moet ik gebruiken de officele of de illegale? Wat is het verschil? En moet ik deze firmware ook openen bij quickpwn?

Gewoon erop zetten via iTunes. Shift + herstel indrukken en dan kan je deze selecteren. Als jij kan activeren via iTunes moet je de officele pakken en anders de illegale als je niet kan activeren via iTunes.

jpg97 13-06-09 18:53

echt raar, het was daarstraks gelukt mijn iphone te unlocken met yellowsn0w ( moest wel het trucje uithalen met de netwerk instellingen te herstellen toen deed ie het ).

Toen een winterboard geinstalleerd via cydia, en daarna deed de iphone een reboot.
Sinds die tijd krijg ik weer " geen simkaart geïnstalleerd" en doet ie het weer niet.. ik was eerst zo blij als een kind, en nu weer boos :D :D

Verdomme geen idee hoe ik het nu weer voor elkaar moet krijgen.

Oh ja, ik heb ondertussen ook mijn iphone op itunes aangesloten en deze als nieuwe iphone ingesteld... misschien dat het daar aan ligt....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:30.